Piaskownica: podsumowanie pierwszej iteracji testów, cz. 2

25 października została wypuszczona mała aktualizacja dla serwera Piaskownicy. W poprzednim okresie zbieraliśmy dane dotyczące pocisków HE przy różnych ustawieniach ich efektywności, od bardzo wysokich po minimalne. Dzisiaj wypuszczamy łatkę, w której przetestujemy mechanikę z uśrednionymi wartościami uszkodzeń w porównaniu do tych z poprzednich iteracji testów.
Co wypuszczamy?
Dziś kontynuujemy testowanie nowej mechaniki ze zaktualizowaną mechaniką zadawania uszkodzeń, przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości uszkodzeń zadawanych na strzał pocisków HE. Co dokładnie zmieniamy:
  • Po pierwszej iteracji, zwiększyliśmy uszkodzenia o 75%. Pociski HE przy takich ustawieniach były zbyt skuteczne. Dlatego, w porównaniu do pierwszej iteracji, uszkodzenia na strzał będą większe, ale o 40%.
  • Uszkodzenia od fali uderzeniowej będą mniejsze o mniej więcej 20%, w porównaniu do drugiej iteracji testów.
  • Zmniejszyliśmy uszkodzenia spowodowane przez odłamki pękającego pancerza. W obecnej iteracji te uszkodzenia będą mniejsze o mniej więcej 30-35%
  • Zmniejszyliśmy uszkodzenia w strefie rażenia. W obecnej iteracji, współczynnik uszkodzeń na skraju strefy rażenia będzie wynosić 0.2 ( 0.1 w pierwszej oraz 0.5 w drugiej iteracji ). Dodatkowo, zmienimy wartość spadku uszkodzeń w zależności od dystansu od miejsca wybuchu – spadek uszkodzeń będzie bardziej wyrównany, biorąc pod uwagę nowe maksymalne wartości uszkodzeń.
  • Aby usprawnić zbieranie danych czysto statystycznych, usuniemy ulepszone pociski HE z amerykańskich czołgów lekkich oraz japońskich ciężkich. TO NIE JEST ELEMENT REBALANSU, nie zamierzamy usuwać tych pocisków na zawsze: chodzi po prostu o określenie skuteczności standardowych pocisków HE na teście. Dopiero następnie, bazując na ustawieniach, będziemy planować zmiany w ulepszonych pociskach HE. W czasie testów ulepszone pociski HE tych pojazdów były używane zbyt często – zebraliśmy dane na temat ich skuteczności, więc teraz czas na zebranie danych tylko standardowych pocisków, dla uzyskania kompletu danych.
Dlaczego zmieniamy wartość uszkodzeń na strzał?
Wciąż poszukujemy optymalnej wartości uszkodzeń spowodowanych przez pociski HE w porównaniu do innych typów amunicji, ich skuteczności w zależności od sytuacji w bitwie i skali ich użycia w bitwach. Użyliśmy pocisków ze znacząco obniżoną skutecznością w pierwszej i znacząco podniesioną skutecznością w drugiej części testy. To spowodowało ich zdecydowanie zwiększone użycie w bitwach i sądzimy, że efektem była ich nadmierna skuteczność w czasie drugiej iteracji: uznaliśmy ich uszkodzenia za wartość graniczną i nie będziemy testować wersji z jeszcze wyższymi uszkodzeniami.
Obecnie pracujemy nad znalezieniem złotego środka pomiędzy wartościami z obu iteracji testu.
Co ze zmianami w mechanice zadawania uszkodzeń?
Zmiany w mechanice są kluczowe i mają wpływ równie istotny, jak zmiana wartości uszkodzeń na strzał: dzięki nim korygujemy mechanizm zadawania uszkodzeń z pociskami HE dla pojazdów z różnym opancerzeniem. Zmiana w uszkodzeniach zadawanych przez odłamki w strefie wybuchu wpłynie na wszystkie pojazdy, ale w szczególności wpłynie na pojazdy słabo opancerzone. Mechanika zadawania uszkodzeń przez odpryski pancerza również wpłynie na wszystkie pojazdy, ale będzie mieć największy wpływ na pojazdy średnio i ciężko opancerzone. Zmiany w dystrybucji uszkodzeń w strefie rażenia, wraz z wprowadzeniem nowych ustawień, sprawi że moduły zewnętrzne będą uszkadzane w strefie znajdującej się najbliższej miejsca wybuchu pocisku. To zmniejszy ilość przypadków, gdy strzał w wieżę pojazdu niszczył jego gąsienice.
Czego nauczyliśmy się w czasie testów?
Dzięki Waszym opiniom i zebranym danym przekonaliśmy się, że mechanika działa bez problemów technicznych: odkryliśmy i wyeliminowaliśmy szereg bugów. Obecnie rezultaty strzelania z pocisków HE są bardziej przewidywalne, to samo dotyczy również strzelania w słabe punkty pojazdu. Gracze mają lepsze pojęcie o przybliżonej ilości uszkodzeń jakie mogą zadać strzelając w określony punkt, i ta ilość będzie w przewidywalny sposób większa przy trafieniu we wrażliwe punkty pojazdu. Oznacza to również, że musimy znaleźć optymalne wartości dla ustawień pocisków HE.
Dodatkowo, Wasze opinie potwierdziły fakt, że niektóre pojazdy, które opierają się na użyciu pocisków HE z uwagi na ich specyfikę są bardzo ważne dla graczy. Bierzemy to pod uwagę w planach dalszego rozwoju uwzględniającego osobne i indywidualne zmiany dla tych pojazdów.
Co dalej?
Oferujemy dostęp do testów na Piaskownicy wszystkim graczom. Testy będą kontynuowane i w najbliższej przyszłości będziemy kontynuować zbieranie danych i testowanie kolejnych zmian w ustawieniach pocisków HE oraz w mechanice zadawania uszkodzeń. Każda zmiana przybliży pociski HE do ich wartości finalnych. W konsekwencji rozgrywka z użyciem tych pocisków stopniowo zacznie przypominać to, co oczekujemy zobaczyć na serwerze gry.
Wasze opinie na temat tych ustawień są szczególnie interesujące.
 
Zbierając dane oraz Wasze opinie na temat zmian będziemy mogli wykonać kolejny krok w kierunku naszego celu, jakim jest kompletne przerobienie mechaniki pocisków HE.
Wasze opinie są kluczowym elementem branym pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o przyszłych zmianach.

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

guest
2 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
HISAKOO

Troll? Czy jeb*** gościu? ^

ojciec dyrektora

Po co zmiany na HE? Bo im wyszło, że przeciętny czołg z haubicom wystrzeliwuje mniej pocisków premium. W czołgach takich jak: PzIVH, Hetzer, KV-2, M4, T49 wszyscy walą z HE – amunicja premium nie jest potrzebna. Teraz jak te pojazdy pójdą na złom, to gracze przesiądą się na coś innego, gdzie przycisk 2 będzie kusił…