O modyfikacjach klienta gry – Konferencja Wargaming
O modyfikacjach klienta gry
Amway921: Czy na prośbę gracza będzie można ukryć pseudonim i statystyki wyświetlane podczas bitwy? Czy będzie możliwe zamknięcie gry przed modyfikacjami i użycie ich tylko z jakiegoś kontrolowanego katalogu z grami?
Pankov: Pierwsze. Ukrywanie nicku – w tej chwili nie prowadzimy żadnych prac w tym temacie: to oznacza, że wspomniana funkcja nie pojawi się ani za miesiąc, dwa czy trzy. Wiemy o problemie.
Drugie. Zamknięcie klienta. Jeśli chodzi o niepożądane modyfikacje dotyczące interfejsu bitewnego – tak, prowadzimy prace nad zamknięciem interfejsu w bitwie przed postronnymi modyfikacjami z możliwością dopuszczenia tylko tych modów, które „przyklepiemy” i na których używanie pozwolimy.
EviL GrannY: Na jakim etapie prac jesteście?
Vspishka: Było o tym mówione dwa lata temu. Zbierano moderów do współpracy.
Pankov: Kontynuujemy z nimi współpracę. Obecnie w fazie testów znajduje się oficjalny portal z modami – wgmods.net. Z czasem pojawi się w naszym Game Center. W tej chwili zespół pracuje nad zamknięciem interfejsu widocznego podczas bitwy (przed modami). Trudno jest podać konkretne terminy. Nie jest to łatwe zadanie.
Jove: Czy powstanie sklep z modami?
Beletsky: Nie sklep, ale katalog. Dlaczego prace nad tym zajmują dużo czasu? Oprócz modów można znaleźć wiele sposobów na obejście i złamanie zabezpieczeń gry.
EviL GrannY: Na Mapie Globalnej występują „Mgła Wojny”. Dlaczego nie wprowadzić tego na randomie?
Pankov: Ponieważ jest to pracochłonne dla serwerów. Liczba bitew jest nieporównywalnie większa. Być może wprowadzimy to dla poszczególnych trybów, np. dla Bitew rankingowych.
Jove: Zachowanie graczy nie stanie się jeszcze bardziej nieadekwatne?
Pankov: Być może. Możliwe, że ukryjemy specyfikacje maszyn, ale zostawimy liczbę rodzajów maszyn w drużynie przeciwnika (patrz np. 5 TD, 2 LT, etc.).
via WoT VK
Symptomatyczne jest to że nie ma na tym oficjalnym portalu XVM’a (choć jest podstawowym elementem 90% mod-pack’ów).