Rozwój gry oparty o opinie graczy – patch 9.15
Patch 9.14 miał być tym bardziej przełomowym. Wprowadzono nową fizykę oraz dodano nowy silnik muzyczny. O ile to drugie nie jest czymś mega-ważnym, o tyle nową fizykę można uznać za krok do przodu. Czy tak było? I tak, i nie :). Prawda jest taka, że nowa fizyka była czymś, co grę ożywiło. Sprawiła, że sporo miejsc stało się łatwiej dostępnych dla szybkich pojazdów oraz, że czołgi lekkie mogły bardziej wykorzystać swoją rolę. Niestety wiązało się też z kilkoma niedogodnościami – czołgi łatwo się wywracały, utykały na skałach czy domach, czy po prostu rozbijały się o skały.
Odbiło się to też na społeczności WoT, która nawet dobrze zareagowała na nowe zmiany. Dlatego też WG stwierdziło, że gracze to chyba najlepsze źródło informacji i zaczęło zbierać „feedback” od tychże. Pojawiły się tematy na forach, ankiety w grze czy nawet proste zapytania skierowane przez steamerów i youtuberów. Informacje napływały, a Wargaming mogło skupić się na poprawieniu problemów w łacie 9.15, o których sporo wypowiedział się Alexey Ilyin (Associate Global Publishing Producer) w jednym, z wywiadów ukazanych na stronie WG.
FIZYKA
Ten aspekt był najbardziej pozytywny, według WG, jeżeli chodzi o nowe zmiany. Deweloperzy stwierdzili, ze warto iść na fali i po prostu naprawić to, co najbardziej irytowało graczy. Na pierwszy rzut poszło zbyt łatwe wywracanie się pojazdów. Jak stwierdził Ilyin – „Oczywiście, to nie jest jak, że czołg zostanie przyklejony do podłoża. Jeśli jednak okrążasz wroga lekkim czołgiem i robisz ostry skręt, zwłaszcza na spadku terenu, prawdopodobnie skończysz jak przewrócony żółw. Innym ważnym czynnikiem jest to, że czołgi często mają problem z interakcją ze środowiskiem. W przeszłości czołg często zawieszał się na nierównościach itd.. To nie jest nic przyjemnego. Na koniec sprawa uszkodzeń spowodowane upadkiem – to nie jest tak, że zniszczysz czołg, jeżeli zdecydujesz się jechać na skróty w dół stromego klifu, ale na pewno zmniejszone zostanie prawdopodobieństwo obrażeń.”
DŹWIĘKI
„Zważywszy, że grafika była poprawiana powoli, z biegiem czasu, ulepszenie dźwięku zostało odsunięte na plan dalszy. Ogólnie udźwiękowienie gry nie zmieniło się znacząco od 2010 roku. Jednym z problemów był stary silnik dźwiękowy. Wdrożenie nowego SFX było procesem bardzo czasochłonnym. Najlepszą opcją było wdrożenie systemu typu „sub-par”, ale chcieliśmy tego uniknąć. Z łatą 9.14, oraz po przedstawieniu silnika dźwiękowego Audiokinetic Wwise, wszystko się zmieniło. Dźwięki silników, trafień i rykoszetów – wszystko brzmi lepiej! Łata 9.15 pozwala nam wniknąć głębiej w aspektów rozgrywki projektowania dźwięku. Teraz można wybrać ustawienia dźwięku, takich jak „Akustyka 2.0 / 2.1” i „Headphones”. Teraz dźwięk zależy od karty dźwiękowej i wybranego wyjścia audio.„
MODY
„Modyfikacje od zawsze były popularne w społeczności World of Tanks. Z racji, że deweloperzy nie uczestniczą w ich tworzeniu, oficjalna implementacja modyfikacji w grze może być trudnym zadaniem. Musisz być ciągle w kontakcie z twórcami modów, a to stanowi wyzwanie. Teraz jednak wiele modów jest dostępne jako oficjalna zawartość gry.
To wiąże się z dalszym ulepszaniem interfejsu. Jedną z ważniejszych modyfikacji był sposób pokazywania charakterystyk pojazdu – chcieliśmy, by było to w bardziej dynamicznej formie. Teraz nie tylko wszystko jest klarownie pokazane, co statystyki zmieniają się graficznie, gdy zmieniamy moduły czy podzespoły w danym pojeździe. Ponadto można również sprawdzić dany czołg w garażu przed jego zakupem. Dzięki temu można zobaczyć, którą ścieżką w Drzewku Technologicznym najlepiej iść oraz łatwiej porównywać pojazdy pod względem parametrów. Dodatkowo wprowadziliśmy nowy filtr pojazdów, który pozwala w łatwy sposób znaleźć dany czołg.„
BALANS POJAZDÓW
„Ten aspekt był jednym z głównych zmian, jakie chcieliśmy wprowadzić w grze. Do tej pory pracowaliśmy usilnie nad liczbą pojazdów, zwłaszcza czołgów premium, z których 10, w zrebalansowanej postaci, możecie zobaczyć w aktualizacji 9.15. Tutaj również społeczność odegrała dużą rolę, ponieważ to gracze właśnie uświadomili nam, które pojazdy wymagają najwięcej uwagi. W ramach tego zrównoważenia, odesłaliśmy na emeryturę legendarnego Waffentragera auf E 100. W jego miejsce pojawił się Grille 15, który, jesteśmy pewni, będziesz miał dużo zwolenników. Szczerze – Waffentrager auf E 100 był trochę OP – z łatwością zdejmował wiele pojazdów, tego samego poziomu, na magazynek.”
CO POD MASKĄ
„Jedną z największych zmian w 9.15 było przejście do nowej wersji silnika klienta gry. Oznacza to, że możemy przenieść nasz silnik z DirectX 9 na DirectX 11, co daje nam możliwości na wprowadzenie wielu nowych usprawnień – elementy takie jak flora, woda, niebo, krajobraz i innych funkcji w grze. Zmiana na DirectX 11 jest bardzo ważnym krokiem w kierunku poprawy technicznych i graficznych aspektów gry, więc mamy nadzieję, że tytuł spodoba się Wam jeszcze bardziej.„
źródło: wargaming blog
Ten grille 15 zapewne niedługo zostanie nerfa:(
Jeśli chodzi o fizyke oporu gruntu pod wodą dobrze zrobili bo już lighty nie bede nas biły z niewidzialnych górek:)Pozdrawiam!
Grill został już 2x nerfa dostał na super teście jeżeli jeszcze dostanie z 2 nerfy to ten TD’ek jest skazany na garaż bo będzie nie grywalny