Devsi odpowiadają na pytania graczy

news_img_55f46dfb48126

Na Streamie, Storm, producent projektu odpowiedział na najistotniejsze pytania graczy. Przedstawiamy Wam tekstową wersję odpowiedzi:
Jakie macie plany w stosunku do artylerii?
– Dwa lata temu mieliśmy problemy z artylerią, w wyniku czego dostała dość dużego nerfa, co doprowadziło do obniżenia ilości artylerii w bitwach. Głównym problemem jest fakt, że gracz tak naprawdę nie rozumie skąd do niego przylatuje pocisk od artylerii i tak naprawdę przy jednym strzale dostaje zbyt wiele uszkodzeń i naturalnie to wywołuje irytację. Wówczas gracze grający na artyleriach także byli poirytowani faktem: zbyt dużego rozrzutu i raczej losowością trafień. Mamy już pomysł i podczas testów planujemy przeprowadzić kilka eksperymentów w których gracze będą mogli się wypowiadać jaka opcja jest najlepsza. Oprócz zmniejszenia alfy planujemy wprowadzić efekt „ogłuszenia” załogi przez pewien czas. Oznacza to, że artyleria stanie się „pomocnikiem”.

A co z „alarmem” i wiadomością o pozycji artylerii?
– Tak, taką mechanikę też planujemy – wyświetlanie pozycji skąd wystrzeliła artyleria i możliwość zobaczenia jej na mini-mapie. Każdą z różnych mechanik będziemy testować po kolei. Ta próba, która wypadnie najlepiej na testach zostanie wprowadzona.

(Pisaliśmy o tym TUTAJ)

Kiedy wprowadzicie nową fizykę na serwery?
– Zależy od wyników testu, który obecnie jest przeprowadzany. Tak naprawdę wyniki testów wykażą, czy nowa fizyka nadmiernie nie obciąża serwerów. Obecny wariant fizyki jest już bardzo bliski finalnej wersji. Jeżeli nie będzie problemów technicznych i fizyka spodoba się graczom, to z wysoką dozą prawdopodobieństwa ów wersja pojawi się na serwerach.

(Więcej na temat nowej fizyki TUTAJ, TUTAJ i TUTAJ)

Co po optymalizacji?
– Nie planujemy stawać w miejscu. W wersji 9.9 zrobiliśmy tak naprawdę wiele, ale i na obecną chwilę trwają prace nad optymalizacją i przyszłymi patchami. Tak naprawdę ze starego silnika BigWorld nic już nie zostanie, ponieważ zostanie w całości przerobiony. Planujemy zachować obecną optymalizacją, a prócz tego dodać wiele nowych elementów HD. Cały czas trwają prace nad wielordzeniowością. Optymalizacja jest procesem bardzo długim i stopniowym.

A co z balansem?
– Wielu graczy żali się na balans i sami dopiero teraz zauważamy niektóre problemy. Będziemy próbowali wprowadzać zmiany. W szczególności widzimy problem z losowością tierów w bitwach, dla przykładu 5 „dziesiątek” przeciwko dwóm. Wszystkie zmiany będą sprawdzane na testach. Postaramy się także popracować nad problemem map, żeby gracz nie trafiał na te same mapy kilka razy z rzędu.

Kiedy nowe czołgi?
– W każdym patchu czy teście będziemy dodawali kilka nowych maszyn w postaci nagród czy czołgów premium. Z kolei jeśli chodzi o nowe gałęzie, to mamy plany rozłożone na kilka lat. Najbliższa gałąź, to Czechosłowacja.

Gracze piszą, że z wprowadzeniem nowych gałęzi nie prowadzi się zmian w istniejącej rozgrywce.
– Ponieważ nie ma takich decyzji. W przyszłości być może dodamy pojazdy kołowe, ale to dopiero w tedy, gdy zadecydujemy, że nadszedł ich czas.

Czy planuje się zmiany w mechanice załogi?
– Tak, planuje się. Obecnie załogi różnych czołgów składają się z różnej ilości załogantów. Mamy ideę, żeby zrobić jednolite załogi – coś podobnego do systemu w World of Warships. Wówczas będziemy chcieli także zmienić umiejętności załogi – dodać jakieś inne warianty, żeby każdy gracz mógł dobrać umiejętności pod siebie. Trwają prace nad tym.

Co powiecie na temat pocisków premium i roli pancerza w grze?
– Czołg ma trzy główne cechy: siła ognia, mobilność i pancerz. Na obecną chwilę dwie ostatnie cechy ustępują miejsca pierwszej i chcemy to zmienić. Cały czas uświadamiamy pracownikom, że należy pracować w tym kierunku, znaleźć odpowiednią drogą, a nie po prostu „nerfić” penetrację. Spodziewamy się, że wprowadzenie fizyki pomoże nam zwiększyć pole manewru w tym temacie.

Czy wrócą bitwy historyczne?
– Nie wyrzucamy ich za okno. Po prostu chcemy zrobić wszystko dobrze. Dla przykładu planujemy do nich dodać PvE. Najpierw planujemy dopracować PvE w części samouczka, a dopiero potem wprowadzić ten element w innych trybach.

Jakie macie plany na nowe tryby?
– Gracze widzieli tak naprawdę proces powstawania trybu „Dominacji” i teraz jest on bliski finalnej wersji. Powstało wiele nowych systemów i mechanik, które będziemy dalej wykorzystywać. Na obecną chwilę do „Dominacji” planuje się wnieść niewielkie korekty.

Poskarżyć się na gracza można, lecz pochwalić już nie. Czy będzie taka możliwość?
– Nie obiecujemy. Jest to dobre uzasadnienie i w „Okrętach” dobrze się przyjęła – pomyślimy.

Czy będzie bonus za „tankowanie”?
– Tak, dość szybko.

Gracze już długo czekają na Havok i możliwość niszczenia elementów otoczenia…
– Przeprowadzamy dużą ilość testów, lecz zetknęliśmy się z problemem na mapach miejskich, ponieważ przez dużą ilość obiektów powstaje niewiarygodne obciążenie komputera i spadek wydajności. Tworzenie Havoka dla 10% graczy z bardzo dobrymi komputerami to nie jest rozwiązanie. Pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu.

Czy będą wyższe poziomy niż X?
– Niewykluczone. Obecnie chcemy naprawić istniejące już problemy.

(Pisaliśmy o tym TUTAJ i TUTAJ)

Opowiedzcie o walce z botami i nielegalnymi modami.
– Wiemy, że są mody, które mogą przeszkadzać w grze inny graczom i planujemy aktywnie pracować nad ich zwalczaniem. Obecnie działa system anty-botowy i mamy zamiar go dopracować.

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

guest
1 Komentarz
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments