Przejdź na wyższy poziom komunikacji w bitwie!

WG jest w trakcie przeprojektowywania systemu komunikacji w bitwie w World of Tanks.


Witajcie, Dowódcy!

Obecny system porozumiewania się w World of Tanks nie był poddawany zmianom przez ostatnie kilka lat. Niektóre z rozwiązań posiadają ograniczone możliwości, utrudniając czasem Waszym drużynom efektywne planowanie i opracowywanie taktyki w bitwie.

Jednocześnie istniejący system powiadomień często wysyła informacje pozbawione kontekstu. Na przykład, wielu graczy informowało nas o tym, że wiele ze sygnałów minimapy może być rożnie interpretowanych. Zdarza się, że wprowadzają one tylko więcej niejasności i w rezultacie dezorientują sojuszników.

Po zapoznaniu się z Waszymi sugestiami, zdecydowaliśmy się przerobić i ulepszyć istniejący w grze system komunikacji, by uczynić go bardziej przejrzystym, przyjaznym i skutecznym. Oto jak będzie się teraz prezentował.

Jedno sterowanie dla wszystkich działań

Teraz będziecie mogli używać klawisza „T” w większości przypadków komunikacji w bitwie. Można go używać do interakcji z terenem, sojusznikami, przeciwnikami, bazami oraz istniejącymi znacznikami komunikacji. Wciśnijcie ten klawisz by natychmiastowo wysyłać sygnał sojusznikom. Przytrzymajcie go by wyświetlić obrotowe menu z większą liczbą opcji. Współpracujcie z sojusznikami, oskrzydlajcie przeciwników, odwołujcie ataki i doprowadzajcie do perfekcji taktykę drużyny!

Interakcja z obiektami na mapie

W czasie odliczania do rozpoczęcia bitwy, możecie poinformować swoich sprzymierzeńców o kierunku, w którym będziecie się udawać, korzystając ze specjalnych znaczników. Podświetlają one główne godne uwagi obszary na mapie i pomagają wybrać miejsca z których będziecie mogli zaskoczyć przeciwników.

Zobaczycie również ilu sojuszników planuje udać się do tej samej lokacji. Pomoże Wam to sprawniej koordynować swoją drużyną i uzyskać lepsze rozeznanie odnośnie zadań w bitwie. W rezultacie, będziecie mogli przypuszczać skuteczniejsze ataki i bardziej zgrać się z sojusznikami.

Bez problemu będziecie mogli wchodzić w interakcję ze wszystkimi obiektami na mapie, jak kamienie, budynki, roślinność, etc. Zamiast klikać na minimapę lub pisać na czacie, możecie podświetlić wybrany punkt na mapie bitwy. Sygnał widoczny dla wszystkich Waszych sojuszników pojawi się zarówno na mapie bitwy, jak i minimapie.

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.

Teraz będziecie mogli bezpośrednio użyć pinga dla nieprzyjaciela lub sojusznika jak i dla odpowiadających im etykiet, które teraz będą interaktywne. Dzięki tej funkcji będziecie w stanie porozumiewać się z czołgami pozostającymi poza zasięgiem Waszego wzroku, za przeszkodami itp.

Dodawanie kontekstu i znaczenia dla sygnałów

Nie jest wielką tajemnicą, że znaczna liczba przypadkowych sygnałów w bitwie skutkuje czasami przeładowaniem informacji, co odciąga Waszą uwagę od tego, co rozgrywa się w danej chwili na polu bitewnym. Przedtem czasami trudno było zrozumieć, co oznaczał dany sygnał. Teraz będziecie mogli użyć dwóch typów znaczników, by nadać sygnałowi więcej kontekstu: „uwaga tutaj” oraz „przemieszczam się tutaj”.

Każdy gracz będzie mógł odpowiedzieć na Wasz sygnał podejmując działanie w odpowiedzi na niego. Obok każdego z sygnałów wyświetlona będzie liczba sojuszników, którzy na niego zareagowali. Reakcja na sygnały innych graczy zmniejszy niepewność i sprawi, że działania Waszych sojuszników będą bardziej przejrzyste.

Możecie również przesłać komendę członkowi drużyny i otrzymać odpowiedź.

Opcje wysyłania odpowiedzi osobistych do sojuszników będą pokazywane na oddzielnym ekranie, który umożliwi szybką odpowiedź za sprawą klawisza „Z”.

Interakcje z minimapą

Możecie zaznaczyć punkt na minimapie, by zwrócić uwagę swoich sprzymierzeńców na strefę poprzez kliknięcie lewym przyciskiem myszy lub oznajmić zamiar udania się do określonej lokacji przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy.

Dowódcy grający działami samobieżnymi mogą powiadomić swoich sprzymierzeńców o tym, który z punktów (lub stref) zamierzają zaatakować. Aby tego dokonać, kliknijcie lewym przyciskiem myszy na minimapę, będąc w trybie strategicznym, lub wyślijcie sygnał o uwagę w trybie standardowym. Komenda CTRL + ppm pozostaje bez zmian.

Bazy na minimapie i w bitwie będą miały specjalne interaktywne ikony . Wydawanie komend by bronić lub zająć bazę będzie teraz łatwiejsze.

Adaptowalne obrotowe menu szybkich komend

Przeprojektujemy również obrotowe menu szybkich komend tak by dostosowywało się do obiektu z którym będziecie wchodzić w interakcję (teren, sojusznik, nieprzyjaciel). Dwie „dolne” komendy („Pomocy!” oraz „Przeładowuję”) pozostaną na miejscu, a „górne” będą się zmieniać w zależności od kontekstu działania. Będziecie również w stanie powiedzieć „Dziękuję” swojemu sojusznikowi lub odpowiedzieć na jego komendy. By to zrobić, przytrzymaj klawisz „T” lub „Z”.

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.

Dzięki temu elastycznemu systemowi, zakres możliwych poleceń ulegnie uproszczeniu, sprawiając, że posługiwanie się menu szybkich komend stanie się wygodniejsze.

Zaktualizowane szybkie komendy

Komendy w grze, które mogą być wydawane z użyciem klawiszów funkcyjnych, również ulegną zmianie. Komenda będzie teraz zależała od kontekstu obiektu, na który patrzycie, w chwili wydawania komendy.

Szybkie komendy
Szybkie komendy
Klawisz Obecna szybka komenda Nowa szybka komenda (teren) Nowa szybka komenda (sojusznik) Nowa szybka komenda (przeciwnik) Nowa szybka komenda (baza sojusznika) Nowa szybka komenda (baza nieprzyjaciela/neutralna)
T Atakuję Uwaga na pozycję! Potrzebuję pomocy! Potrzebny ostrzał! Bronić! Zajmować!
F2 Jadę do lokalizacji! Pomogę! Atakuję cel! Bronię! Zajmuję!
F3 Do ataku! nd. Dziękuję! nd. nd. nd.
F4 Powrót do bazy! nd. Uciekać! nd. nd. nd.
F5 Tak jest! nd. nd. nd. nd. nd.
F6 Odmawiam! nd. nd. nd. nd. nd.
F7 Pomocy! Pomocy! Pomocy! Pomocy! Pomocy! Pomocy!
F8 Przeładowuję! Przeładowuję! Przeładowuję! Przeładowuję! Przeładowuję! Przeładowuję!

System komunikacji w bitwie 2.0 będzie dostępny do celów zapoznawczych i dla wstępnych testów w trakcie testu publicznego aktualizacji 1.10. Weźcie udział w teście i podzielcie się swoją opinią, to bardzo ważne dla dalszego rozwoju tej funkcjonalności!

Ź: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

9 komentarzy

  1. Anonim ;) pisze:

    słabe. na teście publicznym jest, ale jedynie maksymalnie 3-4 osoby korzystają.

  2. Anonim pisze:

    Jak wszyscy zaczną klikać, to dopiero będzie ból głowy.

  3. Anonim pisze:

    to jest mod

  4. Anonim pisze:

    A pod jakim klawiszem jest ta komenda o tym że sojusznik jest na naszej linii strzału albo że zasłania nam cel?

  5. Pimpuś pisze:

    Jak ci się podoba mapa Perłowa rzeka @Bin4r oraz co myślisz o nerfie włochów i rusków i BUFFIE starych dziesiątek? PS: Sory za trochę dziwne pytania ale chciałem coś napisać a nie wiedziałem co 🙂 XD

  6. 1 pisze:

    a gdzie informacja ratunku przewróciłem pojazd?

  7. Ja pisze:

    Pięknie wygląda ta perłowa rzeka w HD! Wiadomo kiedy będzie serwer testu publicznego włączony (jeśli już jest to sorry za głupie pytanie, ale praca 😉 )?

    • Bin4r pisze:

      Pewnie w późnych godzinach popołudniowych / wieczornych, niemniej trzeba brać poprawkę na to, że test jednak może zostać przesunięty 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.