Statystyki – Jak to się liczy?
Co prawda mówi się, że statystyki nie grają, ale na dłuższą metę w miarę obiektywnie pokazują, jak grasz na tle innych. Jeżeli sprawdzasz swoje statystyki, to raczej żeby sprawdzić, czy się rozwijasz. W tym artykule dowiesz się, jak wyliczane są dwa najczęściej używane parametry: WTR i WN8.
UWAGA! W tym artykule będzie matma. Dużo matmy. Jeżeli masz uczulenie lub wstręt po wzorach skróconego mnożenia, to może lepiej nie czytaj… Chociaż pewnie będziesz żałował!
WTR
Biorąc pod uwagę złożoność obliczeń i logikę rozwoju gry, klasyfikacja konta jest wyliczana począwszy od grudnia 2014 (od początku 9.5).
WTR (ang. „World of Tanks Rating”) jest obliczany według poniższego wzoru:
Definicje:
WTRP |
Wartość osobistego WTR gracza |
V | Konkretny pojazd |
Σ | operacja sumowania |
WTRV |
wartość WTR dla danego pojazdu |
BattlesV |
liczba bitew losowych stoczonych danym pojazdem |
TierV | współczynnik poziomu dla danego pojazdu |
RoleV | współczynnik roli dla danego pojazdu |
Ten współczynnik ma za zadanie wprowadzić poprawki dla pojazdów używanych zgodnie z ich rolą na danym poziomie i wkładem w wynik bitwy. | |
bonus_coef | współczynnik efektywności najlepszego pojazdu |
Ten współczynnik uwzględnia tylko te pojazdy, które najlepiej wykazały się w statystykach efektywności. |
Aby zatem obliczyć osobisty WTR przemnażamy indywidualną klasyfikację pojazdu przez liczbę bitew stoczonych tym pojazdem i przez powyższe współczynniki (poziomu i roli). Takie same obliczenia są wykonywane dla każdego pojazdu, który posiada dany gracz. Wyniki są sumowane, dzielone przez całkowitą liczbę bitew stoczonych na tym koncie i na koniec mnożone przez współczynnik efektywności najlepszego pojazdu. Co ciekawe, sam developer gry stwierdził podczas jednego z Q&A, że „dobre” statystyki to wg. niego 9000 WTR konta i 5000 WTR dla czołgu.
Wzór na WTRv czyli wartość WTR dla danego pojazdu
gdzie:
- dmgv – średnia liczba zadanych obrażeń na bitwę w danym pojeździe
- fragv – średnia liczba zniszczonych pojazdów na bitwę w danym pojeździe
- spotv – średnia liczba wykryć na bitwę w danym pojeździe
- defv – średnia liczba obronionych baz na bitwę w danym pojeździe
- winv – procent wygranych bitew w danym pojeździe
- batv – liczba bitew, w których gracz zagrał danym pojeździe
- Wartości stałe są wagą danego parametru
- 1000 – wartość używana do skalowania wyniku WTR, aby uzyskać wartość całkowitą.
WN8
WN8 (Weighted/Normalized Rating 8) to miara umiejętności gracza w grze World of Tanks, podobnie jak WTR. W przeciwieństwie do WTR, której wzór jest oparty na metodzie punktowej, WN8 używa znormalizowanych wartości referencyjnych dla każdego pojazdu w grze.
Wzór na WN8 to skomplikowane równanie matematyczne, które bierze pod uwagę wiele czynników, takich jak ilość obrażeń zadanych przez gracza, liczba wykrytych czołgów przeciwnika, liczba zniszczonych czołgów, liczba punktów obrony bazy i wskaźnika wygranych. Ostateczny wynik jest wyrażony w punktach i służy jako wskaźnik umiejętności gracza w grze World of Tanks.
Aby obliczyć WN8 należy wykonać następujące kroki:
Krok 1.
rDmg jest ilorazem średnich uszkodzeń i spodziewanych uszkodzeń
rSpot jest ilorazem średniej ilości wyspotowanych czołgów w bitwie i spodziewanej liczby wyspotowanych czołgów
rFrag jest ilorazem średniej ilości fragów i spodziewanej ilości fragów
rDef jest ilorazem średniej liczby punktów „Decapu” i spodziewanej liczby punktów „Decapu”
rWin jest ilorazem wskaźnika wygranych (Win rate) i spodziewanego wskaźnika wygranych
Krok 2.
Korzystając z:
- Max(x,y) – zwraca najwyższą wartość z dwóch podanych w nawiasach
- Min(x,y) – zwraca najniższą wartość z dwóch podanych w nawiasach
Liczymy:
rDMGt = Max(0, rDmg – 0.22) / (1 – 0.22) )
rSPOTt = Max(0, min(rDMGt + 0.2, (rFrag – 0.12) / (1 – 0.38)))
rFRAGt = Max(0, min(rDMGt + 0.2, (rFrag – 0.12) / (1 – 0.12)))
rDEFt = Max(0, min(rDMGt + 0.1, (rDef – 0.1) / (1 – 0.1)))
rWINt = Max(0, (rWin – 0.71) / (1 – 0.71))
Krok 3.
WN8 = 980 × rDMGt + 210 × rDMGt × rFRAGt + 155 × rFRAGt × rSPOTt + 75 × rDEFt × rFRAGt + 145 × Min(1.8, rWINt)
Warto zwrócić uwagę na to, że we wzorze na WN8 nie ma nigdzie uszkodzeń po asyście, więc grę czołgami lekkimi sprowadza do robienia uszkodzeń. Brak spota w formule jest spowodowany tym, że w momencie wprowadzania wskaźnika API gry nie udostępniało informacji o obrażeniach po wykryciu, więc nie można było ich pobrać do wzoru.
Win rate
Ostatni już na dzisiaj wzór mogący sugerować umiejętności gracza. Jest nim wskaźnik zwycięstw. Jak wiadomo samemu bitwy się nie wygra ale twój wkład w bitwę czyli to ile robisz np. uszkodzeń czy uszkodzeń po asyście, ważny jest dla przebiegu całej bitwy, więc im więcej robisz tym masz większą szanse na wygraną. A więc jak obliczyć Win rate? Nie jest to proste ale już wam pokazuję.
A więc jeżeli gracz ma rozegranych 10 000 bitew i wygrał 8 900 z nich, jego win rate wynosi 89%
Podsumowując, liczenie WTR, WN8 i Win rate to skomplikowane procesy, które wymagają dokładnej analizy statystyk gracza. Nie należy ich traktować jako jedynego miernika umiejętności. Osoby, które nadmiernie sugerują się statystykami w World of Tanks, powinny pamiętać o tym, że w grze liczy się przede wszystkim dobra zabawa i wspólna gra z drużyną. Można powiedzieć, że najważniejsze w World of Tanks nie jest wygrywanie czy gra artylerią, ale udział w bitwie i dobra zabawa. A jeśli ktoś zbytnio zapatrzył się w swoje statystyki, to warto mu przypomnieć, że ilość obrażeń na minutę nie zastąpi dobrego poczucia humoru i umiejętności współpracy z zespołem.
niech lepiej powiedzą jak je przyznawaja bo absurd goni absurd i chamstwo z ich strony
Kiedys sporo bylo graczy ktorym zalezalo na statach – pamietam kolesi ktorzy mieli nabitych bardzo duzo bitew na T-67 ktory kiedys byl OP i na FCM Pak 40 ktory nadal jest OP i 60% WR na tych czolgach a na pozostalych 44% wiec sredni WR np. 53% ale to nie odzwierciedlalo ich umiejetnosci.
Patrzenie na ogólne WN8 nie ma żadnego sensu, bo w takim samym stopniu wliczają się do niego bitwy dzisiejsze jak i te sprzed np. 8 lat. Nie ma żadnego znaczenia jak ktoś grał ileś lat temu. Ja rekrutując do klanu patrzę wyłącznie na: recent WN8, średni tier dla recentu, dmg na nowych X tierach oraz procent zwycięstw na czołgach lekkich. W przypadku czołgów lekkich opieranie się o WN8 bywa zgubne dla drużyny. Oczywiście fajnie jak gość ma wysokie WN8 na lajtach (kołowcach), ale musi przy tym mieć korzystne winratio inaczej prawdopodobnie pasożytuje na lajcie pod dmg. A taki gość w grze klanowej to złom. Na większości map (otwartych i półotwartych) to dobry lajt ma największe znaczenie dla drużyny (większe niż Ebole, Czify, etc.). Bitwy na Procho, Malinowce, Murowance i wielu innych mapach wygrywają dobre lajty, które nie muszą oddać nawet jednego strzału. Fajny eksperyment zrobił chyba Kamileater, który zmarkował lajta jeżdźąc bez amunicji. WN8 miał czarne a procent zwycięstw *********.
Recent wn8 to wciąż wn8. Wiadomo, że bardziej miarodajne jest wn8 z 60dni lub 1000 bitew niż overall jak ktoś ma konto z 2013/2014r. i dziesiątki tysięcy bitew
Pierwsze miejsce na zawodach szkolnych i na mistrzostwach Polski to wciąż pierwsze miejsce. A jednak się różni … 🙂
Fajne te wzorki, proste. Uwielbiam matematykę wzór WN8 i WTR oraz WN7 Ciekawe
Jak czytam komentarze to widzę mocną niechęć w stronę graczy grających pod wn8. Nie rozumiem tego. Ja od pół roku gram pod wn8 odbijając się z 1100 do 1600 obecnie i cieszę się gra. Staram się nie tracić hp, robić obrażenia i wyciągać z gry to niemieskie wn8 albo lepiej albo gorzej no taka już jest gra. I moim zdaniem statystyki są bardzo ważne bo pokazują Ci po prostu jakie masz szansę w danym miejscu w bitwie gdy obok Ciebie np do pomocy jest fioletowy gracz czy czerwony i jak wymiana strzałów działa na czyjąś korzyść.
Doświadczony grać i sztuczny nabijacz WN8 to dwa światy.
Największy problem tej gry to wyniki 15:0 lub 0:15 , co za tym idzie losowanie czołgów a nie ludzi po ich statystykach. Teraz wyrównana bitwa zdarza się raz 20-25 bitew, gdzie naprawdę rozgrywka jest pasjonująca i czujemy, że nasze ruchy są kluczowe dla wyniku bitwy. Dlatego moim zdaniem wg powinno pomyśleć o dodaniu opcji losowania graczy o podobnym wtr, wn czy ocenie osobistej. Pozdrawiam Wszystkich
Jasne i osoby z bardzo wysokim wtr/wn czy ocenie osobistej czekały by po kilka minut jak nie więcej na podobną grupę chętną na grę…. a gdzie jeszcze uwzględnić w tym klasy czołgów itd… pomyśl to nie boli…
Tryb natarcie/rankedy, mówi Ci to coś? I jednak większość ludzi woli grać na spokojnie randomy niż tryhardować w tym trybie.
Czy ja wiem. Ja zawsze na rankedach byłem na topie i bo staram się myśleć jak zwyciężyć (pomagam ludziom jak trzeba bo sam nie wygram bitwy) a nie jak robić jak największy dmg bo to nie daje niczego oprócz sztucznego zawyżania kogoś umiejętności a później spotykam takich ludzi i robię ich bez utraty HP. Spotykam też osoby które mają słabe statystyki ale to iluzja bo grają świetnie. Więc wn8 jeśli brać to recent i na jakich czołgach jaki wn8 pomijając lighty bo to totalnie nie oddaje rzeczywistości. Wn8 stał się obsesją wielu graczy a wocie powinna się liczyć drużyna i wygrane a nie że ktoś ma jakiś średni dmg bo później powstają toksyczni gracze co potrafią wypchać kogoś by ktoś przyjął a oni wyjadą i odadzą strzał za darmo a tamten zginie bo go złapią na gąskę.
A ja odniosę się do tematu krótko i konkretnie, czy ktoś ma 700,,,,, 1200 czy też 10 000 WN8 , to czy kasa na koncie się zmienia?? im wyższy WN8 tym więcej kasy ktokolwiek z tego ma? nie sądzę, wiec po jakie licho skupiać się na cyferkach, które nie dają żadnej korzyści materialnej?
Nie wszyscy są ALFĄ I OMEGĄ i nikt nie jest doskonały , nie każdy musi mieć identyczne umiejętności, ale każdy ma prawo spędzać czas tak jak mu to sprawia radość i przyjemność , a to oznacza że nikt nie ma prawa osądzać i krytykować innych za to że mniej potrafią, lub jakąś tam chorą liczbę mają niższą niż ci, którzy mają sposoby na podkręcenie kolorku, aby podbudować swoje niespełnione ego
Ciebie gumka w majtkach ciśnie? xd
To teraz podmień „wn8” w swoim poście na przykład na „ELO w szachach” i zobaczysz, dlaczego takie wywody są bez sensu 😉
Porównanie bez sensu, na ELO pracujesz indywidualnie, tutaj (WOT) grasz w drużynie, więc i najlepszy nie wygra z 15 przeciwników
Szachy to sport. W szach gra się dla wyniku, a nie dla przyjemności. WOT to gra. W gry gra się dla rozrywki, a wynik ma znaczenie marginalne. Mieszasz dwa różne systemy walutowe, jak w Misiu, misiu.
dla normalnych ludzi wygrywanie w grze opartej na rywalizacji to wlasnie rozrywka, nikt normalny nie lubi ciagle przegrywac, wynik ma duze znaczenie przy czerpaniu funu z gry
Niestety osobie z 300 WN8 nie wytlumaczysz, Ciagle jego gadanie o przyjemnosci z gry ? Serio przyjemnosc z gry gdzie srednia to 1 trafienie w bitiwe i zaraz garaz i tak w 30 tys bitew ? I jaki z tego fun ? Ale on gra dla przyjemnosci … Dla mnie debil w grze jak i w zyciu bo gada takie glupoty …
To się nazywa brak mózgu. Chłop robi 300 wn8 ma za dużo rzeczy do zrobienia no i czacha dymi. A ty się pocisz strzelasz i sru wjeżdża tobie 300 wn8 przed lufkę ty dostajesz ********. On odbije wszystko i żyje.
Co ciekawe WTR jest ściśle związane z WINRate, tzn. Jeżeli zagrasz 10 bitew i masz z nich zielone WN8, ale tylko 2 z nich wygrasz to WTR spada, a WN8 stoi w miejscu lub delikatnie wzrasta. Jak wiemy wszyscy, na WinRatio WG ma największy wpływ przez MM i RNG. Dlatego czasem już ledwo się bitwa zacznie, już wiesz że będzie przegrana…
nie da się każdej bitwy wygrać, ale nie rozumiem jak można mieć wr poniżej 50%
Wystarczy stać koło czerwonej lini i nic nie robić, licząc że team sie ******* aby oddać 1 strzał
Widocznie kompletnie nie znasz się na matematyce 🙂
Żeby jedni mieli wyżej niż 50% inni muszą mieć poniżej 50%….czego tu nie rozumieć???
Jak ktoś wyżej napisał…jedni grają dla stat a inni dla wyjechania z garażu i oddanie 2-3 strzałów i do garażu ( często drzewo lepiej by zagrało bo część z tych graczy pomimo 2-3 strzałów to robią 0 dmg ).
Gra jest dla każdego i sam wielokrotnie się wk…am na takich graczy ale tak to już jest.
Czołgi pro nie grają same 😉
To pałowanie się WN8 powoduje że „ambitni” gracze albo zapier**ją żeby „robić demedż”, i giną szybciutko, albo siedzą w jakiejś dziurze by robić uszkodzenia w ostatniej minucie przegranej bitwy, gdy przeciwnicy, na ostatnich HP. ścigają się ( też „po demedż”) i wyjeżdżają często bez sensu. WN8 w żaden sposób nie premiuje „strategii”, współpracy( bo po prawdzie jak to z automatu wyliczyć) i często najlepsze wyniki wykręcają „pasożyty” . Oczywiście nie dotyczy to wszystkich, ale taka patologia jest powszechna.
Jest jeszcze jedno – „normalny” gracz, nie kupujący premek, wspinając się mozolnie po drabinkach, rujnuje sobie wskaźniki na wszelkich stockach i grając często na tiery o dwa poziomy wyższe, a wyrobione w wielu początkowych bitwach czerwone staty, ciężko potem odrobić
A potem zakłada nowe konto i ma fiolet po 4k bitew.
Bo statystyki są najważniejsze i wstyd przed ludźmi się z innym kolorkiem pokazać.
I faktycznie sporo z nich w celu utrzymania takowego pasożytuje w bitwach na innych graczach.
tlyko dziwnym trafem red baron z 500wn ma wr na poziomie 45% czyli nie pomaga drużynie wygrać a fiolet którego opisałeś ma wr 60% i mocno przyczynia sie do zwycięstw. także *********** o szopenie ten twój wpis
Baron na tier6 i stock działo a fiolet na BZ i popycha grę no tak jest niestety. No bo kto ma większe szanse na zrobienie czegoś w bitwie. Pozdrawiam
Ech kiedyś to było że nie było , jakiś tam ; WTR, WN8 i Win rate . Teraz to jakaś kpina z gry . Wyścigi kto ma lepszą cyfrę to i grać potrafi . O tuż nie , jest tak wręcz odwrotnie. Mam niecałe 100 k bitew i nadal spotykam takich „graczy ” co cyfrę mają ” ładną ” powyżej 7 . A grają jak boty i psują bitwy że szkoda gadać i pisać . Ammeno.
To, że jakiś gracz ma „ładną” cyfrę powyżej 7 i zagrał jedną słabą bitwę o niczym nie świadczy. Masz 100k bitew i jak rozumiem masz niższą cyferkę, więc lepiej pomyśl jak to o Tobie świadczy zamiast oceniać tylko innych.
Mam powyżej 8 ki 😉
Pytanie na temat : Jakby tak usunąć całe statystyki i wn8 by ludzie grali dla przyjemności w gierkę niż pod staty (przynajmniej niektórzy) ?. Albo opcja dodania jak w armored warfare czyli opcja ukrycia stat konta.Można pokazać tylko znajomym / wszystkim/ nikomu i też nie było by w gierce tyle frustracji, wyzywania i spinania o staty co wy na to? Tylko, że dzięki statom WG zarabia bo ludzie kupują jak nadroższe zestawy, op premki i full gold do tego konto premium by zarabiać i robić dobre wyniki i WG nigdy na to nie pójdzie bo to się musi kręcić ten biznes.
Niektórzy ludzie po prostu mają jakieś ambicję i frustrujące jest jak nie mogą dać z siebie 100% bo np gracz „4fun” stanie ciężkim z arta albo nie jedzie top tierem ciężkim bić się z innymi ciężkimi tylko na medy(nauki Pana 5 zł). Druga sprawa że granie bez żadnego celu jest po prostu nudne. Grać by tylko sobie pograć… W takim wypadku wot skończyłby jak większość gier single player co wchodzisz zrobisz fabułę i nara. Po to są gry multiplayer by rywalizować z innymi a nie dłubać w nosie i kij wie co do tego robić. League of legends w głównej mierze polega na systemie rang które wbijasz zależnie od umiejętności. Gdyby tego nie było wątpię że byłoby tak popularne przez swoją powtarzalność. Zresztą tak samo z wotem. Więc usuwając statystyki gra prędzej czy później stała by się po prostu martwa i ożywała tylko na kampanię.
Bezsensu jet to wszystko co napisałeś, ale rozumiem typowy wywód dla gracza 100-1000 wn8 czyli bocika. Ja osobiście gram typowo pod staty bo właśnie to jest dla mnie dobra zabawa i sprawia mi satysfakcje. Natomiast jaką satysfakcję sprawia ci wyje*anie sie za dwa strzały i przegrywanie bitew to nie wiem…
Po statystykach ocenia się też gracza chcącego wstąpić w szeregi klanu, by był na bliskim poziomie z innymi graczami. Np. nie wyobrażam sobie grać tw z graczem co na X ma 2000-2500 średniego dmg i maxymalnie jedną czy dwie marki na jakichś szrotach typu IS-7
Jeżeli chodzi o flustrację w bitwach to np ja nie obrażam nikogo po statystykach, tylko po tym jak zrobi jakąś idiotyczną rzecz np snajpi lajtem zamiast spotować albo nie może w sklejce przebić drugiego czołgu co jest dla mnie banalne (np defenderem nie przebijać T32). Jeżeli ktoś popełnia błędy to należy go skrytykować a być może to sprawi że gość sie nauczy.
Z pierwszą częścią się zgadzam, ale z drugą już nie. Według mnie nie ma sensu krytykować tych ludzi o których wspominasz, bo prawda jest taka, że i tak się nie nauczą, a tylko tracisz na to czas. Tak jak ten kolega wyżej ma prawie 100k gier i pewnie 1k wn8, myslisz ze on jeszcze się ma szansę na poprawę swojej gry? Ja myślę, że nie.
jak ma 100k bitew i 50k zagrał „for fun” to choćby był mistrzem to i tak fioleta nie zrobi. To ci nawet „Pan 5zł” powie a ja przytaknę. Sam tak miałem że pierwsze 10 k chyba, bawiłem się tym tylko, nie wiedzac nawet co to WN8. Nie jestem jakiś super, gram na pozionie ok 1700, ale w życiu nie wyjdę powyzej 1200 ogólnego – właśnie przez historię.
Myślałem, że to oczywiste, że pisałem o recent wn8, a nie ogólnym, ale widocznie nie. Mało kto patrzy na coś innego niż recent
Znam wielu grajków, którzy na randomach mają na X ~2k dpg, a na klanówkach trzymają poziom równo z fioletami. Random jest słabym kryterium przyjęcia do klanu.
WTR niepotrzebnie autor tutaj uwzglednil z prostego powodu – nikt na to nie patrzy. dlaczego? tez z prostego powodu – jest bezuzyteczne w obliczu wn8.
Mówisz?
WTR jest faktycznie mniej miarodajne od WN8 i mało kto na to patrzy można mieć 200 bitew 4k wtr i 4k wn8. A ci starsi gracze to pamiętają tryb bitew drużynowych osobiście mój ulubiony, gdzie wtr szalała jak dzika kuna. Dochodziło do sytuacji gdzie gracz który często wygrywał drużynówki szybko podnosił swoją wartość wtr. Widziałem gości co byli botami z 700 wn8 i potrafili mieć po 8-8,5 k wtr gdzie przy ich grze powinna wynosić w okolicach 4 k
I to wcale nie oznacza że byli tak dobrzy, tylko mieli lepszą passę i dobrych graczy w drużynie przy jednoczesnym losowaniu słabych przeciwników. Także WTR jest mało istotne
Nie neguje przecież 🫣
Widziałem gości z 2,5 k WN8 co byli botami bo nabijali sobie staty na LT pod dmg (sławny AMX 12T) i na niskich tierach.
Overall wn8 też nie jest obiektywny, bo wystarczy grać czołgami spoza mety i wn8 jest wysoki. A wyniki na meta tankach często są poniżej średniej.
Skończyłem zawodowke, średnia ocen przeważnie to 3-4 , zawsze nauka przychodziła ciężko przeważnie niechęć albo ciężko wchodziło co nawet jak się starałem … To było opornie, zawsze miałem siebie za takiego trochę głąba niekumatego ale jak widzę ile tysiące nawet dziesiątki tysięcy graczy płaci by ktoś ci powiedział jaki masz kolorek wn8 0.o poczułem się… dziwnie dobrze, jakbym był bardziej wyuczony.
Good for you ^^
Jakby nie liczyć ciągle jestem fioletem z górnej półki.
Uważam ze do WN8 powinno zostać dodane właśnie dmg po spocie jak również dmg po ogłoszeniu przez artylerię wtedy te statystyki były by w pełni miarodajne dla wszystkich klas czołgów
Żeby taki okrutnik jeden z drugim jak ja farmił WN na artach? To już lepiej dodajmy ogłuszenie na BZ i FV.
Farmić wn8 na artach to można było przed ich nerfem. Teraz arciarze są na łasce RNG i mechanizmu, który bardzo często zalicza obrażenia za 1/3 wartości bazowej. Strzał z Arty w tylną klapę medal za 1177dmg to przypadek. Błąd gry.
Można by zlikwidować wn7 i dodać wn9 uwzględniając spota i gąski.
Tylko wg by musiało by te dane udostępnić, a najwyraźniej ich nie udostępnia – nie widziałem na żadnej stronie ze statami wartości spota.
Można to sprawdzić 😉 jak nie zapomne to jutro dam znać
Yo yo i co cos wiadomo czy te statystyki sa widoczne? Aby zrobić wn9 ? 😉
Z API wota player ratings ma przestarzałą metodę i nie uzyskałem odpowiedzi, czy są, czy nie. Jedynie dmg po asyście jaki widzę to:
„avg_damage_assisted”: 498.43,
Zgadzam się – tego najbardziej brakuje, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż do np. MoE jest liczony CMD, a do wn8 tylko DMG zadany osobiście. To się rozjeżdża, czyż nie?
najważniejsze info o WN8: jesteś czerwonym pomidorem – odinstaluj grę, dziękuje bardzo
To wspolczuje jezeli faktycznie jest to dla ciebie wazne
Nikt nie chce mieć 14 małp w teamie, które poskładają się w 2 minuty. Nie wszystkim wystarczy wciśnięcie przycisku BITWA do dobrej zabawy w grze, niestety większość graczy to banda retardów z low IQ
Ja wiem, że to może być szok ale nawet osoby z wtr na poziomie 8-9k potrafią być na dole tabeli. Możesz mieć 5 „małp” i 10 ogarniętych graczy którzy się wyleją i te „małpy” wygrają bitwe. Takie segregowanie kto jest lepszy kto gorszy nikomu nie służy
Słowo klucz to skala. Ile razy wywaliło Ci się 5 niebieskich/fioletów w bitwie a ile razy 5-10 czarnoczerwonych mesjaszy giereczki ?
No to wiadomo, że takie coś nie zdarza się często. Ale świat nie jest czarno-biały i WoT też nie. Chyba nie myślisz, że albo gracz jest słaby albo dobry 😉
„Chyba nie myślisz, że albo gracz jest słaby albo dobry” – właśnie tak jest xD Nawet dobry gracz ma czasami słabą bitwę ale nie ona go definiuje tak samo jak słabego gracza nie definiuje dobra bitwa. z fioletem masz większe szanse na wygraną ponieważ ten gracz zwyklę robi kosmiczne wyniki co sprawia że odnosi zwycięstwa i adekwatnie jest ze słabym graczem.
Kolorki są nie tylko czerwone i fioletowe więc twierdzenie że gracz jest albo dobry albo słaby jest błędne.
To jak ci to nie starczy to albo nie graj w te gre, albo graj w tryby gdzie mozesz samemu dobrac pozostalych wspolgraczy, Panie Generale Randomkowy.
I gram ADV, ale aktualnie nie ma takiej opcji więc nie ma innej opcji jak grac z 4funowcami którzy powinni nie wychodzić z pasjansa a w WOT to max 3 tier.
A na X tier to same fiolety powinny grać. Ciekawe co stałoby się z waszymi ukochanymi kolorkami i cyferkami po miesiącu takich randomków. To by dopiero było zdziwienie.
jakby mnie obchodziło twoje zdanie ….
I na kim wówczas będziesz robił swoje kolorki … zostaniesz wówczas pomidorkiem i też odinstalujesz?
Wiesz, że do gry przychodzą nowi gracze i zaczynają od 0,00 czyli w czerni?
Wracaj do podstawówki, profesorku, bo świat cię przerasta.
Ja wole gra przeciwko graczom 1000-2000 WN8 niz takim ponizej 300 WN8 ! Dlaczego ? proste jak gram przeciwko graczom co maja 300 wN8 ok 60-80% strzalow w nich to rykoszety albo brak trafien, lub trafienia krytyczne za 0 DMG, Niewazne w co celuje RNG robi swoje czyli chroni slabego gracza ale nikt tego nie przyna ze mu RNG pomaga … 99% przyadkow strzelajac na dobicie gracza z 300 WN8 nie trafie lub rykoszet …Tak wyglada dzisiejszy ustawiony WOT plus grajci na zwyklym koncie nie premium to zobaczycie prawdziwe RNG !