Supertest: ulepszenia Prowincji

Kolejne wie艣ci z Supertestu: balansujemy map臋 Prowincja. Jak na razie, bez ogranicze艅 tier贸w.
Prowincja od zawsze by艂a specjaln膮 map膮. Jedni j膮 uwielbiali, inni nienawidzili, jeszcze inni regularnie gin臋li trafieni strza艂ami znik膮d, mniej wi臋cej 10 sekund po rozpocz臋ciu bitwy. W ka偶dym razie, nie by艂o chyba czo艂gisty kt贸ry mia艂by neutraln膮 opini臋 o tej mapie. Gdy usun臋li艣my j膮 z gry w 2015, reakcje by艂y r贸偶ne. Wielu ludzi w艂a艣ciwie czeka艂o na jej powr贸t. Powr贸t nast膮pi艂 w maju 2018 i mapa zn贸w sta艂a si臋 specjalna.
Opinie s膮 podzielone: jedni s膮 zadowoleni z przywr贸cenia tej mapy ( serio, s膮 tacy ludzie ), inni prosz膮 o ograniczenie tier贸w dla tej mapy. M贸wi膮, 偶e mapa jest po prostu zbyt ma艂a dla topowych maszyn o wielkim zasi臋gu widzenia, a dru偶yny tocz膮 bitw臋 b臋d膮c permanentnie pod艣wietlone przez przeciwnika. Taka opinia pojawia si臋 na forum, w mediach spo艂eczno艣ciowych, czy na YouTube.
Chcemy, 偶eby to by艂o jasne: 艣ledzimy sytuacj臋, 艣ledzimy Wasze opinie i uwagi. S膮dzimy jednak, 偶e w tym wypadku Prowincja potrzebuje troch臋 czasu, 偶eby ustabilizowa膰 rozgrywk臋: gracze powinni najpierw pozna膰 map臋 i przyzwyczai膰 si臋 do lokacji, oraz taktyk przewidzianych na t臋 map臋.
Jak d艂ugo to potrwa? Nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi, niemniej gdy gracze przyzwyczaj膮 si臋 do mapy b臋dziemy o tym wiedzieli – po prostu statystyki mapy si臋 ustabilizuj臋. Z regu艂y ma to miejsce w ci膮gu 2-3 miesi臋cy po opublikowaniu mapy. Co za tym idzie, nie jeste艣my jeszcze gotowi na wprowadzenie ogranicze艅, poniewa偶 potrzebujemy najpierw wi臋cej danych. B臋dziemy dalej monitorowa膰 przeci臋tny czas trwania bitwy, jak d艂ugo czo艂gi wytrzymuj膮 w bitwie na Prowincji, jakie pozycje strzeleckie s膮 najpopularniejsze, gdzie pojazdy s膮 najcz臋艣ciej niszczone itd.
Zebrane dane, wraz z Waszymi opiniami, pozwol膮 podj膮膰 w艂a艣ciw膮 decyzj臋. Je艣li dane potwierdz膮, 偶e mapa faktycznie nie sprawdza si臋 dla pojazd贸w topowych poziom贸w, a cz艂onkowie spo艂eczno艣ci wci膮偶 prosz膮 o zmian臋 to wprowadzimy ograniczenia. Na razie uprzejmie prosimy o odrobin臋 cierpliwo艣ci i Wasze opinie i uwagi – wraz z argumentami ZA, lub przeciw takim ograniczeniom.
W porz膮dku – ale co zmieniamy, je艣li nie wprowadzamy ogranicze艅 poziom贸w? Mapa faktycznie wydaje si臋 niezbalansowana je艣li chodzi o pozycje startowe i zamierzamy to poprawi膰. Wschodnia strona ma obecnie przewag臋 i wygrywa cz臋艣ciej. Dru偶yna zachodnia ma mniej pozycji strzeleckich, co oznacza mniej mo偶liwo艣ci organizacji i rozwini臋cia ataku. Dzi艣 przetestujemy poprawki, kt贸re powinny przywr贸ci膰 balans. Oto one:
  • Po艂udniowo – zachodni r贸g mapy. Pozycje wielu dom贸w zosta艂y przesuni臋te, wi臋c graczom zachodnim powinno by膰 艂atwiej ostrzeliwa膰 przeciwnik贸w od pocz膮tku bitwy ( wschodnia strona ju偶 teraz ma tak膮 mo偶liwo艣膰 );

  • Pobli偶e klasztoru, na g贸rach po wschodniej stronie. Zmienili艣my geometri臋 pobliskich budynk贸w, przez co dru偶yna atakuj膮ca z do艂u i strzelaj膮ca zza nich ma wi臋ksze mo偶liwo艣ci;

  • Dodali艣my os艂on臋, kt贸ra u艂atwie zachodniej dru偶ynie w walce po wschodniej stronie, na g贸rze;

  • Po tym, jak zachodnia dru偶yna zdob臋dzie pozycj臋 z pkt 3. mo偶e ona prowadzi膰 natarcie w kierunku du偶ej ska艂y, kt贸ra obecnie daje lepsz膮 os艂on臋, zw艂aszcza przed ogniem TDk贸w;

  • Bazy obu dru偶yn. Dodali艣my kilka os艂oni臋tych pozycji w punktach startowych, tak by zmniejszy膰 szans臋 na remis. W obecnej wersji mapy praktycznie nie da si臋 zdoby膰 bazy – obie s膮 zbyt wystawione na ostrza艂 ze zboczy. Os艂ony zwi臋ksz膮 szans臋 na zdobycie bazy, umo偶liwi膮 te偶 aktywniejsz膮 gr臋 dru偶ynie zepchni臋tej do obrony. Zobaczymy, czy to si臋 sprawdzi – wiemy, 偶e wielu ludzi nie lubi gdy bazy oferuj膮 os艂on臋, wi臋c b臋dziemy przygl膮da膰 si臋 temu naprawd臋 uwa偶nie;

  • Dru偶yna zachodnia b臋dzie mie膰 os艂oni臋te plecy, gdy b臋dzie broni膰 drogi pod g贸rk臋 przed wschodnimi. Obecnie zbyt 艂atwo s膮 ostrzeliwani z przeciwnego zbocza.
Supertest zaczyna si臋 dzisiaj i b臋dziemy potrzebowa膰 czasu, by przeanalizowa膰 wyniki. Mamy nadziej臋, 偶e efektem b臋dzie wyeliminowanie obecnej nier贸wnowagi.
Damy Wam zna膰, gdy zdecydujemy o losie Prowincji. Nie regulujcie odbiornik贸w i powodzenia w bitwach!

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, 偶e wi臋kszo艣膰 graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra b臋dzie bardziej taktyczna i przemy艣lana. Trudniejsza, ale mniej irytuj膮ca 鈥 a przez to bardziej satysfakcjonuj膮ca. Postawmy na miodno艣膰!

9 komentarzy

  1. WG napisa艂(a):

    Bardzo fajna mapa odskoczni膮 od innych.uwielbiam ja.mozna gra膰 i medem i ci臋偶kim.

  2. Retard alert!! napisa艂(a):

    Jest si臋 czym chwali膰… domy艣lam si臋 偶e takich rak贸w jak wy dwaj jest wi臋cej jak po艂owa spo艂eczno艣ci wot, ale c贸偶 mo偶e zrobi膰 taki retard jak Ty i Jerzyk z wn8 500… zalo偶e si臋 偶e HT kampisz w krzakach, MT walisz si臋 od frontu z np WZ 5a lub 113, scoutem stoisz przy artcie my艣l膮c 偶e jej spotujesz a TD stoisz za arta nawet na czerwonej linii ogladaj膮c B贸g wie co…

  3. Bin4r-laden debil napisa艂(a):

    Skracaj膮c PR popisy, kt贸re maj膮 nas sk艂oni膰 do my艣lenia, 偶e WG to profesjonalna firma dbaj膮ca o klient贸w:

    Mapa jest zje###. Wiadomo to po 2 dniach od jej wej艣cia. WG si臋 nie 艣pieszy ze zmianami i to jest prawdziwy obraz ich profesjonalizmu.

  4. jn napisa艂(a):

    Nudna mapa… Na tej mapie mo偶ecie mnie znale藕膰 wy艂膮cznie przy A1. By艂 kto艣 kiedy艣 na 艣rodku tej mapy?

  5. Truth_is_God napisa艂(a):

    A ja lubi臋 t膮 map臋. Przegra艂em mo偶e tylko raz.

  6. Jerzyk napisa艂(a):

    Mapa pora偶ka.
    Po kilkunastu pr贸bach jej ogarni臋cia da艂em sobie spok贸j. Zaraz po starcie skacz臋 i wracam do gara偶u. Szkoda mi 偶ycia marnowa膰.

    • P艂aczek napisa艂(a):

      Szkoda, 偶e niekt贸rzy nie maj膮 tyle odwagi zrobi膰 to w realu. Nie do艣膰, 偶e nie ma po偶ytku, to jeszcze innym psuje zabaw臋.

    • Retard alert!! Jerzyk to ciec!! napisa艂(a):

      i wlasnie prze takich idiotow jak Ty odechciewa sie grac bo wchodzisz do bitwy patrzysz jak taki ciec jak Ty sie zabija… morale w druzynie spadaja i duze prawdopodobienstwo ze przegrana… a teraz rada ode mnie dla ciebie odinstaluj wota.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany.