Q&A z Wiaczesławem Makarowem

P9ZYkZd4Gb8
Wywiad z Wiaczesławem Makarowem, który odbył się na Cyprze.
 
Wiaczesław Makarow – człowiek, który wymyślił rozgrywkę w World of Tanks.
 
Co znajdziecie w wywiadzie? Wszystko o WoT, problemy z czołgami, nowe projekty Wargaming, Master of Orion, eSport i wiele więcej.
 
– z czołgami działo się wiele złych rzeczy,
– nasza forma rozwoju gry i kierunek w jakim szliśmy nie odpowiadały oczekiwaniom graczy – stąd na daną chwilę mamy morze problemów z n-roku,
– obecnie gra nie potrzebuje dalszego rozwoju. Należy najpierw ją naprawić i przywrócić do życia,
 
– problem artylerii, w moim mniemaniu polega na jej różnorodności i szybkości, przypomnijcie sobie jak było kiedyś. Wraz z wejściem artylerii pojawiły się problemy z balansem. Przedtem, kiedy do artylerii przyjeżdżał LT, czy HT, była gwarancja, że ona ginęła, teraz takiej gwarancji niestety nie ma (one-shoty),
– niszczyciele czołgów – to tak naprawdę mieszanka wszystkich czołgów bez wieży, w tym momencie mają unikalny styl gry. Kiedyś, TD były zupełnie innym typem pojazdów. To był tak naprawdę HT z dalekonośnym działem, który pięknie sprawdzał się na dalekim dystansie. W takich warunkach, normalne czołgi ciężkie nie miały szans na przetrwanie. No i pojawiły się artylerie – problem skumulowanych zmian.
Jak go rozwiązać? – usiąść i wszystko od nowa zaplanować. Na obecną chwilę wszystko jest wymieszane,
– powinno się usiąść i zrebalansować dosłownie wszystkie klasy w grze,
– rebalans artylerii nie wystarczy. Musielibyśmy je podzielić na 2 podklasy, sparafrazować ich zadania, a dopiero potem rozwiązać problem balansu – dużo pracy. Jestem dużym przeciwnikiem zlikwidowania artylerii,
– Pz.Kpfw. V/IV Alpha – powinien zostać zrebalansowany. Jest to najgorszy czołg w grze,
– jeżeli teraz szarpniemy za „zbyt wiele dźwigni”, to gra całkiem się posypie,
– jak można rozwiązać problem czołgów? Po pierwsze należy zebrać dużo opinii i uwag od graczy. W pierwszej kolejności musimy spojrzeć na random, właśnie tam wszyscy grają, później rebalans i mapy. Trzeba po prostu siadać i naprawiać problemy. Rozpocząć poprawki od patcha 8.0 i patrzeć co dalej. Powiadamiać graczy, że chcemy wprowadzać coraz większe zmiany na serwerze testowym i znów zbierać opinie i uwagi graczy. Rebalans, fizyka, mapy. Dźwięk, to oddzielny temat,
– uczciwie należy przerobić system załogi. Według mnie, mały system umiejętności załogi WoWs jest o wiele ciekawszy.
 
World of Tanks
– myślę, że zaangażowanie Wiktorii pomoże dalszemu rozwojowi czołgów,
– w zespole WoT zmieniło się wiele osób, zespół stara się nieco przyspieszyć i niektóre rzeczy nabrały tempa,
– przez 6 miesięcy był przerabiany kontroler WoT Xbox. Wiele zmian, masa wariantów sterowania,
 
World of Warships
– okręty bardzo mi się podobają. Bardzo lubię studio Lesta, tam pracują świetni ludzie,
– WoWs przeznaczony jest bardziej pod zachodni rynek
 
World of Tanks Blitz
– tak naprawdę w ogóle nie wierzyłem, że ta gra ruszy. Gra jednak znalazła swoich odbiorców. Zespół intensywnie pracuje nad grą, żyją swoimi pomysłami,
– nie lubicie artylerii? Zagrajcie w Blitz
 
Master of Orion
– jeżeli zespół Master of Orion przestanie interesować się opinią graczy, to powyrywam im nogi z…,
– MoO będzie wydane w ciągu najbliższego roku. Datę ogłosimy w grudniu 2015,
– już teraz gra wygląda dobrze,
– we wczesnym dostępie gra będzie pełna. Pierwszym zadaniem dla nas będzie balans,
– DLC dla gry będą (nie wykluczamy, że w DLC pojawią się nowe rasy),
– w przypadku pre-orderu, bonusem będzie dodatkowa rasa,
– bitwy nie będą trwały 2 godziny
 
eSport
– z eSportem się pospieszyliśmy. Zaczęły pojawiać się zawody i turnieje, lecz i tak pospieszyliśmy się z wyjściem na arenę eSportu. eSport musi się rozwijać razem z grą, lecz kiedy pojawił się w grze, gra nie była na to gotowa. Trzeba jakoś połączyć eSport z WoTem i usunąć tę przepaść między nimi
 
_____________________________
 
Postskriptum
– powstaje całkiem ciekawy projekt w Seattle (Chris Taylor go nadzoruje, nikt niestety nie może zgadnąć, co powstaje),
– prócz tego powstają także dwa inne projekty. Jeden z nich może okazać się początkiem długiej historii. W przyszłym roku pojawią się pierwsze anonse,
– osobiście wierzę, że Chris wymyślił grę, która będzie ciekawsza od czołgów…

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.