Piaskownica: Wprowadzenie kategorii miejsc i wyposażenia

Koledzy z WoT Express przygotowali specjalny dokument, w którym uwzględnili wszystkie pojazdy wraz z podziałem wyposażenia na poszczególne kategorie. Google sheet dostępny jest pod tym linkiem.


Dla przypomnienia na czym polega wspomniany podział:

Zmiana liczby dostępnych miejsc

Liczba dostępnych miejsc na wyposażenie będzie zależeć od poziomu pojazdu. Na przykład, pojazdy I poziomu nie posiadają żadnych miejsc na wyposażenie, materiały eksploatacyjne, czy dyrektywy.

Na poziomach II-IV liczba dostępnych miejsc będzie się stopniowo zwiększać, a na IV poziomie osiągnie maksymalną wartość: trzy miejsca na wyposażenie i materiały eksploatacyjne. Na V poziomie zostanie dodane jedno miejsce na dyrektywy. Liczba miejsc dostępnych dla pojazdów V poziomu i wyższych nie zmieni się.

Nowy system pomoże początkującym szybciej i łatwiej opanować tę mechanikę. Zwiększy też przyjemność z gry, jednocześnie zapobiegając sytuacjom, kiedy doświadczeni gracze posiadający wiele rożnych typów wyposażenia wchodzą do niskopoziomowych bitew z oczywistą przewagą.

Wprowadzenie kategorii miejsc i wyposażenia

W nowym systemie, który chcemy wprowadzić, wyposażenie podzielone jest wg specjalnych kategorii i może zostać zamontowane w dowolnym dostępnym miejscu. Zostaną wprowadzone cztery kategorie:

  1. Siła ognia
  2. Żywotność
  3. Mobilność
  4. Zwiad

Każdy typ wyposażenia zostanie przypisany do kategorii, na którą ma wpływ, co ułatwi sortowanie wszystkich rodzajów wyposażenia istniejących w grze. Na przykład, Mechanizm dosyłający skraca czas przeładowania, zatem należy on do kategorii Siła ognia. Jedyny wyjątek stanowi Wentylacja, która zostanie zaliczona jednocześnie do trzech kategorii, ponieważ poprawia wszystkie charakterystyki oprócz przeżywalności.

Podjęliśmy te kroki, aby łatwiej Wam było nawigować całą gamę różnych typów wyposażenia oraz wykorzystać nowe mechaniki przypisywania wyposażenia do miejsc. Wprowadzimy specjalne miejsca na panelu pojazdu, które będą służyć do montowania wyposażenia. Nowy system pozwoli Wam też dobierać mnóstwo kombinacji wyposażenia.

Według naszego konceptu, liczba dostępnych miejsc i kategorii zależeć będzie od poziomu pojazdu. Na przykład, pojazdy poziomów VIII–X będą mieć dwie kategorie (jedna dla pierwszego miejsca, druga dla drugiego), a czołgi poziomów VI–VII posiadać będą jedną kategorię dla pierwszego miejsca. Wszystkie pojazdy V poziomu i poniżej będą miały miejsca bez przypisanych kategorii.

Jeśli kategoria wyposażenia zgadza się z kategorią miejsca, w którym je zamontowano, wyposażenie to da pojazdowi zwiększona premię. Jeśli kategorie nie zgadzają się, lub miejsce nie posiada kategorii, wyposażenie nie otrzyma premii. Jednak jakiekolwiek wyposażenie zgodne z danym czołgiem może być zamontowane w dowolnym miejscu, niezależnie od kategorii. Od Was zależy, gdzie chcecie je umieścić. Możecie też przemieszczać wyposażenie pomiędzy miejscami bez ograniczeń czy kosztów.

Ulepszone wyposażenie i wyposażenie z nagród dadzą Wam statyczną premię, niezależnie od miejsca, do którego zostaną przypisane; nie będą one też powiązane z żadnymi kategoriami. Co więcej, ulepszone wyposażenie da Wam większe premie niż obecnie.

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

51 komentarzy

  1. Anonim pisze:

    ,,Zapobiegając sytuacjom, kiedy doświadczeni gracze…” XD i tak wiele graczy będzie grało np. zbalansowanym valentinem na którym trzecie sloty są niepotrzebne.

  2. marcus pisze:

    To by było uper rozwiązanie pod warunkiem gdyby dodali jeszcze jedno miejsce wtedy każdy by sobie ulepszyl czołg czy to moca silnika,predkoscia itd. a tak to każdy zostanie przy swoim oprócz lajtow i tdekow.

  3. Grozmaryn pisze:

    Co nie zmienią, tak RNG i wstawione do gry boty zdecydują o przebiegu rozgrywek.

    I dajcie sobie spokój z podniecaniem się WN8. W rozgrywkach widać, że im więcej zielonych graczy, tym mniej miejsca w krzakach i przy czerwonej linii. Ot cały sekret WN8.

    Tak nieprecyzyjnie mierząc, to 5-8% graczy z wysokimi statami ogarnia grę na poziomie dynamicznej rozgrywki, przemyślanym kampieniu (do pewnego momentu) i graniu dla wygranej drużyny. Pozostali gracze, gdzie na oko można by uwierzyć w ich przemyślany i skuteczny styl gry to zwykli nabijacze statów. Ileż to razy losuje Cie do żółto-zielonej drużyny z fioletem lub dwoma, a po drugiej stronie czerwień i pomarańcz. 3-4 minuty gry i Twoja drużyna topnieje jak wazelina na słońcu. No ale wszyscy mieli staty – Qrła ziomeczku, jak nas polosowało!
    A inna sprawa to bitwy o twierdzę, natarcia. Zwłaszcza granie na tierach X. To jest właśnie to miejsce, gdzie większość z Was fanatycy WN8 nie gra pomimo tego, że macie te wasze niby klany pr0s-ów ze statami po resecie konta, lub po notorycznym kampieniu na randomach. Jeśli zmusicie się do gry – „no bo przecież na dyszkach się nie zarabia”, to spływacie jak kra po rzece. Wtedy to właśnie doskonale widać, że WN8 nie ma absolutnie znaczenia w tej grze, a liczy się zgranie zespołowe i całościowe ogarnięcie gry przez graczy w drużynie. A w bitwach klanowych można trafić na czerwono-pomarańczowego przeciwnika i trzeba się mocno napracować żeby wygrać.

    • Anonim pisze:

      Zloto, trafione w sedno. Zieloni i niby dobrzy gracze w życiu w piłkę nie kopali z kumplami na boichu więc nie oczekujemy że wiedzą co to gra zespołowa. W niej gra 15 graczy mniej lub bardziej ogarnietych. Fiolety tego nie kumaja i campa na czerwonej lini lub fast rush ma śmierć byle szybka a xvm to rak tej gry

    • O_o pisze:

      Cos w tym jest. Ostatnio mialem spine z takim resecikiem. Konto z 2011 roku, cale 3k bitew w maju 2020, oczywiscie tluczone na tierach 2-5. Gosc nie splacil nawet swojego hp i wywalil sie jak ostatnia pi*da na poczatku, grajac top tierem. Bitwa przegrana, ale typkiem 64 zrobilem topowy wynik expa i fragow w swoim teamie + wpadl high kaliber. Oczywiscie w bitwie wielki placz bo nie zagralem tak jak on sobie zyczyl. A po bitwie skomlenie bo „mialem farta…” I on zginal z mojej (sic!) Winy po drugiej stronie mapy… Argumenty, ze zagral jak ostatnia łajza i zeby zastanowil sie nad soba i swoim stylem gry oczywiscie nie docieraly bo on ma FIOLETOWE staty, a ja jestem zoltkiem i wota mam odinstalowac bo psuje innym gre… Dla mnie to najgorszy mozliwy sort graczy. Wrecz podludź. Nie dosc, ze toksyczni, to jeszcze wydaje sie im, ze wszystkie rozumy pozjadali… Wole sto razy bardziej grac z zoltym/pomaranczowym gosciem co ma kilkadziesiat tysiecy bitew niz farbowanym filecikiem, ktorego giereczka na wyzszych tierach weryfikuje…

      • Anonim pisze:

        Wiesz co z mojego doświadczenia to nie łączy się z kolorem, równie często taki jaskrawy czerwień, który nie wie co i jak kłócił się ze mną wmawiając mi, że jestem debilem bo on inaczej wie jak grać tym i tamtym czołgiem, a on wszystko wie jednocześnie grając jak ameba IQ z poziomu 20. Oczywiście resety z cyferką ale braku rozumu i chęci do gry drużynowej bywają równie denerwujący ale nie zrzucałbym całości jadu na „tych fioletowych” bo jad rozkłada się w miarę równo po całej palecie kolorów. Z tej strony gracz 2150 wn8, 56% win ratio.

      • hamci pisze:

        A nie szkoda Ci nerwów? Ja np mam wyl chat oraz nie pozwalam na wysyłanie do mnie wiadomości z lamentem. I tak 99% na chacie to spam albo żale. Jak ktoś ma wskazać pozycje wroga to kliknie na mapę. Chat i lamenty rozpraszają u nie dają przewagi w trakcie bitwy s po nitce szkoda czasu też jak masz boostery odpalone i tyle. Komu to potrzebne? I tak nikt tego nie egzekwuje masz sobie rportowac wg WG.

        • O_o pisze:

          Powiem Ci, ze ja lubie podyskutowac z takimi. Zwlaszcza jak nie maja zadnych argumentow. Takie troche skrzywienie psychiczne z mojej strony. No i mozna pokaleczyc angielski:) niestety rzadko mam okazje go uzywac, a tak to chociaz troche czlek ma praktycznej stycznosc z jezykiem Trzęsącej Dzidy 🙂

      • Sław pisze:

        Mówisz że na typ 64 nabiłeś DMG, Fragi a o ilości spora nawet nie wspomniałeś, super znawca, odezwał się specjalista od gry tak zwany top light camper noob

    • Gawron pisze:

      Co za pierdolety, ale może nie jestem w tej grupie dobrych? Mam 2000wn8/38k bitew, pierwsze konto. Zawsze gram dynamicznymi maszynami – medami głównie. Kiedyś były to HT przełamania – mój ulubiony e100, potem st-1. Teraz gdy meta jest zupełnie inna są to progetto, skody, magazynki, radzieckie naleśniki itp. Nie mam OP maszyn z klanów. Nigdy w żadnym klanie nie byłem. Z TD kiedyś grałem jgt8.8 jako pierwsza linia sporo, nie mam żadnych szwedzkich TD. Gdyby kiedyś było tyle możliwości przeskakiwania słabych czołgów i szybszego EXPienia to miałbym ogólny WN8 na pewno wyższy. Przykładowo pierwsza moja linia to była do IS-4. Na KV-4 musiałem rozegrać 800 bitew, żeby odblokować ST-1 i byłem wtedy pomarańczka. Zawsze też sporo grałem stockowymi maszynami co nie pomaga wbijać WN8. Nigdy nie lubiłem też gry na tierach 1-3, więc nie mam maszyn do podbijania sobie tego parametru. Teraz się utrzymuje w Wn8 2300-2700 recenta. Sporo mitów w twojej wypowiedzi.

    • Tanker pisze:

      Grozmaryn, podaj proszę swój nick w grze. Może spotkamy

  4. O_o pisze:

    Nie chce byc czarnowidzem i mam nadzieje, ze sie myle, ale wedlug mnie skonczy sie to wszystko jak z rebalansem amunicji. Pitu pitu, szmery bajery, my chcielismy, ale negatywny feedback ze strony graczy, wiec odkladamy w blizej nieokreslona przyszlosc. Chociaz z drugiej strony wlozyli w to wiecej pracy niz w rebalans amunicji, wiec moze chociaz czesc zmian wprowadza…

  5. Jakubczolg pisze:

    Na piaskownicy są do zrobienia misje na golda. Czy muszę pobierać piaskownicę, by na koncie w grze otrzymać tego golda? Bo nie ukrywam, że WG w końcu zrobiło fajne misje na golda, tylko nie wiem czemu dało je na oddzielnym serwerze 🙁

  6. Anonim pisze:

    Możecie też przemieszczać wyposażenie pomiędzy miejscami bez ograniczeń czy kosztów.

    Chyba najważniejsze info z tego całego…

  7. Spinar pisze:

    Czyli wg wybierze co mogę na ht montować? Czyli co? Jak mam kaprys miec lornetkę na CAX to co? Nie i h….?

    • Hehe123 pisze:

      Tak, na to wychodzi

    • Ktoś pisze:

      Kolejny nie umie czytac…
      Te miejsca sa tylko jako dodatek! – jak dasz tu cos masz bonus, jak cos innego co nie pasuje – to dziala tak samo jak wczesniej nic sie nie zmienia!
      A po drugie jak chcesz dawac lornete na CAX to lepiej zeby ci narzucili co masz zakladac
      dziekuje pozdrawiam

      • Proszący o zbyt wiele? pisze:

        Z artykułu wcześniej, stoi jak byk…

        „Wyposażenie:
        Lorneta polowa

        Dostępność:
        Wszystkie niszczyciele czołgów II poziomu i wyżej

        Powłoka antyrefleksyjna

        Wszystkie lekkie, średnie i ciężkie czołgi II poziomu ll o wyżej”

        Jak to było? „kolejny nie umie czytać”?

        • Ktoś pisze:

          A to fakt tego nie zauwazyłem! Mój błąd – co nie zmienia faktu ze zmiana ta jest na dobre – nie bedzie zwierzat jezdzacych z lornetką na heviku czy lajcie.
          Brawo WG!

          • Proszący o zbyt wiele? pisze:

            Zdarza się 😉

            Też uważam, że zmiana ma duży potencjał. Ale akurat brak możliwości zamontowania lornetki na LT uważam za duży błąd.

        • Ktoś pisze:

          Ej no ale bez przesady – po cholerę komu lornetka na lajcie xD? Kiedys mogła przydać sie na bitwy klanowe raz na kilkanaście ale od czasu kołowców – nie ma najmniejszego sensu. A na randomach montowanie lornetki na lajcie kompletnie mija sie z celem.

          • Proszący o zbyt wiele? pisze:

            Ja na niektórych z tierów VI-VIII montuję pod pasywnego spota i nie narzekam z wyników 😉

  8. Ares pisze:

    Oni dalej niczego nie kumają, ZA NIC. Absolutnie nic

    • Glint pisze:

      Mógłbyś wyjaśnić?

      • Ares pisze:

        Po pierwsze. Dalej nie usunęli dosylacza, stabilizatora, wentylacji, optyki, kluczowych zestawów, których prawie nikt się nie pozbędzie. Ich wpływ jest zbyt mocny na tle innego sprzętu.
        Po drugie, pokrzywdzili pojazdy które dostały slot obronny jako dedykowanych. 3 topowe Niemce, i wiele premek. A część premek i topów dostała slot siły ognia który jest po prostu zdecydowanie mocniejszy. Brak balansu.
        Po 3, w kategorii obronnej jest zbyt duzo słabych modułów, jako pojedyncze, są mało atrakcyjne.
        Po 4, magazynki mają przewagę nad pojazdami bez, bo nie muszą brać dosylacza, co jest komiczne

        • xDDD pisze:

          Jako ostatni slot powinni dać bonus do każdego, nie ważne co tam wsadzisz

        • Anonim pisze:

          Zwłaszcza będą miały przewagę nad pojazdami gdzie i dosyłacz i optyka będą ulepszone. Smacznej zupy pomidorowej

        • Admirał_Sarin pisze:

          Jakby usunęli dosyłacz, stabę i wentę, czyli jedyny słuszny zestaw, to czołgi ciężkie (bo o to setup do ciężarów) miałyby skupiacz, osłonę i optykę. Czyli jeden słuszny zestaw byłby zamieniony na inny słuszny zestaw. Nawet jakby było 1000 elementów do wyboru, to i tak pojawiłby się set, który byłby najlepszy. Trzeba naprawdę nic nie kumać żeby myśleć, że usunięcie jakichkolwiek 3 elementów spowoduje, że od tej chwili każdy gracz będzie miał inną kombinację wyposażenia.

  9. Kuban999 pisze:

    Dobrze. Mój borrasque będzie jeszcze bardziej OP. Ten czołg to jest terminator

    • labamba pisze:

      Dlatego masz na nim szalone 1300 średnich? XD

      • Podaj swój nick sprawdzimy staty a nie będziesz innych oceniał

      • hhjh pisze:

        no ale to przeciez dobrze ze czuje ze wymiata, to jest najwazniejsze, 1300 to dobry wynik, powyzej hp czolgu, wiekszosc graczy wot tego nie osiaga, wystarczy bardziej normalnie grac a nie uciekac i sie chowac i wyniki w okolicach 1500dmg na osemkach to srednia dla dobrego gracza. Duzo zalezy jak kto lubi grac, wiadomo i czy nie uzywa sie 2jki.

      • Kuban999 pisze:

        Na początku grałem że złym wyposażeniem, ale jak zmieniłem i to w dodatku fioletowe to staty mam zawsze zielone, a zdarzają się fioletowe. Dla mnie to kosmos więc jak dla mnie czołg jest terminatorem.

    • SPioN pisze:

      Niecałe 1400 wn na nim to szału nie ma. Do „terminatora” bardzo daleko.

      • Anonim pisze:

        No tak jak ktoś ma mniej niż 3k wn8 wg was to jest gównem takim samym jak ten co ma go 300 :D. Sami widzę mistrzowie gry tutaj, to jakim cudem randomy wyglądają tak źle jak każdy tutaj komentujący uważa się za nie wiadomo kogo?

        • K pisze:

          Bo tylko się uważa… zdecydowana większość użytkowników tej strony nie przekracza 1000 wn8. A jak powiesz zapodaj swoje konto to albo woda w ustach albo podaje jakiegoś fioleta co go zgwałcił na randomie 😀

          • Anonim pisze:

            +1 xdd

            Typu nie wiem, ale się wypowiem. I tak jest hitem ten komentarz na samej gorze jak to ludzie z dobrym wn8 campia i dostają od typa wpierdziel na natarciach xddd a jak ktos ich porobi na skila to od razu wyzywaja od cheaterow. Ojj tak stare pryki żolto-pomaranczowe xddd

      • Koleś pisze:

        Ale kolesiowi poprostu się przyjemnie gra tym czołgiem. Więc skończcie temat i ten niebotrzebny jad

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.