Dziś w Superteście: przeprojektowany Ruinberg, Urwisko i Prochorowka

Prochorowka

Powody przeprojektowania:

  1. Wzgórze zostało przerobione z powodu silnego braku równowagi na korzyść drużyny o niższej bazie na tym froncie.
  2. Była możliwość łatwego dostrzeżenia drużyny przemieszczającej się na wzgórze i ostrzelania graczy z centrum mapy. Z tego powodu dokonano następujących zmian.

Zmiany we wzgórzu:

  1. Dodano zagłębienie w ziemi, aby drużyna z górnej bazy mogła osłonić się przed ostrzałem z centrum mapy.
  2. Dodano bezpieczne miejsce, które pozwala graczom strzelać w środek mapy (jeśli nie zostali wypatrzeni).
  3. Łańcuch krzaków został zmniejszony i obrócony, aby niemożliwe było dostrzeżenie stamtąd drużyny przeciwnej podczas pobytu w bezpiecznym miejscu. Teraz konieczny jest aktywny zwiad.
  4. Podczas ataków na wzgórzu drużyny z górnej bazy jeśli wróg zostanie zauważony w krzakach, czas na odwrót będzie dłuższy dzięki zmianom terenu w tym obszarze, co powinno pozytywnie wpłynąć na wsparcie drużyny z górnej bazy ze środka mapy.

Drobna zmiana:

  • Niektóre drzewa z widocznością na górę zostały usunięte, aby poprawić możliwość celowania.

Urwisko

Powód przeprojektowania:

  • Drużyna niższa ma niewielką przewagę nad drużyną wyższą.

Rozwiązanie:

  • Czas na dotarcie na wzniesienie (w strefie 5) został zmieniony dla drużyny wyższej, równoważąc skuteczność tej pozycji z drużyną niższą. Pozycje na środku mapy również zostały zrównoważone dla obu drużyn.

  1.  Podjazd do pozycji niszczycieli czołgów dla drużyny wyższej był znacznie trudniejszy niż dla drużyny niższej. Teraz podjazd będzie łatwiejszy.
  2. Bardziej bezpośrednia trasa pozwoli czołgom średnim szybciej dostać się do strefy wzniesienia.
  3. Linie obserwacji i ognia zostały oczyszczone z gruzu, niepotrzebnych krzaków i ogrodzeń, co ułatwi walkę w ruchu.
  4. Teren w centrum został zmieniony dla wyższej drużyny. Możecie teraz ukryć się za nierównościami terenu, aby uniknąć ognia ze wzniesienia. Ale pojazd nadal będzie podatny na atak, jeśli ruszy do góry.
  5. Przebudowano wzniesienie do ostrzeliwania centrum czy ścieżki oraz do walki przeciwko niszczycielom czołgów. Teraz ta pozycja będzie równie wartościowa i dogodna, co jej odpowiednik u drużyny przeciwnej.
  6. Teren w centrum został nieco przerobiony dla niższej drużyny. Teraz będzie ona bardziej narażona na ogień ze wzniesienia podczas jazdy w kierunku krzaków. Oprócz tego krzaki w centrum przesunięto bliżej niższej drużyny, aby zrównoważyć tę pozycję. Teren został podniesiony i dodano na nim osłonę na ścieżce do latarni morskiej dla niższej drużyny. Miejsce to pozwoli na walkę z przeciwnikami znajdującymi się na wyższej pozycji.
  7. Klif został przekształcony w dogodniejszą pozycję obronną, którą można zająć, jeśli drużyna wroga odpowie ogniem z wyższej pozycji lub z centrum. Ta pozycja jest podobna do jej odpowiednika dla drużyny przeciwnej.
  8. Teren został nieco podniesiony dla niższej drużyny.

Ruinberg

Powody przeprojektowania:

  • Na mapie zauważono rosnącą nierównowagę na korzyść niższej drużyny.
  • W wyniku analizy zebranych danych statystycznych chcemy wypróbować następujące zmiany, które mają na celu zrównoważenie pozycji wyższej drużyny. Chcemy jednak zachować tradycyjny schemat bitwy i uniknąć całkowitej symetrii. Wszystkie zmiany dotyczą ogólnie miasta.

Plan zmian:

  1. Obszar mieszkalny został otwarty, aby stworzyć dodatkową różnorodność na ulicach, ścieżkach i pozycjach dla dział samobieżnych drużyny położonej wyżej. Podobne pozycje znajdują się również w otwartych obszarach mieszkalnych dla drużyny z dołu. Dzięki temu pojawiło się dodatkowe miejsce do walki, a przestarzały ślepy zaułek w lewym górnym rogu mapy został usunięty.
  2. Uszkodzony budynek ze stanowiskami strzelniczymi (podobny do tego w pobliżu dolnej bazy).
  3. Zamiast budynku świątyni w centrum można znaleźć dodatkowe przejście z pozycjami dla wyższej drużyny. Stwarza to nowe możliwości dla broniącej się drużyny, pozwalając jej powstrzymać nadciągających przeciwników na placu lub walczyć z bardziej odległymi pozycjami (tradycyjny przesmyk na placu dla drużyny niższej nie został usunięty).
  4. Dodano w tych miejscach kopce w pobliżu brzegów budynku. Z pierwszego kopca w punkcie 4 mogą korzystać gracze zarówno z wyższej, jak i niższej drużyny.
  5. Kontur dzielnicy mieszkalnej został poprawiony, aby stworzyć z boku półki. Pozwala to na zajęcie w pobliżu większej liczby pozycji.
  6. Dodano pozycję do ostrzeliwania przejścia niższej drużyny.
  7. Drobna zmiana. Usunięto przeszkadzający wrak spalonego pojazdu.

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

7 komentarzy

  1. Glint pisze:

    Jeszcze usunąć Overlord i Cichy Brzeg bo ta gra jest o czołgach a nie o wspinaczce górskiej

  2. Anonim pisze:

    Zmiany na ruinbergu to jakiś żart, zamiast usunąć rakowate pozycje to zrobili je z drugiej strony, i teraz retard klany mają jeszcze kolejną stronę na zrobienie rak kampy x15 e3 i kloców. Niech ją przynajmniej usuną z puli map natarć i CW.

    • Ks pisze:

      Nie mogą usuwać no bo wtedy nie będzie miejskich map w pulach, a teraz taką mapa jest bardziej skillowa dla lepszych klanów, a te plantacje pomidorów i tak stawiały kampy przed nadchodzącą zmianą, tyle że teraz prawdopodobnie będzie łatwiej takie rozwalić

  3. Kacper_PL pisze:

    Oby te zmiany weszły w życie… Kiedyś były zapowiadane zmiany na Fiordach, do dziś ich nie ruszono…

  4. Tester WG pisze:

    Bardzo fajne zmiany na + na każdej mapie było widać przewagę drużyn po drugiej stronie .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.