FAQ dotyczące używania modów oraz banów za nie w WoWs

Informacja ta została zamieszczona na www.reddit.com, mamy nadzieję że troszkę Wam rozjaśni sytuację. Autorem odpowiedzi jest Sub_Octavian.


Drodzy gracze.

Chcemy wam przedstawić to FAQ dotyczące ostatnich ostrzeżeń/banów za używanie zabronionych modyfikacji. Pozwolę sobie jasno stwierdzić, że jest to podsumowanie wszystkiego tego o czym dyskutowaliśmy i zadecydowaliśmy w tym temacie i nie są to „najnowsze wiadomości”. Jeśli chcecie lepiej zrozumieć co się dzieje albo przegapiliście wcześniejsze publikacje, proszę przeczytajcie to.

Czy jesteście pewni, że działa to tak jak powinno i nie będzie fałszywie pozytywnych detekcji?

Odpowiedź zawiera kilka elementów.

Technicznie – tak. Mimo, że jest zawsze teoretyczna szansa na to, że coś pójdzie nie tak, to jesteśmy bardzo pewni naszego systemu wykrywania. Nikt w zespole nie chce krzywdzić niewinnych graczy, co oznacza że przed każdą akcją wszystko jest podwójnie i potrójnie sprawdzane. Mogę powiedzieć, że moglibyśmy być bardziej pewni jedynie wysyłając do gracza programistę, aby ręcznie i bezpośrednio sprawdził Wasz system i klienta gry. Nie jest to oczywiście możliwe i dzięki śladom w systemie monitorowania nie jest to potrzebne. Mimo to, że nie wszyscy oznaczeni mieli złe intencje – nie oznacza to, że nie muszą zastosować się do zasad. Więcej na ten temat w dalszej części tekstu.

Informacyjnie – w większości tak. Dzięki Waszym szybkim opiniom znaleźliśmy kilka problemów komunikacyjnych w pierwszej fali detekcji i wszystkie zostały poprawione. Są to: ulepszenie powiadomienie w grze dla graczy, pierwszy raz ostrzeżonych (dla większej jasności zostanie wysłany jednocześnie e-mail z pełnymi szczegółami). Przez problemy organizacyjne gracze serwera NA otrzymali stare e-maile (nadal informacyjne, ale zawierające mniej szczegółów), a gracze EU dostali powiadomienia dzień później niż inne rejony. Są to małe problemy, które nie wpłynęły na cały system, i jak powiedzieliśmy, zamierzamy poprawić przepływ informacji. Przepraszamy za niedogodności z tego wynikające.

Teraz pozostaje jeszcze kilka żądań, których nie możemy spełnić i pozwólcie mi powiedzieć dlaczego.

Niektórzy z was chcą znać więcej szczegółów dotyczących pogwałcenia zasad i pytają o dowody. Sprawa wygląda tak, że jeśli nie wysłaliśmy programisty, a Ty i Twój komputer są zamknięte w pokoju to każdy dowód można podważyć. Każdy użytkownik może zrobić czystą instalacji i upierać się, że nigdy nie zrobił niczego złego. My nie możemy podać szczegółów naszego systemu, ponieważ od razu mógłby zostać ominięty przez próbujących oszukiwać graczy lub programistyczne zmieniony, co by zniszczyło nasze starania przeciwdziałania oszustwom i promowania uczciwej gry. Ważne są także motywy. Nie chcemy bezpodstawnie oskarżać żadnej niewinnej osoby. Byłaby to samobójcza strategia dla gry z każdej perspektywy i nie mamy żadnych podstaw aby zwiększać ilość fałszywie pozytywnych oskarżeń. Z drugiej strony, ci którzy łamią zasady specjalnie są zainteresowani w tworzeniu niepokoju i wywieraniem na nas jak największej presji. Mało tego, czasami sami są źródłem niepokojów – tworząc fałszywe zgłoszenia do wsparcia i narzekają na system. Oczywiście monitorujemy ich na forach i jeśli to robicie (nie zachęcamy do tego) to dobrze o tym wiecie.

Niektórzy z was proszą o zaawansowane indywidualne wytyczne i monitorowanie. „Co dokładnie mam odinstalować by być bezpiecznym, czy możecie mnie jeszcze raz sprawdzić?”. Są dwa główne typy zabronionego oprogramowania. Jeden miesza w pliku scripts.zip, drugi w bibliotekach dynamicznych. To może być modyfikacja lub narzędzie, nawet jeśli ma efekty wyłącznie wizualny, ale każdy z nich tworzy potencjalne zagrożenie dla klienta gry. Mogą być tuziny różnych rodzajów wersji oprogramowania. Dlatego jest prosta odpowiedź: zrób czystą instalację przeczytaj uważnie wiadomość od nas i używaj tylko bezpiecznych, zaaprobowanych przez nas modyfikacji i oprogramowania, które znajdziesz na naszych forach. W razie wątpliwości – bądź po bezpiecznej stronie. Nie możemy fizycznie przekopywać każdego systemu, ale wiemy co jest bezpieczne do używania i mówimy wam o tym cały czas.

Mówiąc o zmianach wizualnych, dlaczego nie pozwalacie na Reshade i podobne oprogramowanie, ono jest takie wspaniałe. Nie oszukujemy, chcemy tylko zindywidualizować wygląd gry!

Tak, jest super i jeśli to możliwe to z przyjemnością pozwolilibyśmy na wszelkie zmiany w wyglądzie. Ale, dla jasności – tak się nie stanie. Wystarczy szybko poszukać, a okaże się że te same zasady (działania na bibliotekach dynamicznych) pozwalają również na tworzenie nielegalnych modyfikacji a nawet programów, które je maskują nie tylko przed użytkownikiem ale też przed wykryciem. Jeśli pozwolilibyśmy na Reshade, zostawilibyśmy otwartą furtkę dla wyjątków i masy przypadków z pogranicza legalności, z którymi nikt by sobie nie poradził. Nie sądzimy, że Redshade jest złe, ale jest ono niedopuszczalne z punktu widzenia naszej gry i sytuacji technicznej. Przepraszamy, ale naszym priorytetem jest Fair Play, a są alternatywy w postaci na przykład Nvidia Freestyle (ponownie, sprawdź swojego maila i wątek na forum). Jest to oprogramowanie sprawdzone i bezpieczne.

Ludzie piszą, że zostali zbanowani za używanie oficjalnego ModStation, zatwierdzonych modyfikacji lub paczek modyfikacji. Czemu karzecie ludzi za używanie tego na co pozwalacie?

Nie robimy tego. Przede wszystkim mamy odpowiedni zespół sprawdzający wszystkie modyfikacje, włączając ich wpływ na system detekcji. Jeśli zatwierdziliśmy moda lub ich paczkę, oficjalnie potwierdzamy, że gracze mogą ich używać i jest to fair play. To, nie oznacza jednocześnie, że gracz nie zostanie oznaczony za używanie innego oprogramowania podpadającego pod kategorię zabronionego. Niestety, niektórzy ludzie, jak zauważyliśmy, nie rozumieją, że częściowe usunięcie nielegalnego oprogramowania lub modyfikacji, a następnie zainstalowanie legalnego nie pomaga. Proszę, postępujcie zgodnie z instrukcjami w e-mailu i zwracajcie uwagę na szczegóły. Nawet jeśli myślicie, że odinstalowaliście zagrożenie, może się okazać, że coś pominęliście. Bądźcie po bezpiecznej stronie.

Ale wszyscy się wściekają, a wy zbanowaliście tysiące graczy za nic!

Przede wszystkim, jest bardzo niewiele wypowiedzi ze strony społeczności. Damy Wam trochę liczb – w każdym rejonie, za ostatni okres, zostało oznaczonych około 1000 graczy, mamy kilka dużych tematów na forum i po 100 zgłoszeń do wsparcia na region. Większość tych zgłoszeń, tak przy okazji, zawiera sformułowania: „ale ja tylko używałem Reshade”, „ale ja nie czytam e-maili od Was, skąd mogłem wiedzieć?” lub „to nie byłem ja, to kolega grał”. Dodatkowo wyraźnie zauważyliśmy, że autorzy nielegalnych modyfikacji próbują podburzać graczy i bezpośrednio proszą ich aby skarżyli się na fałszywe oskarżenie, czego można się by spodziewać, gdyż nie mogą oni gwarantować właściwych „usług”, a ich klienci są banowani z tego powodu. Już o tym wspominaliśmy. Nie chcemy definitywnie wskazywać, że każdy niezadowolony gracz jest oszustem w przebraniu, ale weźcie niektóre dramy z przymrużeniem oka.

Co jeśli wasz system kiedyś nawali? Po prostu to zatuszujecie.

Jeśli nasz system technicznie się zepsuje, to go poprawimy, a wszyscy gracze, którzy zostaną niesłusznie oskarżeni otrzymają oficjalne przeprosiny i odpowiednie odszkodowanie w grze tak szybko jak to możliwe. Nie ma powodów dla których moglibyśmy rozważać banowanie uczciwych graczy, a następnie to maskowali.
Jednakże prosimy o zrozumienie, że gdy ostrzegamy e-mailem, są opublikowane oficjalne zasady, a system działa dobrze – nie możemy być elastyczni. Jeśli używasz Resgade i nie zwracasz uwagi na nasze ostrzeżenia, to możesz zostać zbanowany na stałe, po uprzednim ostrzeżeniu i 7 dniowym banie. Jeśli masz wątpliwości na temat swoich modyfikacji, ale decydujesz się polegać na szczęściu zamiast dokładnie sprawdzić – możesz mieć kłopoty. Jeśli, z jakiś powodów, płacisz za nielegalne mody i myślisz, że ich „deweloperzy” przejmują się Tobą, to mam dla Ciebie złe wiadomości – ich to nie obchodzi, nie mają żadnych zobowiązań i nie uchronią Cię przed utratą konta.

Jeśli wszyscy chcemy gry bez cheaterów, musimy zaakceptować te zasady.

Dziękujemy za zapoznaniem się z tym tematem i jeśli macie jakiś pytania, to postaram się na nie odpowiedzieć w ciągu następnych paru godzin.

 

Tłumaczenie: Dark_Havoc

barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

3 komentarze

  1. Dickhermax pisze:

    No, to tak jak mody do wota z WGMods. Na WG mods wszystko sprawdzone i legalne… Oprócz modpacków które mają własne repozytorium, a na WGMods jest tylko instalator/client modpacka. Tak więc ten tego 🙂

  2. v pisze:

    rzadko kto gra na czystym kliencie 🙂 gracze dzielą się na:
    -początkujących, którzy nie wiedzą że czity istnieją
    -średnio zaawansowanych którym gra się na tyle podoba że chcą osiągać w niej coraz lepsze wyniki i sięgają po czity
    -zaawansowani grają już na czitach bo bez nich dostaje się po prostu lanie od tych którzy grają na czitach. „skoro oni czitują to dlaczego ja mam cierpieć”
    -zaawansowane koksy fiolety – mówią że staty zrobili na „skyylu” i brzydzą się czitów a w rzeczywistości ich katalog res_mods waży ze 20mb 😀

    niestety taka jest prawda… nie mówię, że dotyczy to każdego przypadku i nie chcę wrzucać wszystkich do jednego worka. WG jeśli chce czystą grę powinni usunąć katalog res_mods i będzie po kłopocie… niestety nie zrobią tego bo dzięki czitom w tą gre da się grać i robić jakieś wyniki. Pozdro 🙂

  3. MajonezWiniary pisze:

    czekam na takie działania w WOT(sarkazm) i się chyba nie doczekam 😉 gram na cheatach i mam wyjebane na Wargaming, do tej pory nic mi nie zrobili więc gram dalej dymam wszystkich graczy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.