Oto sezon 13 Mapy Globalnej

Przed Wami nowy sezon, z zupełnie nową mechaniką!


W sezonie 13, klany uzyskają narzędzie umożliwiające im wysyłanie zasobów do dowolnego klanu: Surowców przemysłowych, złota, obligacji i wpływów. Podobnie do konwojów z kontrybucją konwoje towarowe muszą być ochraniane przed napastnikami. Tworząc konwój, wysyłający wybiera zasoby do wysłania oraz ich ilość, czas, kiedy rozpoczną się bitwy o konwój oraz to, kto będzie go osłaniał – klan wysyłający czy odbierający.

Wysłany konwój pojawi się na głównej liście konwojów na mapie globalnej, a inne klany będą mogły próbować go ograbić.

Konwój towarowy może zostać zaatakowany wyłącznie przez klany niebędące aktualnie w przymierzach z klanem wysyłającym i odbierającym.

Minimalna ilość zasobów, które można wysłać w konwoju towarowym:

  • Złoto: 1 500
  • Obligacje: 2 500
  • Wpływy: 5 000
  • Surowce przemysłowe: 20 000
Wysyłanie i otrzymywanie złota i wpływów za pośrednictwem konwojów towarowych nie wpływa na podatki w przymierzach, klasyfikacji sezonu ani w klasyfikacji politycznej.
Cechy główne

Z tym sezonem wracamy do tradycyjnego formatu 15 na 15 (tylko poziom X).

Zasady ogólne

Ramy czasowe sezonu i dni wolne od starć

Sezon 13 będzie trwał od 1 października, godz. 10:00 CEST (UTC+2) do 17 listopada, godz. 09:00 CET (UTC+1).

27 października zmieniamy czas na CET, ale nie martwcie się, okna czasowe zostaną odpowiednio dopasowane i nie będziecie musieli nic zmieniać ze swojej strony.
  • Przed: 17:00-20:00 UTC (19:00–22:00 CEST)
  • Od 27 października: 18:00-21:00 UTC (19:00–22:00 CET)
Pole bitwy
  • Na mapie globalnej będą dostępne prowincje standardowe, aukcyjne i startowe.
  • Pole bitwy jest podzielone na strefy o zróżnicowanych poziomach dochodów, w tym takie pozbawione wpływów.
  • Na mapie znajdzie się łącznie 675 prowincji (375 dla poziomów X i 300 dla poziomów VIII) przy czym ok. 15% z nich będą stanowić prowincje startowe, a ok. 5% aukcyjne dla poziomu X. W przypadku poziomu VIII ok. 25% z nich będzie prowincjami startowymi, a ok 5% aukcyjnymi.
Mapy
Poziom X
Poziom VIII
  • Klasztor
  • Lotnisko
  • Urwisko
  • El Halluf
  • Granica imperium
  • Ensk
  • Zatoka rybacka
  • Autostrada
  • Himmelsdorf
  • Karelia
  • Charków
  • Lakeville
  • Dębina
  • Malinowka
  • Linia Mannerheima
  • Kopalnie
  • Przełęcz
  • Murowanka
  • Paryż
  • Pilzno
  • Prochorowka
  • Redshire
  • Ruinberg
  • Piaszczysta rzeka
  • Cichy Brzeg
  • Linia Zygfryda
  • Step
  • Klasztor
  • Urwisko
  • El Halluf
  • Ensk
  • Zatoka rybacka
  • Autostrada
  • Himmelsdorf
  • Karelia
  • Lakeville
  • Dębina
  • Malinowka
  • Kopalnie
  • Przełęcz
  • Murowanka
  • Paryż
  • Prochorowka
  • Redshire
  • Ruinberg
  • Piaszczysta rzeka
  • Cichy Brzeg
  • Linia Zygfryda
  • Step
  • Westfield
Turnieje inwazyjne i aukcje
  • Liczba zgłoszeń do turniejów inwazyjnych: 32
  • Maksymalna liczba aktywnych zgłoszeń do inwazji, które mogą być wysłane przez jeden klan: 6 (jeśli klan ma przynajmniej 90 członków dysponujących pojazdami X poziomu)
  • Klany posiadające prowincje nie mogą przeprowadzać inwazji na mapie globalnej.
  • Klany nie mogą atakować prowincji inwazyjnych na lądzie
  • Właściciel prowincji nie może brać udziału w turniejach o prowincje inwazyjne, bitwach w turniejach poprzez aukcje ani w atakach lądowych na własne prowincje
Dzień pierwszy, ponowny podział świata
  • W pierwszym dniu sezonu wszystkie prowincje mapy globalnej będą prowincjami startowymi. Na koniec okresu aktywności prowincje przestawią się na tryb standardowy, zgodnie z ogólnymi zasadami sezonu
  • Liczba aplikacji na turnieje inwazyjne pierwszego dnia sezonu: 16
  • Jeżeli bitwa o prowincję inwazyjną zakończy się remisem, zostanie ona zaliczona jako porażka dla obu pretendentów
Wpływy i dywizje
  • Koszt dywizji: 0 wpływów
  • Utrzymanie dywizji jest darmowe
  • Moduły dywizji są włączone dla efektu strategicznego
Zasady ogólne
  • Kary są włączone
  • „Mgła wojny” i blokada pojazdów są włączone
  • Przymierza są włączone
  • Operacje klanowe są włączone
  • Bunty są włączone
  • Maksymalna liczba mniejszych potęg klanowych to 3
Nagrody

W sezonie 13. klany mogą zdobyć dwa zestawy nagród:

  • Zestaw 1: Nagrody za lokatę klanu w Alei sławy. Tak jak dotychczas, punkty zwycięstwa przyznawane są za złoto zdobywane na mapie globalnej. W zależności od pozycji klanu, jego członkowie mogą uzyskać style, emblematy za uczestnictwo oraz medale.
  • Zestaw 2: Nagrody za lokatę klanu w klasyfikacji politycznej na koniec sezonu. Im wyższa lokata, tym więcej obligacji trafi do skarbca klanu.
Aleja Sław
Front VIII poziomu

miejsce

Medal

Styl

Emblematy

Naklejka

1. Roztrzaskany kamień

2.
3.
4. Najlepsze 10%
Najlepsze 10% – 50% nd. nd.

————————————————————-

Front X poziomu

miejsce

Medal

STYL

emblematy

Naklejka

Naklejka pin-up

1 Roztrzaskany kamień i Zwycięzca

2
3
4 – najlepsze 10%
Najlepsze 10% – 50% Roztrzaskany kamień nd.
Pierwsze 50% – 75% nd. nd. nd.

————————————————————-

Roztrzaskany kamień

Po kliknięciu w zdjęcie wyskakuje okienko z fotkami w dużym rozmiarze.

————————————————————-

Zwycięzca
Mapa letnia

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.

————————————————————-

Mapa zimowa

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.

————————————————————-

Mapa pustynna

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć.

————————————————————-

WAŻNE:

  • Na jedno konto przyznawana jest jedna (1) sztuka stylu
  • Na jedno konto przyznawanych jest sześć (6) sztuk emblematów za uczestnictwo, naklejek oraz odznak
  • Należy rozegrać przynajmniej 5 bitew na mapie globalnej podczas 13. sezonu
Klasyfikacja polityczna

Klany będą zdobywać obligacje w zależności od swojej lokaty na koniec 13. sezonu

Miejsce
Obligacje w skarbcu
1 Боны 60 000 
2 Боны 50 000 
3 Боны 40 000 
4–12 Боны 35 000 
13–21 Боны 30 000 
22–30 Боны 25 000 
31–39 Боны 20 000 
40–48 Боны 15 000 
49–57 Боны 10 000 
58-65 Боны 5 000 
66–130 Боны 2 500 
131–195 Боны 1 500 

Ź: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

guest
12 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
gustlik

Niestety CW spada w dol z kazdym sezonem .Polowa prowincji bez dochodu golda a nagrody to juz jedynie troche obligacji ,medale ,naklejka i kamuflaze.Jakas chora polityka WG obcinania wszelkich wczesniejszych nagrod ,bonusow i znizek .Zachowuja sie ta jakby chcieli na sile wycisnac z graczy co sie jescze da i sie zmyc .

f

czyli co ponad miesiąc grania i czołgu za to nie będzie?

q

no chyba widac że nie ..

Gracz

Tw są to bitwy miedzy 2 klanami na 6 8 lub 10
Natarcia to tak w skrócie takie duże tw grasz na 10 jest tam bodajże max 5 bitew i zdobywasz cytadelę przeciwnika. Co innego z globalna mapa cw są to bitwy o prowincje dające wpływy i golda .

325

Ktoś mi może wytłumaczyć o co chodzi w tych wszystkich „wojnach klanów”? Czym się różnią: potyczki, cw, twierdze, natarcia, mapy globalne, kampanie? Co to te prowincje? Czy każdy klan może brać w nich udział, co dają, po co są, jakie wymagania?
Wiem że potyczki to są bitwy na neutralnych terenach z losowym przeciwnikiem i poziomy 6,8,10. Dają surowce do rozbudowy twierdzy klanu?
CW – clan war? I co dalej?
Twierdza to chyba to samo co natarcie ale pewien nie jestem. Wiem że w natarciu walczy się o prowincje ale czy każdy klan posiada taką? Tam jest chyba kilka bitew około 6. Prowincje maja coś wspólnego z mapą globalną?
Dzięki za informacje i pozdrawiam

(...)

W natarciach nie ma prowincji tylko jakby punkty obrony. Prowincje są na mapie globalnej. Kampanie to specjalne wydarzenia na niej. W potyczkach brać udział może dowolny klan, w przypadku braku klanowiczów można wziąć najemników którzy się zgłoszą (wystarczy jeden gracz z danego klanu, reszta to mogą być najemnicy). Natarcia to seria potyczek, liczba najemników jest ograniczona. W bitwach na mapie globalnej mogą brać udział jedynie gracze z jednego klanu.

325

Każdy klan jest na mapie globalnej i ma prowincje?

Paweł

Każdy klan może grać na mapie globalnej, ale aby mieć prowincje klan wpierw musi ja zdobyć

DarthVader

czyli nic specjalnego

Anonimowo

No szczególnie, że tylko X. Dziwi mnie, że w ogóle jest zainteresowanie taką mapą globalną. Jeszcze na VIII to rozumiem. Dużo nowych graczy próbuje sił, ćwiczy taktyki itd. , ale X…

(...)

???
Ten sezon jest na X i VIII

Anonimowo

Aha. VIII 10×10 a X 15×15. Takie to w pracy czytanie 🙂