Spotkanie na Cyprze – Q&A

Niektórzy youtuberzy zostali zaproszeni na Cypr do nowej siedziby WG. Wśród nich był również nasz polski youtuber NewMulti2k. Podczas spotkania z deweloperami padło kilka ciekawych pytań na które znajdziecie odpowiedzi poniżej:

  • Rok 2016 ma być rokiem poprawek, ale czy to wystarczy deweloperom? Twierdzą, że nie.
  • Deweloperzy przyznają, że treści wprowadzone do gry w 2015 roku mogły być bardziej spójne.
  • Po załamaniach na rynku rosyjskim deweloperzy musieli znaleźć sposób, aby przyciągnąć nowych graczy do gry, a także zadbać o tych istniejących. Jest to efekt domina, który ma przełożenie również na inne serwery.
  • Podczas spotkania padła propozycja aby reaktywować wydarzenia „for fun” typu: „Karl”, „Piłka nożna”, „wyścigi Chaffee” średnio co pół roku. Deweloperzy zbadają możliwości wprowadzenia tego do gry.
  • WG przyznaje, że tryb Rozwałka nie jest zbyt popularny.
  • WG chce skupić się na istniejących już treściach w grze, w celu ich poprawy.
  • Wprowadzając artylerię do gry deweloperzy myśleli, że skończy się kampienie po krzakach, ale ze względu na „korytarzowe” mapy ciężko jest czołgom lekkim wyspotować i zniszczyć artylerię. „Nie ma sensu grać czołgami lekkimi w chwili obecnej chyba, że ktoś wykonuje misje osobiste”. Rozgrywka staje się pozycyjna i rzadko wykonuje się manewry oskrzydlające, przez co artyleria nie ma pola do działania. Efekt okazał się odwrotny do zamierzeń.
  • Wszystkie urządzenia i materiały eksploatacyjne są bardziej przemyślane niż było to 5 lat temu. Przez nową fizykę łatwiej jest strzelać do czołgów lekkich, dlatego też trudno jest im przejechać z punktu A do B.
  • Nowa fizyka ruchu ma się pojawić najwcześniej w patchu 9.15 ( wymaga dalszego testowania).
  • Mimo, że mapy obecnie są takiej samej wielkości to wydają się mniejsze (?). WG eksperymentowało z większymi mapami, ale były one niegrywalne dla takich czołgów jak T95 czy Maus.
  • Mapy korytarzowe były błędem, zostały wykonane przez firmę zewnętrzną. Ideą takich map było zwiększenie przeżywalności takich czołgów jak Maus, aby uniemożliwić oflankowanie. Niestety zaburzyło to ekosystem czołgów lekkich, przez co doprowadziło do dominacji TDków. Aby temu zapobiec zmniejszono zasięg widzenia niszczycielom czołgów. Teraz czołgi średnie z dodatkowym wyposażeniem i materiałami eksploatacyjnymi mogą pełnić tę samą rolę co czołgi lekkie. Jedną z opcji rozwiązania problemu „lajtów” jest obniżenie losowania o 1 tier. To jednak może znów spowodować problemy z balansem gry. Na ok 40 map w grze są dwie na których czołgi lekkie mają dobrą możliwość spotowania przeciwnika: Prochorówa i Malinówka. Jednak nawet na tych mapach zależy po której stronie czołgi zostaną wylosowane. Można wprowadzić zmiany na mapach, ale znów nie wiadomo czy taka zmiana przyniesie zamierzony efekt. WG raczej chce się skupić na rozwiązaniu problemu samych czołgów, a nie map. Drugą opcją jest dodanie zmian pogodowych na mapach: deszcz, śnieg, mgła, mapy nocne, co mogłoby zwiększyć rolę czołgów lekkich w rozgrywce poprzez zmniejszenie zasięgu widzenia innych czołgów przez warunki pogodowe.
  • Omawiano również sprawy dotyczące artylerii, aby były mniej frustrujące dla ofiar artylerii, a bardziej przydatne dla zespołu. Zamiast bezpośrednich obrażeń artyleria mogłaby wspierać czołgi w walce np. pociskami zapewniającymi zasłonę dymną dla wyspotowanego niszczyciela (taki system funkcjonuje w Armored Warfare – red.) lub pociskami zadającymi obrażenia krytyczne a nie utratę HP, co spowodowałby unieruchomienie czołgów przeciwnika przez tymczasowe obezwładnienie załogi.
  • Przez te zmiany należałoby się przyjrzeć umiejętnościom załogi, materiałom eksploatacyjnym i dodatkowemu wyposażeniu. Dobór odpowiedniego wyposażenia i umiejętności miałby większy wpływ na grę danym rodzajem czołgu. Dla przykładu drążki skrętne są bardzo rzadko używane. Gdyby zwiększyć ich funkcję w grze, przykładowo zwiększałyby wytrzymałość czołgu przed ostrzałem artyleryjskim specjalnymi pociskami o których wspomnieliśmy wyżej lub zmniejszały opór terenu po którym czołg się porusza? Tak samo z umiejętnościami załogi – WG chce zwiększyć ich rolę w grze tak, żeby dokonany wybór „perków” miał faktyczne przełożenie na rozgrywkę a nie tylko wybór, żeby gracze mieli więcej możliwości. Dla przykładu wszyscy załoganci mają wyszkoloną umiejętność naprawy. Nie musisz teraz klikać aby naprawić gąski, naprawiają się one szybciej. A gdyby tak dać wybór, czy chcesz naprawiać czy nie przy tym perku  i można go było użyć raz na 2 min walki?
  • Pociski premium – ludzie narzekają na pociski premium. To nie jest wina pocisków premium tylko map korytarzowych. Spotykasz się w takiej alejce z przeciwnikiem, nie masz możliwości ucieczki więc przełączasz na golda, żeby mieć pewność penetracji.
  • WG chciałoby powrócić do czasów, gdzie każda nacja miała swoje własne cechy: Niemcy – dokładność, Francuzi – mobilność, ZSRR – duży alfa dmg, słaba celność. Poprzez wprowadzenie coraz to większej ilości nacji zostało to zaburzone. Zatracił się „smak”. Deweloperzy i w tym chcę dać graczom wybór. Dla przykładu weźmy chińską nację czołgów średnich. Duży dmg czy szybkostrzelność?
  • Buff wieży T110E5 był niezamierzony i stał się wynikiem zmian modelu czołgu z SD na HD.
  • Deweloperzy chcą ograniczyć ilość informacji o czołgu w garażu, aby uprościć grę dla nowych graczy. Patrzysz na dane o czołgu i nie wiesz, czy te parametry są dobre dla danego czołgu. 400 mm wieży to mało czy dużo? Zamiast danych pojawiłaby się skala od 1 do 5/10 danej części czołgu np: pancerza od 1 do 5. Dla graczy doświadczonych oczywiście statystyki pokazywałoby w oddzielnym oknie lub po najechaniu myszą.

Podsumowując WG chce dać więcej możliwości wyboru graczom i nie tylko dobry lub zły wybór w konfiguracji naszych czołgów. Raczej wybór pasujący do waszego stylu gry.

 

Źródło

6 komentarzy

  1. paweł pisze:

    Właśnie dodano mapę o powierzchni okolo 8 Ensków.
    Nazywa się Scorpion Pass i trafiła do drufiej rundy otwartych beta testów na Playstation4.
    Wymiary 1500×1500 metrów

  2. MaNiAc pisze:

    Debile i tyle…
    Już około 1mc nie gram w World of Siht… Szkoda nerwów i czasu…

  3. ermm pisze:

    ehh… wszystko zerżnięte z bloga od Rity, a wygląda jakby tą relację wam Multi zdał kuźwa lol :O

  4. Rosol pisze:

    Czytając powyższe mam wrażenie, że WG to zbiorowisko narcyzów. Wszystko wiedzą lepiej i koniec.
    Jak zobaczą, że jest źle to udają, że po przemyśleniach/testach/opiniach (niepotrzebne skreślić) zmienią to i owo.
    Po zmianach dalej gra się kiepsko, szczególnie boli MM. Jak MM ruszą, to tylko siedzieć i płakać.
    A ruszają co kilka dni, widzę to losowaniach. A XVM w większości nie kłamie.

  5. Faza9_ pisze:

    Wreszcie coś konkretnego, aż się chce czytać. Moim zdaniem, jest dobrym wyborem wypowiedzenia się profesjonalnych graczy esl’owych na niektóre tematy, myślę że coś od siebie dodali. Mają większe doświadczenie, pojęcie od przeciętnego Kowalskiego. Prawda jest taka że znowu dają na początku roku na jakieś prawdziwe / dobre zamiany, a będzie prawdopodobnie jak zawsze, czyli nijak : /

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.