Technologia Ray Tracing: Wszystko, co potrzebujecie wiedzieć

Prosto z polskiego kanału World of Tanks na YouTube. Przyjemnego oglądania! 😉

Już niedługo w World of Tanks pojawi się technologia ray tracing, pozwalająca renderować realistyczne cienie pojazdów. Już możecie wypróbować ją w World of Tanks Encore RT. Jak to działa? Czy gracze będą potrzebowali specjalnej karty graficznej, aby ujrzeć nowe cienie? Przekonajmy się!


World of Tanks wkrótce zaimplementuje generowanie cieni w czasie rzeczywistym z użyciem technologii śledzenia promieni. Dzięki tej przełomowej technologii, najmniejsze detale na czołgach graczy będą rzucały miękkie, naturalnie i realistycznie wyglądające cienie. Zobaczcie sami!

Nie stoimy w miejscu!

Po wprowadzeniu aktualizacji 1.0 w marcu 2018 nie zaprzestaliśmy zakrojonych na dużą skalę działań nad ulepszaniem wizualnej strony World of Tanks, naszej nie mającej końca pracy nad nowym silnikiem Core. Kończąc wsparcie dla Windows XP i DirectX 9 wdrożyliśmy równoczesne wsparcie renderingu. Dzięki tym krokom byliśmy w stanie ruszyć do przodu i wprowadzić nowe technologie do silnika Core. Jedną z tych technologii jest Ray Tracing, metoda renderowania, przez długi czas będąca „Świętym Graalem” grafiki komputerowej. Przyjrzyjcie się tylko tym niesamowitym obrazkom powstałym z użyciem tej techniki.

Na czym polega wyzwanie?

Jednym z największych wyzwań w produkcji gier jest właściwe oddanie cieni. Stworzenie realistycznych cieni przy użyciu współczesnych kart graficznych stanowi nie lada problem. Dynamiczne cienie czołgów w naszej grze są obecnie generowane przy pomocy powszechnie stosowanej technologii kaskadowych map cienia, która opiera się na użyciu standardowych tekstur. Ich rozdzielczość jest ograniczona, co również jest źródłem następujących problemów:

  • Cienie nie oddają szczegółów, a zbliżając się do nich możecie dostrzec postrzępione i nierówne krawędzie (aliasing cienia).
  • Eftekt zwany również „Peter Panningiem”. Termin ten pochodzi od imienia postaci z książek dla dzieci Piotrusia Pana, którego cień odłączył się od swojego właściciela i mógł latać. Efekt ten sprawia, że obiekty z brakującym cieniem wydają się być odłączone od swoich cieni i sprawiają wrażenie unoszących się nad powierzchnią.
  • Przy dystansie wynoszącym ponad sto metrów, cienie rzucane przez czołgi znikają.

Poziom szczegółów naszych czołgów na pewnym etapie znacząco przewyższył poziom szczegółów ich cieni. Chcieliśmy zmniejszyć tę różnicę. Teoretycznie możliwe byłoby zwiększenie rozdzielczości cieni, ale doprowadziłoby to również do większego obciążenia karty graficznej i spadku wartości w klatkach na sekundę. Zamiast tego skierowaliśmy naszą uwagę ku najnowszej technologii tworzenia cieni z użyciem technologii Ray Tracing umożliwiającej generowanie radykalnie ulepszonych realistycznych cieni.

Nieocenione wsparcie od Intel

Gdy szukaliśmy rozwiązania kwestii stworzenia miękkich i realistycznych cieni na czołgach, nasz długoletni partner Intel zaoferował nam swoje eksperckie wsparcie w znalezieniu rozwiązania. Inżynierowie Intel Advanced Rendering pomogli nam przy optymalizacji i kernelach wysokich wydajności. Dzięki jednoczesnemu wsparciu renderingu i możliwości równoległego renderingu wprowadzonych w aktualizacji 1.4 technologia Intel Embree była idealna dla naszej gry.

W efekcie możemy teraz odtwarzać cienie czołgów w wyższej jakości. Światło słoneczne padające na nawet najmniejsze elementy rzuca superrealistyczne, miękkie cienie. Wizualnie jesteśmy krok bliżej do fizycznie poprawnych cieni istniejących w świecie rzeczywistym. Cienie renderowane w czasie rzeczywistym z użyciem technologii Ray Tracing pozwolą Wam na głębsze zanurzenie w zaciętej bitwie pancernej i dostarczą jeszcze przyjemniejszych doświadczeń w grze. Sprawdźcie sami.

Czy potrzebuję specjalnej karty graficznej ze wsparciem technologii Ray Tracing by widzieć nowe cienie?

Nie, nie potrzebujesz. Nasze wdrożenie technologii śledzenia cieni będzie działać ze wszystkimi kartami graficznymi wspierającymi DirectX 11 API i wyżej. Możecie włączyć/wyłączyć tę funkcje manualnie w ustawieniach gry.

Aby sprawdzić jak ta technologia spisze się na Waszych komputerach PC, możecie wypróbować ją teraz w World of Tanks Encore RT. Pobierzcie tę samodzielną aplikację, włączcie Ray Tracing i cieszcie się udoskonaloną grafiką!

W jaki sposób Ray Tracing wpłynie na wartość FPS mojego komputera?

Kiedy opcja jest wyłączona, liczba klatek na sekundę Twojego komputera nie zmieni się. Włączenie Ray Tracingu będzie wymagało poświęcenia pewnej liczby klatek na sekundę w zależności od posiadanej karty graficznej.

Czy cienie w technologii Ray Tracing będa użyte dla wszystkich obiektów w grze?

Pierwszym krokiem, który podejmiemy będzie zastosowanie cieni w technologii Ray Tracing dla głównych bohaterów gry, czyli czołgów. Najmiejsze szczegóły pojazdów w stanie nienaruszonym (bez uszkodzeń) rzucą super realistyczny cień.

Jakie są ustawienia jakości cieni w technologi Ray Tracing?

Są cztery ustawienia do wyboru:

  1. Wyłączony. Czołgi rzucają cienie tak jak w obecnej wersji gry.
  2. Wysoki. Pojazdy mają wysokiej jakości twarde cienie, które pozostają wyraziste na każdym dystansie. Jednakże, nie będą one fizycznie poprawne.
  3. Maksymalny. To na tym etapie pojawiają się fizycznie poprawne „miękkie cienie”. Stają się bardziej rozmyte w miarę oddalania się od rzucającego je przedmiotu.
  4. Ultra. Jakość i wygląd cieni nie ulegnie zmianom w porównaniu z ustawieniami maksymalnymi, ale są generowane przy pomocy redukującego szumy algorytmu.
Sprawdźcie Waszą wydajność
Co dalej?

Odtwarzanie realistycznych, niesamowicie miękkich cieni to tylko początek ery Ray Trancingu w grafice gier komputerowych. Dzięki tej technologii będziemy w stanie odtworzyć realistyczne odbicia, cieniowanie powierzchni obiektów przestrzennych, i oświetlenie globalne w czasie rzeczywistym. Jednak to jest coś, co nas czeka w odleglejszej przyszłości.

Generowanie cieni w czasie rzeczywistym z użyciem technologii śledzenia promieni stanie się rzeczywistością w World of Tanks w jednej z nadchodzących aktualizacji. Wypatrujcie dalszych informacji i powodzenia na polu bitwy, Dowódcy!

Ź: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

6 komentarzy

  1. Anonim pisze:

    Ja także nie wydaje pieniędzy na premki. Granie czołgiem który się bada żeby dostać premię za wygraną, to nieraz trzeba zagrać 5-10 razy by wygrać bitwę. Z wot zrobiła się gra wyścigowa przez kołowce, w które się nie trafia, a oni nawet nie muszą celować i tak wchodzi.
    Skrzynek świątecznych też nie kupię, bo poco złom w garażu jak i tak tylko się przegrywa.

  2. Hebius pisze:

    Zasugerował bym lepiej popracowanie nad technologią mm, bo do puki się nie skończą serie bitew 15:1, 1:15 nie wydam na tą grę złamanego grosza.

    • krecior pisze:

      Moim zdaniem większy problemem jest brak balansu czołgów (nawet nie mówiąc o premkach). Obecnie nie da się grać czołgami lekkimi ze względu na kołowce, które zniszczą cię w 2-3 strzały z HE, a ty ich nawet nie trafisz, oraz arty, które dalej potrafią one-shotować. Do naprawienia są też zdecydowanie zbyt mocne ruskie czołgi i kilka niegrywalnych linii oraz całe niemieckie drzewko.

    • Lichterfelde pisze:

      Wystarczy MM pogrupowany wg oceny osobistej. Np. od zera do 2000, 2000-4000, 4000-6000 i 6000+. Skończyły by się gry z użytkownikami mającymi 95k bitew i i oceną osobistą 1700! Niech się ganiają we własnym towarzystwie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.