Sprint rankingowy
Zasady uległy niewielkim zmianom, np. nagroda za osiągnięcie stopnia 1. będzie jeszcze bardziej kusząca. Jeśli przegapiliście poprzedni sezon rankingowy i chcecie dowiedzieć się, czym jest sprint, odpowiedzi na te pytania uzyskacie w tym artykule.
Podstawowe zasady
W aktualizacji 0.7.12 będziecie mogli sprawdzić swoje siły w trzecim i czwartym sezonie sprintu rankingowego. Zasady są podobne do tych panujących w poprzednich dwóch sezonach, z drobnymi różnicami. Tym razem dozwolona będzie gra jedynie okrętami VI poziomu. Podobnie jak poprzednio, możecie dołączyć do dywizjonu i wspólnie grać w sezonach rankingowych. Rozmiar drużyn zostanie zmniejszony i będzie wynosił 5 i 7 odpowiednio dla trzeciego oraz czwartego sezonu. Podwoiliśmy również nagrodę za osiągnięcie 1. stopnia, która teraz wynosi 10 000 szt. węgla.
Walczcie ramię w ramię ze swoimi znajomymi!
Informacje o sezonie
Każdy sezon trwa 12 dni.
Sezon trzeci
Sezon czwarty
- Sprinty rankingowe nie dziedziczą osiągnięć z poprzednich sezonów rankingowych i nie wpływają na te w przyszłości.
- Gwiazdki zdobywane w sprincie rankingowym nie są wliczane jako gwiazdki potrzebne do otrzymania emblematów bitew rankingowych.
Zasady
- Aby wziąć udział w bitwach rankingowych, gracze będą musieli osiągnąć 14. poziom przebiegu służby.
- Gracze mogą walczyć jedynie okrętami VI poziomu.
- Jest 10 stopni, czyli mniej niż w standardowym sezonie. Podzielone są one na dwie ligi: pierwsza zawiera stopnie od 10. do 6., a druga – od 5. do 1.
- Wszyscy gracze zaczynają rywalizację na 10. stopniu.
- Ze stopni 10., 9., 8., 5. i 3. nie można spaść. Gracze nie mogą stracić gwiazdek na stopniach 10. i 9.
- Poprzez wygrywanie bitew gracze otrzymują gwiazdki potrzebne do awansu w rankingu. W przypadku większości stopni porażka oznacza utratę gwiazdki.
- Gracze otrzymają dodatkową gwiazdkę za każdy nowo zdobyty stopień.
- Gracze z największą liczbą bazowych PD w drużynie nie tracą gwiazdki po porażce.
- Zespoły są identyczne pod względem typów i poziomów okrętów.
- Trzeci sezon rozgrywany jest w systemie 5 kontra 5.
- Czwarty sezon rozgrywany jest w systemie 7 kontra 7.
Dywizjony
- Gracze mogą tworzyć dywizjony w bitwach rankingowych.
- Maksymalna liczba graczy w dywizjonie wynosi 2.
- Dywizjon może wejść do bitwy tylko wtedy, gdy przeciwna drużyna również posiada dywizjon.
- W zależności od sezonu, drużyna może mieć maksymalnie 2-3 dywizjonów.
- Gracze z różnych lig nie mogą grać w jednym dywizjonie.
- W drużynie i dywizjonie może znaleźć się maksymalnie jeden lotniskowiec.
Stopień 1.
- Stopień 1. jest najwyższym możliwym do zdobycia.
- Gracze, którzy go osiągnęli, nie mogą dłużej uczestniczyć w bitwach obecnego sezonu.
- Liga Wilków morskich będzie niedostępna.
Mapy
Bitwy będą się odbywać na następujących mapach:
- Wielki wyścig,
- Krąg
- Bełt,
- Nowy Świt,
- Trójząb,
- Riposta,
- Linia tektoniczna.
Na mapie Linia tektoniczna obowiązywać będą następujące parametry:
- liczba stref kluczowych: 2,
- czas zajęcia: 40 sekund,
- punkty za utrzymanie stref kluczowych: 9 punktów co 10 sekund.
Bitwy na mapie Wielki wyścig będą rozgrywane w trybie „Epicentrum”:
- czas zajęcia: 60 sekund,
- punkty za utrzymanie strefy: 3 punkty co 4 sekundy.
Na pozostałych mapach obowiązywać będą następujące parametry:
- liczba stref kluczowych: 3,
- czas zajęcia: 40 sekund,
- punkty za utrzymanie stref kluczowych: 3 punkty co 4 sekundy.