Zmiany w balansie w aktualizacji 1.20
Dowódcy!
W aktualizacji 1.18 skorygowaliśmy parametry techniczne wielu pojazdów. Podczas kolejnych kilku miesięcy, które upłynęły od momentu wprowadzenia tych zmian, z uwagą śledziliśmy ich rezultaty i jesteśmy gotowi do podjęcia następnego kroku.
W aktualizacji 1.20 zmienimy współczynniki bojowe 27 pojazdów brytyjskich, niemieckich, francuskich i z innych gałęzi. Te różnorodne poprawki balansu powinny dostosować efektywność tych maszyn i jednocześnie zachować kluczowe dla nich cechy rozgrywki. Niektóre z wybranych zmian wpłyną na maszyny sąsiadujące z pojazdami poddanymi korektom, więc ich parametry bojowe także zostały dostosowane, aby zachować równowagę zmian. Przyjrzyjmy się każdej z grup indywidualnie.
Pojazdy poziomów IX–X: subtelne, a zarazem efektywne udoskonalenia
Zmienią się parametry następujących wysokopoziomowych pojazdów w taki sposób, aby podnieść skuteczność bojową tych jednostek:
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
Pojazdy brytyjskie
Jak wynika z Waszych opinii i naszych danych XCenturion Action X nie stanowi równorzędnej konkurencji na polu bitwy i potrzebuje lekkiego wzmocnienia możliwości bojowych. Dlatego też skrócimy jego czas przeładowania (teraz wynosi on 8 s w miejsce 8,6 s) i ulepszymy rozrzut podczas ruchu oraz obrotu kadłuba i wieży. Prędkość w przód również zostanie nieznacznie ulepszona z 53 do 55 km/h.
Pojazdy niemieckie
XRheinmetall Panzerwagen również nie może pochwalić się tak dobrymi wynikami jak jego oponenci z tego samego poziomu, przez co nie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród graczy. Ulepszone działo może sprawić, że maszyna będzie bardziej efektywna w bitwach. Równocześnie czas przeładowania i celowania pojazdu Panzerwagen zostanie skrócony odpowiednio z 9 do 8 s i z 1,6 do 1,4 s. Ulepszyliśmy także wartość rozrzutu na 100 m: z 0,36 do 0,33, jak i rozrzut podczas ruchu oraz obrotu kadłuba i wieży (z 0,14 do 0,10).
Gałąź amerykańska
Choć XT57 Heavy Tank jest dość mocny i bez kompleksów może rywalizować w bitwach losowych i w Natarciu, przyda mu się niewielka poprawa mobilności i komfortu strzelania. Prędkość maksymalna cofania zostanie zwiększona z 12 do 14 km/h, a czas celowania zostanie skrócony z 2,9 do 2,7 s. Zredukujemy także nieznacznie rozrzut podczas ruchu oraz obrotu kadłuba.
Gałąź włoska
Wasze opinie wskazują na to, że rola XRinoceronte podczas bitwy mogłaby być bardziej uwypuklona. Dlatego zamierzamy wzmocnić jego pancerz wieży i prędkość specjalnych pocisków kumulacyjnych. Zwiększymy także prędkość cofania z 12 do 15 km/h.
Pojazdy średnich poziomów: mocniejsze i bardzie niebezpieczne
Po analizie danych zorientowaliśmy się, że następujące pojazdy poziomów VI-VII, aby ich efektywność uległa poprawie wymagają ulepszeń w sektorach siły ognia, mobilności i żywotności. Każdy z tych pojazdów został poddany indywidualnej ocenie – jesteśmy przekonani, że wprowadzone zmiany zwiększą atrakcyjność tych maszyn.
Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć
ARL V39
Prędkość ruchu w przód zwiększy się z 42 do 45 km/h, a czas przeładowania działa 90 mm AC DCA 45 zostanie skrócony z 9 do 7,5 s.
Tiger (P)
Pancerz przedni górnej wieży zostanie wzmocniony. Ulepszymy stabilizacje, czas przeładowania i rozrzut podczas obrotu wieży dla działa 8,8 cm Kw.K. 43 L/71. Powiększymy też pulę PW.
Ikv 90 Typ B
Ulepszymy rozrzut na 100 m działa 9 cm kan m/F z 0,36 do 0,32 m. Czas celowania zostanie skrócony z 2,3 do 2 s.
Spähpanzer SP I C
Zostanie skrócony czas przeładowania dział 90 mm D921 F1 i 90 mm Mecar oraz rozrzut podczas obrotu wieży.
Т-43
Rozrzut działa 85 mm D5T-85BM podczas obrotu wieży zostanie ulepszony. Udoskonalimy także jego rozrzut podczas ruchu.
Comet
Zredukujemy rozrzut podczas ruchu i obrotu kadłuba.
A-44
Czas celowania działa 107 mm ZIS-6 zostanie skrócony z 3,4 do 2,9 s. Rozrzut na 100 m i podczas obrotu wieży zostanie zredukowany odpowiednio z 0,45 do 0,43 i z 0,16 do 0,12.
Zbyt efektywne pojazdy wysokich poziomów: bardzo wyważone zmiany
Gałąź francuska
W aktualizacji 1.18 zbalansowaliśmy niektóre współczynniki pojazdu XAMX M4 mle. 54 , aby wzmocnić go w roli pierwszoliniowego harcownika. Jednak analiza jego znacząco wzmocnionych statystyk bojowych ujawniła, że wymagają one lekkiej korekty w aktualizacji 1.18.1.
Przez kilka miesięcy monitorowaliśmy efektywność tego groźnego czołgu ciężkiego w bitwach losowych. Obserwacje jasno wykazały, że te zmiany nie były wystarczające. Postanowiliśmy kontynuować działania i nieznacznie zmieniliśmy następujące parametry działa 130 mm/45 Model 1935:
- czas celowania: z 2,2 na 2,5 s
- czas przeładowania: z 13,4 na 14 s
- rozrzut działa na 100 m: z 0,33 na 0,36.
Rozrzut podczas ruchu i obrotu kadłuba oraz wieży również zostanie zmieniony. Te mocno wyważone poprawki pozwoliły nam na korektę jego efektywności w bitwach i dostosowanie parametrów do innych czołgów ciężkich.
Działa AMX M4 mle. 51 oraz AMX 65 t również będą stopniowo korygowane.
Pojazdy włoskie
Rozumiemy emocje, jakie pojawiły się wśród społecznoście po nerfie efektywności XProgetto M40 mod. 65 . Pojazd ten jest bardzo popularny, a gracze go lubią, więc pytacie po co zmniejszać jego skuteczność, skoro jego procent wygranych wynosi około 49%, co nie jest wysoką wartością. Ale w tym przypadku zwracamy uwagę na 2 inne bardzo ważne parametry:
- Progetto M40 Mod. 65 to najpopularniejszy czołg średni X poziomu w grze w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. A jego popularność wciąż wzrasta
- Ten pojazd jest w pierwszej trójce pod względem średnich uszkodzeń zadawanych na bitwę wśród wszystkich czołgów średnich TX poziomu.
Śledząc te wszystkie trendy, chcemy nieznacznie zmiejszyć efektywność pojazdu i jego zahamować jego rosnącą popularność.zdecydowaliśmy się lekko skorygować jego efektywność i zredukowaliśmy prędkość cofania z 23 do 20 km/h,jak również zwiększyliśmy rozrzut działa podczas ruchu i obrotu kadłuba. Zmniejszymy też wytrzymałość przedniej górnej płyty przez co ten włoski drapieżnik stał się podatniejszy na uszkodzenia z każdej odległości. W związku z tym działo IXPrototipo Standard B również zostanie stopniowo dopasowane.
Pojazdy amerykańskie
XT110E3 to wspaniały pojazd, który odstaje od innych niszczycieli czołgów X poziomu w grze. W pewnym stopniu stał się bezkonkurencyjny na polu bitwy. Głównym powodem obniżenia charakterystyki tego pojazdu jest jego pierwsza pozycja w czołówce pod względem średnich zadawanych uszkodzeń na bitwę wśród wszystkich niszczycieli czołgów X poziomu. Jest on również w pierwszej dwójce pod względem średnich zablokowanych uszkodzeń na bitwę wśród wszystkich niszczycieli czołgów X poziomu. Nawet biorąc pod uwagę, że pojazd ten nie jest zbyt popularny, to już teraz zainteresowanie nim zaczyna wpływać na bitwy losowe. Dlatego też podjęliśmy decyzję o zmianie jego współczynników:
- pula PW: z 2050 na 1950 PW
- zasięg widzenia: z 390 na 370 m
- czas przeładowania: z 17 na 18 s
- czas celowania: z 2,5 na 2,7 s.
Dowódcy! Z niecierpliwością czekamy na Wasze opinie i komentarze na temat zmian w balansie pojazdów!
Ź: Portal EU
Szkoda, że premce Brytyjskiej nie poprawili –zmniejszony rozrzut podczas ruchu oraz obrotu kadłuba.
Pojeby przesadzone premki i specjalne co róż dodają a drzewkowe nerfia .I do tego kometarze tych lemingów zmanipulowanych mediami po 5 dawkach smierciawki i z flagami bandery pod profilowym na smiecbooku haha hard level idiot
2 lata od ostatniego komentarza i już Ci się odkleiło? 🫣
Saszki grające kacapskimi medami za często rykoszetowali od proga65 i stąd nerf. Teraz z zasady 3 kalibrów będą wbijali się jak w masło. Każdy przecież wie, że to radziecka technika górowała nad zachodnimi tankami, więc musi być w grze najlepsza i z tego samego powodu jest tak łatwo mielona w Ukrainie:)
Jak już to na Ukrainie. Naucz się mówić i pisać po polsku rusko onuco.
Obydwie formy są prawidłowe a poza tym to właśnie ruska onuce by napisała „na Ukrainie”
Mi to tam wafel, czy ktoś napisze „w Ukrainie”, czy „na Ukrainie” (kiedyś chyba poprawnie było tylko „na”, ale język się zmienia). Ale ciekawi mnie dlaczego niby ktoś używający formy „na Ukrainie” miałby być według ciebie „ruską onucą”, skoro jak sam napisałeś obie formy są prawidłowe. Swoją drogą tego typu wyzwiska stosują zazwyczaj bardzo ograniczeni ludzie, którzy strasznie takich sformułowań nadużywają. W kółko tylko „naziole” albo „onuce” xD
Czytanie ze zrozumieniem kolego, nie napisałem „skoro piszesz na Ukrainie to jesteś ruska onucą” tylko „to właśnie ruska onuca by napisała na Ukrainie”
Po co w ogóle kogoś tak nazywać?
Nie wiem po co kogoś tak nazywać. Mój komentarz jest jedynie odpowiedzią na to co napisał Funky Kowal. Naturalnym jest, że w takim przypadku używa się terminologii użytej przez osobę która napisała komentarz na który się odpowiada. Czy naprawdę tak krótki komentarz jak mój trzeba rozbijać na drobne kawałki aby każdy mógł to dobrze zrozumieć?
„Progetto M40 Mod. 65 to najpopularniejszy czołg średni X poziomu w grze w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.”
Ruskimi obiektami nie gram dla zasady i niewazne jak mocno znerficie Progetto nigdy nie wsiade w ruskie pojazdy.
Proszę… powiedz, że przez wojnę nie wsiądziesz w kacapskie czołgi… ^^
Mówię, słyszysz?
jestem uposledzony i nie moge sie powstrzymac od pisania glupich komentarzy
Proszę wyjdź sojarska kurko co gry nie odróżnia od życia … Jak ci każda przestać wcinać mięso to będziesz z dumą wpierdalać trawę?
Ja od początku tej gry 9 lat temu z zasady nie gram bolszewickim złomem.
Na złość KUT45OM trzeba grać jeszcze więcej progiem bo lubię
„*W aktualizacji 1.18* skorygowaliśmy parametry techniczne wielu pojazdów. Podczas kolejnych kilku miesięcy, które upłynęły od momentu wprowadzenia tych zmian, z uwagą śledziliśmy ich rezultaty i jesteśmy gotowi do podjęcia następnego kroku.”
a to cofnelismy sie w czasie?
Chyba jesteś nowy, ale wytłumaczę w np. (aktualizacji 1.17) miał 0.18 w poruszaniu i obrocie działa, w (aktu. 1.18) dostał buffa, dali 0.12, w (aktu. 1.18.1) dostał nerfa do prędkości z 40 na 35. teraz dostanie 0.16 do działa czyli nie nerf bo na początku miał 0.18. Nerfem jedynie jest czas skupienia z 2.20 na 2.50. Nawet czas przeładowania to nie nerf bo miał 15 a teraz będzie miał około 14.
Ludzie zapominają jakie statystyki miał Proggeto 65 w innych aktualizacja, tak słabo się interesują, banda 🤡🤡🤡
Pies je..ł WG. Wszystko co jest coś warte w tej grze muszą spieprzyć.
Nerf E3 po tylu latach i poco to jak nikomu nie przeszkadzał przestańcie robić po premium i dodawać do gry przesadzone czołgi dajcie garnek dla czifa a 279 zmiejszcie pene i wtedy bd ok
Nerf to miał jak zabrali mu 850 na strzał. Co wy wiecie o nerfach 🤡🤡🤡?
Z większością zmian idzie się zgodzić, a przynajmniej z ich kierunkiem. Z buffem M4 mogli lekko przesadzić, E3 to jedna z mocniejszych dych, buff Rino za słaby, ale może będzie kolejny. Natomiast powód nerfa Progetto to jakieś kosmiczne kuriozum. Ludzie pytali, dlaczego nerfią czołg, który jest daleko poza czołówką najmocniejszych dych, natomiast społeczność bardzo go lubi i choć przeciętny, to gra nim po prostu sprawia przyjemność. Zaczęto wysuwać oskarżenia pod adresem WG, że nerfi ten czołg tylko dlatego, że jest popularny i chce zmusić ludzi do grindu innych medów bądź zabijania się o te specjalne – płacąc kredkami, free expem, goldem, bądź czasem spędzonym na CW. No i po 2-3 tygodniach dostajemy odpowiedź – wszystko zostało przemyślane, przeanalizowane, a głównym powodem nerfa jest… uwaga… POPULARNOŚĆ! To jest naprawdę plucie w twarz każdemu z osobna, kto na forach gry od miesiąca protestował przeciwko tym zmianom. Dodatkowo blady strach pada na każdy czołg, którym się gra (lub w przypadku nowych będzie grało) przyjemnie i dzięki temu jest popularny. Jedyne co jest nietykalne, to pojazdy specjalne i premium. I właśnie dlatego ostatnio grywam już tylko premkami, których nakupiłem 4-5 lat temu, gdy płacenie za grę w WoT uważałem jeszcze za normalne.
Kiedyś było tak, że społeczność WoT RU miała jakiś wpływ na grę – niewielki, ale jednak. Nasza rola była niewielka, ale przyczyny były jasne – była to społeczność kilkukrotnie liczniejsza od EU, która z kolei była liczniejsza od reszty razem wziętej. Ale teraz się zmieniło. Sporo ludzi z RU przeszło na EU, a serwer RU stał się de facto osobną grą. Zmiany na Progetto potraktowałem jako swoisty test dla WG – czy posłucha graczy, którzy w tej sprawie byli niemal jednomyślni. I oni ten test właśnie koncertowo oblali. Nadchodzi nowy BP ze stylem na Mausa którego mam i UDESa, którego zamierzałem zrobić, ale dziś rzygać mi się chce na samą myśl o tej grze i jej twórcach. Miałem w tym roku na dobre wrócić do tej gry, bo od 2 lat grywam dość sporadycznie, ale skończy się pewnie jedynie Frontline, może WT auf i potem czekaniem już tylko na świąteczne bonusy, oczywiście tylko te darmowe, bo skrzynek od 3 lat już nie kupuję. Pozdrawiam WG, wasz były klient.
+1 dowód na to, że zdanie graczy jest uja warte dla WG
„Pozdrawiam WG, wasz były klient.” w sensie do grudnia były klient ? bo później kupisz/kupicie paczunie i zapomnicie TO o czym teraz naspiałeś prawda ? Wy tylko gadacie tak, a w grudniu już zapominacie i kupujecie paczunie za 1k lub więcej, taka to wasza hipokryzja.Więcej kupujcie to na pewno WG będzie się z waszym zdaniem liczyć drodzy koledzy, a teraz minusujcie pokażcie jak prawda co niektórych was boli.
Umiesz panie kolego czytać ze zrozumieniem? Ostatnie paczki jakie kupiłem to te w których była do wylosowania dwururka, E75 TS (których nie dostałem), i ten śmieszny upośledzony Sherman tzw. „Improved” (czytaj Disabled), który od tamtej pory kurzy się u mnie w garażu. To był bodajże przełom 2019 i 2020 roku, czyli jeszcze przed koronaświrusem. Na święta są po prostu zarąbiste bonusy do expa i zarobków (które do niedawna łączyłem dodatkowo z kontem premium), można też z „darmowych” skrzynek wylosować masę fantów, czego w tym roku nie było (ale może jeszcze wróci). Ok 5-6 lat temu potrafiłem wywalać ponad 6 stówek rocznie na tę grę, dziś to mi się w głowie nie mieści (żałować nie żałuję, wtedy WoT dawał mi taką radość, jak żadna inna gra wcześniej i później). Przez całe ostatnie 4 lata łącznie nie wydałem więcej niż 300 zł.
Dziś w zasadzie opcje mam trzy:
1) Jak wspomniałem, powracać do gry głównie na czas eventów, m. in. Frontline które ubóstwiam, bo to chyba jedyne czego WG jeszcze nie spartoliło (choć próbowano spaprać IX tierami, ale na szczęście wtedy jeszcze cokolwiek słuchano graczy).
2) Wrócić i grać jak dawniej, po 20-25 bitew na dzień, ale ZA DARMO – o ile starczy mi czasu na WoT, to opcja niegłupia. Moje konto jest samowystarczalne, zapasów konsumabli mam na 2 lata, free expa pod sufit, a wówczas będę „wampirem” na zdrowym organizmie WG – zużywam ich zasoby, a w zamian nie daję absolutnie nic.
3) Porzucić WoT całkowicie, skupić się na innych grach – mało prawdopodobne, gdyż nie dysponuje obecnie sprzętem do ogrywania niczego, co wyszło po 2017-18 roku. Z F2P żadnych LoLi czy innych tego typu nawet nie próbowałem, statki mnie nudzą, samoloty no comment, War Thunder z jego upośledzoną mechaniką? Ni to symulator, ni arcadowa strzelanka. W AW miałem konto z pewnymi osiągami, niestety jakieś 3 lata temu utraciłem maila na którego było zarejestrowane, a passów zapomniałem. Rozwijać od nowa? Szkoda zachodu. Jedyne w czym do czegoś doszedłem to gierka od Gaijinów o nazwie Crossout, parę lat temu pokochałem za klimat post-apokalipsy i swobodę budowania maszyn, czy dziś bym polecił? Też idzie w stronę agresywnej monetyzacji jak WoT, balans leży, a nerfy adresowane nie tam gdzie trzeba. Ale głupoty devsów WG z tłumaczeniem nerfa Progetto chyba przez parę lat nikt nie przebije.
Mało gier sieciowych znasz.
Ale mało jest graczy na forum itp. Ich głosy się nie liczą tak bardzo jak tych co nigdy na forach i grupach nie siedzą, oni tylko grają.
tego nie można nazwać rebalansem czy buffem a buffem kosmetycznym, a dla rino zmiany są wręcz śmieszne, ten czołg cierpi na DPM za wolno przeładowuje aż za wolno, ma 2000 dpm najmniej ze wszystkich czołgów ciężkich, i te przeładowanie między pociskami jest śmieszne, teraz wszyscy zaczną jeździć tyłem bo dostanie buffa, lub śmieszna prędkość do pocisków, czołg będzie nadal tym samym szrotem jakim był na początku wprowadzania go, symulatorem ładowania.
Buff dla AX i RHM PZW solidne
Buff dla T57 coś poprawi ale nadal nie będzie się wyróżniał w bitwach
Buff dla Rino nic nie znaczący
Nerf Dla AMX jak nabardziej potrzebny, lecz stablizacje mogli zostawić
Nerf dla E3 wszystko na +
Nerf dla Progga to kpina
moim zdaniem nerf proga bardzo dobry za duzo odbijal górna płyta a nerf e3 to nieporozumienie, e3 powinien dostac buffa do garnku i pancerzu na dachu i nie potrzebny nerf działa
Nie E3 była ok czołgiem idealnie zbalansowanym tylko wg pcha się tam gdzie nie trzeba
e3 miał to do siebie, że potrafił kontrować przesadzone czołgi nagrody.
Teraz ludzie będą jeszcze częściej wybierać czołgi kampery. Bo skoro nie masz pancerza i nijak nie jesteś w stanie powalczyć na pierwszej linii to jak inaczej szukać przyjemności z gry?
„czolgi kampery” xD dobry gracz nawet czolgiem bez pancerza na pierwszej linii swoje zrobi, a slaby nadal będzie stał swoim pudzianem na czerwonej linii i oddawal 1 strzał na gre. im wiecej slabych, kampiacych graczy tym tak naprawde lepiej, bo bitwy bedą dluzsze i bedzie mozna wiecej sfarmic
Na której mapie czołg bez pancerza jest w stanie swoje zrobić?
Mistrzu, kup słownik, bo oczy bolą od czytania
Jakie to są imbecyle… „Progetto M40 Mod. 65 to najpopularniejszy czołg średni X poziomu w grze w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. A jego popularność wciąż wzrasta”. Może dlatego, że WG dało ten czołg w wierzchołku drzewa z 3 razy w ciągu ostatnich 3-4 lat + był w 9 sezonie przepustki bitewnej? Na to nikt z WG nie wpadł skąd może wynikać taka popularność?! Co za barany…
Popieram
szkoły na wschodzie nigdy nie miały zamiaru uczyć rozsądku.
Czyli nerfimy wszystko co nie jest ruskie. Macie grać ruskimi, bo są najlepsze… Tak to wygląda.
Radzieckiego, klakierku ruski.
Masz na myśli oczywiście sowieckie. Bo to był związek sowiecki przecież.
„Progetto M40 Mod. 65 to najpopularniejszy czołg średni X poziomu w grze w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. A jego popularność wciąż wzrasta”
wybitny powód do nerfa (zwłaszcza, że jest top3, a nie top1 z ostatnich 60 dni, a podobno „jego popularność wciąż wzrasta”)
idąc tą logiką również top3 niszczyciel X tieru pod względem bitew rozegranych, jagdpanzer e100, powinien zostać znerfiony do spodu
jest srogo chlane w siedzibie 💀 👍
edit.
skąd oni biorą w ogóle te informacje? xd
„Ten pojazd jest w pierwszej trójce pod względem średnich uszkodzeń zadawanych na bitwę wśród wszystkich czołgów średnich TX poziomu.”
Z 60 dni progetto zajmuje TRZYNASTE miejsce pod względem dpg, 7 licząc tylko czołgi drzewkowe. No maksymalnie średnie statystyki.
Na tomatach masz dane z 60 dni a jak wiadomo 6 miesięcy > 60 dni. Co do tego skąd oni mają dane to pewnie też odnoszą się do 6 miesięcy nie 2 a że oni są producentami gry, możemy się spodziewać, że mają bardziej obszerne dane niż mają przedstawione dla użytkowników w api
no ta, tylko w jakim celu jako powód do nerfa brać przedawnione dane
to jakby powiedzieć, że należy znerfić Krana ponownie, bo ma 3 najlepszy dpg w historii serwera drzewkowych czołgów ciężkich (wotlife)
co z tego, że z 60 dni jest w drugiej połówce xd (tomatogg)
Gówno wiem o tej grze ale jak czytam powody rebalansu np prog to zastanawiam się kto tam podejmuje decyzje.
marketingowiec.
nerf dobrych drzewkowych i wrzucać czołgi za szmal.
Wtedy nie będziesz musiał robić drzewek. Wystarczy, że kupisz coś z ich oferty.
Mam nadzieję, że wg się srogo przejedzie tym ż***wskim podejściem.
Pisz: „Żymskim podejściem”… Żymianie są wszędzie 🙂
idiota który nie gra w tę giereczkę
Niech zbanuja wszystkie pomidory poniżej 49 %wr to będzie święty spokój z balansem
O dzięki, łapię się żebyś mnie nie banował z moim 49.01% 😀
Zostaw pomidorki, są to dobre chłopaki. Potrafią popełnić kardynalne błędy ale są darmowym pokarmem. No i robiąc takiego pomidorka można wyjechać 3xR z zamkniętymi oczyma 😀
Pomidorki są potrzebne, bez pomidorków fiolety nie byłyby fioletami. A ich bezmyślne wyjazdy poprawiają dynamikę rozgrywki. No i czasami potrafi obserwowanie co taki robi wywołać uśmiech
na twarzy.
A jak byś nabił swoje 51%?
xD