„Wprowadzenie całych linii czołgów premium” – Murazor
Drobny @up: autorem jest Administrator z grupy „Wielbiciele / Czciciele Murazora” 😉 Miłej lektury!
Wielkie podziękowania dla Tranka! 😉
- Najważniejsze czego nieustannie oczekuję – to zmiana mechaniki pocisków i jej zróżnicowanie. Żadnych tam hardkorowych zmian, ale zwiększenie ilości i zróżnicowanie algorytmów. Pisałem już o tym kiedyś – pociski, które można kupić jedynie za realną kasę, za golda, to delikatnie mówiąc kijowy pomysł w zakresie wpływu na gameplay (pay to win), ekonomię i w zakresie historyczności. Pozwalając na zakup amunicji premium za srebro twórcy podjęli słuszną decyzję, ale zapomnieli o potrzebnych w tym wypadku zmianach w mechanice pocisków. Obecnie zaburzają balans z powodu swojej niehistorycznej charakterystyki. Wprowadzenie różnic pomiędzy poszczególnymi typami pełnokalibrowych pocisków przeciwpancernych (amunicja ostrołukowa i tępołukowa, z kryzą – to różne typy pocisków, p-pance, hybrydowe, burzące), zróżnicowanie różnych typów pocisków podkalibrowych (z sabotem z jednej strony, APDS z drugiej), obniżenie Alfy podkalibrowym pociskom premium i modyfikacja ich balistyki (biorąc pod uwagę, że rozstrzał litych pocisków podkalibrowych i pocisków APDS zgodnie z „Armor and Gunnery” był zdecydowanie większy niż pocisków pełnokalibrowych. Alfa również powinna być niższa u pocisków podkalibrowych – ponieważ zadawane przez nie obrażenia były mniejsze niż pocisków kinetycznych pełnokalibrowych (podajemy z W. G. Grigorjan „Podstawowe zagadnienia balistyki”). Z kolei pociski kumulacyjne powinny mieć większą szansę na podpalenie pojazdu ze względu na charakter zjawiska smugi kumulacyjnej. Pokażmy to na przykładzie M4A3 (76). Armata ta posiadała oprócz pocisków dymnych cztery typy amunicji – standardowy przeciwpancerny, lity, burzący i podkalibrowy. Z nich wybierasz sobie zestaw pod swój styl gry – p-panc, ze swoją historyczną penetracją 5 cali zada większe obrażenia niż mający większą penetrację z tytułu większej masy pocisk lity, ponieważ będzie mu brakowało fali uderzeniowej i ilości odłamków. Pocisk podkalibrowy będzie użyteczny tylko na krótkim dystansie z powodu słabej celności i dużego spadku penetracji w miarę dystansu. W przypadku gry na M103 pociski p-panc. przy tej samej penetracji powinny mieć wyższą Alfę niż pociski kumulacyjne. To urozmaici grę i zbalansuje amunicję typu „SerB Premium”. Powiecie, że przegrałem z Tundrą i to po części prawda. Jeszcze jeden przykład – T-34. Na czołgu można zgodnie z danymi historycznymi zamontować szereg armat zbalansowanych zgodnie z dotychczasową logiką. Ale gdyby F-34 dać Alfę w granicach 150 – 160 ze względu na mocny pocisk i tym sposobem odróżnić tą armatę od długolufowej 76,2mm i ZiS-4. W zasadzie Slava Makarow mówił już o tym, więc czekamy.
- Drzewko rozwoju nie tylko dla armat, ale i dla typów pocisków (tam, gdzie będzie taka możliwość i potrzeba) jako rodzaj wyjścia awaryjnego. Przykład – T-54 i armata D-10T2S w miejscu zbędnej w takim wypadku D-54TS (bo to na IX tier, to odpowiednik T-54M i jego U-8TS). Za to wprowadzić możliwość odblokowania za XP pocisku BP-412D – 100mm pocisku p-panc. z T-54/55 z 1953 roku – z penetracją 225 mm na 100 m.
- Niektórym pojazdom np. Panther, Jagdpanzer IV, M46 z wieżą M47 brakuje pancerza. Zgodnie ze szkicami milimetrowymi i biorąc pod uwagę dane – Panther powinien mieć górną płytę przednią grubości efektywnej 160 mm, a ma 145 mm (90 mm w górną płytę przednią M3 nie weźmie, tak samo jak ten potworek, który ma dodatkowo zbędną i niehistoryczną armatę 88 mm). To też wpłynęło by pozytywnie na rolę jaką pancerz odgrywa w naszej grze i przeciwdziałało powstawaniu epickich narośli na pancerzach niektórych czołgów.
- Wprowadzenie nie tylko pojedynczych czołgów premium, ale również całych linii premium od I do X tieru. Obecny system wprowadzania nowych pojazdów zalatuje Tundrą i to jest zły pomysł. Ludzie czekają na nowe pojazdy, nie tylko na nowe topy.
- Wprowadzenie nowych armat gładkolufowych i nowego typu pocisku OBPS (pocisk podkalibrowy stabilizowany). Tu warto wymienić 2 pojazdy o których już pisałem: T95 Medium i T-62 (Objectt 166). To urozmaici grę dzięki nowej mechanice, nowym pojazdom i pozwoli rozdzielić topowe sowieckie czołgi średnie.
- Przy wprowadzaniu nowej grafiki – pełne odzwierciedlenie ruchu elementów doczepionych do kadłuba. Dopracowana, w przeciwieństwie do tej testowanej wcześniej. I jeszcze jedno – obrót w miejscu powinien być dostępny tylko dla tych czołgów, które posiadały odpowiednie układy przeniesienia napędu. Na gameplay to nie wpłynie, a u człowieka który ma jakieś pojęcie w temacie to będzie mały orgazm.
- Rozróżnienie pożaru i eksplozji składu amunicji. Od czego niby jest mokry magazyn amunicyjny? To będzie wtedy poważny plus dla wielu maszyn. Co innego – teleport do garażu po wybuchu amunicji, a co innego pożar, który można ugasić mając niezbędne wyposażenie na czołgu.
- Udźwiękowienie wyboru typu pocisków.
- Czołgom z ograniczonym MM dać taką „wagę do balansu”, żeby rzadziej niż czołgi z pełnym MM trafiały na dół listy. A najlepiej – w top. To byłby buff dla takiego KW-5 większy, aniżeli gmeranie przy historycznej penetracji armat KW-5 czy IS-6.
I tak, wciąż żywię pewną nadzieję, że ktoś z tych ważnych ludzi mnie usłyszy i wysłucha.
„Ludzie czekają na nowe pojazdy…”. Tak, to jest to, nowe premki wręcz śnią mi się po nocach…
„by nie ruszać historycznej penetracji” haha Od kiedy to historyczność ma w wocie znaczenie? I zostawienie 175 mm na IS-6, ma zdrowo nasrane w tym łbie.
cytuję: „Czołgom z ograniczonym MM dać taką „wagę do balansu”, żeby rzadziej niż czołgi z pełnym MM trafiały na dół listy. A najlepiej – w top. To byłby buff dla takiego KW-5 większy, aniżeli gmeranie przy historycznej penetracji armat KW-5 czy IS-6.”
otóż to totalna bzdura bo is6 nie ma żadnych szans z defenderem, patriotem, liberte czy nawet 112 !!! Mam każdy z tych czołgów i absolutnie nie gram już is6 bo to żadnego sensu nie ma! Strzelając do takiego liberte to człowiek ma ochotę *********ć kompa przez okno! Ktoś do Ciebie wali to wchodzi za każdym razem a Ty ding ding dong itd.
Nie przesadzaj bo defenderów się nie spotyka co mecz to po pierwsze, a po drugie nawet jak spotykasz to nie 15 a 1 czy 2.
Tylko, że oprócz Defendera do nieprzebijalnych czołgów dla IS-6 należą jeszcze vk100.01, O-Ho i Chrysler, a strzelanie po weak spotach w takiego Patriota, czy też Liberte w sytuacji kiedy one przebijają nas każdym razem też nie należy do nazbyt przyjemnych, dlatego też obecnie IS-6 prawie w żadnej bitwie nie ma sensu jechać na przepychacze, tylko trzeba jechać na medownie, co przy jego średniej mobilności nie zawsze wychodzi…
Całe drzewko premium? Żeby kupić X Tier takiej linii trzeba mieć kupione wszystkie niższe tiery tego drzewka, chyba o to chodzi 🙂
bardziej pewnie chodziło o to, żeby wprowadzić czołgi premium każdego tieru, a nie tylko t8
I bitwy premkami tylko z premkami taki tryb na zbieranie kredytow a drzewkowe czolgi graja bez op premek. To bylo by nowe zycie dla takich czolgow jak t69 t44 indien ktorych obecnie sie prawie nie widuje na polach bitew
https://www.youtube.com/watch?v=BmW_ptYYBpM
Tyle poszczególnych rodzajów pocisków? Coś co świetnie działa w i poniekąd jest potrzebne i wymagane w WT ze względu na dostępne tryby (realistyczny i wyżej) którymi stoi ta gra w WoT nie zadziała.
Dlaczego? Bo gameplay to czysty arcade i na taki „klimat” historyczności w dostępie przeróżnych pocisków ta gra liczyć nie może. Na dodatek WoT aspiruje do e-sportu a tam nie ma prawa być takich różnorodności.
Niech lepiej historyczne aspekty w tej grze wprowadzą na innych płaszczyznach bo mają ku temu możliwości.
Z RNG na poziomie 25% to oni sobie mogą aspirować do wyśmiewania przez inne dziedziny e-Sportowe.
Dokładnie tak.
Osobiście uważam że WoT jako e-sport to sorry ale pomyłka. Pomyłka która powoli umiera.
Do ekipy Navi dołączy reszta jeśli nic się nie zmieni.
A nie sądzę by reforma bitew e-sportowych (czyli pomysł 15v15) był pomysłem dobrym.
Burdel do oglądania i burdel który umrze jako e-sport.
W WoT nie ma co liczyć póki co na zmiany w amunicji i zasadach ich działania. Za późno podjęto w tym celu jakiekolwiek działania (wg mnie powinno mięć to miejsce w chwili wprowadzenia lepszych pocisków na kredyty) i za duża część graczy przyzwyczaiła się do tego. Z resztą każdy widzi jak to wygląda na wyższych tierach.
Tu można nieco pochwalić AW, bo jak dla mnie tam ta kwestia została dobrze rozwiązana. Kumule mają większą alfę, ale mniejszą penetrację. Podkalibrowe mają większą nieco penetrację, ale mniejszą alfę. Pełnokalibrowe pociski stanowią balans alfa/penetracja.
Ludzie widzę nastawienie mają takie same jak ci co nasz sejm „bronili” nie wiedząc o co na prawdę chodzi. IMO propozycje na prawdę dobre, szczególnie z większym rozróżnieniem amunicji a na pewno z różnicami pomiędzy poszczególnymi typami pocisków. Zmiana na duży +. Co do lini premium.. sprawa dość kontrowersyjna ale logiczna z punktu widzenia WG. Obecnie jest tyle premek, że spokojnie możnaby dodając kilka zrobić w pełni funkcjonalne linie – po porstu byłby porządek w drzewku. Pozostaje kwestia zbalansowania tych czołgów w odpowiedni sposób poprzez chociażby w/w zmiany w amunicji i tym samym rolę pancerza.
A mnie sie podobaja te pomysly, no moze poza zbytnim skomplikowaniem roznorodnosci pociskow.
Dobrze wprowadzone bylyby ciekawe.
pkt 10. Zwolnienie murazora ze względu na przepicie na brainstormie Serba.
Żadnych linii premek i żadnych kombinacji z pociskami, tylko prosta zmiana zmniejszenia obrażeń dla pocisków premium.
Niezłe dropy koleś wciąga!
To gra arcade, a on popłynął w transie.
” Wprowadzenie nie tylko pojedynczych czołgów premium, ale również całych linii premium od I do X tieru” były by jaja jak by wyszło polskie drzewko ale całe premium xD