World of Tanks – zdobywanie doświadczenia i kredytów

Doszły mnie słuchy, że wielu graczy ciągle nie do końca jest pewnych w jaki sposób naliczane są kredyty i doświadczenie za bitwę. W związku z tym pokazuję i objaśniam.

Doświadczenie i kredyty

Zdobywanie doświadczenia i kredytów jest jednym z podstawowych celów w World of Tanks. Doświadczenie używane jest do badania nowych modułów i czołgów, a także do rozwijania Twojej załogi. Kredyty z kolei służą do zapłacenia za nowe moduły, czołgi, ekwipunek, materiały eksploatacyjne, amunicje, przeszkolenie załogi czy też zakup kamuflaży.

Doświadczenie zdobywane na czołgach i kredyty

Doświadczenie i kredyty zdobywane są we wszystkich trybach jednakowo (w Bitwach Rankingowych także) poza bitwami treningowymi za określone akcje:

Nagroda XP? Nagroda Kredytów?
Podczas bitwy:
Dołączenie do bitwy
Nie.
Ustalona ilość za tier, którym dołączamy do gry.
Wyspotowanie czołgu po raz pierwszy
Stały bonus expa, podwójny za wykrycie SPG.
Stały bonus expa, podwójny za wykrycie SPG.
Uszkodzenie przeciwników, których Ty spotujesz

Za każdy punkt uszkodzeń, modyfikowana wartość za rodzaj i poziom czołgu przeciwnika (wyższy od Twojego – więcej expa).

Wszystkie uszkodzenia się liczą, bez różnicy czy były spowodowane bezpośrednim trafieniem, splashem, taranowaniem, pożarem czy ammo-rackiem.

Za każdy punkt uszkodzeń (bez różnicy tierowej).

Wszystkie uszkodzenia się liczą, bez różnicy czy były spowodowane bezpośrednim trafieniem, splashem, taranowaniem, pożarem czy ammo-rackiem.

Uszkadzanie przeciwników, którzy nie są wyspotowani
Uszkodzenie przeciwników, których spottuje Twój team
50% powyższych.
50% powyższych.
Uszkodzenia spowodowane przez Twoje podświetlanie
50% tego co Twój sojusznik zdobyłby, gdyby podświetlał sam, podzielone przez liczbę graczy, którzy spottują ten pojazd.
50% tego co Twój sojusznik zdobyłby, gdyby podświetlał sam, podzielone przez liczbę graczy, którzy spottują ten pojazd.
Zadawanie uszkodzeń krytycznych (moduł/załoga)

To oznacza ZNISZCZENIE wrogiego modułu lub zabicie załoganta (uszkodzenie go się nie wlicza).

Mały bonus w zależności od tieru pojazdu przeciwnika porównanego do Twojego pojazdu, który spowodował te uszkodzenia.

Lekkie czołgi otrzymują dodatkowy bonus za uszkodzenie krytyczne czołgów ciężkich.

We wszystkich przypadkach tylko pierwsze uszkodzenie krytyczne jest liczone (lub drugie jeśli został zużyty zestaw naprawczy/apteczka) Chodzi tu o stan przejścia modułu z bezbarwnego na czerwony.

Nie
Wyłączenie z gry wrogiego pojazdu (zabicie wszystkich załogantów)
Taka sama nagroda jak pozbawienie go pozostałych punktów życia.
Taka sama nagroda jak pozbawienie go pozostałych punktów życia.
Zabójczy strzał (zdobycie fraga)
Mały bonus zmodyfikowany przez tier wrogiego pojazdu.
Nie
Bonus za walkę na bliskich odległościach
Uszkodzenie pojazdów przeciwnika poniżej 200m od Ciebie daje bardzo niewielki bonus
Nie
Zdobycie punktów zdobycia bazy
Za każdy punkt jeśli baza zostanie zdobyta (jeśli nie to brak nagrody)
Nie
Zdobycie punktów obrony bazy
Za każdy punkt, nie większa nagroda niż za 100 punktów.
Nie
Kompletne zdobycie bazy
Stały bonus
Równa ilość zapłacona każdemu, kto był w momencie zdobycia bazy, niezależnie od jego indywidualnego licznika.
Po bitwie:
Przetrwanie
Mały stały bonus.
Nie
Współczynnik osiągów drużyny
Wartość wyliczana na podstawie sumy obrażeń zadanych wrogiemu teamowi przez Twój zespół.
Nie
Przegrana
Nie
Nie
Remis
Nie
Nie
Zwycięstwo
Mnożnik x1.5.
Nagroda za dołączenie do bitwy jest mnożona x1.85. Nie ma innych bonusów za nagrody zdobyte podczas bitwy.
Bohaterski Opór
(Bohater bitwy, medal epicki lub osiągnięcie plutonowe podczas przegranej)
Kiedy Twój team przegrywa, ale jesteś jednym z Bohaterów Bitwy otrzymasz taki sam bonus jak wygrany team (x1.5).
Kiedy Twój team przegrywa, ale jesteś jednym z Bohaterów Bitwy otrzymasz taki sam bonus jak wygrany team (x1.85).
Zwycięstwo w CW
50% expa zdobytych przez przegranych przenoszonych jest na zwycięzców.
50% kredytów zdobytych przez przegranych przenoszonych jest na zwycięzców
Współczynnik indywidualny każdego czołgu
Współczynnik indywidualny dla każdego czołgu wynosi 1, poza Churchillem III.
Każdy czołg na inny, większy dla czołgów premium.
Konto premium
Mnożnik x1.5.
Mnożnik x1,5.
Pierwsze zwycięstwo danego dnia
Mnożnik x2.
Nie
Wyjście z bitwy podczas ładowania mapy lub odliczania
Nie przyznawany jest bonus za dołączenie do bitwy. Ponieważ czołg jest w bitwie, dopóki nie zostanie zniszczony otrzymuje on doświadczenie pasywnie np. za spottowanie wrogich pojazdów.
Nie przyznawany jest bonus za dołączenie do bitwy. Ponieważ czołg jest w bitwie, dopóki nie zostanie zniszczony otrzymuje on kredyty pasywnie np. za spottowanie wrogich pojazdów.
Wyjście z bitwy po odliczaniu
Istnieje kara do XP, ale tylko w przypadku, w którym wychodzisz z bitwy, a Twój czołg dalej jest sprawny. Mimo wyjścia z gry w przypadku, w którym czołg jest sprawny doświadczenie ciągle może być zdobywane w sposób pasywny, np. za spottowanie wrogich pojazdów.
Nie ma kary, kredyty są zdobywane. Mimo wyjścia z gry w przypadku, w którym czołg jest sprawny kredyty ciągle mogą być zdobywane w sposób pasywny, np. za spottowanie wrogich pojazdów.
Zadanie uszkodzeń sojusznikowi
Mała kara, podwójna wartość XP, którą zdobyłbyś gdybyś zadał te obrażenia przeciwnikowi.
Kara za uszkodzenie wynosi czterokrotność poniesionych kosztów naprawy przez poszkodowanego gracza. Ograniczone przez ogólną ilość kredytów zdobytych w trakcie bitwy.
Obrażenia od sojusznika
Brak rekompensaty.
Połowa kosztów naprawy, albo ćwiartka w przypadku gracza, którego poziom pojazdu był niższy.

Uwaga: Od patcha 9.3 naliczane jest dodatkowe doświadczenie za obrażenia zablokowane przez pancerz.

  • Dodano bonus do doświadczenia bitewnego, otrzymywany za otrzymanie trafienia bez straty punktów wytrzymałości, (takich jak rykoszet, trafienie bez przebicia pancerza).

NIE DOSTANIESZ DOŚWIADCZENIA ZA:

  1. Team-killing.
  2. Uszkodzenie sojuszniczego pojazdu, nawet jeśli sojusznik świeci się na niebiesko.
  3. Strzały, które nie wyczyniły żadnych szkód.
  4. Strzały, które zniszczyły moduł wcześniej już zniszczony (z wyjątkiem sytuacji z zestawami naprawczymi/apteczkami).
  5. Za otrzymane uszkodzenia.
  6. Za samo otrzymanie tytułu bohatera bitwy (mowa tu o doświadczeniu, nie bonusie doliczanym dla przegranych).
  7. Za otrzymanie medalu (jw.).
  8. Za przegraną lub remis.
  9. Nie ma konkretnego bonusu za zniszczenie wszystkich pojazdów przeciwnika, jednakże cały team dostanie więcej expa ze względu na współczynnik wymieniony wyżej w tabelce (Zobacz: Współczynnik osiągów drużyny).

Wolne doświadczenie

Wolne doświadczenie może być zużyte na badanie modułów, czołgów czy szkolenie załogi.

Zawsze dostajesz 5% zdobytego doświadczenia w bitwie w postaci Wolnego Doświadczenia. Jest to bonus i nie jest on pobierany z normalnego doświadczenia zdobytego na pojeździe.

Dodatkowo, może użyć złota by przekonwertować zwykłe doświadczenie z pojazdów specjalnych (elitarnych, premium, nagród) na wolne doświadczenie.

Doświadczenie załogi

Każdy załogant otrzymuje taką samą ilość doświadczenia co pojazd, który obsługują (ze wszystkimi modyfikatorami).


14 komentarzy

  1. Bruno napisał(a):

    Czy na skopiowanie takiego artykułu musicie wyrazić zgodę? Bo widzę, że Copyright macie zastrzeżone tylko na lata 2015-2016

  2. Bons napisał(a):

    A jaki konkretnie współczynnik exp ma Churchill III, wiadomo?

  3. Wiaderko napisał(a):

    dobra, ale o co chodzi z tym Churchillem III?

  4. marJan napisał(a):

    thx za info, przydatne dla mniej ogarniętych graczy… takich jak ja

  5. typaOO napisał(a):

    „W patchu 9.3 naliczane jest” ???

  6. tech napisał(a):

    na bezczelnego skopiowane w forum wotowskiego….

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.