World of Tanks – Obligacje
Wielu graczy po wprowadzeniu patcha 9.19 ma pewne obawy związane z nową walutą. Ich zdaniem nowe dyrektywy i wyposażenie jeszcze bardziej powiększy różnice między graczami słabymi, a dobrymi. Osobiście jestem po drugiej stronie barykady i uważam, że ilość tego typu modułów nie będzie przytłaczająca, a co za tym idzie ich wpływ na grę będzie znacznie mniejszy niż się uważa. W związku z tym dziś przedstawię Wam obliczenia wykonane przez gracza KaPToHHbIu_EH0T, a w następnych dniach napiszę coś o samym trybie.
Jak wszyscy wiemy od ujawnienia patch notesów wersji 9.19 powstało wiele tematów na forum, które krytykowały sposób nagradzania graczy w trybie bitew rankingowych – chodziło o Obligacje, a konkretnie o rzeczy, które dzięki nim można kupić, w tym między innymi ulepszone wyposażenie czy dyrektywy.
Postanowiłem się za to wziąć i udowodnić Wam dlaczego moim zdaniem Obligacje nie będą miały takiego wpływu na rozgrywkę:
- Zanim zaczniemy zobaczmy ile Obligacji jesteśmy w stanie zarobić w ciągu miesiąca (jeden sezon). Uznajmy, że jesteśmy fioletem, który wkłada w grę setki godzin każdego tygodnia. Opierając się na podanych stawkach nagród możemy stwierdzić, że zarobimy 500 Obligacji każdego tygodnia i dodatkowe 5,750 Obligacji jeśli przynolifimy i skończymy jako jedni z najlepszych graczy. To daje nam 7,750 Obligacji miesięcznie dla 0.001% graczy.
- Ulepszony ekwipunek nie jest tani, pozwólcie mi wyjaśnić: Większość nowego ekwipunku kosztuje 5,000 Obligacji, co oznacza, że żeby w pełni uzbroić pojazd w 3 nowe elementy wyposażenia potrzeba aż trzech miesięcy.
- Dyrektywy, które wspomagają działanie ekwipunku są ZNACZNIE bardziej dostępne dla graczy, ponieważ 500 Bitew z Dyrektywami = 1 Ulepszone wyposażenie. Ale oczywiście skupmy się na głównym problemie – Ulepszone Wyposażenie z dodatkiem Dyrektywy.
- Różnica pomiędzy graczem bez ulepszonego ekwipunku (F2P), a takim z trzema jego częściami i dyrektywami (P2W) wynosi 2,5% szybszego ładowania. (F2P i P2W to tylko oznaczenia objaśniające w poniższej tabeli, raczej o charakterze ironicznym – przyp. Sziszu)
Statystyki w poniższej tabeli są podane uwzględniając jedzonko, BiA, z dodatkiem Rammera, Stabilizacji i Wentylacji.
Stat Obj 907 F2P (normalne wyposażenie) Obj 907 P2W (ulepszone + dyrektywa) Przeładowanie 5.14s 4.77s DPM 3734 3947 Zasięg widzenia 450m 455m Czas celowania 1.76s 1.73s Celność 0.32 0.315? Konkluzja: Faktem jest, że gracze rankingowi będą mieli przewagę nad graczami, którzy w ten tryb grać nie będą, ale nie będzie łatwo uzbierać na całe wyposażenie nawet dla jednego pojazdu. Ponadto przewaga, którą uzyskujecie za pomocą ulepszonego wyposażenia i dyrektyw jest minimalna. Mało tego – osób, które będą mogły sobie pozwolić na takie wyposażenie także będzie bardzo mało, ze względu na jego wysokie koszta, co z kolei spowoduje, że nie będziecie mieli z nim do czynienia w każdej bitwie. Szczerze wątpię, by gracze używali tego typu modułów w bitwach niskich tierów, ze względu na to, że zarobienie Obligacji zajmuje mnóstwo czasu.
W skrócie: Ceny nowego ekwipunku są bardzo wysokie, dlatego będziecie mogli sobie na nie pozwolić tylko wtedy kiedy włożycie mnóstwo czasu w Tryb Bitew Rankingowych.
Obliczenia przedstawione tu przez Berkeli’ego rzeczywiście są świetnym dowodem na to, że nowa waluta – Obligacje – nie będzie miała takiego wpływu na grę jak niektórzy uważają. Już jutro, 5 Czerwca, startuje nowy tryb, który zamierzam ograć i przedstawić Wam moje własne wnioski na jego temat. A Wy jakie macie zdanie na temat Obligacji?
Całujta mnie w d.pę z waszymi wyliczeniami. Żeby uzbierać kredki na X trza na VI-VII jeździć? A jak ktoś chce jeździć na VI, musi na X, bo bez obligacji wykończą go jakieś za.rane dyrektywy? Cyrk normalnie.
I ch… z wszystkim powyższym. Praktyka ustawiania drużyn, która powoduje naprzemienne wyniki 3:15 lub 15:3. powoduje. że odechciewa się maksować załogę i dopalać czołgi.
No bo jaki jest sens tłuczenia 5 perków, kiedy wynik jest z góry przesądzony – wygrana, choćbyś stał na respie całą bitwę, lub przegrana, pomimo zaangażowania w grę. Z bardzo nielicznymi wyjątkami. Pluton unicumów jest w stanie wyciągnąć bitwę, pomimo wrzucenia go do drużyny, ustawionej przez WG jako przegrana z założenia, natomiast przeciętny 'zielony’ gracz jest w takiej sytuacji d..e. A wszystkie dyskusje na temat 2 procent w tą, lub w tamtą, są w przypadku randomów czysto akademickimi rozważaniami.
No i co z tego, że są takie bitwy. Tak jest i będzie zawsze w mm z rozkładem losowym. Oprócz takich bitew gdzie jedna drużyna jest znacznie lepsza od drugiej jest też mnóstwo bitew a nawet większość w których drużyny są na podobnym poziomie i detale decydują o zwycięstwie.
Wniosek z w/w tekstu. Macie jeszcze w miarę normalne randomki przez 3 miesiące, a potem ******** w walce 1vs1. Jak się nie podoba to spierdalaj na niższe tiery.
Myślisz, że będą to marnować na randomki? Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem i spróbuj wyciągnąć poprawne wnioski.
kupujta ludzie kunta premium i dużo golda i wincej czołguf premium bo to ********* gra która was ruch…w…d
Ktoś Cię zmusza do grania? Nie podoba się to nie graj.
Płaczki załóżcie racje i już nie macie problemu, a zapewne większość z was nie gra na nich a dają 10% do wszystkie i w takiej sytuacji możemu mówić już o przewadze. A jeśli wam tak się wydaje, że jest to tak kolosalna przewaga to zapłacicie, a ja dla was zrobie, w tedy będziecie mieli swoje P2W
Tak nowe tryby,obligacje,dyrektywy,mapy w HD. A Matchmaking jak jest dalej spieprzony to nie ruszą palcem,zagrywka WG dajmy losowania 10 razy na dole stawki a 1 na top,już wolałem losowania z przed bo była większa szansa losowania na top niż to co teraz się dzieje.Ja czekam aż ta gra umrze i to będzie chwalebny dzień.Pozdrowienia dla hejterów.
To mozna bedzie kupic do jednego czolgu 3 „ulepszone” wyposażenia? Myślałem, że można max jedno do jednego czolgu.
Poza tym „Uznajmy, że jesteśmy fioletem, który wkłada w grę setki godzin każdego tygodnia.” – to nie jest możliwe, tydzień ma 168 godzin 😉
tak tak.. obliczenia obliczeniami a zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce, chociaż nawet po tych fachowych „obliczeniach” i tak mi się to nie podoba… na medach które strzelają co 5 sekund, 0.5 sekundy szybsze przeładowania zrobi ogromną różnice. nie mówiąc już o takich jak maus, type 5 czy arty..
Autor chyba niezbyt wiele grał z skomplikowane gry. 1% to faktycznie mało, ale w tym rzecz. Tu 1%, tu 1,5% i zobacz co się dzieje.
Aby mieć lepszy pogląd – porównaj „goły czołg” i odpicowany do granic. Ten drugi ma 32% lepszy DPM. 32%! Pewnie, róźnica przy samym nowym sprzęcie nie będzie taka gigantyczna, ale dobrzy gracze to tacy, którzy potrafią z pół procenta wyczarować
wygraną.
I notabene – 0,4s szybszego przeładowania na czołgu, który i tak nap… jak zły to nie jest mała różnica. Magazynkowce strzelają niewiele szybciej, bo muszą przycelować. Ruskie medy nie muszą.
Owszem, ale by tak odpicować podany wyżej za przykład Obj 907 trzeba poświęcić 3 miesiące grania i to na dodatek świetnego grania, by za każdym razem uplasować się w 1 Lidze.
To już spore koszta, ponadto sprzęt ten nie będzie używany na niższych tierach, stąd nowi gracze nie będą mieli z nim do czynienia (po prostu nie będzie to opłacalne, tak jak przy dyrektywach).
Tak jak jest w konkluzji – te % dają przewagę, ale nie będzie ona często spotykana na polach bitew losowych, a jak już to tylko na kilku pojazdach w garażu danego gracza.
Poziom ONETU to mało powiedziane.
1) Więcej obligacji zdobywa się ze skrzynek, które dostajemy za etap i sezon. Te 7750 to absolutne minimum. W skrzynce poziomu III możemy zdobyć aż 1 500. Na wyższych poziomach bonów jest więcej i częściej możemy je wylosować.
2) Masakryczne błędy w obliczeniach dla przykładu z Ob907 – to nie jest skomplikowane, poziom gimnazjum.
Z lepszymi modułami i dyrektywą DPM dla pojazdów poziomu X rośnie od 200 do nawet 350.
3) Tak. Spowoduje to przewagę lepszych graczy nad zwykłymi noobami.
Wasz artykuł nie poruszył innych ważnych kwestii typu: Bitwy ESL, Turnieje, CW.
I następnym razem jak nie znacie znaczenia słów (P2W, F2P) to ich nie używajcie.
Kolego, cytat. Akurat cały artykuł jest redditowski:
https://www.reddit.com/r/WorldofTanks/comments/6f0utc/devils_advocate_bonds/
Ale by Cię naprostować to:
1) Za etap dostajesz 500 Obligacji maksymalnie ), za sezon 5750 ).
1500 Obligacji to dostajemy pod koniec miesiąca za NAJGORSZY wynik. Nie po tygodniu.
2) Nie ma żadnych błędów, ale skoro je widzisz to jak sam ująłeś poziom gimnazjum 😀
3) Spowoduje przewagę w wysokości kilku %, dla 0,001% graczy. Rzeczywiście koszmar.
Nie poruszył tematu ESL, Turniejów i CW tylko dlatego, że gracze, którzy w nich uczestniczą w większości opierają się już na umiejętnościach. Co do znaczenia słów się nie wypowiem, bo po raz kolejny kolego nie wykazałeś się umiejętnością czytania ze zrozumieniem.
Pozdrawiam.
Chyba słabo zaznajomiłeś się z artykułem o bitwach rankingowych. 7750 obligacji to maksimum jakie można wyciągnąć z sezonu 🙂
P2W oznacza Play to win? Dyrektywy to nie jest Pay to win. Gdyby te wyposażenie można bylo kupic TYLKO w sklepie premium to wtedy można mówić o takim stwierdzeniu. Zacznijmy poprawnie używać stwierdzenia P2W. P2W może byc czołg premium, ale nie ekwipunek, na ktory musimy poświęcić nasz czas.
dobrze mówi polać mu
Jak pisałem autor ironicznie zastosował takie określenie, by pokazać 'śmieszność’ oskarżeń graczy, którzy stwierdzili, że te dyrektywy wpłyną znacznie na rozgrywkę dla graczy płacących.
A jak ktoś sobie kupi zestaw trzech wyposażeń za obligacje i zacznie je przekładać złotem?
Taa jasne a jak ktoś nie ma x tieru to co z automatu jest na straconej pozycji. Poza tym dyche utrzymać w garażu bez premki i bez golda aha
Golda możesz zarobić na turniejach, a wiięc i premke i czołg
Turnieje>gold>czołgi premium>konto premium grając w tamtym roku praktycznie wszystkie turniej oprócz 10 tierów w ciągu 6 miesięcy zarobiłem około 60k golda(5 lat konta premium). Można?
Spokojnie, po jakimś czasie bedzie to można kupić za prawdziwe pieniądze bo do tego dąży WG.
Oby. Portfel już się nie może doczekać.
Też czekam.
ja czekam na OBIECANE Polskie drzewko !
Naruszyli jedną ze „świętości”, że przewagi na polu bitwy nie da się kupić.
Wymyślą np. zarządzenia, które będzie można kupić w sklepie. A jak się zacznie shitstorm, to napiszą „dla graczy nie chcących płacić przewidziane są dyrektywy”
Spokojnie, spokojnie – jest to wersja beta, wszystko się może zmienić. Po pierwsze, skąd wiecie, że ulepszone wyposażenie zawsze będzie kosztować 5k? Może po płaczach ludzi będących za dyrektywami zostanie obniżony ich koszt bądź ilość dyrektyw możliwych do zdobycia? WG mieszało i miesza dalej, tryb beta daje multum możliwości do zmian w przypadku skrajnych opinii. Na efekty obligacjii będzie trzeba poczekać, dalej jestem za tym aby ulepszony sprzęt pozostał tylko w bitwach rankingowych.
Dzieki tym płaczkom jest w miare normalnie, bez nich wg bylo by jak pies bez kaganca
Wiadomo, tylko działa to w obie strony. Pożyjemy, pogramy, zobaczymy.