Q&A: Piątkowy Developer Talk z Circonem
- Pojazdy kołowe: Są plany ułatwienia zatrzymania ich, póki co nic więcej. Jeśli rebalans nie zmieni wystarczająco ich efektywności, przyjdą inne zmiany.
- Rebalans pojedynczych maszyn jest w tej chwili wysokim priorytetem.
- Brytyjskie średnie pojazdy kołowe są rozważane.
- Powodem tego, że nerfy zajmują tak długo jest oczekiwanie na WG dostosowanie się mety do nowych zmian. WG daje czas graczom na zdobycie czołgu i dostarczenie danych.
- Chińskie czołgi średnie są na liście do rebalansu.
- Duży rebalans ciągle jest w grze, ale gdzieś w tyle.
- Celem artylerii jest zmniejszenie efektywności mocnych czołgów w silnych pozycjach.
- Andrey przyznał, że są problemy z artylerią 5-6 poziomu.
- Rebalans złotej amunicji w teście był dużym sukcesem, w przypadku pocisków OB doszło do dużej porażki, a artyleria była połowiczną porażką.
- T6 Medium posiada działo-trolla, bo jest to historycznie poprawne.
- Każda konfiguracja czołgu w grze istniała co najmniej jako specyfikacja techniczna lub spis określonych cech.
- Działa-trolle nie będą ruszane do czasu rebalansu amunicji.
- Niektóre czołgi mające mały magazyn amunicji są historycznie poprawne, tak długo, jak WG uważa, że maszyny są grywalne, nie zmienią ich zapasu amunicji.
- Manticore ma najwyższy średni dmg spośród czołgów lekkich 10 poziomu. (xD ~Zuru)
- Manticore nie dostanie buffa, ponieważ statystycznie radzi sobie zbyt dobrze i grają nią tylko dobrzy gracze. Według WG to „robi sens”.
- Brytyjska linia czołgów lekkich jest najmniej popularną gałęzią najmniej popularnej klasy czołgów.
- Niemożliwość ufarmienia zaległych żetonów ekspedycji jest spowodowana tym, że zdobycie jednego czołgu jest łatwe, a WG chce, żeby tylko najbardziej zaangażowani mogli zdobyć 2 maszyny.
- Możliwe, że zdobywanie zaległych żetonów zostanie wzięte pod uwagę.
- WG zrobiło tak wiele czołgów premium 8 poziomu, że kończą im się potencjalni kandydaci, stąd ostatni wzrost w ilości nagród 9 poziomu.
- Jeśli chcesz MM +1, graj czołgami z preferencyjnym MM.
- +2 istnieje, żeby czasem pozwolić słabszym graczom zabłysnąć na polu walki.
- Najważniejszym elementem pracy Matchmakingu jest maksymalne skrócenie oczekiwania na bitwę, cała reszta jest drugorzędna.
- MM ma adaptacyjne umiejętności (uczenie maszynowe?), pozwalające radzić sobie w grze lepiej z czasem.
- Celem Wielkich Bitew jest wyciągnięcie 10 poziomów z kolejki Matchmakingu.
- +/-1 MM odebrałby radość, kiedy traficie na szczyt listy.
- +/-1 MM jest możliwy, ale bardzo mało prawdopodobny.
- Chief/279 miały być OP jako nagrody dla najlepszych z najlepszych.
- Chief/279 są traktowane jako czołgi poziomu 10,5.
- Wykluczenie czołgów – nagród z bitew rankingowych nie rozwiąże problemu. WG pracuje nad innymi rozwiązaniami.
- Wykluczenie konkretnych pojazdów z konkretnych trybów gry będzie miało duże konsekwencje.
- Brak odpowiedzi na nerfa Chieftaina/279e.
- PvE póki co planowane tylko podczas wydarzeń w grze.
- WG to firma skupiająca się na PvP, kiedy zdobędą doświadczenie w tworzeniu zawartości PvE możliwe, że taki tryb zagości w grze na stałe.
- Z doświadczeniem w grze PvE całkiem możliwe, że powstanie całkiem nowa gra z narracją.
- Najwięcej pytań dotyczy EBR, matchmakingu +/-1 i śliskich kamieni. Artyleria upadła.
- Śliskie kamienie są bardzo trudne do naprawienia, jest to spowodowane pracą 2 silników fizyki w tym samym czasie, porozumiewających się ze sobą.
- Oba silniki mają inne rozdzielczości danych, co prowadzi, że czasem się ze sobą nie dogadują.
- Jeśli chcecie, żeby samochody/obiekty połykające pociski były naprawione, ślijcie raporty do WG, ponieważ nie wiedzą, które konkretnie obiekty są zbugowane.
- Od 1.0 WG naprawiło ponad 800 zbugowanych obiektów, 100 następnych jest znanych.
- Zgłaszanie błędów dotyczy też niedziałających krzaków (ciekawe, skąd mamy wiedzieć, kiedy krzak działa, a kiedy nie, nie znając dokładnych danych o czołgu wroga… ~Zuru)
- Ludzie lubią gry, które są przewidywalne, klną na RNG, bo odbiera im taką przewidywalność.
- Załoga 2.0 trafi najpierw na serwer piaskownicy.
- Nie będzie możliwe dzikie przerabianie statystyk czołgu, przykładowo poświęcając siłę ognia dla spota.
- Plany przerobienia załogi sięgają aż do 2017 roku.
- Przerobienie wyposażenia pojawi się niedługo, załoga przyjdzie krótko potem.
- Celem przerobienia wyposażenia jest stworzenie większej ilości sensownych rozwiązań, zamiast kilku standardowych.
- Andrey nie banuje żadnych map, nie używa anonimizera, gra we wszystkie tryby gry, ogląda mnóstwo filmów i streamów z WoTa.
via Reddit, autor watsik 227
ta gra to crap właśnie przez to przestarzałe rng. o ile 10 lat temu to nawet urozmaicało rozgrywkę (wtedy miałeś czas strzelic jeszcze raz i jeszcze raz) to dzisiaj powoduje bitwy 1-15 i 5 strzałów bez przebicia z golda w czułe punkty z bliska albo notoryczne krytyki w działo z lodówki
Manticore statystycznie radzi sobie zbyt dobrze i nie dostanie buffa bo graja nim sami mocni gracze i jest malo popularny xd logika komuchow
Manticore ma ponad przeciętny view range to jakiekolwiek buffy mogły by go sprawić zbyt OP. Aktualnie jest dobrą kontrą na kołowce ale tylko na clan warsach gdzie ludzie ogarniają bo na randomach to wiadomo kto jest królem lightów 😛
„Andrey nie banuje zadnych map, nie uzywa anonimizera, gra we wszystkie tryby gry” pewnie jest czarnym botem jak ich supertesterzy i nawet nie wie gdzie sie blokuje mapy
Celem arty jest wkurwianie graczy, karanie ich za granie agresywnie na pierwszej linii, stoi sobie taka małpa z tylu, nic nie mozna jej zrobic a ona wszedzie kupe swoja wrzuci, a poza tym sadze, ze arty powinny zostac usuniete z gry
Tak samo uwazam
Czolgi ktore polegają graniu na wieze/pancerzem w I lini maja **********
narzekacie na tą arty jakbyscie w drużenie też jej nie mieli …. Jeżeli wroga arta strzela w Ciebie to sojusznicza nawala w przeciwników ….
Aha czyli jak 3 arty do mnie wala to mam sie cieszyc, ze moja wali do wroga? xd
Oczywiście, jesli strzela w ciebie to nie w innych z twojej druzyny, maja oni wiecej mozliwosci do grania, nie widzisz tego?, czy tylko myslisz o sobie?. Kontra na arty jest ruch a nie kampienie i to prawda ze arta przeciwdziala kampieniu bo wiekszosc osob sie rusza po dostaniu obrazen, zatrzymanie czolgu na 1sek czy 30 jest kampieniem. Wszyscy w wot kampia. A tego ze jak jest wiele art w bitwie przez co czolgow jest mniej i luzniej w polu to juz chyba nikt nie widzi. Szkoda ze nie ma juz walk po 5-7 art na strone, przy dobrym zagraniu konczyly sie w 2-3 minuty i satysfakcja z gry byla inna jak sie prawie samemu kosilo artylerie.
Jestem zdania ze artyleria nie ma balansu(dlatego np. ta amerykanska jest czesto grana) i jest za celna.
Teraz mam wrazenie ze ludzie narzekajacy na artylerie to najlepiej by chcieli by nie bylo jej wcale, mapy byly plaskie i puste jak stól i najlepiej tylko jeden pojazd do grania w grze, wtedy byla by perfekcja, nic tylko grac. Bo te wszystkie narzekania prowadza do uproszczenia gry i nigdy sie nie skoncza, jakby devsi tych ludzi sluchali.
Juz za duzo ingeruja w wolnosc wyboru i psuja powoli gierke zamiast dodawac zawartosc, np. wiele nowych map.
Arta jest za celna ? XDDD W 90% rng decyduje czy pocisk wleci w ciebie centralnie czy dostaniesz tylko ze splasha potem 5% szczęście i 5% skill. Oczywiście im więcej golda kupisz tym częściej rng będzie po twojej stronie mocy xD
To najglupszy komentarz od dawna – jak arta wali w graczy czy moich czy przeciwnika to wszyscy kampia i sa durne, pasywne gry gdzie nic sie nie dzieje.
Jak nie ma arty to sa dobre i ciekawe gry. To samo wszyscy streamerzy twierdza ale jednoreki jaś musi mieć wymówke bo gra arta
A co to streamerzy to jacys madrzejsi sa?, orzanel czy circon to tylko bzdury mowia, zero obiektywizmu i szerszej perspektywy. Bez arty ciekawsze gry a z arta to kampia?, no jak slabo graja to kampia(nie mam nic przeciwko, wszyscy kampia, na tym polega ta gra) a prawda jest taka ze bez art w wiekszosci gier byloby jeszcze mniej ruchu i wiecej kampienia, wystarczy tylko ze po obu stronach spotkaliby sie troche lepsi gracze co nie jada bezmyslnie do przodu.
Wczoraj grałem STB1 i dostałem w przód od T92. 1549HP. Smutno mi się zrobiło.
„Celem artylerii jest zmniejszenie efektywności mocnych czołgów w silnych pozycjach.”
Co *****. Te tepy ***** w kwadraciakach rzucaja gownem wszedzie gdzie tylko mogą, wolne czolgi mają **********, Polak,Maus,E100, E3,Badger itp.nie maja zycia jak im miasta nie da
Sorry za offtop, ale miałem dłuższą przerwę 🙂 Jak działają schematy? Nie do końca rozumiem – gra informuje o zniżkach ale konieczności odkrycia wcześniejszego czołgu… Jeśli mam np. 1 schemat z 12 na czołg tieru X i tyle wolnych, że mogę brakujące 11 stworzyć, to będę mógł kupić ten czołg X tieru od razu, czy potrzebuję jednak ten IX?
Możesz zbadać X ale nie kupisz do czasu zbadania IX
Musisz wpierw miec odblokowany pojazd poprzedzajacy, a na nim rowniez wszystkie moduly, ktore prowadza do jego nastepcy. Np obj. 268 v 4. Musisz miec odkryty 263 i na nim dodatkowo lufke, ktora jest jedynym modulem prowadzacym do 268. W innych czolgach to moze byc np wieza i dzialo, czasem dwa. modulow, ktore nie prowadza do danego pojazdu np. radio czy silnik nie trzeba expic, ale czesto pokrywaja sie z innymi pojazdami. Wiec jak danym.pojazdem gra sie przyjemnie to warto na nim wlasnie odblokowac je. Schematy „zbijaja” tylko expa potrzebnego na odkrycie danej maszyny, gdy masz do niej „otwarta” sciezke… W trakcie gry za misje dzienne wpadaja juz gotowe schematy, wiec warto tworzyc te brakujace w momencie, gdy mamy juz dana „modulowa sciezke” odblokowana – zaoszczedzisz troche narodowych i uniwersalnych. Mi ostatnio udalo sie tak przy grindzie 263. Su 101 byl dla mnie taka mordega, ze zbijalem na nim tylko gwiazdki. W miedzy czasie wlasnie powpadalo.kilka gotowych schematow na 263.
Schematy to nic innego jak zniżka na badania czołgu. Nadal musisz mieć zbadane wszystkie moduły prowadzące do niego.
Dzięki panowie za manual 🙂
to jest dobre 😀
+2 istnieje, żeby czasem pozwolić słabszym graczom zabłysnąć na polu walki
+/-1 MM odebrałby radość, kiedy traficie na szczyt listy
no i poziomka 😀
Najważniejszym elementem pracy Matchmakingu jest maksymalne skrócenie oczekiwania na bitwę, cała reszta jest drugorzędna.
Raczej żeby słabsi gracze i w/lub słabszych pojazdach dali radochę tym z góry… To wychodzi mi na to że im wyższy tier tym słabszy gracz – na X same nooby a na I fiolety XD. +/-1 odebrałby radość… i zaoszczędził by wk******a dla co najmniej połowy drużyny. Biorąc pod uwagę że w 8 na 10 przypadków +/- 2 jestem na dole lub po środku i tylko 1/10 na górze – faktycznie poziomka, nie, wielka truskawa. Zabawne jest też to że Na dole najczęściej trafiają stoki – wrzucało mnie o ok 20-30% częściej niż na pełnej konfiguracji… Czarny humor WG?
Zgłaszanie błędów dotyczy też niedziałających krzaków (ciekawe, skąd mamy wiedzieć, kiedy krzak działa, a kiedy nie, nie znając dokładnych danych o czołgu wroga… ~Zuru)
PROSTE na zatoce rybackiej na środku od dolnego i górnego capa odpowiednio z prawej i lewej strony, stoje sobie medem , perki na camo normalnie, nie strzelam, a tu BUM spot ***** z ****, to jest krzak bez krzaka, i to nie od lajta jakiegoś 600 spota tylko of heavika
to samo jest z podwójnymi krzakami koło kościoła w mieście, jak przez jeden przejedziesz to spotujesz czołgi przeciwnika, mimo, że ich nie widzisz bo zasłania je rząd krzaków, a jeżeli masz słabsze camo, to sam zostaniesz wyspotowany po przejechaniu przez pierwszy rząd 😛
przecież ta gra ma taki balans zę lighty nie są do spotowania. Ciężarem z perkami zazwyczaj się wyjeżdża na środek mapy, któy z perkami wyciąga 449m zasiegu widzenia i tyle … Light jest od robienia dmg. med jest od patrzenia na bitwe i zdejmowania gąsek, A arta ogłusza spotterów, czyli heavików. Bo nie oszukujmy się są lighty na X poziomie, które mają 380-390m zasiegu widzenia, gdzie jest taki patton, który bazowo ma 420m ;D
Co z tego że HT ma 449 vr, skoro ma słabe camo
a gdzie tam, na malinówce jak wyspotowałem type 5 heavy jak śmigał pod górkę to za kościołem zniknął ” od tak ” po to by wpakować mi za fulla w bok z górki. Nie żeby coś, ale mechanika spota jest bez sensu. Bywały też sytuacje gdzie na prochorówce stałem sobie w krzaczku na E1 z lotnetka, z typa 5 wyspotowałem dopiero z 230 metrów. Nie wiem może poprawili, ale od takich ” mechanik ” odechciało mi się grać w normalnego wota i cisne blitza. Mam ogółem wrażenie że jakość bitew i wpływ gracza w blitzie jest lepiej zbalansowana niż ma to w normalnym wocie. Ale to tylko moje odczucie