Q&A dotyczące mechaniki obrony przeciwlotniczej w łatce 0.8.0

W czwartek zawitała do nas łatka 0.8.0 z nowym gameplayem lotniskowców samolotów, prócz tego pojawiło się kilka innych nowości i zmian o których mogliście poczytać w newsach przez nas wrzucanych. Dzisiaj natomiast Dark_Havocowi udało się przetłumaczyć piątkowe Q&A w którym deweloperzy odpowiadali na pytania dotyczące mechaniki obrony przeciwlotniczej okrętów. Tak więc zapraszamy do czytania, a oryginał w języku angielskim znajdziecie pod tym linkiem.


Q&A dotyczące mechaniki AA (obrony przeciwlotniczej).

Pytanie:

  • – Jaka jest dokładna szansa na trafienie przez AA dalekiego i średniego zasięgu? Czy oznacza to, że jeśli samoloty nie zmieniają kursu to mają szansę na uniknięcie uszkodzeń? Np Konisberg z szansą 79% trafienia na AA dalekiego zasięgu oznacza 79% szans na trafienie na przewidywanej trasie lotu?
  • – jak długo wybuchy artylerii plot są niebezpieczne. W porcie można przeczytać: „Uszkodzenia na sekundę w zasięgu wybuchu pocisku”. Czy można przeczytać to w porcie, czy to stała wartość?
  • – jakie znaczenie ma promień wybuchu pocisku artylerii dalekiego zasięgu?
  • – jaki jest powód zmiany w artylerii AA z nakładających się aur na sektorowe?

Odpowiedź:

  • Szansa na trafienie składa się z dwóch elementów:
    • 1. Stałe uszkodzenia na sekundę (DPS – damage per second) ( po prostu mnoży się wartość i szansę) np. 100 DPS i 70% szansy na trafienie daje 100*0,7=70 DPS
    • 2. Średnia ilość wybuchów pocisków AA (krzaczków)– jeśli masz podstawową ilość wybuchów 10 i 70% szansę na trafienie to artyleria średniego i dalekiego zasięgu, to da to średnio 7 wybuchów.

Krzaczek wybuchu jest niebezpieczny przez 3 sekundy, DPS jest stały przez cały ten czas.

Promień krzaczka jest ważny. Oczywiście model kolizyjny nie jest w 100% identyczny z efektem wizualny, ale jest mniej więcej podobny pionowo i poziomo. To dlatego nie otrzymasz uszkodzeń jeśli w nie nie wlecisz. W paru przypadkach możesz ominąć górą lub dołem krzaczek wybuchu – np. lecą nad wyspą lub obniżając lot do ataku.
Z tego powodu, kiedy już zbalansujemy i dostosujemy wszystko, będziemy mogli osiągnąć ciekawe efekty AA. Najprościej to wytłumaczyć tak – im bliżej jesteś tym więcej uszkodzeń dostajesz. Nowa mechanika jest otwarta na pewne możliwości np. martwe strefy, okręty z potężną artylerią dalekiego zasięgu, ale słabą bliskiego itp.
Jeśli chodzi o nakładanie się zasięgów AA: usunięcie nakładania pomaga lepiej balansować zwiększanie uszkodzeń od AA, gdzie albo nie dostajesz żadnych uszkodzeń albo tony uszkodzeń.
Dodatkowo proszę pamiętać że krzaczki AA nie są tak bardzo uzależnione od RNG. Mają rozkład normalny – Jeśli masz 10 krzaczków z szansą na trafienie 70% procent to jest 7 krzaczków, a nie losowo od 1-10. Ponadto wielkość krzaczka zależy od kalibru działa – większy kaliber – większy krzaczek.

Pytanie: :

  • Czy Musashi odzyska swój myśliwiec katapultowany? Miał on dłuższy czas działania niż na innych okrętach. Proszę oddajcie go.

Odpowiedź:

  • Musashi otrzyma swój super-ekstra myśliwiec ale po reworku. Musimy się teraz zająć ogólnym reworkiem i balansem. I nie ma za co.

Pytanie:

  • W patchnotach nie jest opisane jak dużo HP otrzymały stanowiska przeciwlotnicze. Czy możesz potwierdzić o ile wzrosła wytrzymałość stanowisk AA oraz baterii dział dodatkowych (np. 150 mm na Bismarcku)?

Odpowiedź: 

  • Średni 3 razy więcej punktów życia dla małych stanowisk AA i 1,5 dla dużych AA/baterii dodatkowej.

Pytanie:

  • 1. Czy przewidujecie zmiany spotowania przez samoloty startujące z lotniskowców, takie jak teraz w cyklonie, albo jakiś inny wariant tego? Obecnie niszczyciele strasznie na tym cierpią.
  • 2. Czy zamierzacie buffować Atlantę i Flinta? Z nową mechaniką ich AA mocno straciła.
  • 3. Czemu wybraliście takie paskudne klawisze domyślne? Czemu od zmiany sektorów jest klawisz „O”? Czemu nie „V”, „G” lub „H”?
  • 4. Czy jest szansa, abyśmy dostali bezpośrednią kontrolę nad samolotami zwiadowczymi tak jak to jest w wypadku lotniskowców?
  • P.S. Kocham różnorodność stylu gry, która teraz istnieje między lotniskowcami. Jest wspaniała. (tak są ludzie którym się podoba rework CV – barula).

Odpowiedź:

  • 1. Pytanie jest za poważne by je teraz rozpatrywać. Generalnie chcemy ten problem rozwiązać za pomocą balansu, a dopiero potem próbować czegoś większego (nowe umiejętności/mechaniki)
  • 2. Jeśli ich AA okaże się być za słaba w obecnej wersji, to oczywiście.
  • 3. Zgadzamy się, że mechanika sektorów interfejsu użytkownika (UI) i ich klawisze będą wymagały jeszcze pracy.
  • 4. Czemu? Uczciwie mówiąc nie rozważaliśmy takiego rozwiązania. Chyba, że to pytanie na temat HYBRYD.

Pytanie:

  • Dlaczego możemy korzystać tylko z jednego samolotu, gdy reszta lata tuż obok (lotniskowce tier IV). Nie obraźcie się ale to nie ma sensu i niszczy zabawę. Czemu torpedy są tak słabe? 4.000 uszkodzeń to prawie nic.

Odpowiedź:

  • Mechanika grup lotniczych rzeczywiście została zrobiona tak aby zmniejszyć jej siłę uderzeniową i zrobić miejsce na przeciwdziałanie. Czwartopoziomowe lotniskowce dostały jedno samolotowe grupy atakujące, aby zmniejszyć szansę na potężne uszkodzenia tam gdzie AA jest bardzo słaba. Będziemy monitorować CV, i jeśli statystycznie będą one zadawać mało uszkodzeń – dostaną buffa.

Pytanie:

  • Jestem ciekaw pewnego szczegóły dotyczącego zwrotów:
    Moja linia IJN CV kończy się na Ryujo (6T). Ale zdobyłem kamuflaż Wielkie Gorgony z wydarzenia Halloweenowego. Będzie dla mnie zyskiem gdy sprzedam Ryojo i zacznę grind od początku. Co stanie się z tym kamuflażem? Stracę go?

Odpowiedź:

  • Jeśli masz tylko Ryujo i sprzedasz tylko ten okręt – to nic się nie stanie z kamuflażem, gdyż jest on dla Shokaku. Jeśli sprzedałbyś Shokaku to zawsze ze stałymi kamuflażami. Nie ma opcji sprzedaży CV i pozostawienia sobie kamuflażu.

Pytanie:

  • Dlaczego aura dalekiego zasięgu AA ma maksymalny zasięg 6,9 km? Przed reworkiem Minotaur miał zasięg 8,2 km i był świetną ochroną całej floty, a teraz czuje się bezużyteczny. Czy przewidujecie zwiększenie zasięgu okrętów przeciwlotniczych?

Odpowiedź:

  • Zasięg AA dalekiego zasięgu został zwiększony dla wszystkich okrętów. Jednak nie możesz go zwiększyć za pomocą modyfikatorów jak było to wcześniej. Wierzymy, że wraz z nowym stylem gry musieliśmy zwiększyć bazowy zasięg obrony AA dalekiego zasięgu (co zrobiliśmy) oraz przeprofilować układ AA w zależności od zasięgu (co też zrobiliśmy). Przy starych wartościach zasięgu gra CV byłaby za trudna.
    Dokładnie monitorujemy stan AA, i na chwilę obecną zwiększanie zasięgu nie jest dobrym rozwiązaniem. Jednakże, nie odrzucamy twojego pomysłu, i w przyszłości przemyślimy to rozwiązanie.

Pytanie:

  • Chciałbym mieć możliwość ręcznego sterowania ogniem AA w taki sposób jak steruje się działami artylerii głównej (nie tylko wskazać i nacisnąć jak w starej wersji). Byłoby to dużo ciekawsze rozwiązanie za 4 punkty umiejętności i dużo lepsze dla graczy

Odpowiedź:

  • Zgadzam się z tym, że obecnie ta umiejętność za 4 punkty jest za słaba, chcemy to poprawić, ale wątpię czy ręczne sterowanie ogniem AA jest dobrym pomysłem.

Pytanie:

  • Chciałbym powiedzieć, że umiejętność spotowania przez lotniskowce została ograniczona, nie zapominam też o mechanice LoS (line of sight) dla samolotów i braku wykrywania torped.
    Jednak są dwa czynniki, które przeszkadzają w tych pozytywnych aspektach: 2-3 lotniskowce na drużynę i fakt, że ogólna obecność CV się zwiększyła.
    Powoduje to utrudnienia w skutecznym użyciu niszczycieli.

Odpowiedź:

  • Zgadzam się z tym, ale… niszczyciele teraz MOGĄ zestrzeliwać samoloty i DD POTRZEBUJĄ nauczyć się nowych sztuczek. Nie mówię, ze to wina DD, ale obecna mechanika nie jest korzystna. Z drugiej strony „stare CV” było o wiele bardziej niebezpieczne dla DD niż nowe. Problemem jest obecny nadmiar CV z powodu aktualizacji.

Pytanie:

  • DD nauczyły się nowych sztuczek, nazwa się to: gramy w Warframe. Sprawdź moją historię zakupów

Odpowiedź:

  • Dobrze, świetnie, że mi powiedziałeś.

Pytanie:

  • Właściwie to nie jest pytanie. Dzięki za to, że Ty i reszta zespołu tutaj jesteście i rozmawiacie.

Odpowiedź:

  • Nie nazwałbym to obecnością. Właściwie to mieszkam tu, latam po tematach od pierwszych godzin rannych i jest to ostatnia moja czynność przed snem. Moja dziewczyna mnie teraz nienawidzi. Trudne czasy. Wiem, że jesteśmy odpowiedzialni za frustrację graczy, gdyż zmiany w CV są ogromne, balans jeszcze nie został uzyskany, a ludzie nie lubią dużych zmian. Źle się czuję z tym, że spowodowaliśmy u niektórych wybuchy wściekłości. Jednak mamy ogromną pracę do wykonania, ale to co robimy przełoży się na polepszenie gry i dużo lepsze odczucia wszystkich graczy w końcu. Wiem, że niektórzy z was bywają ostrzy lub mocno zafiksowani, ale nie oznacza to nic złego. Ogólnie wszystkie miłe słowa pomagają z całym tym ciśnieniem. Dzięki wielkie.

Pytanie:

  • 1. Czy Radiolokacja na samolotach jest zbalansowana?
  • 2. Nikt nie zdobywa capów. Czy nie uważasz, że ustawienie opóźnienia dla CV przed rozpoczęciem meczu pomogłoby w tym temacie?
  • 3. Krzaczki wybuchów są zbyt losowe. Czy nie uważacie że powinny zadawać mniej uszkodzeń, ale ciągle zwiększać DPM przez skalowanie aur?

Odpowiedź:

  • 1. Nie wiem, odpowiedź zależy od wyników. Na razie mamy mieszane opinie, ale aktywnie się temu przyglądamy. Zrozumcie – jeśli okaże się to zepsute, to nic nas nie powstrzyma przed znerfieniem. Nie lubię RL – jest mocna, ale nie za mocna jak niektórzy opisują.
  • 2. Ciężko wyciągnąć szybkich wniosków po 3 dniach od wprowadzonych zmian. Aktywnie zbieramy wasze opnie (dzięki za to). Myślę że w poniedziałek, po zebraniu wszystkiego z 3-4 dni, siądziemy, wyjmiemy nasz plan zmian sprzed wydania 0.8.0 i spróbujemy zrobić listę zmian. Jeśli ją będziemy mieli – podzielimy się nią ze społecznością.
  • 3. Przykro mi, nie mogę potwierdzić tego, że są za randomowe. Pomysł na krzaczki wybuchu był taki, by przy umiejętnym lataniu można było je wyminąć, co jest dobrym pomysłem. Mogą zostać zmienione, ale nie chcemy by zadawały mniej uszkodzeń w porównaniu ze stałym DPS, którego nie da się uniknąć.

Pytanie:

  • Czy monitorujecie ilość graczy niszczycieli w grze, którzy odinstalowali WoWs z tego powodu, że całkowicie wyeliminowaliście ich znaczenie dla gry, i to wszystko w celu zwiększenia sprzedaży WoWs Legends?

Odpowiedź:

  • Oczywiście, tak samo jak monitorujemy niezwiązane, bezużyteczne komentarze z fantazjami na temat teorii spiskowych WoWs Legends.

Pytanie:

  • Czy macie plany aby usprawnić mechanikę sektorów AA? Nie tylko UI jest za duże i niepraktyczne, ale i sam pomysł jest wątpliwy. Przełączanie, za wyjątkiem chyba tylko DD, trwa za długo, a sytuacja taktyczna zmienia się dynamicznie. Samoloty przelatują z prawa na lewo, a dodatkowa własne manewry utrudniają utrzymanie wroga w sektorze. To powoduje, że jest za dużo rzeczy do ogarnięcia naraz: DD musi zarządzać AA, unikać ognia okrętów, torped i ataków lotnictwa, ponadto radarów, manewrować i pozycjonować się.
    Stary sposób był lepszy.

Odpowiedź:

  • Planem jest mieć plan. Aby zrobić plan musimy mieć opinie i statystyki. Mamy wasze opinię (dzięki wielkie za to), niedługo dostaniemy statystyki. Jednak nie chcemy drastycznie zmieniać założeń pomysłu – ciągle wierzymy, że wystarczy kilka większych usprawnień i ogólnego dopieszczenia.

Pytanie:

  • 1. Czy WG jest zadowolone z obecnego systemu powrotu samolotów (klawisz F)? Jest to nadużywane w celu zachowania samolotów, gdyż samoloty wchodzą w tryb niezniszczalności tuż po naciśnięciu klawisza. Powoduje to, że na T10 można ciągle wysyłać samoloty bez ich straty, nawet jak się atakuje cele o mocnym AA.
  • 2. Czy szansa na zalanie i parametry bomb AP pojawią się w grze? Te informacje są przydatne w sytuacjach taktycznych.
  • 3. Rakiety są szybkie i łatwe, a ponadto zadają dużo uszkodzeń. Na T8-10 są za łatwe zwłaszcza przeciw DD. Czy są plany zmniejszenia ich uszkodzeń?
  • 4. Radiolokacja (RL) na CV pozwala łatwo znaleźć DD i atakować ich rakietami. Wraz z punktem 3 powoduje to ogromne straty DD, jestem tym który gra CV i tylko mogę sobie wyobrazić jak źle czują się grający DD.

Odpowiedź:

  • 1. Niestety nie, nie jesteśmy zadowoleni. Nie mogę potwierdzić na 100% ale prawdopodobnie znefimy klawisz F, gdyż ta mechanika zdaje się być nadużywana./
  • 2. Przykro mi, nie wiem. To zagadnienie jest daleko na liście.
  • 3. Przyjrzymy się temu, efektywność rakiet względem DD są czymś czemu mocno się przyglądamy.
  • 4. Komentowałem to w pytaniu o RL, DD i spotowaniu.

Pytanie:

  • Związku ze zmianami Atlanta jest bezużyteczna, to duży nerf dla niej. Czy właściciele Atlanty mogą liczyć na rekompensaty?

Odpowiedź:

  • 1. Nie ma innych rekompensat niż te wymienione w artykule
  • 2. Wszystkie zmiany w AA zostaną balansowane na podstawie otrzymanych danych. To jeszcze potrwa.
  • 3. Nie mogę potwierdzić/zaprzeczyć, że Atlanta ma fatalne AA. Nie mogę zaprzeczyć bo mam wasze opinię i je respektuje. Nie mogę potwierdzić, gdyż mam statystyki i jeśli są one poprawne (jeszcze to sprawdzimy) to AA jest dobra, jeśli chodzi o ilość zestrzeleń – jest ciągle najlepsza w swojej grupie. Nie wyciągam teraz wniosków- jesteśmy świadomi pytań o Atlantę i zwrócimy na nią uwagę przy balansowaniu.
    Przykro mi, ale to jest działająca gra, która zmienia się od czasu do czasu. NIE BĘDZIE DODATKOWYCH REKOMPENSAT. Były rekompensaty dla wszystkich CV, ale nie zamierzam rekompensować wszystkiego wszystkim. Silne AA na okrętach pozostanie silne, ale ogólnie AA jest inne.

Pytanie:

  • Wartości AA w porcie się nie zmieniają w zależności od umiejętności/modułów. To błąd czy celowe działanie?

Odpowiedź:

  • Zostanie to poprawione w dalszych aktualizacjach. Przepraszamy za zamieszanie.

 

Źródło: www.reddit.com/r/WorldOfWarships/

Tłumaczenie: Dark_Havoc

barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

8 komentarzy

  1. q pisze:

    bo to jest tak, ci co nie graja cv chcieliby by ich aa rownalo z morzem samoloty z zasiegu 10 km.. otoz nie panowie, cv jak kazda inna klasa musi zawadac dmg niezaleznie od skila , dlatego nawet najwiekszy debil moze sie zadymic w dd i walic przez 90 sekund a miare bezpiecznie.. to samo sie tyczy cv.. one MUSZA miec mozliwosc latwego zadawawnia chocby malego dmg.
    Co do wypaczen typu hakuryu to jest to jeden cv na cala gre ktory tak potrafi .. poza tym w tym randomie nie bylo nawet jednego mysliwca w powietrzu na trasie samolotow
    co do sjy conquerora to gosc byl na topie i walil do low lwli jako priotytet..

    wiecej obiektywizmu kazdemu zalezec powinno na balansie a nie na niegrywalnosci cv podobnie jak art w wocie

    • J_jW pisze:

      iChase pokazał w swoim materiale specjalnie dwie bitwy, co sugeruje powtarzalność problemu z Hakuryu, który zgoda z kolegą, jest pewnym szczególnym przypadkiem i do tego zagrano na nim w małpi sposób, zwykle gracze wykazują więcej pomysłowości i możliwy jest dmg zbliżający się do 500k (jest materiał u Panzerknackera). W materiale Flamu na lotniskowcu testowym problem może być inny, choc dobrze znany – mm. Przecież od dłuższego czasu w grze wieczorami jest zalogowane pod 30k graczy, można by coś z tym zrobić… Ale nic się z tym nie zrobi, bo nie ma i długo nie bedzie lotni nieparzystych tierów, he, he… Po co przycisk F dla lotni, skoro i tak mają nieograniczoną liczbę samolotów? Zresztą w rankedach nie ma lotniskowców.

    • J_jW pisze:

      Aha, jeszcze coś istotnego. Problem jest z Hakuryu, ale to popularny lotniskowiec i psuje wiele gier wysokich tierów. W przypadku iChase i jego małpiego sposobu gry, którym osiąga juz ponad 200k, konfiguracja samolotów jest na prędkość i na szybkość obslugi na okręcie. I uwaga, nawet gdyby w grze były nękające go myśliwce. to i tak go nie dogonią, ha, ha. Ale problem z Hakuryu ma i inną odsłonę, bo możliwa jest konfiguracja na wykrywalność, która w praktyce oznacza, że eskadra może rzucić kilkanaście torped bez jej uprzedniego wykrycia lub z wykryciem na chwilkę w znacznej odległości. Fajnie sumuje obecne problemy dzisiejszymateriał innego znanego kontrybutora i youtubera Mighty Jingles zatytułowany State of the Play. Od siebie dodam pytanie, dlaczego to wszystko testuje się na żywym organizmie graczy, nie było testów, czy co? Będzie latka? I co po niej graczom dzisiaj?

  2. ha pisze:

    co do CV niedługo nie będą problemem dla DD bo teraz to jakiś niegrywalny syf

  3. J_jW pisze:

    Wszystkim polecam satyryczny materiał byłego kontrybutora z Ameryki, iChaseGaming, znanego z afery wokół lotniskowca Graf Zeppelin, który w dowcipny sposób pokazuje jak bardzo niezrównoważonym okrętem jest w grze Hakuryu. Przy odpowiedniej konfiguracji okrętu i uzbrojenia z nastawieniem na samoloty torpedowe robi dmg rzędu pod 200k rzucając przez całą grę torpedy generalnie spoza zasięgu AA, bez celowania tylko w przybliżonym kierunku w jakim poruszają się okręty. I nic innego, żadnej gry według reguł klasy, cała grę, tylko sobie tak rzuca, generalnie w kierunku z grubsza odpowiednim, i nic więcej. Materiał ma tytuł Flying Shimakaze i bezpardonowo obnaża ściemę z lotniami i ewentualnym AA, dobrej zabawy (nie przejmujcie się ew. bariera językową, nawet w wersji niemej jest to prawdziwa komedia):
    https://www.youtube.com/watch?v=R5bBhKBfmIk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.