Fanowski pomysł zmian systemu artylerii

Na czołgowym Reddicie pojawił się fanowki pomysł na zmiany w systemie artylerii. Nie od dziś wiadomo, że klasa ta jest odwieczną kością niezgody pomiędzy graczami – jedni lubią nią grać i sobie cenią, drudzy życzą jak najgorzej czołgistom, którzy grają SPG. Użytkownik o nicku zakerytclarke proponuje troszkę inne rozwiązanie.

Pomysł wspomnianego czołgisty nie zawiera zmian w obrażeniach czy ogłuszaniu ale… w locie samych pocisków. Model ten zakłada, że w dane miejsce będzie można trafić na dwojaki sposób, w zależności od kąta uniesienia działa. Pierwsza droga lotu jest bardziej płaska, ale za to czas przelotu pocisku jest krótszy. Drugi wariant zakłada o wiele wyższą parabolę lotu, co jednak poskutkuje dużo dłuższym czasem podróży samej pestki. Jakby to wyglądało w praktyce, możecie zobaczyć tutaj.

Czytając komentarze można zauważyć, że największą zaletą dla większości graczy jest to, że artyleria będzie mogła strzelać praktycznie pionowo w górę, dzięki temu istnieje możliwość zniszczenia własnego SPG swoim pociskiem. Według graczy jest to dobra alternatywa na mapach, gdzie nie ma zbiorników wodnych, if you know what I mean ;).

źródło: Reddit

MiqT

Gracz, amator dobrej animacji, kina wszelkiego, smacznej książki oraz… wieczne dziecko. Człowiek lubujący się w ciekawych dyskusjach, często idący na przekór wszystkim. Posiadacz bardzo specyficznego poczucia humoru, dzięki czemu skutecznie segreguje grono swoich znajomych. A tak ogólnie to misio do rany przyłóż.

guest
46 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Lqs

To tylko gra, mi arta nie przeszkadza. Jak usuneliby arte to zaraz cebule zaczełyby narzekać na coś innego

Tomasz

To byłby prawdziwy fizyczny model lotu pocisku (na rysunku nie jest on do końca fizyczny bo nie uwzględnia oporu powietrza). Oczywiście powodowałoby to możliwość wrzucania pocisków za budynki, tak jak to jest w rzeczywistości jeśli możesz ustawić artylerię na zboczu. Ale gdyby tę realistyczną fizykę zaimplementowano w WOT, hejt byłby niesamowity.

g-h

Na froncie żołdaki też nie znosili artylerii, ale jakoś musieli walczyć mimo tego i nikt z nich nie pomyślał aby prosić o konto premium bez arty 😀

maxaapl

Niech WG wprowadzi czołgi premium z preferencyjnym losowaniem do bitwy bez arty! Sporo zarobi, bo jest dużo graczy co na to narzekają i kupi taki czołg. Granie tylko samemu losuje preferencyjnie, w plutonie to nie działa. Idealne rozwiązanie dla WG!!!

iBlackLagon

Wysyp art. na randomie byłby bardzo duży.

Szpec

Nie ma nic piękniejszego w wocie , niż medal Dumitru . Arta won na żyletki !!!

Adolf

Wyrzucić arty bo strzelają z daleka, usunąć lajty bo spotują, pozbyć się medów bo to ani lajt ani ciężki czyli do ****, usunąć ciężkie bo ciężkie do przebicia, pozbyć się niszczycieli bo mają za duże pene. Wtedy gra będzie dla narzekających idealna.

RexThemAll

I obowiązkowo usunąć WN8, bo to o niczym nie świadczy, niebiescy i fiolety grają tak dobrze bo cheatują, a nie bo znają mechanikę gry!!!!!111!11jedenjedenjeden!!!

99

Arta jak strzelała kiedyś na strzał to zle , zmienili ją też zle a jak TDK strzela na hita to już jest dobrze ? Może wszystkie pojazdy ,które są w stanie zniszczyć czołg na strzał należy usunąć z gry .

Potatoeswillcry

Tedeka przynajmniej masz szansę zobaczyć. Arte z drugiego końca mapy nie

pempek045

Tak *****, zwłaszcza E25 lub te szwedzkie ufolce zobaczysz…

MajorSznycel

My mówimi o czołgach które niszczą jednym strzałem, a wymienione przez Ciebie takimi nie są.

TypowySeba

Ciebie częściej zabija strv lub e25? Nie dręczy Cie przez całą bitwę arta? Ciekawe. Zdradź mi sposób w jaki to osiągnąłeś

Tupt3K

Jestem pomarańczowy :p A tak serio. to jak widze ze jest arta to nie campie tylko caly czas sie ruszam. Jezdze tak jak arta strzela i myślę tak jak arciarz. Bo przecież Arciarze nie strzelają do pojedynczych czolgow tylko tam gdzie jest więcej najczęściej.

Krzychu

Wywalić ścierwo z gry. ALBO, wprowadzić w trybach bitew – bitwa bez arty. I okaże się ilu graczy go uruchomi, i jest to jednoznaczne z potrzebą trwania tego gówna w grze. Ostateczność – 1 arta na bitwę, nie 3, a jedna. I niech sobie będzie. Parszywe BABOCTWO.

Trybun

Wywalić arte i pozwolić spokojnie grać na wierzy wszystkim użytkowniczkom aimbotów które wala po wychyleniu się na piksel…

kamsikPL

Najlepiej to zostawić arte taką jaka była tylko dodać ostrzeżenie gdy arta w nas strzela. Albo jeszcze lepiej usunąć arty oddać kredyty i doświadczenie wydane na arty, dać tam jeszcze małą rekompensatę w postaci golda i załatwione.

rib

arta byla spoko jak sciagalo sie na strzala teraz oglusza skubie pare chape i nawet wn nie rosnie masakra mistrzoskiej juz nie wbijesz powyzej 5 tiera zapomnij 🙂

sonic

Przecież as zależy od gier z ostatniego tygodnia.

Kuba

Zasmarkana klasa blokuje 90% użytecznej powierzchni i tak małych map (małych względem max spotting/draw range). Teraz ledwo jest się schować na przepychaczach między strzałami żeby podatku od SPG nie płacić a co dopiero było by po zmianie …
Jak pomyśle o T92 strzelającym lobem jak FV304 to mnie szlag trafia.
Ja mam pomysł korzystny i dla znacznej części graczy i dla WG … check-box o nazwie “Graj bez arty” – koszt 1gold/gra — ale by zrobili fortunę.

Bo to jest kluczowe

Arta jest dobra dla bardzo słabych graczy i jest dobrym początkiem, na poznanie gry, nauczenia sią taktyki poprzez obserwację drużyny. Potem idą tdeki i ciężkie, jak gracz się wprawi – medy. Na końcu lighty.

JA

#JA

Maryś

Kiedyś w sumie było podobnie (tylko samą arte trzeba było pod kątem ustawić) to ludzie z modami wyciągali zza wielkich kamieni i budynków (patrz kopalnie). Teraz wg zrobiło tzw. dach powyżej którego pociski nie lecą. Pomysł świetny, ale pod warunkiem, że WG zrezygnuje z profitów od twórców modów i zwyczajnie je usunie z gry. Na to szansa jest jednak niewielka zważywszy na fakt, jak np. walczą z botami….

Anonimowo

Arte polubiłem juz po nerfie, bo wtedy zacząłem nią grać. I powiem wam, że pluton ograniczony do jednej tez jest słaby, bo taka zgrana bateria robiłaby fajna zamiec w bitwie. Nie docenia randomowcy, ale pewnie wiecie jak w potyczkach potrafi zrobić dzieło

nofatchx

Uważam, że pomysł nie przejdzie, poza tym co Jarosław I trafnie zauważył, że zatarłoby to różnice pomiędzy trajektorią toru lotu pocisków SPG różnych nacji, rownież spowodowałoby większy hejt na artę – pocisk wystrzelony i padający pod kątem 65+, praktycznie pozbawia miejsc do ukrycia się – nawet na mapach miejskich.

Anonimowo

W ogóle nie rozumiem utyskiwania przeciwników arty. To jakby narzekać tez na niewidzialne tedeki, albo świecące z krzaków lighty. Oczywiście też mnie krew zalewa czasem, jak zanim dotrę na strzał to wyhacze 3 banie od arty, ale tak samo krew z nosa idzie tym, których czasem ja kasuje jednym strzalem w duzy pokój. To tylko gra!

weterynarzPL

Szanuję za komentarz obiektywny trzeźwym okiem.

VER

dobrze gada polać mu. Kiedyś były narzekania na TDeki że za dużo na strzał, teoretyczne i praktyczne statystyki dla ruskich dział… Niewidzialne czołgi e25/strv elc xd jak wywalą arte to znajdzie się inna grupa która będzie “winną życiowych porażek” bo to by była bitwa życia gdyby nie… coś tam haha tak było i tak będzie

Armeniusz

tylko zauważ ,że tym tedekiem czy lightem trzeba się dobrze ustawić i przemyśleć każdy strzał aby być niewidzialnym i zgarniać ten Dmg i Spott , a arta stoi sobie tylko gdzieś w okolicy bazy i jej trafienie = pewny Dmg , a nawet arty wyższych tierów mogą trafić kilka metrów obok i również zadadzą Dmg. Normalnie czysty skill. Poza tym arta to głównie źródło Dmg dla słabszych graczy , bronią jej głównie gracze czerwoni , pomarańczowi , żółci ,ale są również wyjątki.

alveR

pochwal się nickiem

Anonimowo

Nie znam się, ale nie słyszałem o systemie strzelającym 90 st. Natomiast to o czym jest pisane – w grze występuje. Chociażby niemieckie 15 cm strzelające stromotorowo, a tym samym czas lotu pocisku ok. 3 sek. na 800 m mapy. Pomysł samobójstwa tym sposobem? A nie łatwiej dupnac z burzaka w ścianę? Sick…

mediceo

Artyleria psuje rozgrywkę i jest jedynie pokracznym tworem symulującym jej prawdziwe znaczenie i praznaczenie.. Parabola lotu pocisków i tak przypomina wystrzał z trebusza lub katapulty o naciągu sprężynowym niż wystrzelenie pocisku za pomocą ładunku miotającego. Farsa mająca na celu przyśpieszenie konsumpcji kredytów, oraz zatarcia różnic między talentami taktycznymi a stadem małp.

Krzychu

<3 … kocham Cię za ten kom….. bracie.

Anonimowo

Taktyka? Na randomie? Weź mnie nie rozśmieszaj

Janusz

Ja też mam fanowski pomysł. Usunąć ją

Xyz

*** Ci w du@e… XD kieśś to było… One shot…😍

Janusz

Ta prowokacja jest tak słaba, że jak ją zmierzyłem to wskazówka zrobiła kółko wstecz

Tomek

Polać mu <3

Kuba

E! To był mój pomysł! 🙂

FlamixKL

Pomysł fajny, ale raczej tego nie zrobią. Arta by wtedy mogła by sie wstrzelić gdzie chce i najbardziej bezpiecznym miejscem w WoT byłyby dachy na Pilznie. Może to bedzie nowa mechanika nowej nacji, albo nowej linii np.chińskiej.

weterynarzPL

Gdyby dodać czołgom ciężkim i wybranym wolnym tdkom 4 slot, gdzie mogliby dorzucić osłonę przeciwodłamkową to byłoby zbalansowane.

rraszcz

Konto premium bez art! Konto premium bez art!Konto premium bez art!Konto premium bez art!Konto premium bez art!Konto premium bez art!Konto premium bez art!Konto premium bez art!Konto premium bez art!Konto premium bez art!Konto premium bez art!

Jarosław I

Dzwońcie po lekarza chłop ma zawał… mózgu.

Jarosław I

Zanim odezwą się raki: pomysł fajny, a przy tym bardzo oczywisty dla każdego, kto trochę grał spg. Przez to jednak nie będzie mniej różnicy między spg konkretnych nacji, ruska to wysoki tor lotu, a franca znacznie bardziej płaski…

Jarosław I

*będzie mniej

Anonimowo

chciałbym widzieć u ruskich wysoki tor lotu pocisku… w tej chwili jest chyba najbardziej płaski.