Inne różności i krótkie pytania – Konferencja Wargaming

Inne różności i krótkie pytania

Vspishka: Czy skalowanie w kliencie HD będzie dodane?

Pankov: Tak, pracujemy nad tym.

EviL GrannY: Czy będzie możliwość kupna czołgów za Obligacje?

Pankov: Jeżeli mówimy o czołgach premium w obecnej formie – nie. Plany zintegrowania czołgów z obligacjami – tak.

LeBwa: Gram w plutonie na dziesiątkach, cały czas lądując na ósemkach. Czy to normalne?

Pankov: Normalne.

Amway921: Ostatnio spędziłem 40 sekund w oczekiwaniu na bitwę. Planuje się ten czas oczekiwania skrócić?

Pankov: Nie.

EviL GrannY: A jakoś zmienić?

Pankov: Przed walką? Być może dodamy mini-grę z czasem, aby umilić oczekiwanie. Czas oczekiwania na komputerach z dyskiem SSD wzrośnie – około minuty możesz czekać, zanim rozpocznie się odliczanie 30 sekund. Bierz pod uwagę, że nie każdy ma dysk SSD. Konieczne jest, aby 80% drużyny miało czas na wczytanie się do bitwy. Ludzie grają na różnym sprzęcie.

Amway921: Ludzie kupują nowe komputery, czy nie można tego skrócić?

Pankov: Nie. Nie wiesz jak przedstawiają się statystyki.

Amway921: Jaki jest średni czas ładowania do bitwy?

Pankov: Od którego momentu?

Amway921: Przeciętny gracz, ile czeka na bitwę?

Beletsky: Jaki jest przeciętny gracz w Twoim rozumieniu?

Amway921: Najszybszych 80% graczy, ile czekają na rozpoczęcie bitwy?

Pankov: Trudno powiedzieć, o ile pamiętam, to 15-20 sekund.

Amway921: 15 sekund, które można skrócić?

Pankov: Można skrócić, pod warunkiem, że cały Twój team załaduje się szybciej. Najsłabsze komputery, na których ludzie próbują grać w WoT, to Ci, którzy na niektórych mapach nie wczytują się do bitwy. Na przykład na mapie Step.

EviL GrannY: Czy planowane jest wprowadzenie konta premium na określoną liczbę godzin lub liczbę bitew?

Pankov: Nie ma tego w planach: są rezerwy.

EviL GrannY: Jak przyjęły się Lootboksy / skrzynki? Czy planujecie wprowadzenie ich na stałe?

Pankov: Przypadły graczom do gust. Na stałe raczej wprowadzać nie planujemy. Najprawdopodobniej tylko w ramach Nowego Roku.

Beletsky: Istnieją dwie kwestie. Jedną jest zawartość skrzynek, która jest sprzedawana / kupowana. Druga – Lootbox jako sposób dystrybucji nagród. Jeżeli traktujemy to jako sposób na rozdawanie nagród – jak najbardziej, jest to planowane. Jako produkt, który mógłby być sprzedawany codziennie – jak powiedział Anton, tylko na Nowy Rok.

EviL GrannY: +/- 15% penetracji, jak w WoT Blitz?

Pankov: Nie.

EviL GrannY: Kiedy naprawicie „skaczący” celownik w trybie snajperskim?

Pankov: Ciężko to naprawić.

LeBwa: Czy planujecie wprowadzić tryb PvE?

Pankov: Tak, planujemy.

Jove: Czym zakończyły się te testy na mapie Ensk, kiedy to boty atakowały ze wszystkich stron?

Pankov: Przyjrzeliśmy się wynikom i jesteśmy w miarę zadowoleni. Pracujemy nad trybem PvE.

Jove: Będzie podobny jak na konsolach?

Pankov: Bez komentarza. W rozwoju.

EviL GrannY: Czy wraz ze zmianą modyfikacji będziecie w jakiś sposób walczyć z oszustami?

Pankov: Każdego dnia to analizujemy.

EviL GrannY: To zrozumiałe, ale jakoś intensywniej?

Pankov: Co znaczy intensywniej? W sensie bany?

EviL Granny: Blokowanie stron internetowych, banowanie większej liczby graczy. Blokowanie kanałów na YT.

Pankov: Regularnie wysyłamy skargi, a te kanały są banowane. Mimo wszystko, stworzenie nowego kanału i uruchomienie strumyka z OBS’a nie jest mocno skomplikowane.

Kontynuujemy prace w tym kierunku, a z YT współpracujemy dosyć ściśle. Stale ulepszamy naszą funkcjonalność, Fale banów również. Teraz system jest bardzo prosty: został złapany po raz pierwszy – ban na 7 dni, po raz drugi – 60, trzeci – perm.

Vspishka: Po co tyle szans?

Pankov: Wszyscy mają prawo do błędu.

Amway921: Mówiono, że będą powtórki serwerowe, gdzie można będzie obejrzeć bitwę każdego gracza. Co z nimi?

Pankov: Trwają prace.

LeBwa: Czy w przyszłości będzie można obejrzeć powtórkę dowolnego gracza?

Pankov: Oczywiście, są one po pierwsze niezbędne do nowego e-sportu, a po drugie, są już zaimplementowane na konsolach i możemy zapożyczyć system.

Amway921: W niektórych gracz wykorzystuje się takie pojęcie, jak Killcam: byłoby wspaniale widzieć, jak zostałeś zniszczony. I że przeciwnik nie wyciągnął Cię przez wszystkie krzaki.

Biletsky: Tak w zasadzie, jest to ta sama technologia. Mimo wszystko, musimy być ostrożni. Każda implementacja czegoś nowego zaburza pracę na drodze serwer-klient, klient-serwer. Chcemy trzymać stabilność klienta na jak najwyższym poziomie.

Jove: Krótko: tryby fanowskie w tym roku, tak czy nie?

Pankov: Tak, obowiązkowo. Będzie coś w Czerwcu – Lipcu, coś na Nowy Rok, coś pomiędzy czerwcem, a Lipcem i Nowym Rokiem. Dosyć wszystkiego.

Jove: Personalizacja Czołgów?

Pankov: Personalizacja podzielona jest na trzy etapy.

Pierwszy etap jest tym, który teraz zrealizowaliśmy. Obecne platforma to niewielka ilość tego, co planujemy wprowadzić.

Druga część tego systemu, to wielkie możliwości personalizacji 2D, to są członkowie załogi, głosy, emblematy.

Beletsky: O załogę bym tak nie wybiegał. Wszystko, co dotyczy dwuwymiarowej grafiki na czołgach, to drugi etap.

Pankov: Trzecia część – 3D, tzw. „body kit”. Jest to najtrudniejszy etap, ważący klient i wymaga rozwoju. Tak, pracujemy nad tym.

EviL GrannY: O arcie w roli lodówek, Type 5 Heavy itd. – to nie jest fajne.

Pankov: W tej chwili nie ma żadnych planów dotyczących zmian w Type 5 czy jego podobnym czołgom. Jesteśmy na etapie rozważań i nieśmiałych eksperymentów.

EviL GrannY: Dlaczego w takim razie na Type 5 nie zrobicie 1 400 alfy?

Pankov: Nie, jeszcze nie. Teraz niech się trochę uspokoi po tych licznych rebalansach na wyższych poziomach, będziemy nadal monitorować sytuację.

EviL GrannY: Nie chodzi mi tylko o czołgi, a ogólnie o pociski OB.

Pankov: Ogólnie zmiany są w planach.

EviL GrannY: W którym kierunku?

Pankov: Do tej pory trudno powiedzieć.

EviL GrannY: Co Wam się nie podoba?

Pankov: Osobiście uważam, że burzaki w chwili obecnej, za wyjątkiem, kiedy musimy strzelić w burtę „Grilla” czy innego papierowego czołgu, swojej roli nie spełniają i konieczna jest przebudowa.

Vspishka: Jest problem z przewracaniem się. Drobna sugestia: używamy zestawu naprawczego – wracasz na gąsienice. Zestaw naprawczy wówczas trafia do wykorzystanych. Czekanie na sojusznika, aż któryś Ci pomoże – fatalna sprawa.

Pankov: Pomysł z użyciem zestawów naprawczych mi się nie podoba, ale sam fakt, że warto zwrócić na to uwagę – już tak.

Vspishka: Być może warto obniżyć ceny dostępnego wyposażenia za obligacje?

Beletsky: Trwają prace nad zmianą gospodarki i ekonomii gry. Kiedy wprowadzaliśmy i ustalaliśmy ceny, bardzo obawialiśmy się negatywnej reakcji na Ulepszone wyposażenie. Teraz mają dosyć stabilny popyt, ale wciąż nierównomierny. Do temu Obligacji wrócimy wtedy, kiedy wprowadzimy więcej towarów, na które będą mogły zostać wydane.

Pankov: W ostatniej Kampanii na MG próbowaliśmy sprzedaży czołgów specjalnych za obligacje, W zasadzie mniej więcej będziemy kontynuować te eksperymenty.

Vspishka: Misje Osobiste. Głównym problemem jest wybór jakiegoś zadania. Czy w drugim sezonie będzie można wybrać kilka zadań lub automatyczny wybór z wszystkich dostępnych misji, które będą dostępne na czołg?

Pankov: Uprościliśmy już pierwszy sezon MO, został ponownie uproszczony w momencie wprowadzenia Rozkazów, które pozwalają pomijać zadania. W obecnej koncepcji MO 2.0 wybierasz także tylko jedno zadanie.

Vspishka: Istnieje ogromna liczba graczy, którzy zdobywają czołgi 10-go poziomu i zasadniczo nie rozumieją, co z nimi zrobić. Pominęli początkowe poziomy i nie nauczyli się niczego. Co sądzisz o graczach, którzy na czołgach 8-go, 9-go i 10-go poziomu mają po 40-44% zwycięstw?

Pankov: Nie zawsze zależy to od Unitarki – zależy od tego, jak człowiek gra i w jaki sposób podchodzi do gry – to po pierwsze.

Vspishka: Może jakiś dodatkowy trening dla wspomnianych graczy?

Pankov: Pracujemy, rozwijamy się, dodajemy. Ten rok będzie zupełnie nowy. Trwają prace nad biblioteką „Baza wiedzy”.

Nie pamiętam teraz jak się to dokładnie nazywało. W rzeczywistości jest kilka bloków, które teraz rozwijamy, a które wkrótce będą dostępne. Jeden segment – to blok rozszerzonych podpowiedzi. Po naciśnięciu Alt, pojawi się dodatkowy rozwijany interfejs, który będzie wyświetlać mini obrazki, mini-klipy, co dana rzecz oznacza i jak działa. Na przykład dotyczyć to będzie umiejętności załogi, wyposażenia, materiałów eksploatacyjnych. Chcemy jako tako dokształcić graczy, wrócimy tam do pewnej logiki. Pojawi się coś takiego jak mikro-misje dla początkujących. Być może do treningu wykorzystamy boty.

Chcemy stworzyć „Przewodnik nowicjusza”, który zawierał będzie wskazówki i dynamiczne podpowiedzi: jeśli system wyłapie, że gracz robi coś nie tak i zidentyfikuje nieprawidłowe zachowanie, pojawi się podpowiedź.

Amway921: Czy program rekrutacyjny: powiedz przyjaciołom ulegnie zmianie?

Pankov: Pojawi się nowy, będzie inny system.

Amway921: Walki historyczne?

Beletsky: Tylko w trybie PvE.

Amway921: Jest coś takiego, jak nieustanne „pinganie” na mini-mapie: jest to bardzo irytujące. Gdy gracz kliknie więcej niż 3 razy, powinien dostać 5-sekundową przerwę lub minutowego bana.

Pankov: Być może musimy nad tym popracować. Na pewno nie w 1.0.

Amway921: Dlaczego nie można zrobić wydarzenia „Dzień bez arty”?

Beletsky: Ponieważ dojdzie do degradacji wrażeń z gry. Gdyby nie było arty, gracze spotykaliby się po jednej ze stron, zbijali w kupę i naparzali. Arta temu przeciwdziała, zmusza graczy do rozjeżdżania się i nieustannego ruchu.

Jeśli wykluczymy artylerię, zachowanie i gra się pogorszą.

Pankov: Arta jest częścią rozgrywki.

LeBwa: Co gracze bez kont premium robią na 8-ych i 10-tych poziomach?

Pankov: Od samego początku było tak, że granie na 8-mym i 10-tym poziomie było nieopłacalne i niedochodowe bez konta premium: zerowy zarobek lub znikomy przy bardzo dobrej grze. Jak dotąd taka jest koncepcja. Rozdajemy wiele dni konta premium podczas różnych akcji, wydarzeń, maratonów, misji, itp. W maratonach można zdobyć czołgi premium.

LeBwa: Czy gospodarka na 10-tych poziomach zostanie zmieniona?

Beletsky: Na obecną chwilę nie ma takich planów. Takie szarpanie gospodarką i ekonomią gry ma długotrwałe konsekwencje, które są bardzo trudne do przewidzenia.

LeBwa: A co w takim razie z T-22 medium?

Pankov: Zapomniany, temat zamknięty, nic nie jest planowane.

EviL GrannY: Alternatywne kadłuby i usunięcie niechcianej mapy?

Pankov: Alternatywne kadłuby zostały odwleczone na rzecz personalizacji 3D – staną się częścią dostosowywania 3D.

Usuwanie / wyłączenie znienawidzonej mapy – nie prowadzimy żadnych prac, matchmaker by oszalał. Generalnie, wraz z wprowadzeniem aktualizacji 1.0 nie wszystkie mapy, którą są obecnie dostępne, zostaną zaimplementowane. Będzie ich 28. Być może będzie to funkcjonalność, część „nowego konta premium”. Jak tylko nauczymy się współpracować z matchmakerem – tak, jest to do zrealizowania.

Beletsky: Niekoniecznie w takiej formie, jak przedstawił to Anton, Na przykład, w formie „wolne dnie od danej mapy”.

EviL GrannY: Czy są jakieś plany zmiany Ulepszonego wyposażenia?

Pankov: Jeszcze nie.

EviL GrannY: Czy są jakieś informacje, jak bardzo efektywne jest Ulepszone wyposażenie? Czy warto się o nie starać?

Pankov: Oczywiście, że warto.

Beletsky: Jest bardzo sytuacyjny. Gdy spotykasz kogoś 1 vs 1 i Twoim być lub nie być jest oddanie jednego strzału, to odpowiedź jest prosta. Wyposażenie daje Ci konkretną przewagę w danym segmencie.

EviL GrannY: Czy personalizacja 3D wpłynie jakoś na charakterystyki czołgów?

Pankov: Wizualnie, oczywiście chciałbym powiesić worki z piaskiem, ale nie w pierwszej iteracji.

Beletsky: Kiedy zaczęliśmy radzić sobie z personalizacją 3D i kiedy pracowaliśmy nad konwersją czołgów do standardu HD, zaczęliśmy usuwać ogniwa gąsienic z modeli kolizyjnych. Obecnie nic nie robią – tylko ładnie wyglądają.

Pankov: Gdzieś jeszcze pozostały.

Beletsky: Tak, gdzieś w starych modelach kolizyjnych pozostały. Jest to fajny obiekt, ale tylko na miarę wizualizacji. Nie chcemy, aby wpływał fizycznie na czołgi – dawałyby 6, 8, 20 milimetrów dodatkowego pancerza – wszystkie czołgi byłyby tym umazane, od stóp do głów, gdzie można je umieścić.

Ushakov: MO 2.0. Jakie plany związane z pierwszym sezonem? Zostanie zamknięty?

Pankov: Nie, będzie działać równolegle.

Jove: Planujecie buffnąć czołgi z pierwszego sezonu MO?

Pankov: Właściwie planujemy przejrzeć wszystkie cztery maszyny, które były do zdobycia w MO. Te same plany dotyczą czołgów klanowych: wiele osób pyta o 121B czy M60 – jest to w planach.

Drugi sezon będzie inny. Do tej pory zdecydowaliśmy, że obydwa sezony będą pracować równolegle, ale pojawia się pytanie, czy uda się zrealizować dwa zadania skoro będą różne.

EviL GrannY: Co znajduje się pod brezentem?

Pankov: Wkrótce się dowiesz.

Vspishka: Kiedy przestaniecie ukrywać parametry dotyczące stabilizacji działa, oporów dla gruntu, itp.?

Pankov: Prawdopodobnie, kiedy będziemy przerabiać interfejs i lobby garażu. Wszystkiego nie dodamy, ale część rzeczy się pojawi.

Vspishka: Czy będą Bitwy rankingowe na 8, 9 i innych poziomach?

Pankov: Żadnych konkretnych planów nie ma. Przyglądamy się okrętom: przeprowadzają swoje sezony na różnych poziomach. Obecnie trwa na 10-tym.

via WoT VK


Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

23 komentarze

  1. maczeta pisze:

    czy zbanowany gracz (na stałe) (nie bede sie rozpisywal czy slusznie) moze odzyskac z tego utraconego konta czołgi premium ????

  2. Piotr pisze:

    Oni w tym WG są tacy śmiesznie prostaczkowaci, jakby pochodzili z jakiejś Białorusi.

  3. Siema. Kto PL? pisze:

    Nie da rady doczytać do końca. Chamskie odzywki, zbytkowe odpowiedzi, łapanie za słówka i zwykle kłamstwa. „Rozdajemy wiele dni konta premium” buhahaha

  4. lsilesian pisze:

    Nie pamiętam, nie wiem, to nie tamto nie. A to mi się nie podoba… Nic dziwnego, że ta gra jest tak spi*****ona skoro takie bałwany się tym zajmują.

  5. Anonim pisze:

    Niech lepiej naprawią ten zasrany mm bo z każdym patchem co raz gorzej nie da się expić i jeszcze te małpy do teamu

  6. Maryś pisze:

    Chcą wyciągać od ludzi kasę – niech wbudują możliwość organizowania turniejów/lig w wocie w których fundatorami nagród będą sami gracze.

  7. Maryś pisze:

    Jestem raczej spokojny, ale takiego pierdolenia to się czytać nie da (droga redakcjo to nie strzał w waszą stronę). Ten cały Q&A jest jak dotychczasowe przekonywanie ludzi, że Defender zburzy balans tylko na serwerze EU, natomiast na innych nie ma wpływu na rozgrywkę. Personalizacja, chujemuje dzikie węże a problemy jak były tak są, ale poczekajmy niech to wszystko ucichnie.

  8. normal gracz pisze:

    a ja mam inna propozycje dla tych co graja na oszustwach za pierwsza kara – 1000 do wn8 – to ich odstraszy – bo co to ban na 7 dni? zanim go zlapia to i tak juz sobie podniesie statystyki – a zabranie wn8 takich cwelowatych graczy odstraszy – pozdr

  9. Type5Heavy pisze:

    co znajduje sie pod brezentem hehehe. jak to co?? nufka premka

  10. HEHESZKI pisze:

    Amway921: Jaki jest średni czas ładowania do bitwy?

    Pankov: Od którego momentu?

    Amway921: Przeciętny gracz, ile czeka na bitwę?

    Beletsky: Jaki jest przeciętny gracz w Twoim rozumieniu?

    TAKI TROCHE TROLL WYSZEDL Z TEGO Q&A xD

    • Bin4r pisze:

      Ano, tak wyszło 😀

    • Anonim pisze:

      wydaje mi się, że ci goście od WG zdecydowanie robili z siebie idiotów, albo nie wiedzieli o co chodzi
      a chodziło o czas oczekiwania na bitwę, czasami jest to chwila, a czasami 30s lub więcej

      jeżeli nie wiecie dlaczego szuka wam bitwy tak długo, to odpowiedź jest prosta:

      „Po rozegraniu przez Was kilku bitew z rzędu na dole stawki system losujący postara się znaleźć dla Was drużynę, w której będziecie umieszczeni w środku lub na szczycie listy, niezależnie od tego, czy w tej sesji zagracie tym samym czy innym pojazdem. Jeśli system stwierdzi, że to spowoduje dłuższe oczekiwanie, przydzieli Was do bitwy z odpowiednim rozkładem poziomów.”

      zdarza się tobardzo często na t10, a prawie nigdy na t9 i t7
      graliście kilka razy jako najniższy tier lub w bitwie 1-tierowej i mm stara się znaleźć wam bitwę, w której będziecie na środku lub na topie
      ale t10 jest bardzo bardzo dużo w porównaniu do t9
      t10 mogą grać jeżeli jest dostępnych 0, 5 lub 10 czołgów t9
      ta ostatnia sytuacja praktycznie nie występuje, a i zebrać 5 czołgów t9 jest trudno
      bitwa 1-tierowa nie jest liczona jako „top” lub „środek”, więc mm szuka wam bitwy z 5-10 z t9/10 lub 3-5-7 z t8/9/10
      po chwili sobie odpuszcza z braku t9 i wrzuca was do bitwy 1-tierowej
      w kółko i w kółko aż do znudzenia

      na poprawę mm jest jedno proste rozwiązanie
      uatrakcyjnić bitwy na 9 tierze
      zrzucić graczy z tieru 10 i podnieść tych co siedzą na t8

      • robertunio pisze:

        Ogolnie problemem jest tez to ze graczy na 8 jest wiecej niz na 6 – glownie ze wzgledu na czolgi premium 8 – i to jest problem aby byc top 3 jak sie gra 8.

        • Anonim pisze:

          nie
          t8 nie grają vs t6 zbyt często, gdyż mm nie ma wystarczającej liczby t7 i ma dużą ilość t10
          sprawdź sobie X kolejnych bitew na t8
          prawie nigdy nie trafisz na 2tierową bitwę z t7
          na t10 będziesz w około co 3 bitwie
          wiele bitew będzie też 2tierowych z t9

    • lajt pisze:

      na nowych mapach HD do bitwy ładuję się może 5 sekund… bez czekania na jakieś dodatkowe ładowanie tekstur. Oczywiście SSD

    • Anonim pisze:

      Bardziej jakby niedorozwój albo debil na to odpowiadał.Na pytanie odpowiada pytaniem chciał brzmieć mądrze czy co?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.