Dziś w Superteście: mapy Mińsk i Port Wschodni

Ta mapa pojawiła się już w Superteście przed aktualizacją 1.0. Ponieważ wtedy prace były skoncentrowane wokół opublikowania przeprojektowanych map, ta nie stanowiła priorytetu. Nowa mapa o roboczej nazwie „Japort”, jednak domyślnie ma nosić nazwę „Port Wschodni”. Jest to kolejna próba połączenia rozgrywki World of Tanks z klimatami znanymi z okrętów, gdyż kilka sztuk pływających kolosów na owej mapie się znajdzie. Co więcej, arena ta od razu na myśl przynosi, wycofaną w patchu 8.11, mapkę „Port”… rozwiniętą o kilka połaci terenu 🙂

W obecnej iteracji mapa ta została dostosowana dla współczesnej technologii. Wprowadzono też pewne zmiany w rozgrywce.

1. Kierunek dla czołgów ciężkich, z licznymi osłonami dającymi schronienie przed liniami ognia nieprzyjacielskich czołgów i dział samobieżnych.

2. Szczyt wzgórza dla szybkich czołgów lekkich i średnich. Część podziemna dla mocno opancerzonych czołgów ciężkich.

3. Strefa dla czołgów lekkich, zwiadu i długodystansowych linii ognia.

4. Kierunek dla czołgów średnich i strefa kontrolna mapy dla niszczycieli czołgów.

========================================

Wersja 1

Strefa 4 została nieznacznie przeprojektowana przed wynikami drugiego Supertestu. To pomniejsze zmiany. Ich celem jest poprawa rozkładu tej strefy i lepsza organizacja linii ognia.

POPRZEDNIE WERSJE

Zmiany po pierwszym Superteście:

A. Dodano przejście między łukami, aby uniknąć konieczności zjazdu do zagłębienia.

B. Dodano zarośla wzdłuż alei oraz pobliskich wzgórz, aby stworzyć więcej okazji do zwiadu.

C. Dodano zarośla wzdłuż czerwonej linii, aby stworzyć równe szanse działom samobieżnym z obu drużyn.

D & E. Ulepszono pozycje niszczycieli czołgów dla obu drużyn.

F. Przeprojektowano budynek, aby bardziej przypominał obiekt dający osłonę drużynie przeciwnej.

Zmiany wprowadzone dla pierwszego Supertestu są następujące:

Zmiany te są oparte na przeróbkach sprawdzonych w toku poprzednich testów. Ponieważ jednak testy te zostały przeprowadzone dość dawno temu, zmiany są porównywane z obecną wersją.

Główne zmiany i ich cel:

1. Krawędź mapy została przesunięta, a przejścia do zabudowy blokowej w pobliżu placu są teraz otwarte.

Cel: zapewnić dogodny teren dla ciężko opancerzonych pojazdów i walk na krótkim dystansie.

2. Rzeka została osuszona, nasyp nieco przerobiony i dodano przejście przez bród (między brzegami). Usunięto listowie drzew (oprawa mapy zostanie zmieniona z letniej na wiosenną lub jesienną).

Cel: umożliwić pojazdom szybsze i bezpieczniejsze poruszanie się między pasami, przy jednoczesnym uproszczeniu nawigowania po mapie.

3. Dodano wzgórza obok alei i usunięto ogrodzenie.

Cel: sprawić, aby ten obszar dostarczał więcej możliwości rozgrywki / był bardziej interesujący dla pojazdów zwrotnych i jednocześnie ułatwiał celowanie / strzelanie w poprzek alei.

4. Ten obszar został poddany znacznym zmianom: dodano plac budowy metra, ukształtowanie terenu zostało zmienione, konstrukcja cyrkowa została przesunięta, a odległe przejście przy obrzeżach mapy zostało zamknięte.

Cel: przesunąć obszar starć dla czołgów średnich bliżej środka mapy (odsunąć go od dziedzińca w lewym obszarze zabudowanym) i zapewnić połączenie pomiędzy tą uliczką a resztą mapy (aleją a pozycjami niszczycieli czołgów w parku).

Dodatkowe (nieznaczne) zmiany:

  • W niektórych miejscach na mapie część krzewów/drzew została przeniesiona (głównie w celu oczyszczenia widoku między głównymi miejscami).
  • Dodano niewielkie punkty osłony w pobliżu baz (cel: nieznacznie ułatwić zdobywanie bazy).
  • Przesunięta granica mapy zapewnia dodatkowe przejście za budynkami w dolnej części mapy. Przejście pozostawiono otwarte, ponieważ jego wpływ jest nieznaczny, choć w niektórych przypadkach może być wykorzystane do wielu celów.
Wersja 2

Ta wersja oparta jest na 90_minsk_gg2. Zmieniony został jedynie obszar wokół cyrku. Teraz przypomina mapę Mińska na głównych serwerach, jednak jego dziedzińce zostały poszerzone i stały się bardziej przestrzenne oraz przewidywalne.

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

9 komentarzy

  1. MichelAngelo pisze:

    Mam pytanie, wyłączyłem dwie mapy i mimo wszystko losuje mnie na nie, umie ktoś mi pomóc?

  2. była sobie rzapka mała pisze:

    A dzie wtf e100 miał być nowy tryb

  3. Anonim pisze:

    @Bin4r czy na jutrzejszym tescie publicznym bedzie juz przeprojektowana granica imperium ? 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.