Tiger 131 – recenzja pojazdu z gry
Hej Wam!
Jak już za pewne wiecie za niedługo do sprzedaży jak i do wygrania w evencie trafi pojazd VI tieru – Tiger 131, którego chciałbym trochę przedstawić szerszej publiczności, jako że mieliśmy okazję nim pojeździć (jako redakcja). Nie każdy miał okazję zaznajomić się z Heavy Tank no. VI w japońskim drzewku, stąd też zamierzam opisać wam ten pojazd by ułatwić decyzję o jego ewentualnym zakupie.
SŁOWEM WSTĘPU
Jeśli ktoś nie będzie chciał czytać całej ściany tekstu to na samym dole umieściłem podsumowanie, które zgrabnie i w skrócie podsumuje cały artykuł. Pominąć ten artykuł możecie też wtedy, kiedy sami posiadacie HT no. VI, w takim wypadku musi wystarczyć informacja, że pojazdy posiadają identyczne statystyki (w związku z czym będę pomijał porównania do tego pojazdu), a jedyną różnicą jest przynależność do nacji, bo Tiger 131 jest pojazdem niemieckim, do szkolenia niemieckich załóg. To tyle słowem wstępu, a teraz przejdźmy do jego charakterystyk.
RYS HISTORYCZNY
Na samym początku trzeba dodać, że historię prawdziwego Tygrysa 131 przedstawiłem już w oddzielnym artykule, do którego link możecie znaleźć tu w związku z czym dziś zamierzam opowiedzieć wam o tym jaki ten pojazd jest w grze, o jego osiągach i o tym czy sprawia frajdę. Cytując WG:
Jedyny całkowicie sprawny Pz. Kpfw. VI Tiger. Pojazd został zdobyty przez brytyjski 48. Królewski Pułk Pancerny w Tunezji 21 kwietnia 1943 roku i potem naprawiony. W tym samym roku został wysłany do Zjednoczonego Królestwa. Brytyjczycy dokładnie zbadali czołg, a potem umieścili go jako eksponat w Muzeum Czołgów w Bovington w 1951 roku.
SKĄD WZIĄĆ TEN CZOŁG?
Tiger 131 będzie prawdopodobnie nagrodą za event i będzie możliwość zakupienia go za gotówkę.
MODEL CZOŁGU
Przejdźcie do zakładki -> 3D Model
PARAMETRY
Tier: HT-6
Wytrzymałość: 950
Moc silnika: 650 KM
Waga: 57,020 t
Maksymalne obciążenie: 61 t
Moc na tonę: 11,4 KM / t
Maksymalna prędkość / Prędkość cofania: 40 / -12 km / h
Prędkość obrotu: 26 °/s
Prędkość obrotu wieży: 20,86 °/s
Opór gruntu: 1,2 / 1,4 / 2,9
Zasięg widzenia: 370 m
Zasięg sygnału: 741 m
Pancerz kadłuba: 100 / 80 / 80
Pancerz wieży: 100 / 80 / 80
Działo: 8,8 cm Kw.K. 36 L/56
Uszkodzenia: 220 / 220 / 270
Penetracja: 145 / 194 / 44
Szybkostrzelność: 8,94
Średnie uszkodzenia na minutę: 1967
Czas przeładowania: 6,71 s
Rozrzut na 100 m: 0,36
Czas celowania: 2,21 s
Ograniczenia opuszczenia/uniesienia działa: -8 / +15
GRYWALNOŚĆ
Jak widać u góry sam pojazd na papierze nie prezentuje się wyśmienicie – mimo to, że DPM został podany na sucho (można go wzmocnić za pomocą racji bojowych czy też ekwipunkiem) nie prezentuje się on wyśmienicie, już nie wspominając o penetracji na zwykłych pociskach AP, która wynosi 145mm. Jako, że jest to pojazd 6 tieru zmaga się on także z pojazdami tieru 7’ego i 8’ego, a tam zaczynają się prawdziwe problemy z przebijaniem. Jeśli ktoś grał stockowym Tiger’em I czy VK3601(H) to działo powinno być mu znajome, a co za tym idzie także problemy mu towarzyszące. Mimo to zaletami mogą być zarówno czas przeładowania, czas celowania jak i kąty opuszczania działa. Są one znośne, niestety rozrzut działa także nie powala. Często i gęsto bez dokładnego przycelowania pociski będą latały wokoło, a więc strzelanie z woleja na dalekie dystanse (mam tu na myśli odległości ponad 200 metrowe) często może nie odnieść skutku. Jedną z zalet, o której nie wspomniałem może być alpha wynosząca 220, ale robi ona wrażenie tylko wtedy, gdy trafiamy na szczyt listy, tam pojazd strzelający co 6 sekund po ~220 obrażeń ma rzeczywiście wyrobioną markę.
Tyle o dziale, ale nie samą lufą czołg żyje. Jego wytrzymałość wynosi 950 HP czyli tyle ile czołgu O-I, jest jednak gorzej opancerzony. W dzisiejszych czasach 100mm pancerza z przodu, którymi Tiger 131 dysponuje nie robi już na nikim wrażenia, nawet na pojazdach 6 tieru. Oczywiście ciągle zdarzają się sytuacje, w których nasz armor potrafi coś odbić, a co za tym idzie pozwoli nam to wystrzelić pocisk lub dwa więcej. Kolejną statystyką, którą możemy sobie zbadać jest jego moc na tonę – ta wynosi 11,4 KM/t, co oznacza, że pojazd nie rozpędza się zbyt szybko, mimo tego, że sam podczas gry tym czołgiem nie odczuwałem tego. Dość powiedzieć, że w sprawie mobilności te 40km/h w zupełności wystarczają na sprawne przemieszczanie się po mapie i prowadzenie natarcia lub zmianę pozycji w sytuacji gdy pełnimy rolę wsparcia. W poruszaniu się pomagają też niskie opory dla gruntu. Zasięg widzenia 370m nie jest wyśmienity, ale w zupełności wystarcza na komfortową grę szczególnie, że w większości bitew to my siedzimy z tyłu (bo bądźmy szczerzy, jak rzadko zdarzają się bitwy na topie?). Czołg ten najłatwiej porównać do VK3601(H), jako że dzieli z nim część modułów. Mimo to jeśli chodzi o czysty fun z gry Tygrys dostarcza go więcej. Głównie ze względu na to, że traktujemy go jako zabawkę – miły dodatek do naszego garażu, który rzeczywiście gdzieś istnieje na świecie.
PODSUMOWANIE
Trzeba szczerze powiedzieć, że Tiger 131 to przede wszystkim czołg do zabawy. Jeśli cena z serwera NA się potwierdzi i czołg będzie kosztował ok. 70 zł to niestety, ale nie mogę go polecić, chyba że jesteście kolekcjonerami, albo rzeczywiście lubicie wydawać pieniądze na gry online. Jeśli z kolei jesteście osobami szukającymi czegoś więcej – np. czołgu do zarabiania, szkolenia załóg to niestety Tiger 131 może okazać się za słaby. Głównie przez frustrująca penetrację, która może na nas wymusić używanie pocisków premium jak i małą przeżywalność pojazdu.
Z drugiej jednak strony jeśli macie okazję wygrać go w evencie to jest on warty fatygi. Na pewno stanowi miły dodatek do garażu, który można wykorzystać do relaksu po ciężkich bitwach na wyższych tierach. Kolejnym aspektem jest to, że ten czołg istnieje naprawdę, a uczucie gry takim pojazdem jest znacznie lepsze niż prowadzenie jednego z tysiąca czołgów. Szczególnie, że jego model został naprawdę dopracowany.
To tyle z mojej strony, mam nadzieję, że pomogłem wam choć trochę w podjęciu decyzji. Jeśli chodzi o mnie – czołgu nie kupię, ale będę na niego polował przy okazji ewentualnego eventu. A teraz pozostaje mi życzyć miłego wieczoru wszystkim i do następnego czytania!
Ale przynajmniej jest satysfakcja że jedziesz już jedynym sprawnym Rogerem 1
Według Mnie, Tiger 131 Został Zbyt Skopiowany Od Heavy Tank no. VI. Wolałbym, Gdyby Wargaming Stworzył Nowy, Inny Pojazd z Różnymi Statystykami. Kolejna Rzecz To, Że Kiedy Pogrywałem Czołgiem VK. 36 01 (H). Moim Zdaniem Był On Ciekawszy Niżeli Obecny Tiger 131.
Tiger E 217 Otto Carius kiedy będzie w sprzedaży
z jakiej paki on ma droższe pociski ?
a niby z jakiej? czołg można wygrać za darmo to musi być w czymś gorszy więc jeszcze w zarobkach… nwm czy ma droższe pociski niz np HT No. ale jeśli tak to kolejny dowód na to że WG tworzy gre : zapłać i będziesz miał fajną rzecz, graj po kilka godzin dziennie i miej gónwo
Podobnie jak z FV4202 P, to ma pociski za 1k bo można go było za darmo dostać.
cicho ! kochane wg wie co robi !!
ty tak serio czy jesteś upośledzony ? nie dlatego że był za darmo tylko dlatego że wszystkie czołgi które posiadają to działo centurion I i centurion 7/1 caernawron at7 at 15 wszytkie czołgi mają działa 20 pdr i wszędzie te pociski tyle kosztują więc nie gadaj głupot
a po 2 to pocisk kosztuje tyle samo co u odpowiednika z drzewka czyli VK 36 01 w obu pojazdach kosztuje 252 kredyty