9.20.1 – brytyjskie drzewo technologiczne
Oficjalnie z portalu WoT 😉
Brytyjskie czołgi ciężkie od VIII poziomu wzwyż są odpowiednio zbalansowane, ale grając nimi ma się wrażenie, że to nieskładna zbieranina pojazdów, które nie mają ze sobą nic wspólnego. Przemodelowaliśmy je trochę, aby tworzyły spójną linię opartą o styl gry czołgu Conqueror. W skrócie: otrzymujecie uniwersalne czołgi ciężkie z potężnymi działami, dobrym opancerzeniem wieży i kadłuba i dużym marginesem bezpieczeństwa począwszy od czołgu Caernarvon. Przyjrzyjmy się zmianom!
Caernarvon budził wiele wątpliwości przez połączenie puli PW i mobilności czołgu ciężkiego z pancerzem i celnym działem zadającym małe uszkodzenia, które bardziej odpowiadają czołgom średnim. Daliśmy mu nowe działo o rozsądnych uszkodzeniach podstawowych oraz grubszy pancerz, co powinno mu nadać charakter prawdziwego czołgu ciężkiego kosztem jego dwóch 20-funtówek. Inaczej mówiąc, nie ma już potrzeby ukrywać się za bardziej opancerzonymi członkami drużyny, wspierając ich z tyłu. Prowadzicie teraz prawdziwy czołg ciężki, więc tak się zachowujcie – przełamujcie linie i walczcie z przeciwnikami na niewielki dystans. W tym Brytyjczyku VIII poziomu wymieniliśmy również wieżę na lepiej opancerzony model Centurion 32-pdr i wyposażyliśmy go w dodatkową ochronę boków kadłuba. Aby zrównoważyć zwiększoną żywotność i siłę ognia, nieznacznie zmniejszyliśmy jego mobilność i zwrotność.
Conqueror tak naprawdę nie przypomina czołgu ciężkiego przez swój pancerz. Wersja 9.20.1 zmienia go w efektywny czołg szturmowy, mocno zwiększając jego ogólne opancerzenie. Może teraz przyjmować ciosy i stawić czoła niszczycielom czołgów najwyższego poziomu nie ryzykując całkowitego unicestwienia w przeciągu sekund, a potężne działo z imponującą penetracją i zadawanymi uszkodzeniami podstawowymi pozwala mu poprowadzić natarcie. Dostał również nową wieżę z ekranem przeciwkumulacyjnym w przedniej części, a jego dotychczasowa najlepsza wieża jest teraz wieżą początkową. Na dodatek znacznie zmieniliśmy wybór dział czołgu Conqueror, usuwając dwie 20-funtówki i dając mu standardowe działo 32-funtowe. Aby zapobiec stworzeniu z niego niepowstrzymanego potwora siejącego zniszczenie z dużej odległości, zredukowaliśmy trochę jego mobilność i szybkostrzelność. Mimo zwiększenia pancerza kadłuba i wieży, zachowuje on cienką dolną płytę i wieżyczkę dowódcy.
Papierowy snajper, FV215b, z wieżą zamontowaną z tyłu nie przypadnie każdemu do gustu. Potrafi zabłysnąć w rękach niektórych graczy, ale jeśli nie opanuje się go na wylot, gra się nim trochę nijako. Co najważniejsze, pod względem rozgrywki znacznie różni się od dobrze opancerzonego i wielozadaniowego czołgu ciężkiego, którego duch przyświeca tej linii. Dlatego też podąża on śladem czołgu АМХ Foch (155), dołączając do pojazdów specjalnych, a jego miejsce na X poziomie zajmie wynalazek prosto z linii produkcyjnej – Super Conqueror. Podobnie jak w przypadku francuskiego niszczyciela czołgów X poziomu, jeśli zbadacie FV215b i będziecie go mieć w garażu w momencie wprowadzenia wersji 9.20.1, otrzymacie również czołg Super Conqueror. Nowy czołg jest naturalnym krokiem naprzód względem czołgu Conqueror. Ciężko opancerzony, wyposażony w potężne działo i sprawdzający się w kilku rolach, zasługuje na osobną dyskusję, którą oczywiście otrzyma niedługo przed wprowadzeniem nowej wersji. Bądźcie czujni.
Brytyjskie czołgi średnie wydają się stworzone do zapewniania wsparcia ze średniej odległości. Dysponują doskonałym połączeniem potężnych dział, dobrym pochyleniem działa, zasięgiem widzenia i stabilizacją. Skryjcie się za wzgórzem, znajdźcie niespodziewającego się niczego przeciwnika i zasypcie go gradem pocisków. Brzmi łatwo – ale czy faktycznie tak jest? Nie bardzo, bo brakuje im opancerzenia na wieży, co pozwoliłoby im rozkwitać w tej roli. Przez to, że pancerz wieży był raczej cienki, często kończyliście ze zniszczoną wieżą, zastanawiając się, co poszło nie tak z tym doskonałym planem.
Aby umocnić ich rolę potworów średniego dystansu, daliśmy tym Brytyjczykom grubszy pancerz wieży. Efektywna grubość pancerza na poziomach VIII–X wynosi teraz 240-mm lub więcej, więc naprawdę mogą teraz spełniać swoją rolę wsparcia, wychylając się zza krawędzi wzgórz w drugiej linii, bez strachu i przyprawiając przeciwników o „ból głowy” poprzez odbijanie ich pocisków.
Wiele negatywnych komentarzy na temat FV 4202 przekonały nas, aby również poświęcić mu trochę uwagi. Otrzymuje mocniejszy przedni pancerz wieży. Aby złagodzić krytykę na temat jego mobilności, w wersji 9.20.1 otrzymuje on również od dawna potrzebny silnik o mocy 650 koni, co powinno mu pozwolić szybciej osiągnąć prędkość maksymalną, nadążyć za czołgami średnimi i zadać mocne ciosy, z których słynie.
FV4005 Stage II i krewni z jego linii rzadko są widywani na polu bitwy. Pojazdy te są trudne do opanowania i w żadnym razie nie należą do „popularnych” niszczycieli czołgów. Zamiast mocnego pancerza mają dobrą mobilność i wymagają cierpliwego (a nawet nadmiernie ostrożnego) stylu gry, pozostawiając mało miejsca na błędy czy brawurowe akcje. Nie dziwi więc, że często są niedoceniane. Aby przywrócić blask tej gałęzi, zajęliśmy się wprowadzeniem zmian w pojazdach Challenger, Conway i FV4005 Stage II, zwiększając ich siłę ognia i wytrzymałość, co powinno uczynić grę nimi bardziej przystępną. Te zmiany następują na podstawie opinii graczy (dziękujemy!) i przeglądu danych z gry.
Challenger często prowadzony jest jak czołg średni, więc teraz będzie mógł odzyskać swoje miejsce wśród konwencjonalnych niszczycieli czołgów i obrać sobie zadawanie uszkodzeń za główny cel. Ten Brytyjczyk VII poziomu może narobić przeciwnikom sporo szkód dzięki swojemu nowemu działu z 280 punktami uszkodzeń standardowych. Trzeba jednak pamiętać, że te imponujące uszkodzenia opłacone są obrotem działa w promieniu 120°. Zapomnijcie o beztroskim toczeniu się po mapie. Zamiast tego zajmijcie dogodną pozycję i zacznijcie kaleczyć przeciwników, wykorzystując zwiększoną siłę ognia i prędkość obrotu wieży.
FV4004 Conway otrzymuje działo B.L. 5.5-in. AT Gun jako działo alternatywne. Jest ono zdolne zadać 600 uszkodzeń jednym strzałem. Dzięki temu można urozmaicić rozgrywkę tym pojazdem. Możecie opracować swoją taktykę w oparciu o zadawanie uszkodzeń na minutę z działem 120-mm L1A1 AT lub przygotować się do rozgrywki pojazdem FV4005 Stage II, zadając ogromne uszkodzenia podstawowe działem B.L. 5.5-in. AT Gun. Ale dodanie tylko nowego działa nie wystarczy. Aby ożywić pojazd FV4004 Conway zwiększyliśmy również jego mobilność i pochylenie działa. Działo można teraz opuścić o 10°, co znacznie zwiększa potencjał pojazdu w nierównym terenie. Głównym minusem pozostaje ograniczenie obrotu działa wynoszące 180°. Nie ma jednak potrzeby obracania kadłuba, kiedy celuje się w płytę czołową przeciwnika (co często skutkowało wykryciem). Nie trzeba też celować od początku po oddaniu strzału, bo rozrzut przy obrocie wieży jest o wiele mniejszy niż przy obrocie kadłuba. Na koniec, prędkość obrotu wieży wzrosła do 18°, co pozwala na lekkie zaryzykowanie i uszkodzenie przeciwnika, samemu pozostając niedraśniętym.
Mając zbyt mało mocnych stron, aby zapewnić sobie zwycięstwo w ciężkich warunkach, FV4005 Stage II nie robił nic wystarczająco dobrze, żeby mógł odegrać ważną rolę na swoim poziomie. W wersji 9.20.1 poprawiliśmy jego fatalne wady w kilku poprawkach. Dzięki zwiększeniu mobilności może teraz bezpiecznie uciec i szybciej zająć dogodne pozycje. Obok zwiększonej wytrzymałości FV4005 Stage II otrzymuje łatwiejsze prowadzenie działa dzięki szybszemu obrotowi wieży z zasięgiem obrotu wynoszącym 180° i zmniejszony rozrzut przy obrocie wieży. Pochylenie działa wynoszące -10° pozwoli mu na strzelanie zza grzbietów pagórków bez narażania słabego kadłuba i wieży, podczas gdy zwiększony magazyn amunicji mieszczący 20 pocisków zwiększa jego szanse na poważne uszkodzenie celu. Mówiąc prosto, pojazd ten ma teraz to, czego potrzeba do przetrwania bitwy i może pomóc sojusznikom w zdobyciu przewagi.
Jeśli zastanawiacie się, dlaczego szybko prześlizgnęliśmy się przez VIII poziom, aby omówić zmiany w pojeździe Conway, to wyobraźcie sobie po prostu pojazd Charioteer z jego najlepszym działem 105-mm. Kiedy tylko nauczycie się go prowadzić, będzie doskonale spełniać wszelkie zadania, jakie przed nim postawicie. Jedynym usprawnieniem, jakie otrzymuje ten pojazd jest poprawione obniżenie działa, które wynosi teraz -10°.
Ź: Portal EU
Zauważyłem, że teraz wg sporej liczbie pojazdów buffneło pancerz. Niby fajnie, ale czy nie ma to na celu niejako zmuszanie graczy do strzelania goldem?
Jak się nie potrafi kombinować to trzeba się wspomagać…
poprzez „odpowiednio zbalansowane” wg ma na myśli
„niegrywalne” w przypadku czołgów drzewkowych
„niezwykle op” w przypadku nowych czołgów premium
oraz „złom” w przypadku starych czołgów premium