Piaskownica – nowy silnik graficzny i mapy HD
Na serwerze Piaskownicy znajdzie się 12 testowych map opracowanych do jakości HD. Są to:
- Piaszczysta Rzeka;
- Redshire;
- Prochorowka;
- Murowanka;
- Przełęcz;
- Kopalnie;
- Malinovka;
- Himmelsdorf;
- El Halluf;
- Urwisko;
- Klasztor;
- oraz Stepy.
Odświeżone minimapy:
Po kliknięciu w zdjęcie wyskakuje okienko z fotkami w dużym rozmiarze.
Priorytety testowania
Zdecydowano się najpierw wdrożyć mapy do Piaskownicy, ponieważ pozwala to na większą elastyczność pod względem zmian i innych poprawek. Podczas testowania, głównymi priorytetami będą: optymalizacja wydajności i stabilność gry.
Rozgrywka
Na mapach opracowanych do jakości HD znajdziecie wiele nowych obiektów. Każda mapa teraz opowiada własną historię. Górę na Kopalniach zastąpiono ruinami średniowiecznego zamku, a na Urwisku znajdzie się starożytna grecka świątynia.
Deweloperzy postanowili wzbogacić mapy o dodatkowe szczegóły, aby każdemu z pól bitwy dać wyjątkową, wyobcowaną atmosferę, zapewniającą głębsze zanurzenie gracza w rozgrywce.
Efekty wizualne
W przeciwieństwie do modeli czołgów, które w ciągu ostatnich kilku lat opracowano do jakości HD, zastosowanie tego samego podejścia do map jest praktycznie niemożliwe. To jest coś więcej, niż tylko tworzenie realistycznych drzew i terenu: deweloperzy byli zmuszeni do całkowitej zmiany bazy technologicznej, ponieważ zmiana grafiki nie jest ich jedynym celem.
Tym razem nie tylko planuje się zaktualizować jakość tekstur i przedmiotów, ale także dąży się do stworzenia podstawy dla przyszłych aktualizacji – umożliwi to udoskonalanie grafiki dzięki nowoczesnej technologii.
Oświetlenie, woda, teren, flora, niebo – każdy pojedynczy element został na nowo opracowany tak, aby spełniał nowoczesne standardy graficzne. Dzięki temu obraz stał się bardziej realistyczny, niż gdybyśmy tylko zwiększyli rozdzielczość obrazu. Środowisko jest bardziej realistycznie oświetlone, pola bitwy wyglądają bardziej dynamicznie, cała mapa staje się znacznie ostrzejsza i piękniejsza. Zmiany w porównaniu do poprzedniej grafiki są po prostu oszałamiające. Na nowych mapach gra wygląda zupełnie inaczej, ale w istocie jest to ta sama rozgrywka, którą znamy. Aby osiągnąć ten poziom realizmu, użyto najnowszych technologii do obsługi grafiki, dzięki którym wszystkie użyte materiały wyglądają jak prawdziwe i są wyświetlane z uwzględnieniem praw fizyki.
Zmiana krajobrazu
Przestrzeń wykraczająca poza granice mapy: pamiętacie, jak krajobraz poza mapą był całkowicie zachmurzony po kilkuset metrach? To się nie powtórzy. Rozszerzono widoczny obszar mapy do 32 km² . Teraz każda mapa jest ogromnym terytorium. Chociaż pole bitwy pozostanie na powierzchni 1 km² , widoczność poza nią będzie taka sama jak w rzeczywistym świecie. Wykorzystano technologię Outland do wizualnego powiększania przestrzeni otaczającej, a także stworzono unikalny krajobraz każdej mapy (za czerwoną linią).
Realistyczne tekstury : w starym silniku graficznym mieszanie tekstur ograniczono do 4 warstw, co sprawiło, że powierzchnia była sztuczna, a efekt 3D nie został w pełni osiągnięty. Nowy silnik graficzny pozwala zmieszać 16 tekstur – dzięki czemu teren wygląda naprawdę wolumetrycznie i wyświetla najmniejsze źdźbła trawy. Dodano również specjalną teksturę, która zapewnia realistyczny krajobraz, bez obniżania wydajności gry.
Odkształcenie terenu: Można zauważyć, jak ślad po pierwszym trafieniu, wykonanym na twardym gruncie, zanika po 11 strzałach. Naprawiono to: teraz trafienia po pociskach będą wyświetlane na terenie niezależnie od tego, ile wykonałeś strzałów. Ponadto trafienia staną się bardziej realistyczne, ponieważ dzięki nowym efektom, pocisk odkształca zarówno trawę, jak i teren wokół.
Zanurzenie: dzięki nowemu silnikowi graficznemu, czołgi wyglądają na mokre, podobnie jak każdy inny element otoczenia, który współdziała z wodą.
Dynamiczna woda: woda stała się bardziej realistyczna. Całkowicie przeprojektowano system renderowania wody, który zapewnia niesamowite wizualizacje i prawidłowe fizyczne cieniowanie. Po prostu, wszystkie rzeki, jeziora, morza i oceany mają swoją objętość i głębokość – teraz będzie to bardziej widoczne na mapach. Wszystkie te rodzaje przeszkód wodnych będą wyglądać inaczej i naturalnie reagować na to, co dzieje się wokół. Na przykład z wiatrem po wystrzale, na powierzchni wody widać fale.
Zróżnicowana roślinność
Roślinność na mapach stanie się zróżnicowana: stworzono na nowo 100 unikalnych drzew, dziesięciu różnych ekotypów.
Od teraz drzewa i krzewy nie tylko odpowiadają ogólnemu stylowi mapy – stały się różnorodne pod względem kształtu i wielkości. Kolor liści zmienia się w zależności od pory roku.
Fotorealistyczne niebo: aby zwiększyć efekt zanurzenia w realistycznym świecie gry, całkowicie przerobiono całą zawartość i stworzono fotorealistyczne niebo dla każdej mapy.
Udoskonalone oświetlenie: całkowicie przeprojektowano system oświetlenia, w tym realistyczne modele cieni i światła oraz środowisko zewnętrzne, co zapewnia dokładniejsze cienie, odbicia i oświetlenie, poprawiając wygląd i realizm wszystkiego, co widzisz.
Aby zapewnić realistyczne oświetlenie pól bitewnych, stworzono modele odpowiadające fizycznym modelom oświetlenia. Teraz wystarczy tylko wybrać źródło światła dla obiektów w grze (np. Światło dzienne, zachód słońca lub, powiedzmy, światło pochodzące z ogniska). Technologia ta zajmuje się resztą, kalkulacją i tworzeniem oświetlenia oraz cieniowania według określonych kryteriów, podczas gdy artyści i specjaliści zajmujący się efektami specjalnymi, którzy wykonali tę pracę, będą mogli pracować nad innymi ulepszeniami.
Nowa technologia oświetlenia zwiększa harmonię obrazu, precyzyjnie symulując, jak światło odbija się i pochłania między różnymi powierzchniami, tworząc szereg pośrednich źródeł światła.
Jak to działa? Technologia oblicza interakcję światła pomiędzy obiektami. Na przykład światło przechodzące przez barwną przezroczystą powierzchnię tworzy cienie na innych powierzchniach.
Wystarczy spojrzeć na obrazy poniżej: dzięki nowej technologii oświetlenia, pomarańczowy baldachim rzuca cień na elementy i brukowaną drogę pod nim.
Poprawa jakości cieni
Cienie otaczające obiekty wyglądają znacznie lepiej niż kiedykolwiek przedtem, dodając głębie i realizm do map. Nowa technologia Adaptive Shadow Maps oblicza cienie z obiektów statycznych: budynków, kamieni, drzew, itp. – i zapisuje je w specjalnej teksturze cieniowej wielokrotnego użytku, zmniejszając obciążenie karty graficznej i procesora.
Ruchome przedmioty: maszyny, spadające drzewa itd. – otrzymają lepsze cienie dynamiczne. Z najbardziej godnych uwagi: w nowym silniku graficznym efekty cząstek oddziałują z cieniami. Para, kurz i dym od teraz rzucają półprzezroczyste cienie.
Zniszczalne przedmioty
Mapy opracowane do jakości HD otrzymają długo oczekiwaną technologię Havok Destruction. Jego wprowadzenie dotyczyć na razie będzie mniejszych elementów otoczenia, takich jak żywopłoty, słupki, beczki, itp.
Efekty postprocessingowe
Po przejściu na nowy silnik graficzny, zostanie wprowadzony szereg nowych i ulepszonych efektów post-processingu. Efekty takie jak Bloom, God Rays, aberracje chromatyczne i SSR (Screen Space Reflection) pomagają poprawić jakość obrazu i przejrzystość detali, aby ostatecznie dostarczyć nowoczesne efekty wizualne.
Wydajność
Ulepszenia graficzne zwiększają obciążenie karty graficznej. Wielokrotnie pracowano nad optymalizacją wydajności, zmniejszając całkowitą pojemność pamięci karty graficznej, używając technologii strumieniowej do tworzenia podsystemów graficznych od podstaw. Teraz wszystkie elementy graficzne, które nie zmieniają ramki na ramkę, nie są renderowane i są odtwarzane z pamięci podręcznej. Wraz z buforowaniem zoptymalizowano grafikę, aby zmniejszyć zużycie pamięci i umożliwić dodanie większej liczby efektów.
- Nowy silnik graficzny dodaje wirtualną strukturę z 16 warstwami, mieszaną przy użyciu złożonej formuły, która działa szybciej niż czterowarstwowe tekstury używane w starym silniku graficznym;
- Woda: proces refleksji zastąpiono nowym algorytmem SSR, który znacznie zmniejsza obciążenie kart graficznych;
- Adaptacyjne cienie zwiększające wydajność;
- Zoptymalizowano interfejs bitewny, aby zmniejszyć zużycie pamięci.
Po wielokrotnych testach wewnętrznych, które nie ujawniły spadku FPS na starszych komputerach, deweloperzy są gotowi wypuścić 12 map HD na Piaskownicy, aby zebrać statystyki, opinie i poprawić wydajność.
Ź: Sandbox blog
zmienią nazwę mapy? skoro już nie będzie kopalni tylko jakieś ruiny
Zanurzyć w grze? bu ha ha ! kiedy przy 30 lose na rankedach czy 20 na randomie ! Już się zanurzam 🙂 dalej będą gwałty 15:0 0:15 bo poco robić MM.Skoro będzie to Gwałt W Extra HD! Bu ha ha thx next WG IDIOTYZM.
Ps.CO za połamańce tam pracują, tryby gry pierdo…ale za to mapy będą w HD.Bravo wg jak mnie zgwałcą 30x dziennie ,przypomnę sobie jacy jesteście szczodrzy !Co za MORONY !
co to za zbędne ***********? Raz płaczecie, ŻE GDZIE TE MAPY HD? NO GURWA GDZIE ŁONE SOM?! a teraz co? NIE KCEMY MAP HD! CO TO ZA MM W ****?! więc czego wy chcecie debile?
Powiem ci czego chce ja.Naprawy gameplayu i MM.I zatrzymanie odpływu graczy ze skillem.Czy to tak dużo?Czy moje serce ,będzie płakać za nie długo ale w wersji HD 😉 🙂
Powiem ci czego ja chce. Map HD. Gameplay wg mnie jest i MM wcale nie jest zły. Moje serce nie płacze i będzie mieniło się w HD.
Jakby gracze nauczyli się, do czego służy dana klasa czołgów i/lub nie jeździli w lemingtrain gdzie jeden/dwa czołgi przeciwnika zatrzymuje te stado baranów, może wtedy było by rzadkością takie wyniki. A należy pamiętać jeszcze o zmasowanym ataku (coś jak lemingtrain, ale nie cioty kitrające się, tylko stado dzików rozszarpujące przeciwnika) który występuje w drużynie przeciwnej.
:large
eee
wieża czołgu staje się mokra jeżeli gąsienice się zanurzą? wtf?
bo sie przesącza przez mikro kanaliki w… mózgu
1080 może tego nie uciągnąć w full detalach
a niby czemu nie? pociągnie i to easy…
Południowe wybrzeże w takiej jakości..
Wiadomo, kiedy można się spodziewać testów ?
11.10. Matko ile razy to piszą.
11 pażdziernika
Dzięki