Nadjeżdżają kolosalne dwudziałowe ciężarki!
przez Bin4r · Opublikowane
Prosto z polskiego kanału World of Tanks na YouTube. Przyjemnego oglądania! 😉
W aktualizacji 1.7.1 w World of Tanks pojawi się gałąź radzieckich czołgów. Wprowadzamy trzy czołgi z dwiema lufami: IS-2-II, IS-3-II i ST-II. 3 nowe czołgi, 3 nowe tryby strzelania. Jak korzystać z podwójnych dział? Jakie mają osobliwości? Co trzeba wiedzieć, by skutecznie grać? Odpowiedzi znajdziecie w naszym filmie.
Dwudziałowe pojazdy wzbudziły wielkie zainteresowanie zarówno wśród nowych graczy, jak i weteranów, ze względu na ich unikalny i ekscytujący styl gry. Po serii testów i szlifów, nareszcie możemy przedstawić Wam długo oczekiwaną gałąź dwudziałowych czołgów ciężkich. Zacznijmy od ich historii.
Spoglądając w przeszłość
Opancerzone pojazdy z dwoma lufami zaczęto rozwijać w okresie międzywojennym. Największe osiągnięcia na tym polu zdobywali radzieccy inżynierowie, którzy zaprojektowali kilka dwudziałowych czołgów podczas drugiej wojny światowej. W 1939 roku pozytywnie przeszedł testy pierwszy radziecki czołg dwulufowy, oznaczony jako KV-U-0, a w 1941 roku zaistniały jeszcze dwa projekty: T-34-3 i KV-7.
Dlaczego te prototypy nigdy nie opuściły stołów kreślarskich?
Przed wprowadzeniem tych projektów w życie powstrzymały radzieckich inżynierów dwa główne czynniki:
- Niewygodne i skomplikowane operowanie pojazdem oraz jego utrzymanie. Ergonomika tych pojazdów była gorsza niż w przypadku standardowych czołgów z pojedyncza lufą. Z powodu złożonej konstrukcji, czołgi te były także bardziej podatne na awarie.
- Wysokie koszty produkcji. Bardziej opłacalne było skonstruowanie dwóch jednolufowych czołgów niż jednego dwudziałowego kolosa, biorąc pod uwagę koszty rozwoju i stworzenia nowej linii produkcyjnej.
Jednak dwulufowe czołgi postrzegano w tamtych czasach jako innowacyjną i rewolucyjną technologię. Jednostki te miałyby zwiększone szanse na skuteczne niszczenie celów i były zaprojektowane, aby odgrywać ważną role na polu bitwy; ich zadaniem było przełamywanie się przez szeregi wroga i powstrzymywanie natarć.
Żadne z ograniczeń opisanych powyżej nie stanowiło przeszkody dla stworzenia tej nowej gałęzi w grze, zatem dopracowaliśmy i rozwinęliśmy projekty radzieckich inżynierów. Przy tworzeniu tych pojazdów uwzględniliśmy wiele niuansów i staraliśmy się dostosować do wszystkich reguł konstrukcji tych czołgów. Na przykład wszystkie dwudziałowe czołgi posiadają poszerzone podwozie, udoskonalone zawieszenie, powiększone wieże itd. Wszystkie te pojazdy są nie tylko poprawnie skonstruowane, z punktu widzenia inżynieryjnego, ale posiadają także wiele elementów wizualnych charakterystycznych dla radzieckiej szkoły konstruowania czołgów.
Poznajcie dwudziałowe ciężarki!
Badanie nowej podgałęzi dwudziałowych radzieckich czołgów ciężkich rozpoczyna się od KV-3 na VII poziomie. Będziecie mieli wybór poruszania się po ciężkiej gałęzi lub badania tych nowych dwudziałowych łowców. W aktualizacji 1.7.1 następujące trzy nowe pojazdy wjadą na pole bitwy:
- IS-2-II (poziom VIII)
- IS-3-II (poziom IX)
- ST-II (poziom X)
Przyjrzyjmy się każdemu z nich z osobna.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
IS-2-II
Mimo że jego nazwa zawiera skrót od legendarnego IS, komponenty tego czołgu przywodzą na myśl raczej KV-3, który, podobnie jak IS-2-II, był wyposażony w 100 mm działo. Chociaż IS-2-II nie zadaje wielkich uszkodzeń, jest wszechstronnym pojazdem, wspaniale nadającym się do treningu. W dodatku wygodnie strzela się z jego 100 mm dział, co pozwoli Wam na szybsze opanowanie ich mechaniki. Przygotowanie do strzału zajmie Wam mniej czasu, a kara po podwójnym strzale zostanie pomniejszona.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Z tym czołgiem możesz wypróbować wszystkie trzy tryby ostrzału—cykliczny, sekwencyjny oraz podwójny. Pamiętając, że jest to etap przejściowy do nowej gałęzi, dobrze jest poćwiczyć strzelanie w trybie cyklicznym (standardowym) , aby przyzwyczaić się do pewnych niuansów wynikających z posiadania dwóch dział na swoim pojeździe. Przyjrzyjmy się ich mechanice.
Tryb cykliczny (standardowy): strzelanie z jednego działa, które przeładowuje się po oddaniu strzału
Kiedy chcecie strzelić w przeciwnika, wystarczy wycelować i strzelić, tak jak w standardowym czołgu. Po strzale, aktywne, powiedzmy, że lewe, działo zaczyna przeładowywać. Drugie (prawe działo) staje się wtedy aktywne. Kiedy załadowywane jest lewe działo, oddaj strzał prawym. Następnie prawe działo zaczyna przeładunek, lewe ponownie staje się aktywne i cykl zostaje odnowiony. Zasady ostrzału są takie same jak w każdym innym czołgu, z wyjątkiem dodatkowego ruchu kamery celującej.
Pamiętajcie: tryb cykliczny pozwala na ostrzał w taki sam sposób jak w przypadku innych czołgów, bez konieczności uczenia się nowych technik.
IS-3-II
Poczynając od IX poziomu, charakterystyki pojazdów będą się znacznie poprawiać. Będziecie stawali się lepiej uzbrojeni, a Wasz ostrzał, zarówno pojedynczy jak i podwójny, będzie potężniejszy. IS-3-II posiada dwa działa kal. 122 mm, a każde z nich zadaje 390 pkt. uszkodzeń alfa. Podobnie jak większość radzieckich czołgów, ten może pochwalić się solidną, odbijającą pociski wieżą, która absorbuje uszkodzenia. Wraz z rozbudowywaniem uzbrojenia mobilność czołgu odrobinę spada, jednak pozostaje ona wystarczająca, co powinniście obrócić na swoją korzyść.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Wszystkie trzy tryby ostrzału są dla Was dostępne; także sekwencyjny, którego będziecie używać prawdopodobnie tak często, jak cyklicznego. Przyjrzyjmy się temu z bliska.
Sekwencyjny ostrzał na zmianę z obu dział
Po wystrzale z aktywnego lewego działa, kamera przesuwa się, ale nie możesz od razu strzelać drugim. Licznik na lewo pokazuje, kiedy można oddać strzał. Kiedy skończy odliczanie, możesz strzelać z drugiego działa. Nie zapominajcie: załadowanie pierwszego działa będzie przerwane, a sekwencyjny załadunek obu pocisków zacznie się od nowa.
ST-II
Fantastyczny ST-II zwieńcza tę gałąź. Najsławniejszy czołg wśród tej trójki i jedyny, który zaistniał w rzeczywistości. W dodatku ST-II jest pojazdem, o który pytali gracze już od długiego czasu.
Charakterystyki tego czołgu poziomu X — uszkodzenia alfa, przebicie, pancerz — są na maksymalnym poziomie w porównaniu z innymi pojazdami z całej gałęzi, co czyni z ST-II prawdziwego zawadiakę. Ten wypasiony czołg ciężki, który w rzeczy samej będzie stanowił wielki problem dla przeciwnika, nawet, jeśli nie będzie on sam.
Używając go umiejętnie, pochyły pancerz z łatwością odbije pociski przeciwnika. ST-II jest wyposażony w działa kal. 122 mm dające 440 pkt. uszkodzeń alfa. Pamiętajcie o tym, że prędkość maksymalna tego olbrzyma jest raczej niska, więc zawczasu planujcie, w którym obszarze mapy będziecie walczyć — nie będziecie mogli szybko zmienić flanki.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.
Możliwość zadania druzgocącego podwójnego strzału jest budująca, ale nie zapomnijcie, że ST-II szczyci się trzema trybami ostrzału,podobnie, jak pozostałe dwa czołgi. Przyjrzyjmy się teraz mechanice podwójnego strzału.
Jednoczesny ostrzał z obu dział (podwójny strzał).
Musicie przytrzymać lewy przycisk myszy, by przygotować strzał (zajmie to parę sekund). Postęp procesu przeładowania wyświetlany jest w obszarze celownika. Kiedy przygotowanie dobiegnie końca, automatycznie dochodzi do podwójnego strzału. Kiedy zwolnicie lewy przycisk myszy przed zakończeniem operacji, proces ulegnie wyzerowaniu.
Ta mechanika nie pozwala graczowi na załadowanie obu dział, obranie celu i wystrzelenie. Ostrzał z obu dział ma duże wady — jak zaraz pokażemy.
Po podwójnym strzale oba działa są zablokowane na kilka sekund,podczas których nie mogą ani strzelać, ani się ładować. Kiedy działa stają się dostępne, kolejno się ładują. Po załadowaniu obu dział, ponownie można oddać podwójny strzał. Nie istnieje limit dla liczb podwójnych strzałów, które możecie oddać.
Ciągłe korzystanie z podwójnych strzałów nie jest dobrym pomysłem. Przy tak wielu trybach ostrzału do dyspozycji warto jest ocenić sytuacje na polu bitwy i dostosować do niej grę.
Załoga
Załoga wszystkich dwudziałowych pojazdów składa się z pięciu członków, włącznie z dwoma ładowniczymi :
- Dowódca (radiooperator)
- Celowniczy
- Kierowca
- Dwóch ładowniczych
Nie zapominajcie o tym, kiedy będziecie grać tymi czołgami.
Wierzymy, że te mocarne radzieckie dwudziałowe czołgi wniosą dużo świeżości i mnóstwo nowych taktycznych możliwości do rozgrywki. Powodzenia na polu bitwy, Dowódcy!
Ź: Portal EU
Nie spodziewałem się takiego bajzlu jak zaczynałem grę parę lat temu.
Nowy rusek hmmm spoko, moje 375 na podkalibrze pokaże, że tez nie bedzie niezniszczalny
A kiedy czołgi 3 działowe albo z działem w ***** żeby wieży nie trzeba było obracać 😉
Kiedy to ma wejść?
jak wejdzie to będzie … ale jakoś mało mnie to interesuje 😀
Ehhh wg wprowadziło „wierze”. Cytat z opisu isa3-2 „IS-3-II posiada dwa działa kal. 122 mm, a każde z nich zadaje 390 pkt. uszkodzeń alfa. Podobnie jak większość radzieckich czołgów, ten może pochwalić się solidną, odbijającą pociski wierzą, która absorbuje uszkodzenia.”
Gra na wysokich poziomach to coraz większy koszt pocisku . Ciekawe czy gracze zdaja sobie sprawę że będzie trzeba grać wybitnie aby nie wyjść w najgorszym razie na zero . Przy obecnym RNG strzelanie z obu luf to koszty eksploatacyjne po bitwie x2 ( hehe przynajmniej oberwie się graczom full gold 🙂 )
Osobiście nigdy nie byłem za tego typu czołgami to już kierunek na Armored Warfare .
Uciekłem niedawno od Wota przynajmniej wydam pieniądze na bardziej zdrową produkcję np. Diablo4 gdzie nie ma xvm , modów , chorego mm oraz cheaterów
Ten moment kiedy gra Diablo jest bez Diablo… Herezja
Pustelniku z lasu grałem we wszystkie części diablo i tu nie liczy się fakt czy jest on w każdej z odsłon blizzarda tylko o ten klimat
Mi chodziło bardziej o grywalność i produkcję wolną od modów cheatów gdzie każdy gracz dostaję zdrową rozgrywkę i ma szansę cieszyć się z mocnego konta stworzonego legalnie tylko dzięki własnej pracy
Jeszcze produktu nie dostales, a juz wiesz, ze bedzie bez modow, czitow, itp. przypominam ci, ze zarowno w d2 jak i d3 byli cziterzy i boty. Dupowanie run i przedmiotow w d2 cos ci mowi? Czy wszechobecne boty w d3, gdy ah byl za realna kase…
nawet jeżeli były to i tak nie wpływało to na rozgrywkę za wyjątkiem gry pvp
( aren) wtedy była kicha jak obecnie jest we Wocie
Spedzilem w d2 tysiace godzin za gowniarza i poznalem tam wiele roznych graczy. Dla wiekszosci z nich to wlasnie tryb pvp byl esencja tej gry. To raz. Dwa caly urok gry polegal glownie na handlu i nie powiesz mi, ze jak na poczatku gry ciulales sobie te „isy”, zeby kupic jakas hr czy innego herolda zakarum, a przedmiot najzwyklej w swiecie ci zniknal bo byl zdupowany nie wplynal na twoja rozgrywke. Trzy jak sie gralo w otwartych grach mefruny/baal runy, itp, zeby przy wiekszej liczbie graczy byl wiekszy exp+ wiekszy drop gracz, ktory mial czita powodujacego, ze zabieral z ziemii po ulamku sekundy caly drop, a ty zostawales z niczym tez nie wplywalo na rozgrywke. Pierwsze trzy przyklady co mi przyszly na szybko do glowy.
Tobie sie oberwie jak bedziesz dostawał na łeb z dwóch luf na raz Z GOLDA.
No wlasnie jak mozna wprowadzic mody ktore nie sa kosmetyczne do gry mmo…
tylko bialorusini/rosjanie mogli wpasc na tak idiotyczny pomysl
Nowy czołg średni
Type 59-II
Link do filmu
https://youtu.be/HLzlehjlPl0
na konsole …