Misja zwiadowcza 2022: wyniki
przez Bin4r ·
Dowódcy!
Po dwóch tygodniach intensywnych bitew toczonych na sześciu kandydujących mapach Misja zwiadowcza dobiegła końca. Doceniamy Wasz znaczący wkład w kształtowanie przyszłości World of Tanks. Ponad 205 019 graczy World of Tanks w Europie przetestowało proponowane prototypy map, a 172 547 z nich znalazło czas, aby wypełnić ankiety. Łącznie w ramach Misji zwiadowczych rozegrano w Europie ponad 4 784 850 bitew. Z przyjemnością informujemy, że wszystko poszło gładko: otrzymaliśmy cenne uwagi, zebraliśmy mnóstwo statystyk bitew i możemy teraz oficjalnie wskazać dwie cieszące się największym powodzeniem lokalizacje: Aquila i Anikiejewka.
Misja zwiadowcza: Przegląd
Podczas wydarzenia gracze mogli przetestować sześć kandydujących map, z których trzy były zmodyfikowanymi prototypami z zeszłego roku, a trzy kolejne były zupełnie nowe. Po rozegraniu co najmniej sześciu bitew na danej mapie można było wypełnić szczegółowy kwestionariusz, w którym wskazywano jej mocne i słabe strony.
Zestawienie map
Podczas misji zwiadowczej gracze mieli okazję przetestować następujące mapy:
|
|
|
Więcej informacji o każdym z tych prototypów lokacji możecie znaleźć w artykule wprowadzającym.
Zwycięskie lokacje
Aby określić, które prototypy map należy dalej rozwijać, uwzględniliśmy:
- Opinie graczy i łączną ocenę każdej z map
- Zbierane dane na temat zbalansowania i różnorodności rozgrywki
Aquila
W oparciu o wymienione powyżej kryteria, mapa Aquila wypadła najlepiej. Graczom bardzo przypadła do gustu różnorodność dostępnych na mapie decyzji taktycznych oraz fakt, że każdy typ pojazdu mógł znaleźć dla siebie miejsce w każdej istotnej części mapy. Reakcja na wielkość miejsca (1200 m x 1200 m) była również pozytywna. Co więcej, graczom podobało się, że przegrywające drużyny mogły często odwrócić przebieg bitwy, jeśli strategicznie podeszły do swojej ostatniej linii obrony. Średnio bitwa na Aquili trwała 7 minut i 40 sekund, a odsetek remisów był znikomy. Nic więc dziwnego, że większość osób, które wypełniły ankiety, doceniła tę koncepcję mapy i chciała, aby ta lokacja znalazła się w grze.
Zawsze jednak można coś poprawić. Na przykład wystąpiła niewielka dysproporcja we wskaźniku zwycięstw, na korzyść drużyny północnej. Z Waszą pomocą udało nam się zidentyfikować kilka problematycznych pozycji, które leżą u podstaw problemu.
1. Ta pozycja daje mniej możliwości kontroli mapy niż symetryczna pozycja drużyny północnej.
2. Drużynie południowej brakuje dogodnego miejsca do konfrontacji z przeciwnikami zjeżdżającymi ze zbocza wzgórza.
Mapa Aquila zostanie włączona do naszego procesu produkcyjnego i będzie poddana udoskonaleniom, a jej wydanie planowane jest na rok 2023 (po zakończeniu prac nad Zatoką małż).
Anikiejewka
Mapa Anikiejewka zajęła drugie, nieodległe, miejsce, a wielu z Was ze zniecierpliwieniem czekało, aż stanie się ona częścią zbioru map bitew losowych. Podobnie jak w przypadku Aquili, gracze, którzy wypełnili ankiety, docenili możliwości dostępne dla różnych typów pojazdów w obrębie całej mapy. W rzeczywistości Anikiejewka została uznana za najbardziej taktycznie uniwersalny spośród wszystkich sześciu propozycji. Odsetek remisów w jej przypadku był wyższy niż u Aquili, ale rozkład współczynnika wygranych był mniejszy. Jednak i ta mapa wymaga „wyrównania”, a kilka kluczowych miejsc należy zmienić, aby zniwelować przewagę, jaką ma obecnie strona południowa.
1. To miejsce umożliwia drużynie południowej skuteczniejszą kontrolę nad nacierającymi ciężkimi czołgami przeciwnika niż jej lustrzany odpowiednik.
2. Jedna z kluczowych pozycji ogniowych daje więcej możliwości w porównaniu z jej odpowiednikiem po stronie północnej.
3. Drużyna południowa pokonuje to wzniesienie z mniejszym trudem.
Uwzględnimy te uwagi, przy ulepszaniu Anikiejewki do naszych standardów publikacji – nastąpi to pewnie po zakończeniu prac nad Aquilą.
A teraz trochę statystyki
Mapy gorących punktów dla zwycięskich prototypów pokazały, że czołgistom naprawdę zależy na taktycznej różnorodności rozgrywki i uważają, że każdy typ pojazdu powinien mieć szansę się wykazać. Jak widać poniżej, dedykowane kierunki i pozycje dla każdego typu pojazdu są dość wyraźne zarówno w przypadku Aquili, jak i Anikiejewki. Jednocześnie każdy gracz ma wiele opcji taktycznych (kolory oznaczające trasy różnych typów pojazdów na pierwszym zestawie map wydają się mocno ze sobą wymieszane).
Czołgi lekkie Czołgi średnie Czołgi ciężkie Niszczyciele czołgów Działa samobieżne
Mapy gorących punktów wg typów pojazdów
Aquila
Anikiejewka
Mapy gorących punktów dla drużyn
Aquila
Anikiejewka
Mapy pozycji ogniowych
Aquila
Anikiejewka
Najbardziej problematyczne miejsca wskazane przez graczy
Aquila
Anikiejewka
Mapy gorących punktów dla ruchu z baz
Aquila
Anikiejewka
Czekajcie na dalsze informacje o najlepszych mapach tego wydarzenia. Więcej informacji na ich temat, w tym ostateczny wygląd tych lokalizacji, przekażemy bliżej terminu planowanej premiery. Rozumiemy, że chcecie jak najszybciej zacząć grać na swoich nowych ulubionych mapach. Pamiętajcie jednak, że chcemy, aby te miejsca naprawdę wyglądały jak najlepiej i były dobrze zbalansowane, abyście mogli się nimi cieszyć jak najdłużej. Doprowadzenie mapy do jakości, która sprosta standardom publikacji zajmuje sporo czasu, ale pracujemy na najwyższych obrotach. W międzyczasie prosimy o cierpliwość i zapewniamy, że zostanie ona odpowiednio wynagrodzona. Przypominamy, że pierwsza „absolwentka” Misji zwiadowczej, mapa Posterunek, zadebiutuje w bitwach losowych we wrześniu 2022 roku, a druga, Zatoka małż, na początku 2023 roku.
Raz jeszcze dziękujemy za aktywny udział w Misji zwiadowczej!
Ź: Portal EU
Anikiejewka, serio ? w dodatku idealny czas żeby promować rosyjską mapę …
a w Covid też wierzysz jak w tą wojne?
Na aquila miałem akurat najwięcej remisów XD
Tak poza tematem, to otrzymałem mailea od wg:”Odbierz swój kod bonusowy na 500 szt. złotaWitaj, Dowódco!
Ostatnio wprowadziliśmy zmiany w stylu 3D Kelevra, o których jest mowa w puncie 7. umowy licencyjnej.
Rozumiemy, że być może wolałeś starą wersję stylu, dlatego w dowód uznania dla Twojej wyrozumiałości i lojalności oferujemy Ci dodatkowy kod bonusowy na 500 szt. złota, ważny przez sześć miesięcy!”
Więc jak ktoś kto ma ten styl i chce 500 golda za free niech sprawdzi swoją skrzynkę.
Potwierdzam. Dostałem wczoraj informacje. Miło że wg dało rekompensatę, ale wolałbym to „V” na tym czołgu bo dodawało to uroku, a tak to jest troche „łyso” na tej wieży
wystarczy żeby na tydzień wprowadzili mapy „na zadanie” i będą mieli bez żadnych ankiet dane jakie mapy ludzie chcą. mi osobiście wszystkie te nowe mapy się podobają na kazdej z nich można pograć wszystkimi rodzajami czołgów
Aquila z tymi pozycjami na wieżę w mieście była wyjątkowo nudna. Dziwię się że kanion nie przeszedł, najfajniejsza mapa z 6.
Szczerze? dobrze, że nie przeszły syfy pokroju dalekiego wschodu albo stoczni. Szkoda mi natomiast kanionu i tej drugiej mapy (chyba klosternal) bo one też oddawały. Oby wrocily kiedys do misji zwiadowczej.
ale ********* te mapy faktycznie, robią połowe mapy a drugą odbijają w lustrze, super urozmaicenie
tak jakby do tej pory mapy nie byly odbiciem lustrzanym. xD Karelia, pierwsza mapa w wot jest LUSTREM, himmel,el haluf, malinovka, prohorovka, pilzno, doslownie kazda mapa w grze.
Ale nie przyjdzie Dawid i zacznie bedzie zly o cos co jest w grze od jej poczatku.
inaczej będzie płacz bo jakaś strona ma dużo lepsze pozycje
wskażesz mi bitwy pancerne z historii gdzie pole bitwy było lustrzane? nie powinny takie być a by nieco zbalansować sprawę można by ewentualnie z różnych miejsc startować na mapie by nie utrwalać schematu jazdy danymi czołgami lecz wymuszać grę chociaż trochę opartą na myśleniu
WG coś analizuje związanego z grą poza dochodem? Niewiarygodne.
To czysty blef. Zanim cokolwiek wprowadzą miną lata. Śmieszne jest to że mapy są testowane latami bo balans, ale czołgi pokroju eboli wjeżdżają od tak.