Q&A ze streama deweloperów 03-03-17
Kolejna porcja odpowiedzi deweloperów. Zapis z transmisji live 3 marca 2017. Odpowiadają Thaine Lyman, dyrektor produkcji World of Tanks oraz Milos Jerabek, kierownik deweloperów WoT.
- Potrzebna była nowa linia niemieckich czołgów ciężkich, które prędkością byłyby zbliżone do pozostałych nacji.
- Dla programistów była to też okazja stworzyć jednolitą linię, która da przedsmak grania Mausem.
- Pz.VII został przedstawiony w tej samej gałęzi, co VK 45.02 B.
- Wargaming ma w planach rebalans pojazdów, które nigdy wcześniej nie były tykane przez deweloperów. Mają być one zbliżone do nowych pojazdów.
- Lekkie czołgi i Matchmaking są ściśle ze sobą powiązane. Dlatego łatwiej było WG dodać pojazdy X tieru, niż mieszać w MM.
- Następny duży patch doda nowe pojazdy lekkie X tieru i nowy MM.
- Pojazdy lekkie X tieru będą pełniły zbliżoną role do pojazdów średnich.
- WG chce zlikwidować chory MM związany ze zwiadowcami i sprawić, by każdy gracz mógł pełnić taką rolę na polu bitwy.
- Nowe pojazdy lekkie mają przyzwoitą stabilizację działa, dzięki czemu łatwo mogą objeżdżać przeciwników. Nie nadają się jednak na snajperów.
- Styl grania czołgami lekkimi X tierów jest nastawiony na bliski kontakt, jednak nadal będzie możliwość spottowania.
- Powodem wprowadzenia ograniczeń na Piaskownicy co do ilości bitew czołgami lekkimi X tieru była potrzeba zebrania jak najbardziej poprawnych wartości o tych pojazdach.
- W przyszłości będzie wiele testów, które będą odgrywały się bezpośrednio w grze.
- Piaskownica została stworzona, by testować te najbardziej „skrajne” pomysły WG, bez obaw o ingerencje w normalnych serwerach.
- Parametry dział czołgów lekkich X tieru są gorsze od czołgów średnich tego samego poziomu. Pojazd lekki nie ma szans wygrać konfrontacji 1 na 1 z czołgiem średnim.
- Czołgi średnie są uniwersalne, mogą pełnić każdą rolę. Czołgi lekkie będą miały jedną – być zwiadowcami.
- WG ciągle ma zagwozdkę, co zrobić z AMX ELC bis. Chcą mieć pewność, że przez zmiany ulubieniec graczy nie ucierpi.
- Wargaming zatrudniło specjalną ekipę historyczną, której praca ma być wynikiem kolejnej „wielkiej rzeczy”, która pojawi się w grze. Ta sama ekipa jest odpowiedzialna za nowe pojazdy niemieckie.
- Wargaming ulepszyło najgorsze pojazdy Premium, ale teraz pracują też nad zmianą statystyk tych bardziej lubianych.
- WG nigdy nie chciało sprawić, by pojazdy Premium były gorsze od swoich odpowiedników, lecz by nie były lepsze. Dlatego WoT nie jest grą Pay to Win.
- Wargaming planuje, że do końca 2017 roku naprawi wszelkie błędy związane z mapami, Matchmakerem i działami samobieżnymi.
- Nowy Matchmaker będzie śledził dobór map dla graczy tak, by ci nie grali kilku meczy z rzędu na tej samej.
- Nowy Matchamker ma ogólny szablon doboru czołgów w postaci 3+5+7 (3 czołgi na topie, 5 po środku i 7 na dole tabeli), lecz jeżeli nie będzie określonej ilości czołgów do jego osiągnięcia, to wówczas mogą pojawiać się odstępstwa od tej reguły.
- Plutony dostaną limit jednego poziomu pojazdów.
- Matchmaker będzie dobierał do gry także plutony, patrząc na ich poziomy.
- Wargaming będzie ciągle obserwował nowy MM, nawet jak ten pojawi się na serwerach gry.
- Różne warianty tej samej mapy były widoczne, w starym MM, jako dwie różne mapy (np. Ruinberg i Winterberg). Nowy Matchamker ma mieć naprawiony ten błąd.
- Wargaming nie ma w zamiarach stworzyć specjalnego MM +/- 1 dla wyższych tierów, ale można o tym pomyśleć dla tych niższych (I i II).
- Istnieje minimalna liczba bitew, które gracz musi osiągnąć, by stanąć do walki z innymi użytkownikami. W grze istnieje już taka „protekcja”, która pozwala obyć się z grą nowym graczom, zanim wyruszą do walki z weteranami gry.
- WG uważa, że Object 252U jest bardzo mocnym pojazdem na VIII poziomy, ale na IX i X już niekoniecznie.
- Piaskownica ma dać graczom większy wpływ na to, co znajdzie się w grze.
- Jest jeszcze kilka kwestii związanych z ogłuszeniem od artylerii, ale WG uważa, że idą w dobrym kierunku.
- Piaskownica to serwer, na którym WG może testować nowe rzeczy i szybciej otrzymać odzew od graczy w postaci danych. Już teraz wiadomo, że niektóre LT X tieru muszą zostać delikatnie zmienione (radziecki T-100 LT jest zbyt mocny, za to chińska „wuzeta” odstaje od reszty).
- W porównaniu do Super Testu czy Testu Publicznego, na Piaskownicy jest czas, by złe zmiany cofnąć. W przypadku tych dwóch pierwszych nie ma już na to czasu.
- Deweloperzy czytają wszystkie informacje zwrotne od graczy z Piaskownicy.
- Wargaming uważa, że trzy SPG na drużynę (max) to dobra równowaga sił.
- Artyleria nie będzie w stanie zdjąć żadnego czołgu „na hita”.
- Ogólnie są dwa obozy, jeżeli chodzi o SPG – marudzą osoby grające SPG, którzy uważają, że artyleria nie daje przyjemności z gry oraz Ci, którzy grają przeciwko niej i giną na jeden strzał.
- Artyleria będzie odgrywała większą rolę jako wsparcie.
- WG chce sprawić, by nowe zmiany na LT i SPG dały większą przyjemność grania tymi pojazdami.
- Wargaming ostrożnie podchodzi do konsekwencji tych zmian na pozostałe klasy czołgów.
- WG boi się, że efekt ogłuszenia może być zbyt irytujący dla graczy. Dlatego wprowadzili materiały eksploatacyjne wielokrotnego użytku.
- Materiały eksploatacyjne wielokrotnego użytku drastycznie zmienią rozgrywkę, ale to nadal od graczy będzie zależało kiedy i jak ich użyją.
- WG postanowiło wprowadzić bitwy rankingowe na tierach X, bo w grze, prócz wojen klanów, nie ma innych możliwości, by zagrać taką drużynówkę.
- WG zamierza pracować nad starymi mapami, by te mogły wrócić do gry, np. Port czy Smocza Grań.
- Wargaming chce znaleźć złoty środek pomiędzy ulepszaniem graficznym istniejących map, zmienianiem ich oraz dodawaniem nowych lokacji.
- WG śledzi działania graczy na każdej z map i stąd wie, co powinno się w nich zmienić.
- Kiedy tworzona jest nowa mapa, WG bierze pod uwagę dane z innych lokacji i stara się uniknąć tych samych błędów.
- Warunki pogodowe czy zmienne pory dnia nie są priorytetem aktualnie. Na pierwszym miejscu jest implementacja nowej grafiki.
- RNG jest jednym z bardziej wpływowych czynników w grze. Średnie odchylenie wartości przez RNG to około 10%. WG chce przyjrzeć się systemowi probabilistyki w grze, ale nie jest to na ich liście priorytetów.
- RNG jest częścią gry i tak zostanie.
- WG wie, że SPG potrzebują zmian, ale ich ogólne usunięcie z gry nie jest żadną opcją.
- SPG ma być batem dla graczy, którzy próbują „campić” w grze. Obecnie jednak są też karą dla graczy, którzy próbują zbyt mocno atakować.
- WG uważa, że XVM jest dobrą modyfikacją, ale i posiada swoje minusy. Plusem na pewno jest możliwość zobaczenia, z kim mamy do czynienia. Problem może natomiast występować przy grze czołgami lekkimi i podawania ich statystyk.
- WG przyznaje, że XVM uzupełnia informacje, których sama gra nie jest w stanie podać graczom.
- XVM niedługo powinien pozbyć się współczynnika szans na wygraną w grze. WG uważa, że niesie to negatywne skutki dla drużyn.
- Bitwy rankingowe są jedną z ostatnich doświadczeń graczy WoT, jeżeli chodzi o ich działanie w grze.
- Matchmaking, który opiera się na umiejętnościach nie jest dobrym rozwiązaniem do bitew losowych, ale na drużynówkach sprawdziłby się jak najbardziej.
- Bitwy rankingowe będą miały postać drabinki. Jeżeli gracz awansuje na jej wyższy poziom, będzie mógł walczyć z coraz mocniejszymi przeciwnikami.
- Bitwy drużynowe nie powstały dla graczy z klanów, ale tych grających bez, by też mogli pograć drużynowo na X tierach.
- Gracze, którzy znaleźli się w przegranej drużynie, ale byli jednymi z trzech najlepszych w tejże, będą odpowiednio nagrodzeni.
- Trzej najgorsi w drużynie również dostaną „nagrodę”.
- Bitwy rankingowe nie pojawią się zbyt prędko. Na pewno będzie to po wprowadzeniu nowych LT oraz Matchmakera.
- Bitwy rankingowe nie będą prawdopodobnie testowane w Piaskownicy.
- Pierwszy sezon bitew rankingowych będzie wersją alfa, by WG mogło przyjrzeć się wynikom.
- WG ma wystarczająco dużo zasobów, by pracować nad nową grafiką map.
- WG chce jak najszybciej wypuścić wszystkie przerobione mapy.
- Mapy nie zostały zwiększone. Złudzenie to powoduje dodanie dalszych planów tła.
- Jeżeli gracze grają nawet na minimalnych detalach, po dodaniu nowej grafiki nadal będą mogli grać w grę bez odczuwalnych zmian płynności.
- Bitwy rankingowe nie będą dostępne 24/h, lecz przez określony czas w danym dniu.
- Wargaming nie jest w stanie podać konkretnej daty wypuszczenia nowej grafiki, ale ma to być niedługo.
- WG obecnie dyskutuje nad tematem większych map i w tym tygodniu mogą pojawić się pierwsze informacje na ten temat.
- W grze pojawi się nowa linia czołgów w 2017, ale WG nie chce zdradzać szczegółów.
- WG nie chce wprowadzać czołgów, które są kopiami istniejących pojazdów w grze.
- Wargaming używa wewnętrznego silnika graficznego, nazwanego Core 5.0
- Wsparcie dla wielu rdzeni nie pojawi się zbyt szybko w grze.
- Prace nad żeńskimi głosami załogi trwają.
Ź: transmisja live. 3 marca 2017; skrót informacyjny z TheDailyBounce
Mamy 19.01.2018 a nadal większości zmian nie ma.
„Parametry dział czołgów lekkich X tieru są gorsze od czołgów średnich tego samego poziomu. Pojazd lekki nie ma szans wygrać konfrontacji 1 na 1 z czołgiem średnim.” – Niestety tak nie jest. jest kilka takich pojazdów, które niestety wygrywają tą konfrontację.
„Artyleria będzie odgrywała większą rolę jako wsparcie.” – I nie odgrywa tej roli, gdyż nikt nie korzysta z okazji, gdy przeciwnik jest ogłuszony.
„WG zamierza pracować nad starymi mapami, by te mogły wrócić do gry, np. Port czy Smocza Grań.” – I najważniejszy dla mnie punkt. Po tak długim czasie, żadna ze starych map nie została jeszcze przywrócona. Nie ma nawet żadnej informacji czy są jakieś prace nad ich przywróceniem. Wargaming chyba zapomniało co ten Pan mówił na streamie…
„W grze pojawi się nowa linia czołgów w 2017, ale WG nie chce zdradzać szczegółów”. Już nadzieja że Polskie drzewko ale…
„WG nie chce wprowadzać czołgów, które są kopiami istniejących pojazdów w grze”.
Więc na Polskie sobie poczekamy…
Linia, nie nacja 🙂
Oj tam oj tam
Jaka nacja panowie pisze linia czołgów wienc to może być brytyjska linia do chieftana kiedys o tym pisali tak bym obstawił
To czemu cromka B jest lepsza od zwykłej szczególnie obracanie kadłuba
ale to fake… tak samo było/jest z km w rudym ;P
duża porcja informacji z rana do kawy 😉 to lubie!!!
WoT nie jest grą Pay to Win. hah śmiehłem 😀
A jest? :O Uzasadnij proszę bo aż jestem ciekaw 🙂
Pewnie zaraz wymieni Patrioty, Liberte, Skorpiony G, etc. Czołgi, które w dobrych rękach są bardzo dobre. Ale to, że dotyczy ten „problem” każdej innej maszyny w rękach tego typu graczy – przemilczy.
Może „jeszcze” nie ale do tego zmierza. Najlepszym przykładem jest możliwość kupienia załogi na 100% z perkami (obecnie niby testowane) …
@Faza9_
i co masz w tym Pay2Win?
Bez kasy też wyszkolisz załogę na 100% z perkami.
Nie myl pojęć.
Pay2Win oznacza, że dla „premium” są odrębne, lepsze perki, czołgi, materiały, moduły, czy czołgi…
Powtarzam, odrębne. takie których nie zdobędziesz nie płacąc za to.
Lepsza załoga nie sprawi, że noob będzie lepszy. W P2W płacąc stajesz się lepszy niż ten niepłacący, nawet jeśli skillowo jesteś dnem. Odbywa się to przez przegięty przedmiot, który nie można nabyć w inny sposób niż przez wydanie realnej gotówki (a załogę ze 100% perka możesz bez płacenia wbić). Patriot i inne nowe prem tanki nie sprawią, że jedziesz do przodu i nikt cię nie może przebić, a ty wszystko trafiasz i przebijasz bez celowania. Więc należy sobie samemu rozgraniczyć co jest ułatwieniem za kasę, a co prowadzi do nieuczciwej rywalizacji. W WoT póki co wygranych bitew, czy niezniszczalnych czołgów sobie nie kupisz.
ten ziomek ze zdjęcia niby taki przyjazny i chętny do pomocy (juz kiedys z nim bylo Q&A), a jak do niego napisałem (chyba w styczniu) pytanie na pw, to mi nic nie odpisal
myślisz że jako jedyny to robisz? 😛
Co do LT X poziomu to nie zgadzam się z WG…Nie WZ potrzebuje poprawienia a Sheridan.Według mnie WG dyskryminuje amerykański lekki czołg gdyż jako jedyny musi badać topowe działo jakim jest 105.Przecież trol mógł zostać na T49 a Sheridan po zbadaniu był by na wypasie ze 105 podobnie jak jego odpowiedniki w innych drzewkach. Co do nowej linii obstawiam włoską 😛 Ale za WG nie trafisz 😛 Nie chcą wprowadzać podobnych pojazdów a na chińskim rynku pokazują niszczarki lustrzanie podobne do radzieckich 😛 Chyba zaprzeczają sami sobie…. I to ma być rzetelna firma???
Pozdrawiam.
Chiński rynek jest specyficzny i dla chińczyków jest to miłe mieć własną nację i linie nawet jeśli są kopiami a głosuje się portfelami WG robi to czego oczekuje od niego klient w eurpie wygląda to trochę inaczej w chinach P2W jest przez graczy pożądane 🙂
Aha, nowa gałęź czołgów Niemieckich o prędkościach zbliżonych do innych nacji ? 33 km/h to rozumiem zbliżone do 60 km/h w is7 ? a może do 113 ? Teraz wszystko jasne, wszystkie czołgi są zbliżone w parametrach do czołgów rosyjskich ! A rosyjskie wcale nie są OP 😀 Rozumiem też, że ta vk 10 tieru która jest identyczna jak VK 72.01K z CW, to nie jest wrzucanie klonów ?
„Obecnie jednak są też karą dla graczy, którzy próbują zbyt mocno atakować.” Hm, nie łapię. Jeżeli tylko nie atakujesz Mausem i przemieszczasz się korzystając z jakiejkolwiek oslony terenu to przeważnie nie dostaniesz :v
„XVM niedługo powinien pozbyć się współczynnika szans na wygraną w grze. WG uważa, że niesie to negatywne skutki dla drużyn.” Czyżby WG zaczęło blokować powoli dostęp XVMowi do gry? To byłoby świetne info 🙂
„Wargaming ulepszyło najgorsze pojazdy Premium, ale teraz pracują też nad zmianą statystyk tych bardziej lubianych.” Może jakiś delikatny buff dla T34, sprawienie by IS-6 był bardziej przewidywalny? 😀
„WG nie chce wprowadzać czołgów, które są kopiami istniejących pojazdów w grze.” – Jasne.
„WG nigdy nie chciało sprawić, by pojazdy Premium były gorsze od swoich odpowiedników, lecz by nie były lepsze. Dlatego WoT nie jest grą Pay to Win.” – Hah, dobre sobie. xD Nie ma to jak poczucie humoru.
Ptw ? Really ? Kolejny red w grze , zrozum że każdy czołg w rękach dobrego gracza jest bestią a jak masz czołg premium i jesteś nubem to tak czy tak padniesz i czołg ten nic ci bieda.
1.3k WN8 i 2k recent więc nie aż taki red. 😛 Obstawiam że też nie jesteś red’em więc masz pojęcie o tej grze. 252U jest lepsze od IS3, na wyższych tierach łatwiej na wymiane iść bo walisz po 440 a nie po 390, ten sam DPM a mobilność 252U jest dobra no i śmiejesz się w pysk niskim tierom. Patriot to ulepszony T32, Scorpion to szybka RHM’a a Liberte to jakaś nowa liga. Jak ma się uszkodzenie mózgu to każdy czołg jest słaby ale o wiele łateiej o dobrą bitwe w nowych premkach a nie w ich „non-premium” odpowiednikach. Dlatego uważam że nowe premki to P2W a w SH 252U dzielą i rządzą bo IS3 są słabsze. Jak WG zrobiło czołg który zają miejsce IS3 i chce za niego hajs no to nie wiem jak to ma niby być P2P.
Ciekaw jestem tej nowej nacji? Może włoska?
Nowa linia a nie nacja
Własnie o nacje chodzi, wprowadzanie nowej linii dobistniejącej nacji w tym roku nie jest czymś nadzwyczajnym.
Własnie o nacje chodzi, wprowadzanie nowej linii dobistniejącej nacji w tym roku nie jest czymś nadzwyczajnym?
Powiem tak: Po czterech latach wspólnej gry, z lepszymi i gorszymi wynikami, z mniejszymi i większymi zakupami, z czasem poświęconym na dobrą zabawę. Pokazuję środkowy palec.
WG, to nadal WG. Niestety WoT, już nie.
No ciekawie się zapowiada nie powiem. Zwłaszcza jeśli jest szansa na powrót starych map
Własnie, ja dołączyłem do wota po tym jak usuneli Smoczą Grań, chętnie bym na niej zagrał 🙂 to chyba jedyna mapa na której mnie nie było.
ja chętnie zagrał bym na komaryniu (chyba tak się nazywała ta mapka) 🙂