Porady młodego kapitana #36 – moduły i perki na topowe sowieckie jednostki
Zdziełane w CCCP, czyli dzisiaj próbujemy przybliżyć Wam perki i ulepszenia na topowe/nowe/używane jednostki niezwyciężonej floty radzieckiej. Przypominamy także, że kompilacje przedstawione w artykule są subiektywną wizją autora tego tekstu i czytelnicy nie mogą domagać się obiektywnego postrzegania przez piszącego świata, no chyba że macie bezalkoholowe modźajto.
Jako że weszła nowa linia pancerników, plus znacząca liczba okrętów premium, to może oznaczać jedynie chaos w porcie oraz w perkach kapitanów. Jako że sam czegoś takiego doświadczyłem postanowiłem się naradzić z redakcyjnymi kolegami i uzgodnić jedyną prawdziwą linię potwierdzoną przez naszą partię. A że w partii za chwilę przybędzie kolejny unikalny dowódca, no to trzeba wiedzieć gdzie pozostałych zakwaterować!
Niszczyciele
Chabarowsk
Owieczkin dobrze siedzi na każdym niszczycielu. ZSRR ma ich teoretycznie aż trzech, ale w praktyce w porcie macie zwykle jednego lub dwóch. Jeśli masz wybrać pomiędzy wybierzesz Chabarowska i Grozowoja, lepiej zasadzić się na Chabie.
Tutaj opinie redaktorów są bardzo podzielone.
- Poziom 1– Z przydatnych: Ostrzeżenie o nadchodzącym ogniu przeciwnika, Zapobiegawcze utrzymanie, Cel priorytetowy. Wybierz według własnego gustu, wszystko jest przydatne, ale zależy to od tego, jakie informacje są dla Ciebie bardziej przydatne.
- Poziom 2– Jedna opinia redakcji zebrała się. Ostatni bastion jest wymagany. Przypływ adrenaliny – w związku z tym, że Chaba ma naprawkę, perk ten średnio się nadaje, no chyba że go lubisz bardzo!
- Poziom 3 – Ekspert przeżywalności, Podst. trening strzelecki, Nadzorca – wszystko jest zdecydowanie użyteczne, ale Ekspert przeżywalności i Podst. trening strzelecki są tymi umiejętnościami, które trzeba wziąć jako pierwsze. Zwłaszcza jeśli chodzi o Owieczkina, mającego bonus + 400 PW na każdy poziom okrętu.
- Poziom 4 – Zaaw. trening artyleryjski – wymagany. Kanonierka bez zasięgu jest bezużyteczna. Można takę wziąć Ekspert w kamuflażu lub Zapalnik bezwładnościowy dla pocisków OB, ale ten drugi jest lepszy. Chociaż to są już niuanse.
Proponowane moduły:
- Modyfikacja głównego uzbrojenia 1
- Modyfikacja doładowania silnika 1 – moduł ulepszony
- Modyfikacja systemów celowniczych 1
- Modyfikacja układu sterowania 2
- Ciężka artyleria – moduł ulepszony
- Modyfikacja głównej baterii 3
Komentarz: Jeśli nie mamy supermodułów, wrzucamy Modyfikację układu sterowania 1 albo Modyfikację kontroli uszkodzeń 1, a na 5 slocie Kamuflaż albo Modyfikację układu sterowania 3 – wszystko zależy od tego jak gracie.
Grozowoj
Znów idealnie pasuje Owieczkin, ale można wrzucić zwyczajnego kapitana.
- Poziom 1– Z przydatnych: Ostrzeżenie o nadchodzącym ogniu przeciwnika, Zapobiegawcze utrzymanie, Cel priorytetowy. Wybierz według własnego gustu, wszystko jest przydatne, ale zależy to od tego, jakie informacje są dla Ciebie bardziej przydatne.
- Poziom 2 – Ostatni bastion, Przypływ adrenaliny – jak zwykle perki must have!
- Poziom 3 – Ekspert przeżywalności, Podst. trening strzelecki, Nadzorca – wszystko jest zdecydowanie użyteczne, ale Ekspert przeżywalności i Podst. trening strzelecki są tymi umiejętnościami, które trzeba wziąć jako pierwsze. Zwłaszcza jeśli chodzi o Owieczkina, mającego bonus + 400 PW na każdy poziom okrętu.
- Poziom 4 – Zaaw. trening artyleryjski, Ekspert w kamuflażu. To zależy od celów, które uważasz za swój priorytet. Ponownie można zamiast Ekspert w kamuflażu, wziąć Zapalnik bezwładnościowy dla pocisków OB.
Proponowane moduły:
- Modyfikacja głównego uzbrojenia 1
- Modyfikacja doładowania silnika 1 – moduł ulepszony
- Modyfikacja uzbrojenia przeciwlotniczego 1
- Modyfikacja napędu 2
- Modyfikacja systemu kamuflażu 1
- Bezodrzutowe działa głównej baterii – moduł ulepszony
Nieustraszony
I tu nagle potrzebujemy zupełnie innych umiejętności niż na innych niszczycielach. Dlatego osobny kapitan, zwykły lub jeśli jest, trzeci Owieczkin.
- Poziom 1– Z przydatnych: Ostrzeżenie o nadchodzącym ogniu przeciwnika, Zapobiegawcze utrzymanie, Cel priorytetowy. Wybierz według własnego gustu, wszystko jest przydatne, ale zależy to od tego, jakie informacje są dla Ciebie bardziej przydatne.
- Poziom 2 – Ostatni bastion, Przypływ adrenaliny
- Poziom 3 – Ekspert przeżywalności, Ekspert uzbrojenia torpedowego i Nadzorca
- Poziom 4 – Ekspert w kamuflażu.
Komentarz: Nieustraszony jest jedynym niszczyciel torpedowym wysokiego poziomu ZSRR, jeśli nie wziąć pod uwagę Ogniewoja. Dlatego konieczne jest granie i szlifowanie wyłącznie umiejętności pod torpedowanie.
Gremiaszczij i Ochotnik
Na piąty tier chyba nie za bardo trzeba wybierać unikalnego kapitana na danych okręt, więc wystarczy zwykły!
- Poziom 1 – Cel priorytetowy
- Poziom 2 – Strzelec wyborowy i Przypływ adrenaliny.
- Poziom 3 – Ekspert przeżywalności i Podst. trening strzelecki
- Poziom 4 – Zaaw. trening artyleryjski i Ekspert w kamuflażu
Krążowniki
Moskwa
Nie ma sensu zabieranie unikalnego dowódcy do Moskwy, premie nie dają niczego użytecznego.
- Poziom 1 – Z przydatnych: Ostrzeżenie o nadchodzącym ogniu przeciwnika, Cel priorytetowy lub Zapobiegawcze utrzymanie. Wybierając według własnego gustu, na tym poziomie zdecydowanie nie ma profitów must have, wszystko zależy od tego, jakie informacje są dla Ciebie najważniejsze.
- Poziom 2 – Strzelec wyborowy i Przypływ adrenaliny. Nie trzeba chyba opisywać czemu akurat na Moskwie!
- Poziom 3 – Nadzorca i Ekspert w wyburzaniu.
- Poziom 4– Ekspert w kamuflażu i Zaaw. trening artyleryjski. Zamiast treningu możemy wziąć Przeciwdziałanie pożarom.
Proponowane moduły:
- Modyfikacja głównego uzbrojenia 1
- Modyfikacja radaru dozorowania 1 – moduł ulepszony
- Modyfikacja systemów celowniczych 1
- Modyfikacja napędu 2
- Modyfikacja systemu kamuflażu 1
- Ciężkie działa baterii głównej – moduł ulepszony
Komentarz: Jeśli poprzednie jednostki drzewkowe wymagały dobrze wypompowanych kapitanów, to w Moskwie jest dokładnie odwrotnie. Równie skuteczna może być walka kapitanem z 19 umiejkami jak i z 10.
Stalingrad / Kronsztad
Viktor Znamensky jest urodzonym kapitanem do tych okrętów ponieważ używa wszystkich 3 ulepszonych profitów.
- Poziom 1 – Cel priorytetowy, Zapobiegawcze utrzymanie lub Ostrzeżenie o nadchodzącym ogniu przeciwnika. Wybierz dowolne i ciesz się zwycięstwem :P.
- Poziom 2 – Strzelec wyborowy, Przypływ adrenaliny i Stan podwyższonej gotowości.
- Poziom 3 – Nadzorca.
- Poziom 4 – Przeciwdziałanie pożarom i Ekspert w kamuflażu.
Komentarz: Perki tutaj są nieco bardziej użyteczne niż na Moskwie, jednak trzeba wziąć pod uwagę użycie specjalnego kapitana.
Okręty z działami 152mm – Kutuzov, Lazo i inne
Żaden kapitan specjalny nie jest tutaj potrzebny, nie da żadnych widocznych bonusów.
- Poziom 1 – Standard do wyboru, do koloru: Cel priorytetowy, Zapobiegawcze utrzymanie, Ostrzeżenie o nadchodzącym ogniu przeciwnika.
- Poziom 2 – Strzelec wyborowy i Przypływ adrenaliny. Tutaj też złoty standard.
- Poziom 3 – Nadzorca i Ekspert w wyburzaniu.
- Poziom 4 – Zapalnik bezwładnościowy dla pocisków OB plus Ekspert w kamuflażu oba wymagane.
Komentarz: Strzelaj, nie daj się trafić, podpalaj, zatapiaj, nadal uciekaj. Okręty potrzebujące wsparcia umiejętnościami kapitanów. W szczególności takie jak Ekspert w kamuflażu i Zapalnik bezwładnościowy dla pocisków OB. Zaleca się dobranie w pierwszej kolejności.
Pancerniki
Kreml
Kuzniecow, który wchodzi kosztem swoich talentów, dodających mocny bust do napraw. Kreml jest już bardzo silny, ale z Kuzniecowem jako kapitanem będzie prawie niezniszczalny.
- Poziom 1 – Cel priorytetowy. Nie ważne czy chcesz, czy nie chcesz ale Kreml będzie musiał walczyć z przodu, a priorytet będzie przydatny. Zapobiegawcze utrzymanie – jeśli tego bardzo pragniesz.
- Poziom 2 – Wszechstronność i Przypływ adrenaliny. Strzelca wyborowego nie ma potrzeby mu dawać gdyż Kreml bardzo szybko obraca wieżami.
- Poziom 3 – Podstawy żywotności i Nadzorca.
- Poziom 4 – Przeciwdziałanie pożarom i Ekspert w kamuflażu.
Komentarz: Kreml ma pływać strzelać zatapiać i przyjmować obrażenia. Robisz go pod przeżywalność! Zamiast Eksperta w kamuflażu można wziąć Radiolokacje albo Czujność!
Pobeda
Tutaj możesz umieścić drugiego Znamenskiego.
- Poziom 1 – Z przydatnych: Cel priorytetowy, Zapobiegawcze utrzymanie, Ostrzeżenie o nadchodzącym ogniu przeciwnika. Wybierz według własnego gustu, ale powinieneś zwracać uwagę na swoją praktykę.
- Poziom 1 – Stan podwyższonej gotowości i Przypływ adrenaliny.
- Poziom 1 – Podstawy żywotności i Nadzorca.
- Poziom 1 – Przeciwdziałanie pożarom i Ekspert w kamuflażu.
Komentarz: Stan podwyższonej gotowości jest bardo pomocny, strzelec odwrotnie. Ekspert w kamuflażu z powodu zwiększonego zasięgu walki zyskuje na znaczeniu.
Nikołaj I
- Poziom 1 – Cel priorytetowy.
- Poziom 2 – Strzelec wyborowy i Przypływ adrenaliny.
- Poziom 3 – Podstawy żywotności i Nadzorca.
- Poziom 4 – Przeciwdziałanie pożarom i Ekspert w kamuflażu.
Modyfikacje dla pozostałych okrętów
W pierwszym gnieździe modyfikacji wybieramy Modyfikacja głównego uzbrojenia 1, pancerniki dziesiątego tieru dostają unikalną Modyfikację grupy naprawczo-ratunkowej 1, który montujemy. Jeśli masz już Lazo, zakup ulepszoną Modyfikację samolotu zwiadowczego 1.
Drugi slot – dla pancerników, Kutuzowa i Lazo Modyfikacje systemu kontroli uszkodzeń 1 z braku lepszej modyfikacji. Moskwa, Stalingrad z Kronsztadem powinny mieć ulepszoną Modyfikacja radaru dozorowania 1. Na Nieustraszonego i Grozowoja wrzućcie – ulepszoną Modyfikacja uzbrojenia przeciwlotniczego 1 lub ulepszoną Modyfikacja doładowania silnika 1, a na Chabarowsku – ulepszoną Modyfikacja doładowania silnika 1.
Trzecie gniazdo – dla pancerników i krążowników – wyjątkowo Modyfikacja systemów celowniczych 1, tak samo dla Chabarowska. Ale dla Grozowoja i Nieustraszonego można wziąć Modyfikacja uzbrojenia przeciwlotniczego 1/Modyfikacja wytwornicy dymu 1, chociaż dla Nieustraszonego lepsza jest ulepszona Modyfikacja wytwornicy dymu 1.
Czwarty slot dla pancerników Modyfikacje systemu kontroli uszkodzeń 2, ponieważ przestawienie steru jest szybkie niczym fakenews wrzucony na facebooku, a pożary na sowietach są mocno deprymujące. Reszta zabiera Modyfikację układu sterowania 2. Moskwa ma możliwość wzięcia Modyfikacja napędu 2 na szybkie przemieszczenie się w tę i z nazad. Podobnie w przypadku niszczycieli, jeśli wolisz grę na szybkość, czy na manewry.
Piąty slot – Ekspert w kamuflażu dla wszystkich oprócz Chabarowska, dla którego jest Ciężka artyleria. Chociaż można zboczyć i wziąć Radiolokację.
Szóste miejsce – Wszystkie radzieckie okręty z wyjątkiem Nieustraszonego powinny być zaopatrzone w Modyfikator głównej baterii 3. Moskwa – wyjątkowa Ciężkie działa baterii głównej. Nieustraszone – Modernizacja wyrzutni torpedowych 3 itp.
Redaktorzy przypominają, że wspomniane wyżej przemyślenia są nasze i można całkowicie się z tym nie zgodzić, co mamy nadzieję wypiszecie w komentarzach!
Ja ostatnio na krążownikach zakochałem się w Expert Loader.Przez to że meta jest bardziej kamperska przez CV i ludzie grają dalej czasem mamy mało czasu zasadzić komuś bułę jak pokazuje burtę bo zaraz się schowa lub zniknie to dzięki EL można przestawić na AP i kogoś ładnie dowalić.
dobry artykuł
Dzięki wielkie. Staram się żeby było coś więcej niż „dobra bitwa”, „pokaż jak zatapiasz” ;)!