Piaskownica: Rebalansowanie dział samobieżnych i ich pocisków

Oto Wasza szansa na przetestowanie nowych zmian w ciągu nadchodzących dwóch tygodni!


Dowódcy! Serwer Piaskownicy zostanie uruchomiony 25 listopada, w celu kontynuacji testowania globalnego rebalansowania pocisków i pozostanie aktywny do 9 grudnia.

W poprzednich iteracjach ocenialiśmy zmiany dla wszystkich typów pocisków we wszystkich pojazdach poza działami samobieżnymi Czas ruszyć dalej; w nadchodzącej wersji zachowamy wszystkie zmiany z poprzednich iteracji. Możecie o nich poczytać tutaj, tutaj i tu. Jednak ten test będzie dotyczył dział samobieżnych, czyli następnego ważnego elementu gry, który pozostał niezmieniony podczas poprzednich iteracji.

Dziękujemy wszystkim, którzy uczestniczyli w poprzednich testach. Dane i uwagi, które od Was otrzymaliśmy są niezwykle cenne.

Nowa iteracja testu obejmie zmiany w działach samobieżnych.

W tej iteracji Piaskownicy nie zmienimy parametrów ekonomicznych, misji osobistych, ani wyświetlania statystyk graczy. Tym zajmiemy się po zakończeniu prac nad rebalansowaniem pocisków.
Nasz plan testu

W warunkach, które były testowane poprzednio w Piaskownicy, parametry dział samobieżnych nie miały żadnego znaczenia. Rezultaty poprzednich testów to potwierdzają. Zatem potrzebujemy tych zmian. Główne cele tych zmian to:

  • Dostosowanie tego typu pojazdów w kontekście globalnego zrebalansowania pocisków. Po wprowadzeniu zmian we wszystkich pojazdach oprócz dział samobieżnych, parametry tych ostatnich straciły zupełnie znaczenie, co stworzyło potrzebę zrebalansowania.
  • Urozmaicenie rozgrywki pojazdami tego typu. Obecne typy pocisków dział samobieżnych praktycznie się duplikują, co sprawia, że nie oferują zróżnicowanych taktycznych możliwości przy wyborze między nimi. Chcemy zaradzić tej sytuacji.
  • Skrócenie całkowitego czasu ogłuszenia.
  • Zmniejszenie uszkodzeń zadanych przez działa samobieżne.
Planowane zmiany dla dział samobieżnych

Aby osiągnąć założone cele, działa samobieżne muszą zostać zrebalansowane. W teście pojawią się trzy typy pocisków, a wszystkie zmiany będą testowane na działach samobieżnych poziomów VI i wyższych. Każdy typ pocisku będzie miał swoje przeznaczenie: ogłuszenie, wysokie uszkodzenia lub silna penetracja.

  • Standardowe pociski: Pociski OB, które ogłuszają i powodują relatywnie małą liczbę uszkodzeń. Wartości uszkodzeń są pobierane z serwera zwykłego. Nie uwzględnia on zwiększonej puli PW pojazdów na serwerze Piaskownicy. Oznacza to, że pod względem odsetku całkowitej liczby puli PW, takie pociski powodują mniej uszkodzeń.
  • Pociski specjalne: Pociski OB, które zadają zwiększone obrażenia na strzał w porównaniu do pocisków standardowych, ale bez efektu ogłuszenia. Odznaczają się wyższą penetracją i dużym promieniem rażenia. Wartość nominalnego uszkodzenia na strzał jest zwiększona o około 15% w porównaniu z pociskami zwykłymi. Odsetek uszkodzeń zadanych takimi pociskami jest w założeniu taki sam jak odsetek zadawany przez działa samobieżne na serwerze zwykłym.
  • Pociski alternatywne: Pociski te odznaczają się wyższą wartością penetracji i znacząco niższymi, ale możliwymi do przewidzenia, uszkodzeniami w razie penetracji. Ogólnie rzecz biorąc, będą zachowywać się jak pociski przeciwpancerne, ale nieznaczna ich część może być pociskami akumulacyjnymi. Te pociski nie ogłuszają.
Tym razem poddajemy ewaluacji statystyczne rezultaty zmian, jak i Wasze opinie odnośnie rebalansowania dział samobieżnych, które zasugerowaliśmy w tej iteracji. Tym samym, Wasze opinie będą dla nas niezwykle istotne. Dlatego zależy nam, abyście zagrali i osobiście ocenili pomysł rebalansowania, biorąc pod uwagę wszystkie zmiany, które są testowane na serwerze Piaskownicy.
Nasze oczekiwania

Chcemy aby gracze mieli wybór. W zależności od sytuacji na polu bitwy, gracze powinni wybierać pomiędzy możliwością ogłuszania przeciwników, zadania większych obrażeń lub spenetrowaniem pancerza. Możliwość wyboru pomiędzy pociskiem powodującym niższe uszkodzenia, ale ogłuszającym, a pociskiem, który powoduje więcej uszkodzeń bez możliwości ogłuszenia, powinna łącznie zmniejszyć oba parametry: ogłuszenie i uszkodzenia. Efektywność gracza używającego dział samobieżnych będzie bezpośrednio zależeć od umiejętności wyboru typu pocisku, który najlepiej opowiadałaby obecnej sytuacji w grze.

W skrócie: Uszkodzenia zadane przez działa samobieżne powinny się zmniejszyć lub pozostać na obecnym poziomie, a całkowity czas ogłuszenia powinien ulec znacznemu obniżeniu.
Dodatkowe cechy zrebalansowanych dział samobieżnych
  • Pociski przeznaczone dla dział samobieżnych zostaną zrebalansowane począwszy od poziomu VI w górę.
  • Jeżeli działo tych jednostek nie znajduje się na pojeździe powyżej poziomu V lub gdy działo nie posiada standardowych pocisków ogłuszających OB, nie ono będzie zrebalansowane (nie zostaną dodane żadne pociski).
  • W przypadku gdy działo samobieżne użyje specjalnego pocisku OB, traci on efekt ogłuszenia. Wszystkie pozostałe parametry takich pocisków pozostają bez zmian, ale równocześnie średnia wartość zadanych uszkodzeń na strzał wzrośnie o około 15% w porównaniu do wartości uszkodzeń na strzał pocisku standardowego. Innymi słowy, specjalny pocisk OB zostanie włączony w nowy koncept (nie będzie już ogłuszał i otrzymuje zwiększone obrażenia na strzał).
  • Specjalna amunicja dział samobieżnych premium jest reprezentowana przez pociski kumulacyjne (dla 105 leFH18B2) oraz pociski przeciwpancerne (dla Sexton I). Parametry tych pocisków nie ulegną zmianie.
Pozostałe parametry pocisków (wartość penetracji, promień rażenia, prędkość pocisku) nie ulegną zmianie. Działa samobieżne utrzymają obecną mechanikę zadawania uszkodzeń pociskami OB.

Chcemy utrzymać obecną mechanikę pocisków OB dla dział samobieżnych w tej iteracji Piaskownicy. Dlaczego? Testowanie pocisków OB dla innych typów pojazdów jest ciągle w toku i zmiana tych parametrów dla dział samobieżnych z pewnością wpłynie na cały etap testowania z powodu znaczącej różnicy pomiędzy pociskami OB dział samobieżnych, a tymi używanymi w innych typach pojazdów.

Naszym celem jest sprawdzenie jak zróżnicowanie typów pocisków wpłynie na statystyki dział samobieżnych bez zmieniania mechaniki ich pocisków OB. Zakładamy, że taka zmiana nie mogła by zostać zastosowana wraz z istniejącymi zmianami wprowadzonymi do pozostałych pojazdów. Promień rażenia pocisków OB używanych przez działa samobieżne jest znacznie wyższy, więc nie skupiamy się na uszkodzeniach zadawanych tymi pociskami.

Zatem na tym etapie testowania nowa mechanika pocisków OB dla dział samobieżnych nie byłaby właściwa. Niemniej jednak, niewykluczone jest, że zostanie ona zastosowana dla dział samobieżnych, ale będzie wymagała dalszych testów w przyszłości.

Format testu

Testy przeprowadzone zostaną na oddzielnym serwerze Piaskownicy. W teście mogą uczestniczyć wszyscy gracze. Wszystko co należy zrobić to pobrać klienta testu używając tego linku lub korzystając z platformy WGC.

Serwer będzie odznaczał się przyśpieszonymi postępami i specjalnymi misjami, które jeszcze bardziej ułatwią Wam pięcie się w górę drzewa technologicznego.

Ostatni etap rebalansowania pocisków zostanie przetestowany, kiedy ocenimy te skomplikowane zmiany, z uwzględnieniem wszystkich typów pojazdów Wasz wkład i opinie będą szczególnie ważne dla przyszłości WoT. Prosimy o pobranie klienta i osobiste wypróbowanie poprawionych charakterystyk pojazdów, szczególnie zrebalansowanych dział samobieżnych. Ciekawi jesteśmy też Waszych opinii odnośnie nowego interfejsu okna wyników bitwy.

Wyniki bitwy

Przeprojektowane okno wyników bitwy także będzie dostępne na serwerze Piaskownicy.

Lista zmian

  • Wyniki bitew wyświetlane są w trybie pełnoekranowym.
  • Zakładka wyniku indywidualnego została przemianowana na wyniki bitwy. Dodano też sekcję wyniku indywidualnego. Ta sekcja zawiera łączną wartość następujących parametrów:
    • Uszkodzenia zadane z Twoją pomocą
    • Zadane uszkodzenia
    • Uszkodzenia zablokowane przez pancerz
    • Zniszczone pojazdy przeciwnika
  • Sekcja skuteczności bojowej została przeniesiona z zakładki wyniku indywidualnego do zakładki wyniku drużyny. Teraz otwarcie zakładki wyników drużyny wyświetli ekran złożony z dwóch sekcji (nasza drużyna i skuteczność bojowa).
  • Sekcje: statystyki i czas zostały usunięte z zakładki raportu szczegółowego. Nazwa samej zakładki zmieniła się na „raport finansowy”. Jej zawartość będą stanowiły wyłącznie informacje związane z finansami. Zawartość sekcji „statystyki” i „czas” dostępna jest tylko w sekcji „statystyki” w zakładce wyniku drużynowego.
  • Modyfikacji uległ również interfejs wykorzystania zarządzanego bonusu.
  • Zmiany wprowadzono też w interfejsie postępów nagrody za zasługi
  • Wynik drużyny może być teraz sortowany zgodnie z następującymi parametrami.
    • Zadane uszkodzenia
    • Zniszczone pojazdy przeciwnika
    • Doświadczenie

Ź: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

41 komentarzy

  1. herr pisze:

    AP dla arty wracają?
    No to super, wstrzymuję się z wydawaniem jakichkolwiek swoich pieniędzy na tę grę. Jeśli to się potwierdzi to całkowicie przestaję kupować cokolwiek płatnego, jeśli się nie potwierdzi to wtedy dalej będę wspierał WG jak dotychczas.

  2. adamo pisze:

    raczej, tłuke arta ile wlezie w te ebole i czitejny, dla mnie cel nr 1, z przekory, po złosci, a njawazniejsze ktos to cholerstwo musi wykonczyc

  3. Nic od WG pisze:

    Niech dalej robią takie zmiany. Ja od roku nic nie kupuję w WG, paczek świątecznych też nie kupię. Jak MM i inne zmiany tak będą mieszać w grze jak ostatni czasy, to koniec z tą grą. Gram od początku. Teraz to po odpaleniu gry, przegrane za przegraną, pocieszenie że jesteś jednym z najlepszych z przegranych, to nie zachęca do grania. Oczywiście obrońcy WG zaraz napiszą że oni wygrywają i nie widzą problemu.

    • glus1321 pisze:

      Eeee… Nikogo nie obchodzi to na co wydasz swoje pieniądze.
      Skoro przegrywasz cięgle to wina leży w tobie.a moje konto jest tego dowodem. Wcześniej myślałem, że to gdybania fiolecików że % zwycięst zależy tylko od ciebie. I **** z tym że grasz 15 vs 15. Odkąd nauczyłem się grać procent zwyciest skoczył z 48% na 56% i stan taki trzyma się już od dawna. Odkąd wyciągam wn8(podkreślając że miałem 480 wn8 przy 11k-14k bitew. Te stare czasy) I przyznaje im rację teraz. Bo mieli rację.

      • migo pisze:

        wg mnie zainstalowałeś czity i tyle. Nie można zrobić takiego postępu bo się ktoś nauczył grać. Albo jesteś od początku dobry i awansujesz np z niebieskiego na fiolet lub z zielonego na niebieski albo nie (nie licząc kont rerolli). 480 wn8 przy 10000 bitew to dobitnie wskazuje na to że jesteś botem.

  4. Luk pisze:

    czemu nie mozna sprzedac ksiazeczek szkoleniowych jak kiedys?

  5. Olaf pisze:

    na szczęście jestem od pół roku wolny od tego raka. wszedłem sprawdzić co się dzieje, czy aby czasem źle nie zrobiłem poddając się ostrej terapii, bo moszsze gra pójdzie w lepszą stronę, a tu proszę proszę…

    • Anonim pisze:

      Pzdr jak tak samo, wbrew pozorom wchodzenie na newsy pomaga i to bardzo. Z czasem trawa staje się zieleńsza, a wtedy warto wejść i sobie przypomnieć jaki to syf. Ostatnia akcja z OP hellcatem jak prezent upewniła mnie gdzie WG ma weteranów wota.

      • zxc pisze:

        Ma ich tam gdzie zawsze miało – w ciemnej czarnej tylnej części ciała. Od czasów zmian w premkach (dodawania kolenych cudów, każdego lepszego od poprzedniego) dla tej firmy liczyła się tylko kasa jaką może z tej gry wyciągnąć. Nic więcej…

        Ja też nie gram już od około pół roku i jestem zadowolony, bo ta gra stała się jedną wielką stratą czasu i kasy dla mnie. Na szczęście mi to przeszło. Podobnie jak I koledzy powyżej wszedłem sobie zobaczyć czy zmieniło się coś na lepsze – nic z tych rzeczy. Równia pochyła w dół, a aktywnych graczy coraz mniej, a ci co zostają już dawno przestali prezentować dobry poziom już dawno temu.

  6. robertunio pisze:

    Czyli po tych zmianach Grille będzie lepszy niż wszystkie arcioszki 6 tieru. 😉

  7. Parówkowym skrytożercom mówimy stanowcze nie pisze:

    Nie rozumiem komentarzy typu usunąć artę ? dla mnie ktoś co pisze takie komentarze nigdy nie grał artą stoi po prostu taka ciapa nie rusza się to arta w niego strzela, proste albo, kiedyś było narzekanie arta strzela na hita , zmienili ją też zle , a nie które tdki też mogą cię zdjąć na hita i co też usunąć to lepiej wprowadzić do gry kołowce co jeszcze dobrze gry nie zacząłeś to jest 5-8 zero itd. bo jedzie i praktycznie spotuje wszystkich i ucieka to jest ok, lepiej wprowadzić czołgi z 2 lufami ? w przyszłym roku pewnie będą z 4 lufami , będą latać i pływać czy o to w tej grze chodzi . Na pewno się spodoba gimbazie . Proponuję usunąć wszystkie czołgi w grze, może wtedy co niektórzy nie będziecie narzekać, lekkie są za szybkie , arta sztrzela nie wiadomo skąd , tdk strzela za całe hp idt . Dają czasami jakiś czołg za darmo , znowu zle a to może by dali tier 9 – 10 a nie 6 -ty np. mogli by dać do tego złoto jakieś albo kredyty , obligacje co za Wami ludziska jest ? Jak ta gra się skończy wtedy dopiero będziecie mieć ból d..y i płacz bo nikt wam nie odda tej kasy co nią, niektórzy zainwestowali.

  8. marco pisze:

    W końcu będzie jakas porzadna arta.Ogluszenie moznaby troche zwiekszyc.

  9. Fire pisze:

    AP na arcie wracają 😀
    Drżyjcie Ammoraki, nadciąga Armagedon sterowany z orbity 😛

  10. Anonim pisze:

    Uwielbiam tą mentalność. Sporo ludzi płacze na arty, jakie to są złe, jak to psujom bitwy, etc. A że swoim HIVtejnem, czy Ebolą robią bez problemu dinozaury WoTa jak E100, czy IS-4 to nie ma problemu. Oni są skillzordy, wymiatacze, etc. A ten bot na arcie psuje mi grę. Imho arta jest jednym z najmniej priorytetowych do zmian elementów tej gry (priorytetem powinny być błędy z teksturami, wywalaniem gry, brakiem balansu wśród czołgów i amunicji). No ale róbmy z igły widły. I tak. Niech psuje arta grę płaksom. Skoro nie potrafią żyć ze starym elementem tej gry – może powinni zmienić grę, a nie bić pianę.

    • StopBot pisze:

      Popieram w 100pro, gdyby arty nie brały na cel op czołgów, te mogłyby bez zatrzymania pruć i robić sieczkę. Jedyną słuszną zmianą jak dla mnie mogłoby być ich ograniczenie do 1-2 sztuk na bitwę, po co te całe kombinacje… Pzdr

    • ANONIM pisze:

      Uwielbiam tą mentalność. Sporo ludzi płacze na „HIVtejny czy ebole” jakie to są złe, jak to psujom bitwy, etc. A że swoją arcioszką z czerwonej linii bez skilla robią te „OP tenki” to nie ma problemu. Oni są średni, żółci, etc. A ten gościu co zrobił ebole lub chiefa psuje tą grę bo czegoś się nauczył i zwiększył skilla dzięki czemu zdobył te czołgi. Ale lepiej stać na czerwonej linii nie widzieć problemu arty (robienie dmg bez możliwości skontrowania (dobra czasem można ale później jest płacz że cheater bo zblindował krzaczka)), nie uczyć się grać normalnymi czołgami i narzekać na lepszych graczy bo potrafią zdobyć nagrody. Co do tekstur pełna zgoda są zjebane i powinny zostać jak najszybciej naprawione.

      • Anonim pisze:

        no tak bo gracze posiadajacy ebole i czify w ogole nie graja arta 😀

      • Anonim pisze:

        Widzę, że koniecznie chciałeś dopiec artylerzystom. Tylko nie to było istotą poruszanego problemu. Niech skillzordy mają te Ebole i HIVtainy, ale niech te pojazdy nie odstają od tego co ma się w drzewkach, albo to co jest w drzewkach powinno być regularnie podciągane do reszty (jak miało to miejsce choćby z STB/Leo 1). A tymczasem z tego co widzę po strimach, forach, itd. to większość nie widzi tego problemu. Dla nich wszystko jest ok dopóki arta się nimi nie zainteresuje, czy WG nie poruszy ich tematu. Wtedy walą pięściami o stół, krzyczą ‚usunonć ardy!11!’. A gdzie krzyki o wyrównanie pojazdów, priorytetowej decyzji w sprawach special ammo, naprawy błędów powstałych przy patchu 1.0… Jakoś mało tego. Przeważa egoizm – mnie jest dobrze, inni niech płaczą, że mają E 100, czy IS-4 i niech najlepiej jak najwięcej tego wyjeżdża, by jeszcze lepiej zobrazować jak wielki PRO jestem.

        Wracając jeszcze do tematu art… One też wymagają skilla (innego niż w innych klasach), orientacji w mapie, wiedzy gdzie strzelać, by pomóc drużynie/zmaksymalizować wsparcie, etc.. Ale lepiej wąskotoro oceniać z pozycji ulubionej klasy czołgów i mówić, że granie HT, MT, czy LT wymaga ogromnych pokładów skilla, a arda jest dla małp. Ehh… Zawsze mnie będziecie bawić tymi swoimi odstawianymi szopkami z poziomu waszego tronu, a nie z ogólnej perspektywy.

        • Anonim pisze:

          Nie ważne czym gram chiefem czy 121, zawsze będe za usunięciem arty, co do balansu, WG twierdzi że wstrzymali prace nad balansem czołgów ponieważ priorytet ma zmiana amunicji co po części wpłynie na balans, a co do czołgów nagród, czy za nagrodę chciałbyś dostać jakąś kupe, a poza tym co za problem, zawsze można je zrobić, chociaż jest pewien problem, misje na arty. Co do tronu, to najpierw trzeba się tam dostać.

          • Anonim pisze:

            arta była, jest i będzie, Ja jestem za usunięciem tych którzy chcą ją usunąć i nie, wcale tym dużo nie gram bo po prostu nie sprawia mi to aż takiej frajdy jak np gra LT

        • Anonim pisze:

          A mi się wydaje, ze nagrody powinny byc lepsze od czolgow drzewkowych, bo trzeba bylo sie nameczyc, zeby je zdobyc. Oczywiscie ebole. Cziftejn 10-15 bitew na cw i elo 🙂

  11. gfgfgf pisze:

    jeszcze tylko niech ograniczą do 1 sztuki

  12. Anonim pisze:

    Ktoś grał na testowym i sprawdzał czy dyrektywy można sprzedawać?

  13. Anonim pisze:

    Najlepiej usunąć na zawsze i się nie przejmować opinią

    • Anonim pisze:

      nie usuną, jaką widział byś rekompensatę dla graczy którzy posiadali już wszystkie arty X poziomu? żadną? no i firma miała by spory odpływ graczy czyli hajs ucieka…. a firma musi zarabiać

      • Bywaj pisze:

        Wolne doświadczenie+rekompensata, za artylerie tylko i wyłącznie posiadaną w garażu (dostajesz tyle srebra za ile kupiłeś). Do tego 3 dni premium +3mln kredytów na start za jedną linię zbadaną do 10tieru. Proste? Proste

  14. mmiixx pisze:

    Nie psujcje najlepszej klasy w grze :c

  15. HISAKOO pisze:

    Nie mogę się doczekać aż w końcu dodadzą te zmiany na serwer! Oby w pierwszej połowie next roku to dodali 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.