O załodze i umiejętnościach – Konferencja Wargaming
O załodze i umiejętnościach
Vspishka: Tym razem o załodze i umiejętnościach. Czy będzie ten system dalej rozwijany? I dlaczego przy przekładaniu załogi na inny czołg, konieczne jest jej nowe przeszkolenie?
Beletsky: Obecnie pracujemy nad dość radykalną zmianą perków załogi. Jest to niebezpieczny zabieg. Chcemy od razu rozwiać wiele pytań: gdy przykładamy załogę z czołgu na czołg, jak to logicznie powinno wyglądać z punktu widzenia gry, a także jak nie kolidować z czołgową rzeczywistością. Chcemy odejść do monotonii perków, które gracz zawsze domyślnie wybiera te same.
Zarówno załoga, jak i Koszary są okropne pod względem użyteczności interfejsu. Musimy usunąć wszystkie niezbędne rzeczy z interfejsu. Chcemy odejść od tej „jednostajności”, zapewniając tym samym różnorodność i przewidywalność.
W pierwszej kolejności przychodzi do głowy: zróbmy kupę różnych umiejętności i będzie fajnie. Nie, to nie będzie zabawne. Jest źle, kiedy spotykasz przeciwnika i nie wiesz jakie ma perki i do czego jest zdolny. Musi istnieć pewna logika. Mogą być 2-3 możliwości, ale nie 200. Na czym polega trudność? Trudność pierwsza: system istnieje od dawna. Wielu graczy ma załogę na różnym stopniu wyszkolenia, a w ten proces gracze włożyli wiele wysiłku. System będzie radykalnie zmieniony, dlatego musimy znaleźć rozwiązania, które zadowolą każdego gracza. Tak, aby żaden gracz nie poczuł się oszukany, okradziony z czasu, itd. Odpowiednie testy przeprowadzimy już w 2018 roku wraz z Wami!
Pankov: System jest duży i skomplikowany. Andrey powiedział tylko ogólne pojęcia bez szczegółów, która są obecnie w fazie rozwoju. Chcemy urozmaicić umiejętności załogi, ale w rozsądnych granicach. Największym zakłopotaniem jest: jak wyjaśnić człowiekowi, że stara 7-o perkowa załoga, przekształcona do nowego systemu, będzie również wartościowa. Umiejętności są bardzo cenne – wzmacniają czołgi, zmieniają i polepszają ich charakterystyki, itd. Gracze stale wkładają wolne doświadczenie, by ulepszać ich załogi – jak zrobić to poprawnie, żeby nikogo nie poszkodować? Jak uczynić ten system intuicyjnie prostym i zrozumiałym dla początkujących?
Tak, pracujemy nad tym, mamy zatwierdzoną koncepcję projektu, a A. Beletsky jest za to odpowiedzialny. Czy w tym roku będą testy? Tak, będą. Czy nowy system zostanie wypuszczony w tym roku? Trudno powiedzieć. Wszystko zależeć będzie od przeprowadzonych testów.
Vspishka: Czy w przyszłości będzie można zmienić narodowość czołgistów?
Pankov: Były takie plany, ale postanowiliśmy z tego zrezygnować na rzecz Załogi 2.0. Być może zrobimy tak, że składając Wniosek do Działu Wsparcia, można będzie raz zmienić narodowość przypadkowo zrekrutowanej Załogantki.
Ushakov: Czołgistki, które muszą zostać zrekrutowane (do połowy marca) po Operacjach Świątecznych. Warto czekać na czołgi włoskie, czy można śmiało rekrutować je na maszyny innych nacji?
Pankov: Nie, można werbować na maszyny innych narodów istniejących w grze. Będą jeszcze inne okazje do zdobycia załogantek na włoskie czołgi.
LeBwa: Czy planuje się dodać żarówkę jako perk zerowy, dostępny od początku?
Pankov: Oczywiście, planujemy.
LeBwa: W tym roku?
Pankov: Być może. Jest to część nowej Załogi 2.0.
Beletsky: Jeśli daną umiejętność wybierają wszyscy gracze, to trzeba ją zrobić jako domyślną.
Jove: Czy możliwe jest dostosowanie czołgu do określonej gry, na przykład, żeby ustawić określony zestaw umiejętności?
Vspishka: „Zaostrzenie” czołgu pod określone zadania.
Pankov: To będzie możliwe.
Beletsky: Takich opcji powinna być ograniczona liczba. Nienormalne byłoby zrobienie z IS-7 „lajta”. Ty miałbyś ubaw, ale 29 innych czołgistów już nie.
via WoT VK
Za chwile dodadza moliwosc kupna perkow za obligacje/zloto.. jak z czegos co funkcjonuje od wielu lat mozna zrobic cos z powiewem swiezosci i bedace jednoczesnie jeszcze bardziej przewidywalne? Jeszcze jak nad tym siadl jakis Ivan za kope ziemniakow..
Wiem, że to tylko kosmetyka… ale ja chętnie zobaczyłbym większą ilość portretów czołgistów. Po pewnej liczbie załóg możliwości się kończą (twarze zaczynają się powtarzać). Zawsze lubiłem kompletować drużyny w różnych grach; w WoT to na nic to nie wpływa, ale i tak fajnie się pobawić.
„Musimy usunąć wszystkie niezbędne rzeczy z interfejsu.” – to źle, skoro usunąć rzeczy niezbędne, wtedy zostaną tylko te zbędne :p