World of Tanks – Progetto 46 🇮🇹
W najbliższym czasie w sklepie premium pojawi się zupełnie nowy pojazd premium – 🇮🇹 Progetto 46. W dzisiejszym artykule postanowiłem przybliżyć wam odrobinę ten pojazd, szczególnie że pierwsze zetknięcie z włoską linią czołgów może nie należeć do najłatwiejszych.
RYS HISTORYCZNY
Konkretyzacja szkicu rozwijanego na zamówienie generała Francesco Rossi, który wierzył, że w nowej wojnie sprawdzają się tylko lekkie pojazdy ważące do 35 ton. Nie zatwierdzono tego innowacyjnego projektu: rozwój zarzucono, kiedy Włochy przystąpiły do projektu Czołgu Standardowego.
SKĄD WZIĄĆ TEN CZOŁG?
Prawdopodobnie będzie on dostępny w sklepie premium.
MODEL CZOŁGU
Modele kolizyjne są niestety niedostępne.
PARAMETRY
Progetto 46 to pierwszy włoski czołg w grze, a co za tym idzie charakteryzuje się unikalnym systemem ładowania, który ciężko dziś porównać do jakiegokolwiek innego pojazdu, dlatego postanowiłem po prostu przedstawić wam jego statystyki i w punktach przedstawić czym ten pojazd się charakteryzuje.
Co rzuca się w oczy?
GRYWALNOŚĆ
Progetto to czołg, którego największą zaletą jest możliwość dopasowania się do aktualnej sytuacji na polu bitwy. Gdy deweloperzy użyli podobnego sformułowania w swoim filmie uznałem to za swoistą propagandę, jednak gdy dostałem sposobność sprawdzenia tego na własną rękę muszę przyznać – jest w tym dużo prawdy. Czołg ten charakteryzuje się tym, że prawie wcale nie ładuje. Na kilkanaście bitew, które miałem okazje rozegrać zdarzyły się dwie, w których to musiałem czekać na przeładowanie, co jest ogromną zaletą. Dzięki nowej mechanice możemy oddać strzał wtedy kiedy chcemy, a nie wtedy kiedy możemy. Co mam przez to na myśli? Ano na przykład sytuacje, w których mamy załadowane trzy pociski i strzelamy z tzw. woleja w czołg przeciwnika. Żadną stratą nie jest to, że pocisk nie trafi, ponieważ mamy jeszcze dwa w zapasie, a trzeci załaduje nam się sam za około 6 sekund. Ponadto możliwość wystrzelenia dwóch pocisków w czołg, który przeładowuje i zostawienie sobie jednego asekuracyjnego także jest bardzo przydatna. Sam czołg jest bardzo przyjemny w grze jeśli ktoś lubi mobilne pojazdy. Jest to bodajże najszybszy czołg średni 8 tieru, zarówno jeśli chodzi o rozpędzanie się jak i utrzymywanie swojej prędkości. Jego największą wadą jest pancerz, a konkretnie jego brak. Ten czołg jest dziurawiony zarówno przez 10, 8 jak i 6 tiery. W ciągu bitew, które rozegrałem Progetto odbiło mi jeden pocisk. Ogólnie rzecz ujmując granie tym pojazdem sprawiło mi ogromną frajdę, szczególnie podczas gry w plutonie, gdy dwa takie pojazdy wprost idealnie się uzupełniają, a gdy dodamy do tego możliwość wspólnego zburstowania przeciwnika jesteśmy zagrożeniem dla każdego pojazdu w grze.
WALKA Z Progetto 46
Krótko i zwięźle – ten pojazd jest przede wszystkim czołgiem, który powinien znaleźć się w drugiej linii i służyć jako wsparcie pozostałym atakującym. Pancerz jak już wspominałem nie istnieje – 60mm mówi samo za siebie, a czołg przebijany jest przez wszystko co napotka. Dużym zagrożeniem w walce z nim jest zdecydowanie nowy system ładowania. Jako przeciwnik nigdy nie wiesz ile Progetto ma pocisków w magazynku, a co gorsze w każdej chwili może doładować sobie kolejny. Na ten pojazd najlepiej uderzyć w grupie lub w sytuacji, w której macie pewność, że jesteście w stanie odbić jego pociski lub nie są w stanie wam zrobić wielkiej krzywdy.
PODSUMOWANIE
Progetto to czołg zdecydowanie godny polecenia. Grając nim bawiłem się świetnie, szczególnie w plutonie. Pojazd ten potrafi naprawdę osiągać bardzo dobre wyniki, a poza tym zarabia kredyty. Każdy kto go dostanie w swoje ręce powinien być zadowolony. Mimo wszystko jeśli nie czekacie jakoś specjalnie na włoskie pojazdy to można powstrzymać się z zakupem. Decyzja zdecydowanie należy do was, ja prawdopodobnie umieszczę go w swoim garażu.
Po kliknięciu w zdjęcie wyskakuje okienko z fotkami w dużym rozmiarze.
Progetto 46 wygląda ciekawie jak na włoski czołg. Jestem ciekawy czy zagości na stałe czy będzie dostępny tylko czasami?
Ten system ładowania występuje w Armored Warfare pod nazwą Reach Rację.Więc jak ktoś jest ciekawy jak to działa w praktyce…
Ready Rack- nie wiem dlaczego mi to zmieniło?
kiedy ma być w sklepie ?
Należy podkreślić penetrację, niby jest dobra na 8 tier, ale chyba z wady zrobili zaletę, przecież wiadomo, że 90% bitew rzuci Cię z 10 tierami, i tu zonk będziesz walił z magazynka i o ile nie trafisz w garnek to wszystko będzie dingać.
To mi się bardzo podoba piękna recenzja czołgu więcej takich dziękuję i pozdrawiam
następny premium „chłopiec do bicia” ja już wolę „gówno miotacze” z nimi MM mam gdzieś, gra nimi przynajmniej nie wkurza bo ciągle lądujesz na dychach
Oglądałem wczoraj QB i widzę w tym pojeździe ogromny potencjał. Nie jest to w żadnym wypadku yolowagen, ale przy zachowawczej grze można całkiem sporo nastukać i tym samym przechylić szalę zwycięstwa. Z resztą od samego początku, jak w przypadku każdego magazynka, widziałem w nim potencjał.
Czołg będzie na stałe w sklepie czy tylko okazjonalnie?
Jeszcze nie wiadomo.
Pytanie podstawowe to brzmi CZY BĘDZIE DOSTĘPNY ZA GOLDA ???
Dobre pytanie 😀
Sam nie wiem czy warto brać ten czołg? Zanim się przeładuje to z Somua SM ściągnie go na cały magazynek.
sluszna uwaga, ale pamietajmy ze wytrzelala somua nie kasi przez nastepne 37 sekund, a ten moze juz po 12. Nadal nie jest to czolg w ktorym dpm odgrywa role, raczej czolg ktory musi wykorzytywac okazje na serie pociskow. ciekawa alternatywa nontheless
Eeee czołgista 12sec to on ładuje trzeci pocisk w magazynku, a przedtem pierwszy 8sec, drugi 9sec, czyli cały magazynek ładuje 8+9+12=? no dobra nie będę taki, pełny magazynek załaduje po 29sec, różnica między ,,starymi” magazynkami jest taka, że Włoch nie musi ładować całego magazynka żeby strzelić. Trzeba podchodzić do tego na zimno. Strzelam co 8sec. Jeżeli mam czas na przeładowanie pełnego magazynka 29sec to wystrzelę trzy i kolejny pojedynczy strzał mogę oddać po 8sec. Myślę, że to ma potencjał, ale za 170pln…hm, nie wiem. Pozdro 🙂
zgadza sie , jak pisalem, kąsi juz po 12 sekundach. Czyli moze sie obronic, albo dobic. Magazynek typowy musi zaladowac calosc. Ten jest bardziej elastyczny ale za cene dmpu co jest zrozumiale.
Czołg ma kosztować 11k golda, więc tyle samo co Somua SM, a mniej niż 170.