Stalowy łowca powraca!

Jeden z Waszych ulubionych trybów gry powraca do World of Tanks w innym kształcie.

Witajcie, dowódcy! Stalowy Łowca powraca do World of Tanks. Przed Wami cztery tygodniowe etapy pełne bitew, nowa mapa i nowe pojazdy o wyjątkowych umiejętnościach. Cel i zasady pozostają te same: zostać najlepszym z najlepszych. Przygotujcie się na pancerny Battle Royal. Wszystkie szczegóły poznacie w tym filmie.


Zacięta walka o przetrwanie zaraz się rozpocznie, Dowódcy!

Stalowy łowca jeden z najbardziej ekscytujących trybów w grze w końcu powraca do World of Tanks w odmienionym formacie. Wydarzenie to będzie współdzielić postępy z Linią frontu 2020, zwaną Ekspedycją, i złożone będzie z czterech osobnych etapów, a pierwszy z nich rusza już 17 sierpnia. Czytajcie dalej, by poznać szczegółowe informacje o tym wciągającym trybie battle royale!

Etap 1. Stalowego łowcy

17 sierpnia 2020, 05:00 UTC – 24 sierpnia 2020, 02:00 UTC

Ekspedycja nie ustaje!

Oprócz wielu nagród w grze (więcej o nich poniżej), podczas każdego z 4 etapów Stalowego łowcy będziecie mogli zdobyć do 3 żetonów, których w sumie możecie zebrać 12. Wykorzystajcie te żetony, aby zdobyć dowolny z trzech ekskluzywnych pojazdów IX poziomu wymienionych poniżej, każdy za 12 żetonów:

AE Phase I

Object 777 Variant II

Char Futur 4

Daty rozpoczęcia i zakończenia pozostałych nadchodzących etapów Steel Hunter zostaną dodane w późniejszym terminie, więc bądźcie czujni!

Początek Koniec Zawieszenie broni
Etap 1 17 sierpnia 2020, 05:00 UTC 24 sierpnia 2020, 02:00 UTC Od wtorku do piatku, od 00.00, do 05.00 UTC

Od soboty do poniedziałku, od 01.00, do 05.00 UTC

Etap 2
Etap 3
Etap 4
Najważniejsze szczegóły trybu Stalowy łowca.

Jesteśmy pewni, że znane są Wam podstawowe zasady tego trybu, ale na wszelki wypadek przypominamy w skrócie najważniejsze kwestie:

  • Jesteście jednym z 20 graczy w walce o zwycięstwo. Każdy stalowy łowca zdany jest tylko na siebie.
  • Wybierzcie, czy walczycie solo, czy w jednym z dziesięciu plutonów trzyosobowych (w tym wypadku w sumie będzie 30 graczy).
  • Waszym celem jest przetrwanie za wszelką cenę. Zniszczcie wszystkich wrogów i zostań ostatnim stalowym łowcą na chodzie.
  • Zbierajcie specjalne przedmioty (łupy), które pojawiają się okresowo na mapie. Ich zawartość stanowi zasoby, PD bojowego i ulepszania pojazdów.
  • Bitwy będą się toczyć na dwóch dużych mapach które z biegiem czasu staną się coraz mniejsze. Uciekajcie ze stref zagrożenia, które zniszczą Wasz pojazd, gdy odliczanie dobiegnie końca, a Wasz pojazd będzie znajdował się w jej obrębie.
  • Całkowity czas bitwy to 15 minut. Przed jej rozpoczęciem, będziecie mogli wybrać spośród kilku punktów odrodzenia na mapie.
Jak uzyskać dostęp do Stalowego łowcy

Kierujcie się do garażu Stalowego łowcy poprzez sekcję Ekspedycja w rozwijanym menu na prawo od przycisku „Bitwa”, a następnie:

  1. kliknijcie przycisk „Bitwa”, by grać solo
  2. stwórzcie specjalny złożony z 3 graczy pluton

W czasie trwania Aktu V 10. jubileuszu World of Tanks, możecie uzyskać dostęp do Stalowego łowcy klikając na obiekt 3D w Waszym garażu.

Mapy i strefy zagrożenia

Oprócz Strefy 404, w Stalowym łowcy pojawi się nowa, złowieszcza mapa o nazwie Arzagir 4.04

Strefa 404

Arzagir 4.04

Jest tego samego rozmiaru co Dreamland, ale prezentuje niebezpieczne opuszczone miasto, które dostarczy nowej rozgrywki i wielu możliwości eksperymentowania z różnymi taktykami.

Pamiętajcie: obie mapy kurczą się w miarę upływu czasu, zostawiając coraz mniej przestrzeni na rozgrywkę i przetrwanie. Jeśli obszar w którym się znajdujecie zmieni kolor na pomarańczowy, będzie to oznaczało, że wkrótce stanie się strefą zagrożenia i musicie opuścić go jak najszybciej. Kiedy zmieni kolor na czerwony, pozostanie Wam niewiele czasu na ucieczkę. O ilości pozostałego czasu poinformuje odliczanie. Po upłynięciu wyznaczonego czasu, Wasze czołgi będą miarowo uszkadzane, dopóki nie zostaną zniszczone lub nie opuścicie strefy zagrożenia.
Nowe pojazdy

W tym roku na łowy wybierze się pięć pojazdów. Trzy nacje z poprzedniego roku uległy zmianom, a dwie nowe wskakują do walki: brytyjski łowca i francuski zwiadowca. Każdy z dostępnych pięciu czołgów można ulepszać od poziomu I do VII.


Wareg (ZSRR)

Walküre (Niemcy)

Harbinger Mk. IV (Wielka Brytania)


Raven (USA)

Arlequin (Francja)


Dla tych pojazdów zakup amunicji, dodatkowego sprzętu lub elementów personalizacji nie jest możliwy.

Każdy pojazd będzie odgrywał inną rolę:

  • Weteran
  • Łowca czołgów
  • Zwiadowca

Radzieckie i niemieckie czołgi będą pełnić bardziej defensywne role, podczas gdy brytyjskie i amerykańskie pojazdy najlepiej sprawdzą się w ataku i łowach. Francuski czołg najlepiej sprawdzi się w roli zwiadowcy.

System ulepszania pojazdów

Możecie ulepszyć każdy z tych pięciu pojazdów z poziomów I–VII w trakcie bitwy. By zdobyć PD na te ulepszenia, musicie zbierać łupy i uszkadzać przeciwników. Dla każdego pojazdu dostępne są inne moduły. Na każdym poziomie możecie wybierać pośród dwóch opcji.

Drzewo technologiczne dla wszystkich pojazdów zostało przerobione, ale nadal zapewnia znaczny wybór stylów gry przy każdym ulepszeniu.

INTERAKTYWNY WIDGET DOSTĘPNY NA OFICJALNYM PORTALU WOT

Namierzajcie moduły przeciwników, aby zwiększyć swoje szanse na zadawanie krytycznych uszkodzeń! Możecie odnieść się do schematu w garażu, by dowiedzieć się, gdzie się one znajdują. Na podstawie Waszych opinii zbiorniki paliwa zyskały niezniszczalność, by wykluczyć możliwość pożaru silnika lub zbiornika.

Umiejętności

Dla wszystkich czołgów wspólne są dwie umiejętności:

Regeneracja. Stopniowo odnawia określoną liczbę PW pojazdu, ale przestaje działać, gdy otrzymujcie uszkodzenia .

Zestaw naprawczy. Naprawia moduły pojazdu (podobnie do dużych zestawów naprawczych) i skraca czas ogłuszenia.

Efekty umiejętności odnawiających PW nie kumulują się. Jeśli użyjecie więcej niż jednego na raz, najpotężniejszy z nich wyprze pozostałe.

Każdy pojazd posiada również przypisaną do niego umiejętność ostateczną i standardową:

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.

Doładowania umiejętności mogą znajdować się w każdym typie łupu z wyjątkiem amunicji. Doładowania umiejętności standardowej znajdziecie w materiałach eksploatacyjnych, zrzutach i trofeach wojennych, a doładowania umiejętności ostatecznych dostępne będą wyłącznie w zrzutach i trofeach wojennych.

Załoga

Członkowie załogi przypisani są do czołgu w którym ich otrzymacie i nie mogą być odesłani do koszar, zwolnieni lub zranieni. Nie zdobywają PD załogi, a każdy posiada Szósty zmysł jako atut zerowy. Ponadto dla dowódców każdego pojazdu zostaną przydzielone następujące atuty:


ZSRR

Wyznaczony cel

Intuicja

Niemcy

Wyznaczony cel

Intuicja

Brytania

Gładka jazda

Strzał z biodra


USA

Gładka jazda

Strzał z biodra

Francja

Snajper

Orle oko


Grabież

Aby ulepszyć swoje pojazdy, musicie szukać na mapie specjalnych punktów z łupami. Gdy już do nich dotrzecie, będziecie mogli zbierać łupy, które mogą zawierać PD, pociski i doładowania dla Waszych umiejętności.

Dostępne są cztery (4) rodzaje łupów:

Amunicja

Zawiera pociski oraz PD bojowego. Naprawia również uszkodzone moduły. Oznaczone są żółtym dymem

Materiały eksploatacyjne

Zawierają PD bojowego, ale w mniejszym wymiarze niż te, które znajdziecie w amunicji, oraz doładowanie umiejętności standardowej. Przywraca PW i naprawia uszkodzone moduły. Oznaczone są zielonym dymem.

Trofea wojenne

Zawierają wszystkie zasoby zniszczonego pojazdu jak i jedno doładowanie umiejętności ostatecznej. Naprawia uszkodzone moduły. Oznaczone są czerwonym dymem.

Zrzuty

To najcenniejszy typ łupów. Zawiera jedno doładowanie umiejętności ostatecznej, jedno doładowanie umiejętności standardowej i sporą sumę PD bojowego. Przywraca PW i naprawia uszkodzone moduły. Wielu graczy będzie chciało dorwać się do zrzutów, musicie dać z siebie wszystko by dotrzeć do nich przed konkurencją. Ponadto miejsce lądowania zrzutów będzie widoczne dla wszystkich na minimapach. Oznaczone są niebieskim dymem.

Mechanika widoczności/celowania

System obserwacji wykorzystuje stożki widzenia i stanowi to jeden z najważniejszych aspektów rozgrywki w Stalowym łowcy:

  • Pojazdy wroga stają się widoczne dopiero wtedy, gdy pojawią się wewnątrz, stożek widzenia, który widnieje na minimapie. Aktywacja atutu Szósty zmysł nie jest równoznaczna z ujrzeniem przeciwników. By tak się stało, muszą znajdować się w obrębie Waszego stożka widzenia.
  • Jeśli przeciwnicy znajdują się od Was w promieniu 50 metrów, automatycznie stają się widoczni.
  • Kiedy są w zasięgu wzroku, wyświetlane są ich znaczniki i PW.
  • Przy celowaniu w przeciwnika wyświetlana jest również sylwetka pojazdu.

Mechanika detekcji radiowej

Wszystkie pojazdy specjalne wyposażone są w detekcję radiową, która wyświetla punkty z łupami i czołgi przeciwnika na minimapie w swoim zasięgu działania. By ją aktywować wciśnijcie klawisz „X”. Pamiętajcie, że detekcja radiowa w momencie jej aktywacji ujawni Waszą aktualną pozycję na minimapie wszystkim graczom w zasięgu radia od Waszej pozycji.

Użycie detekcji radiowej nie jest równoznaczne z tym, że ​​Wasze położenie zostanie natychmiast ujawnione. Możecie zostać wykryci tylko wtedy, gdy znajdziecie się w obszarze detekcji radiowej innego gracza. Promień detekcji każdego z pojazdów zależy od właściwości zainstalowanych modułów.
Poprawiony system postępów

W Stalowym łowcy jest 15 poziomów, których nie utracicie za mało imponujące wyniki w bitwie. Możecie zdobyć specjalne punkty łowcy, które pozwolą Wam przejść przez poziomy, jeśli znajdziecie się w pierwszej piątce (solo) lub w pierwszej trójce (pluton) na koniec bitwy.

Możecie je również zdobywać wypełniając misje dzienne dostępne w Stalowym łowcy.

Nagrody

Za każdy osiągnięty poziom zyskacie wartościowe nagrody, a wśród nich będą:

Po dotarciu na 15 poziom, czekają na Was specjalne nagrody w postaci unikalnego stylu 2D* „Miecz Artemis” oraz żetonów ekspedycji. Z każdym etapem jeden dodatkowy styl 2D (Tarcza Artemis) będzie dostepny do kupienia w grze.

Każdy poziom będzie miał inny styl 2D.
Style trybu Stalowy Łowca 2020
Styl „Miecz Artemis”

— Wielosezonowy styl przyznawany za osiągnięcie maksymalnego poziomu podczas I etapu Stalowego łowcy 2020. Został nazwany na cześć bogini łowów w mitologii greckiej.

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć

————————————————————-

Styl „Miecz Ulla”

Wielosezonowy styl przyznawany za osiągnięcie maksymalnego poziomu podczas II etapu Stalowego łowcy 2020. Został nazwany na cześć boga łowów w mitologii nordyckiej.

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć

————————————————————-

Styl „Miecz Anhura”

— Wielosezonowy styl przyznawany za osiągnięcie maksymalnego poziomu podczas III etapu Stalowego łowcy 2020. Został nazwany na cześć boga łowów w mitologii egipskiej.

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.

————————————————————-

Styl 3D „Miecz Dziewanny”

— Wielosezonowy styl przyznawany za osiągnięcie maksymalnego poziomu podczas IV etapu Stalowego łowcy 2020. Został nazwany na cześć bogini łowów w mitologii słowiańskiej.

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć

————————————————————-

Styl „Tarcza Artemis”

— Wielosezonowy styl dostępny do zakupu podczas I etapu Stalowego łowcy 2020. Został nazwany na cześć bogini łowów w mitologii greckiej.

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.

————————————————————-

Styl „Tarcza Ulla”

— Wielosezonowy styl dostępny do zakupu podczas II etapu Stalowego łowcy 2020. Został nazwany na cześć boga łowów w mitologii nordyckiej.

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć

————————————————————-

Styl „Tarcza Anhura”

— Wielosezonowy styl dostępny do zakupu podczas III etapu Stalowego łowcy 2020. Został nazwany na cześć boga łowów w mitologii egipskiej.

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.

————————————————————-

Styl „Tarcza Dziewanny”

— Wielosezonowy styl dostępny do zakupu podczas IV etapu Stalowego łowcy 2020. Został nazwany na cześć bogini łowów w mitologii słowiańskiej.

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć

Misje bojowe

Aż do15 poziomu możecie zdobywać punkty łowcy, wypełniając codzienne misje w Stalowym łowcy.

Dewastacja!

Warunek

  • Zadać 3000 PW uszkodzeń w dowolnej liczbie bitew.

Ograniczenia

  • 5 razy na dzień

Nagrody

  • 200 punktów łowcy

————————————————————-

Zniszczenie!

Warunek

  • Zniszczyć 1 lub więcej nieprzyjacielskich pojazdów w dowolnej liczbie bitew.

Ograniczenia

  • Raz dziennie

Nagrody

  • 100 punktów łowcy

Jeśli uda Wam się dotrzeć do ostatniego poziomu i będziecie mieli ochotę zdobyć więcej nagród, pewnie ucieszycie się na wiadomość, że dodatkowe specjalne misje codzienne z nawet większą ilością cennych nagród będą dostępne w tegorocznej edycji. Ich odblokowanie następuje po dotarciu na poziom 15.

Dominacja!

Warunek

  • Być najlepszym graczem lub bądź znajdować się w najlepszym plutonie.

Ograniczenia

  • Raz dziennie

Nagroda

  • 25  obligacji
  • w bitwach losowych

————————————————————-

Dewastacja!

Warunek

  • Zadać 10 000 PW uszkodzeń w dowolnej liczbie bitew.

Ograniczenia

  • Raz dziennie

Nagroda

  • 25 obligacji

————————————————————-

Zniszczenie!

Warunek

  • Zniszczyć 5 nieprzyjacielskich pojazdów w dowolnej liczbie bitew.

Ograniczenia

  • Raz dziennie

Nagroda

  • 25 obligacji
  • w bitwach losowych
Dostosowania systemu dobierającego

W zeszłym roku niektórzy gracze informowali nas o problemach z tzw. ustawkami, ponieważ okazało się, że niektórzy stalowi łowcy woleli współpracować z wybranymi graczami solo lub plutonami, aby uzyskać nieuczciwą przewagę.

Teaming, czyli ustawki, jest uważany za niesportowe zachowanie, więc podjęliśmy środki przeciwko tym, którzy czynią ten tryb mniej przyjemnym dla odpowiedzialnych graczy. Za sprawą licznych dostosowań systemu dobierającego, zminimalizowaliśmy ryzyko tego zjawiska. Kolejnym krokiem, który uczyniliśmy, by maksymalnie zmniejszyć możliwość zaistnienia ustawek było wydłużenie trwania zawieszenia broni w dni robocze pozwalając jednocześnie na dłuższą rozgrywkę w weekendy.

Nowa ścieżka dźwiękowa

Nowa mapa Arzagir 4.04 stanowiła główną inspirację przy tworzeniu nowej ścieżki dźwiękowej, by przenieść Was w odludny krajobraz Azji Środkowej.

Te wpadające w ucho kompozycje odzwierciedlają zarówno muzykę etniczną Azji Środkowej, jak i dźwięki progresywnego rocka rodem z zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych połowy lat 90. Został on powołany do życia przez orkiestrę symfoniczną, bez której trudno sobie wyobrazić muzykę World of Tanks.

Tak jak w przypadku poprzednich sezonów Stalowego Łowcy, ciężkie riffy gitary elektrycznej naśladują typowe dla Azji Środkowej instrumenty (ghijak, rabaab oraz sherter), ale w nowoczesnym wydaniu. Usłyszycie również dźwięki armeńskiego duduka, pieczołowicie opracowane w serii przetworzeń w procesorach efektów dźwiękowych. Sprawdźcie sami!

Mamy nadzieje, że zdołaliśmy dostarczyć Wam takich samych silnych emocji, których doświadczyliśmy grając w Stalowego łowcę w fazie rozwojowej, a te dźwięki sprawią, że oddacie się rozgrywce z jeszcze większym zapałem!

Skuteczność w Stalowym łowcy

Stalowy łowca będzie wymagać większych zasobów, niż zwykłe bitwy losowe. Jest to spowodowane kilkoma kwestiami związanymi z charakterem rozgrywki w trybie Stalowego łowcy, takimi jak duże rozmiary map i ilość rozmieszczonych na nich obiektów. Gracze z 32-bitowymi systemami operacyjnymi i małą liczbą dostępnej pamięci RAM mogą mieć problemy z wydajnością podczas korzystania z tego trybu. By ich uniknąć i cieszyć się bezproblemową grą, zmieńcie ustawienia grafiki w kliencie gry zgodnie z możliwościami Waszych komputerów.

Dowódcy! Przygotujcie się na nowe poziomy ekscytacji i udowodnijcie, że w World of Tanks nie ma groźniejszego stalowego łowcy od Was!

Ź: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

23 komentarze

  1. Xxxx pisze:

    1 etap przeszedłem, na prawdę dobra robota, brawo WG, podoba mi się ten tryb.

  2. T-R-I-G-G-3-R pisze:

    Jeżeli chodzi o zapobieganie ustawkom w tym trybie, to WG powinno całkowicie wyłączyć panel graczy w tym trybie (a zwłaszcza ten pod TAB), aby NIKT nie wiedział KOGO mu wrzuciło do bitwy – nawet jak gracze dostrzegą się nawzajem, nad czołgami nie powinno być nicków – by nie mogli się zidentyfikować…
    Swego czasu NISZA robiła jeden taki myk na potęgę – gracze wchodzili do bitwy na 1,2,3 i na 15 solo graczy, było co najmniej 5-8 „niszowców” i pomagali sobie nawzajem, niszcząc uczciwym graczom rozgrywkę, bo wiedzieli jaki jest skład graczy pod TAB’em…Totalna patologia…
    Innym dobrym panaceum na ustawki jest systemowy Anonymizer (którego nie dałoby się wyłączyć w tym trybie) aplikowany przez sam Match Making i po kłopocie.

    • Edek pisze:

      Nie ma sensu w tym trybie robić ustawek. Ja w jakąś godzinkę-dwie zrobiłem 1900 pkt. a wystarczy zrobić 4500. Jest łatwiej i przyjemniej niż na LF 😛

  3. Tutejszy pisze:

    Wie ktoś może czasem czy powróci taki czołg jak T-22 medium???

    • Anonim pisze:

      T-22 to delikatnie mówiąc czołg kontrowersyjny. Ogromna ilość jego posiadaczy zdobyła go w ustawach. Sam wg powiedział że ten czołg nie zasługuje na buty ze względu na to jak został on w większości przypadków zdobyty. Ale wg to wg nie wiesz co im odwali.

  4. Abol pisze:

    Witam mam pytanie czy to prawda że tu będzie cięzej wbijać punkty niż na Lini frontu bo znajomy mi tak gadał

    • Anonim pisze:

      Teraz, jest o wiele łatwiej niż to było w ubiegłym roku. Wtedy za bycie poza 10 traciłeś szewron gdzie obniżyło ci poziom, tutaj teraz tak akurat nie będzie, będąc poza 10 dostajesz 0 punktów, czyli nie musisz się bać, że zagrając parę razy slabo, stracisz poziom.

  5. misio pisze:

    pięć razy mniej obligacji ????

  6. Szkoda pisze:

    Identycznie mam ja. Wyjeżdżam na tydzień na urlop i dokładnie w te dni mnie nie będzie. Szkoda, bo długo czekałem na ten tryb i gdyby nie to ich opoznienie to jeszcze miałbym szanse :/

  7. Ja pisze:

    Czy wiadomo już jakie czołgi będą w 3 przepustce bitewnej?

  8. Anonim pisze:

    Ale to jest żart ze eventy trwają w tej grze tak krótko.
    Powinni dawać na 2-4 tygodnie…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.