Schematy: Wszystko, co potrzebujecie wiedzieć

Prosto z portalu WoT 🙂


Badanie nowych czołgów jest zawsze ekscytujące, a teraz wprowadzamy nową funkcjonalność — schematy — aby sprawić, że będzie to jeszcze fajniejsze! Zbierając je, będziecie mogli uzyskać zniżki na badanie nowych pojazdów.

UWAGA: Koncepcja schematów nie jest jeszcze ostateczna. Ta funkcjonalność ma wiele aspektów i jest aktywnie rozwijana, więc może być dostosowana w przyszłości.
Przegląd ogólny

Schematy to specjalne przedmioty (występujące tylko jako Nagrody za zasługi), które można wylosować z określonym prawdopodobieństwem, grając pojazdami poziomów V-X. Nie można ich kupić za kredyty, złoto, prawdziwe pieniądze itp.

Schematy można użyć, aby uzyskać zniżki podczas badania nowych czołgów, co oznacza, że oszczędzają Wasz czas i przyspieszają Wasze postępy w World of Tanks. Pamiętajcie: Zniżka zostanie przyznana na koszt badania pojazdu, ale nie na jego moduły!

Im skuteczniejsi jesteście w bitwie, tym większa szansa, że zdobędziecie Nagrodę za zasługi, a każdy zdobyty przez Was schemat odpowiada określonemu pojazdowi. Te przedmioty są dostępne dla czołgów ze wszystkich gałęzi i krajów od II do X poziomu, wliczając pojazdy, które już zbadaliście.

UWAGA: Im wyższy poziom pojazdu, z tym większej liczby schematów się składa, a z każdym otrzymanym schematem wzrasta wysokość zniżki. Oznacza to, że jeśli zbierzecie wszystkie schematy danego czołgu, otrzymacie 100% PD zniżki na cenę zbadania tego pojazdu.

Schematy dla określonego pojazdu są stosowane automatycznie. Natychmiast zmniejszają one ilość doświadczenia potrzebną do zbadania go, ale nie mają wpływu na koszt w kredytach.

Śledźcie liczbę zebranych schematów

Aby ułatwić Wam śledzenie ilość posiadanych schematów dla danego czołgu, wprowadzimy specjalny pasek postępu podzielony na przedziały. Za każdym razem, kiedy otrzymacie schemat, jeden z odpowiednich przedziałów zostanie wypełniony.

Jeśli zdobędziecie schemat dla pojazdu, który już zbadaliście, zmieni się on w schemat uniwersalny lub narodowy.

  • Uniwersalne schematy pasują do wszystkich czołgów wszystkich krajów.
  • Narodowych schematów można użyć dla pojazdów ich odpowiednich krajów.

Schematy narodowe i uniwersalne nie zapewnią Wam zniżek, zanim nie przekształcicie ich w schematy dla konkretnej maszyny. Aby to zrobić, będziecie potrzebowali pewnej liczby schematów każdego rodzaju.

Dla pojazdów różnych poziomów liczba i proporcja schematów narodowych i uniwersalnych będzie różna.

  • Przykładowo, aby stworzyć schemat pojazdu IV poziomu, będziecie potrzebować 1 schematu narodowego i 4 uniwersalnych.
  • Dla pojazdów V poziomu będziecie potrzebować 2 schematów narodowych i 6 uniwersalnych.
  • Dla czołgów X poziomu będziecie potrzebować 4 schematów narodowych i 12 uniwersalnych.

Śledźcie postępy badań i schematów Waszych pojazdów, używając specjalnej zakładki w drzewie technologicznym.

Ź: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

64 komentarze

  1. Antek pisze:

    Problem w tym ze dalej bedzie trzeba grac „stokowym”pojazden albo robic jego moduly za free exp. I dopiero pozniej odkrywac za schematy finalny pojazd.Dla mnie to troche bez sensu jak juz wymaksuje jakis pojazd to chce zazwyczaj nim troszke pograc. Ale jak nie mialem zadnej 10 to tez mialem parcie na by jak najszybciej ja zrobic.

    • anonim pisze:

      No i niestety…

    • PikPok pisze:

      dokładnie,wg jak zwykle daje nam coś co nie jest potrzebne,dla mnie osobiście nie było problemem wbicie expa na czołg jak już wynalazłem wszystkie moduły,tylko granie stockowym czołgiem jest męczące.Więc zamiast zrobić te schematy na moduły,to oni robią coś co zupełnie nie jest potrzebne.Przynajmniej w moim odczuciu.Naprawdę zastanawiam się kogo oni zatrudniają tam,bo zdecydowanie są to ludzie oderwani od rzeczywistości i oczekiwań gracza.

  2. Nagły atak spawacza pisze:

    à propos schematów przypomniał mi się fragment tekstu: Nagły atak spawacza – Pokój 1996
    „Przez cały czas kur… tylko schematy, Życie na niby ***** na raty”

    https://www.tekstowo.pl/piosenka,nagly_atak_spawacza,pokoj_1996.html
    Udanego przyspieszenia w nowych liniach 🙂

  3. Fuse pisze:

    Ludzie którzy nie ogarniają podstaw gry przez 30 000 bitew nie powinni mieć prawa grać w grze drużynowej a jedynie z botami. To jedynie strata czasu dla takiej osoby i z nią grających. WG powinno zależeć na podniesieniu atrakcyjności rozgrywki ale oni w tą grę nie grają i to jest problem.

    • Anonim pisze:

      A teraz popatrz logicznie.. czy jako właściciel firmy rozdzielałbyś klientów na gorszych i lepszych?

    • Anonim pisze:

      Wez pod uwage fakt, ze duza czesc graczy wchodzi do niej tylko na weakend. Sa to zazwyczaj osoby, ktore graja for fun. Nie chce im sie ciulac ekspa na jakis tam czolg, wiec kupia sobie jego odpowiednik w postaci premki. To sa osoby, ktore graja dla zabawy, a nie cyferek i w ***** maja staty. I teraz tak jak kolega Ci napisal – czy w interesie wg jest stygmatyzowanie takich osob? Czy maja sie odciqc od gotowki, bo nie graja tak, jak oczekuje to jakis „pro” gracz, ktory twierdzi,ze gra tylko za free…? Pamietaj, ze tez kiedys byles pomidorem i tez kiedys sie uczyles grac. Jednym idzie szybciej innym wolniej. I jak juz tez ktos kiedys pisal nikt nikogo do grania w wot nie zmusza.

  4. aPoCoMiNiCk pisze:

    Jak to dobrze mieć wszystko wybadane i będą wpadać same uniwersalne i narodowe 🙂

  5. Ffvf pisze:

    Już wystarczająco dużo zwierząt jeździ na wyższych tierach, a oni chcą jeszcze bardziej ułatwić expienie…

  6. Anon pisze:

    Mdli mnie jak widzę te komentarze tutaj. Jak dla mnie to fajny bonus, który jest dostępny tylko dla aktywnych graczy i nie trzeba za niego płacić, czego chcieć więcej? Możecie przeskoczyć słaby czołg w linii nie używając wolnego expa, za którego przemiane trzeba wybulić golda. Jak dla mnie nawet jeśli jest w tym uKrYtA TeORiA sPiSkOwA WG to i tak jest to świetne rozwiązanie dla graczy, którzy nie wlewają w tą grę pieniędzy.

    • Gogol pisze:

      Też tak sądze, niestety pewnie w teorii nie będzie to takie proste, będą dropiły przeważnie same śmieci typu tier 4-6 i zeby uzyskać zniżke na dyche trzeba będzie uzbierać mnóstwo tych smieci, żeby je przekonwertować w coś przydatnego, a jak wiadomo kurs wymiany jest dość wysoki. Już szybciej wbije X tier zbijając bonusy za pierwsze zwycięstwa niż schematy, ale i tak sądze, że jest to dobry pomysł.

  7. colraginis pisze:

    Wg mnie pomysł ma przyśpieszyć robienie wysokich tierów przez graczy. Wysokie tiery= droższe gry. Droższe gry= konieczne konto premium i często gęsto konieczność kupna kredytów. Więcej kont premium, więcej kasy dla WG. Specjalnej filozofii w tym nie ma. Pzdr Wszystkich.

    • R4ptowny pisze:

      Racja ale jak widać są i tacy co widzą w tym ukryte teorie spiskowe 😀

    • Anon pisze:

      No nie wiem jak ty, ale ja zamierzam zbierać żeby przeskakiwać 8 tiery. Tam potrzeba najwięcej golda przez beznadziejny matchmaking. 7 tier ma porównywalnie najlepszy matchmaking i każdym da się grać, 9 tier jest już dość dobry żeby walczyć z 10 efektywnie, a na 6 i poniżej rzadko coś ma pancerz. Jak dla mnie to rozwiązanie zaoszczędzi wydawania pieniędzy wielu graczom

  8. Sla pisze:

    Jak czytam tę gównoburzę w komentarzach to się zastanawiam skąd się urwaliście. Jak ktoś nie umie grać, to go nie zbawi to 15k expa które dostanie z fragmentu schematu i kropka. Ani nie będzie więcej pomidorów, ani mniej. Powiedzmy taki fragment wypadnie raz na 5-10 bitew, na czołg potrzeba ich kilku/kilkunastu, a czołgów w grze jest ile? 400? To policzcie sobie ile statystyczny gracz World of Tanks ominie grindu na danym czołgu. Dla mnie to będzie fajny, mały bonusik, ale nic co nagle przewróci expienie do góry nogami.

  9. glus1321 pisze:

    Ja ********… Ale wy jesteście zjebani…. W końcu procent pomidorów się zmniejszy, bo dzięki temu będą grać w końcu czołgami którymi lubią grać… a nie na siłę byle by zbić 2x.

  10. Krzychu pisze:

    Pomysł jak dla mnie jest ok – będzie można przeskakiwać mierne czołgi w linii, grindując np. kredyty premkami 8 tieru.
    Naprawdę – nie chce mi się już robić 3-ciej 9-tki na AMX 12t…

  11. Żółty retard pisze:

    No to będzie jeszcze więcej Pomidorów lub tzw. „Tajgersów” na dziesiątkach a Fiolety będą kląć 😉

  12. JasioF pisze:

    ot taki bonus dla tych co grają dobrze i dużo: dostaniesz schematy, które pozwolą skrócić czas expienia linii

  13. Anonim pisze:

    Moze w koncu sie zmobilizuje, zeby linie czeska robic. Zatrzymalem sie na vii tierze po tym, jak naczytalem sie o viii …

    • Stary pisze:

      Ja tydzień temu kupiłeł 10 tier i powiem ci że po wymaksowaniu 9 jest naprawdę zarombista ale na działach bez magazynka i stockowym silniku mordęga. Natomiast 8 to według mnie najgorszy 8 tier jakim grałem nawet po wymaksowaniu. Dodatkowo mój wr to koło 54% a na tym tvp vtu miałem 43 i taka sytuacja zdarzyła mi się tylko na sta-1 . Nie miałem wgl wymiennego doświadczenia i musiałem robić wszystko w tvp i naprawdę nie strasze ale czołg mega z ****. Wielki, wolny, papierowy, mała pena, kiepska celność.

    • Anonim pisze:

      A co nie możesz wyrobić swojego zdania, że innymi się musisz kierować? To, że Smalec, czy inne masło powiedziało, że czołg jest słaby to nie znaczy, że tak jest w rzeczywistości. Linia CZ-SK do 8 tieru włącznie jest przeciętna i nie każdemu może podejść, ale ma też swoich sympatyków. Dla mnie ta linia jest wporzo i bardzo przyjemnie się ją grindowało. Zwłaszcza pozytywnie zaskoczyły mnie 7 i 8. 7 ma fajną alfę i penę przez co szybko klepie się obrażenia, acz okupione beznadziejną stabilizacją. 8 świetny DPM i stabilizacja, acz czasem niedomaga pena. Więc polecam samemu spróbować.

  14. NeonPl pisze:

    Kolejne niepotrzebne rzeczy. Naprawili by błędy ale dodali jakieś ciekawsze linie a nie utrudniają grę. Najpierw kołowe a teraz to…. To już nie to samo co wot z 2015 roku

    • Śariś Tmavy pisze:

      Ale co w tym Ci się nie podoba? W czym ten kontent Ci utrudnia samą grę?

      • Anon pisze:

        To jest jedna z tych osób, które zawsze znajdą coś do narzekania. @NeonPl jeśli pojawia się fajny kontent to polecam przytaknąć żeby dać WG znać, że w przyszłości takie rzeczy są mile widziane. Osobiście nie mogę się doczekać, aż będę mógł przeskoczyć uciążliwy czołg nie płacąc za free xp.

    • Gogol pisze:

      NeonPl, kurła kiedyś to było, co? Kolejny Janusz…

  15. Wojpias123 pisze:

    W sumie spoko zmiana tylko, że chodzi tutaj głównie o wydawanie golda na załogę która magicznie się nam nie pojawi. A więc fajnie byłoby gdyby razem z tym wprowadzili zapowiadaną zmianę mechaniki załóg..

  16. Anonim pisze:

    „Wszystko, co potrzebujecie wiedzieć”, ja potrzebuje wiedzieć kiedy to wejdzie a nigdzie nie mogę tego znaleźć…

  17. Eryk pisze:

    Za mało ludzi gra na dziesiątkach?
    Obligacje się nie sprawdziły?
    Bum, wprowadźmy schematy!

  18. BARRY_spocona_pacha pisze:

    Do kupienia w sklepie w premium lub ze skrzynkami świątecznymi. Po co wprowadzać nowy mechanizm jak poprzedni działa? Bonusy do expienia to wolne punkty doświadczenia jakie można zdobyć w różnych eventach. Po co tworzyć coś co wymaga kolekcjonowania poszczególnych elementów? Żeby kasować hajs za to. Mnie to lata koło bata bo i tak nie inwestuje w coś czego nie mam na własność. Uważam że te nowe schematy są niepotrzebne i są ważniejsze obecnie problemy w grze do rozwiązania. ZABLOKUJCIE MOŻLIWOŚĆ TEAMKILLER !!!!!! W trybie futbolowym działało to przecież w zeszłym roku. Naprawcie tę chorą dla HT mapę LODOWIEC. Żebym mógł bez straty HP przejechać 300 metrów na ubojnie. Moja wina że lajty nie ogarniają środka i mam zbierać za to w 20 sekundzie bitwy? I zablokujcie ten bust dla lajtów. Wjezdza taki na ten chory statek i z góry wali. Arta i lajty na przemian.

    • Pomidorek pisze:

      A co mają powiedzieć ludzie co grają czołgami lekkimi na zamkniętych tunelowych mapach?, cóż życie ich problem? Lodowiec jedna z otwartych map i od razu płacz jak grać ciężkim? hur duur …. Ciężki ma mieć swoje miejsce na mapie!! HUrrrr DUUUUUUUUUUR !!

      • JP pisze:

        Ciekawe, czy kiedykolwiek WG wpadnie na koncept MM, który dobierze drużynę pod mapę – np. na Himlu głównie ciężkie, na otwartych szybkie + kamperskie, itd.

    • Anonim pisze:

      lodowiec to tam jeszcze ja na type 4 nie zdążyłem dojechać do miasta na mapie miasto duchów a już mnie medy i lajty prały, i przede wszystkim wywalić w ***** małe mapy typu ENSK!!! ciężarem się nawet nie zdążysz obrócić na torach a już biją z przestrzału

    • Anon pisze:

      -Lighty już zostały zmiany i większości graczy się podobają chociaż ciągle są najsłabszą klasą pojazdów.
      -Team damage nie ma już w Frontlinie, mówili, że wprowadzą wszędzie chociaż też nie wiem na co czekają…
      -„Żeby kasować hajs za to” haha, a powiesz mi może jak twoim zdaniem najłatwiej zdobyć góry wolnego exp? Wymiana za złoto. Nawet jeśli schematy będą do kupienia to dostajesz je za grę całkiem często, a potrzebujesz tylko kilku żeby dostać dużą zniżkę na czołg. Jak dla mnie lepsze niż 15-30 wolnego exp na bitwe kiedy potrzebujesz 50/100k…

  19. Anonim pisze:

    Spoko jakaś nowość. Brzmi ciekawie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.