Objecy 155 – czołg na wyłączność uczestnikom Early Acces
Dzięki Obsidian Entertainment i My.com gracze uczestniczący w Early Access otrzymają czołg podstawowy 3 tieru: Object 155. Nagroda, będzie dostępna już w Open Becie, a otrzymają zarówno Ci, którzy zakupili Founder Pack’ijak również gracze, którzy uzyskali dostęp w inny sposób (losowania lub wygrane w konkursach).
Czym jest Object 155.
Object 155 jest to próba modernizacji powoli starzejącego się czołgu ciężkiego T-54, której celem było podniesienie jego wartości bojowych. Pojazd został zaprojektowany w 1957 r. w Nizhny Tagil przez zespół pod zarządzaniem L.N.Kartsev. W porównaniu z innymi czołgami średnimi w CCCP, główną zaletą Object 155 były relatywnie niskie koszty produkcji.
Modernizacja czołgu bazowała na T-54B, a główne zmiany dotyczyły:
- Zwiększono pojemność magazynu amunicji z 34 na 43
- Usunięto antylotniczy karabin maszynowy
- Zainstalowano usprawniony system noktowizji
- Ochrona NBC (Nuclear, Biological, Chemical suit) (w kadłubie czołgu mogło panować lekkie nadciśnienie)
- Zainstalowano nowy, zautomatyzowany, system gaszenia ognia
- Zainstalowano generatory zasłon dymnych zdolne do wytworzenia ściany dymu o długości 250-400 meterów, utrzymującej się przez 2 do 4 minut
- Moc silnika wzrosła z 520KM do to 580KM, dzięki zainstalowaniu silnika V-55
- Zwiększono pojemność zewnętrznych zbiorników paliwa
- Liczne drobne usprawnienia.
W porównaniu z T-54 pancerz Object’a 155 nie uległ znaczącym zmianom – grubość tylnej części kadłuba zostałą zredukowana z 45mm do 30mm (górna część) i z 30mm do 20mm (okolice włazu silnika). W sposób znaczący poprawiło to współczynniki masy pojazdu do mocy silnika. Ponownym poprawkom na desce kreślarskiej poddano również włazy umieszczone na wierzy. Wszystkie te usprawnienia spowodowały, że pojazd mógł rozpędzić się to reaching 50 km/h. Konstruktorzy nie pokusili się natomiast na zmiany w uzbrojeniu głównym i zdecydowali się na montaż armaty 100mm D-10T2S.
źródło: aw.my.com