Usprawnienia projekt贸w map HD – Stepy, Chark贸w, Erlenberg

Prosto z portalu WoT 馃槈


Wracamy do omawiania usprawnie艅 projekt贸w kolejnego zestawu map przerobionych do jako艣ci HD. Dzisiaj om贸wimy zmiany maj膮ce na celu zako艅czenie cz臋sto wyst臋puj膮cego czajenia si臋 w Erlenbergu, zapewnienie r贸wnych szans obu dru偶ynom, je艣li chodzi o kontrol臋 nad Stepem i zwi臋kszenie przyjemno艣ci z gry w Charkowie graczom prowadz膮cym wszystkie klasy pojazd贸w.

UWAGA: Chcemy zapewni膰 Wam jak najszybszy dost臋p do informacji na temat nadchodz膮cych zmian, ale zawsze jest szansa, 偶e nast膮pi wi臋cej zmian pomi臋dzy publikacj膮 tego artyku艂u i wprowadzeniem map na serwery. B臋dziemy Was informowa膰 na bie偶膮co w miar臋 post臋p贸w prac.

Stepy

Braki w r贸wnowa偶eniu

Testy w piaskownicy wykaza艂y, 偶e dru偶yna zaczynaj膮ca na po艂udniu mog艂a 艂atwo pop臋dzi膰 przez nizin臋, co praktycznie odcina艂o bezpieczne drogi ucieczki dla drugiej dru偶yny.

Zmiany:

Aby ulepszy膰 rozgrywk臋 na prawym skrzydle dla obu dru偶yn, dodali艣my wzg贸rza po obu stronach niziny. Je艣li gracie w roli wsparcia w dru偶ynie p贸艂nocnej, przekradnijcie si臋 tam i niszczcie przeciwnik贸w ze 艣redniego i du偶ego dystansu, aby spowolni膰 ich natarcie.

Nowe punkty zapewniaj膮ce os艂on臋 w obszarze nizinnym oferuj膮 bezpieczne 艣cie偶ki ucieczki dru偶ynie p贸艂nocnej. Nadaj膮 si臋 one r贸wnie偶 do utworzenia linii obrony maj膮cej powstrzyma膰 przeciwnika przed prze艂amaniem skrzyd艂a i wdarciem si臋 przez otwart膮 艣cie偶k臋 do Waszej bazy.

Odcinek za lini膮 kolejow膮 (zachodnie skrzyd艂o) zyska艂 kilka nowych punkt贸w obronnych, co jeszcze bardziej wzmocni dru偶yn臋 p贸艂nocn膮. Co wi臋cej, obszar przy ska艂ach daje teraz mo偶liwo艣膰 ukrycia si臋 i strzelania do przeciwnika z du偶ej odleg艂o艣ci.

Aktualny stan

Testy wykaza艂y, 偶e dru偶ynie z po艂udnia wci膮偶 艂atwiej jest dojecha膰 do centrum niziny. Pracujemy obecnie nad zbalansowaniem tego faktu i jednoczesnym wzmocnieniem pozycji obronnych przy linii kolejowej.

Po klikni臋ciu w zdj臋cie wyskakuje okienko z fotkami w du偶ym rozmiarze.

Chark贸w

Braki w r贸wnowa偶eniu

Wi臋kszo艣膰 star膰 mia艂a miejsce w obszarze centralnym, w kt贸rym budynki zapewniaj膮 os艂on臋 przed ogniem artylerii. Miejskie 艣rodowisko faworyzowa艂o twarde czo艂gi 艣rednie i ci臋偶kie, oferowa艂o pewne mo偶liwo艣ci niszczycielom czo艂g贸w (te trzyma艂y si臋 obrze偶y) i kompletnie ignorowa艂o ca艂膮 reszt臋. Bitwy cz臋sto sprowadza艂y si臋 do b艂yskawicznych spotka艅 w zwarciu i zwykle ko艅czy艂y si臋 szybko.

Zmiany:

Oczywi艣cie drobne poprawki nic by tu nie pomog艂y 鈥 musieli艣my wprowadzi膰 na tej mapie znaczne zmiany, aby mogli si臋 ni膮 cieszy膰 prowadz膮cy wszystkie typy pojazd贸w. Nowy projekt zacz膮艂 si臋 od zwi臋kszenia rozmiaru mapy z 800 x 800 do 850 x 850 m, dodania pozycji obronnych i otwartych p贸l.

Aktualny stan

Chocia偶 testy wykaza艂y zwi臋kszenie czasu bitwy i zwi臋kszy艂y r贸偶norodno艣膰 rozgrywki pod wzgl臋dem taktyki, to nowy Chark贸w okaza艂 si臋 zbyt otwarty i by艂 troch臋 monotonny (wed艂ug Waszych opinii). Z tego wzgl臋du wycofali艣my te zmiany. Obecnie pracujemy nad zupe艂nie nowym zestawem zmian w projekcie oryginalnej wersji tej. Rozwa偶amy rozszerzenie obszaru miejskiego, ale jednoczesne rozrzedzenie go. G艂贸wne miejsca (teatr, plac itp.) pozostan膮 bez zmian, ale pozosta艂a cz臋艣膰 miasta zostanie przerobiona tak, aby zwi臋kszy膰 zasi臋g ostrza艂u i da膰 wi臋cej mo偶liwo艣ci snajperom (niszczycielom czo艂g贸w bez wie偶 i innym).

Uwaga! Na obecnym etapie bety Chark贸w nie jest jeszcze dost臋pny do testowania.

Erlenberg

Po klikni臋ciu w zdj臋cie wyskakuje okienko z fotkami w du偶ym rozmiarze.

Braki w r贸wnowa偶eniu

Niestety bitwy na mapie Erlenberg mia艂y tendencj臋 do zmieniania si臋 w pr贸b臋 cierpliwo艣ci, gdy wszyscy gracze decydowali si臋 na czajenie si臋 w jednym miejscu. Chocia偶 w centrum mapy mo偶na by艂o znale藕膰 mn贸stwo os艂on, wi臋kszo艣膰 akcji mia艂a miejsce na p贸艂nocnym zachodzie i po艂udniowym wschodzie. Ka偶da strona wiedzia艂a dok艂adnie, czego si臋 spodziewa膰: dru偶yny wcze艣nie kierowa艂y si臋 ku wzg贸rzom, ustawia艂y tam linie obrony i czeka艂y, a偶 przeciwnik pop臋dzi do centrum. Ale to si臋 rzadko zdarza艂o, co delikatnie m贸wi膮c, frustrowa艂o obie przyczajone dru偶yny.

Wiecie dlaczego 鈥 trudno jest zorganizowa膰 natarcie, a jeszcze trudniej jest przeprowadzi膰 je z powodzeniem, kiedy bazy s膮 po艂o偶one po przek膮tnej od siebie, z zaledwie trzema mostami nad nieprzekraczaln膮 poza tym rzek膮. Je艣li ruszycie, aby przekroczy膰 艣rodkowy most, prawie na pewno dostaniecie kilka pocisk贸w albo z zachodniego albo ze wschodniego grzbietu g贸rskiego. Wybierzcie inny most, a r贸wnie偶 艣ci膮gniecie na siebie zbyt du偶o uwagi i ognia przeciwnika.

Poza tym, teren nigdy Wam nie sprzyja艂 鈥 wzg贸rza przeszkadza艂y snajperom uzyska膰 czyst膮 lini臋 strza艂u (no chyba, 偶e stali艣cie na jednym ze wzg贸rz). Jednocze艣nie, czo艂gi lekkie i 艣rednie z dobrym opuszczeniem dzia艂a mia艂y problemy z wykorzystaniem nier贸wno艣ci terenu przez pozycje na wzg贸rzach.

Zmiany:

Przeprojektowali艣my miasto w centrum i obszar wzd艂u偶 brzegu rzeki, aby doda膰 bitwom nieco r贸偶norodno艣ci. S膮 nowe obszary, w kt贸rych mo偶na przejecha膰 na drug膮 stron臋, a same brzegi rzeki usiane s膮 g臋st膮 zabudow膮. Im bli偶ej podjedziecie do centrum, tym g臋stsza si臋 staje. Chocia偶 nie ma tu miejsca dla czo艂g贸w ci臋偶kich, to dobrze opancerzone czo艂gi 艣rednie zmieszcz膮 si臋 akurat na tyle dobrze, aby czu膰 si臋 jak ryba w wodzie, u偶ywaj膮c wielu miejsc z mocn膮 os艂on膮 do zniszczenia ka偶dego, kto odwa偶y si臋 postawi膰 stop臋 na zaj臋tym przez nie terenie. Opanowanie tego obszaru oka偶e si臋 przydatne w p贸藕niejszym etapie bitwy lub kiedy zbierzecie si艂y, aby przekroczy膰 rzek臋.

Wprowadzili艣my sporo zmian w ukszta艂towaniu terenu, zw臋偶aj膮c pola, uwydatniaj膮c w膮wozy, i zag臋szczaj膮c lasy na tyle, aby dawa艂y os艂on臋. Powinno to u艂atwi膰 odczytanie mapy, przewidzenie nast臋pnych ruch贸w przeciwnika i zaplanowanie w艂asnych.

Zmiany w obszarze miejskim poprawi艂y dynamik臋 bitew, ale nie wystarczy艂y, aby miasto sta艂o si臋 popularnym miejscem spotka艅. Bitwy by艂y cz臋sto rozgrywane wed艂ug tego samego starego scenariusza, w kt贸rym dru偶yny zajmuj膮 przeciwne brzegi rzeki zamiast wykorzysta膰 tward膮 os艂on臋 zapewnian膮 przez miasto. W kolejnej serii poprawek postarali艣my si臋 wi臋c, aby uatrakcyjni膰 ten obszar:

  • Kilka ulic zosta艂o zablokowanych, aby upro艣ci膰 struktur臋 miasta i u艂atwi膰 organizacj臋 punkt贸w obronnych.
  • Teraz jest mniej 艣cie偶ek umo偶liwiaj膮cych prze艂amanie i prowadz膮cych do miasta, co powinno u艂atwi膰 kontrolowanie tego obszaru.
  • Zmniejszyli艣my liczb臋 obszar贸w w centrum miasta otwartych na ostrza艂 (wyrwy w zrujnowanych budynkach, okna itp.) poprzez dodanie wysokich budynk贸w. Mo偶ecie si臋 skupi膰 na walce w zwarciu w pojedynkach z pobliskimi przeciwnikami nie obawiaj膮c si臋 ostrza艂u ze strony przeciwnik贸w rozlokowanych na wzg贸rzach.
  • Nowo dodane i wzmocnione punkty obrony na obu brzegach rzeki oferuj膮 dobry widok na popularne pozycje za m艂ynem i zamkiem. Wypchnijcie przeciwnik贸w z miasta, zajmijcie pozycje w tych punktach i kontrujcie ataki wyprowadzane z tych miejsc.
  • Rzeka nie jest ju偶 nieprzekraczaln膮 barier膮 i mo偶na przez ni膮 teraz przejecha膰 w prawie ka偶dym miejscu.

殴: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, 偶e wi臋kszo艣膰 graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra b臋dzie bardziej taktyczna i przemy艣lana. Trudniejsza, ale mniej irytuj膮ca 鈥 a przez to bardziej satysfakcjonuj膮ca. Postawmy na miodno艣膰!

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments