Nadchodz膮 馃嚫馃嚜 szwedzkie czo艂gi 艣rednie wysokich poziom贸w!

Zapowied藕 prosto z portalu WoT 馃檪


Nowe szwedzkie czo艂gi 艣rednie s膮 gotowe na szturm World of Tanks! Zrodzeni w g贸rskich regionach i g艂臋bokich fiordach Skandynawii, zahartowani przez lodowate wichry i d艂ugie, 艣nie偶ne zimy, ci pancerni berserkerzy to bardzo gro藕ni przeciwnicy na polu bitwy.

Szybkie i w艣ciek艂e, te szwedzkie czo艂gi 艣rednie s膮 przeznaczone do walki na 艣rednim i kr贸tkim dystansie i, dobrze poprowadzone, mog膮 rozstrzygn膮膰 losy bitwy. Przyjrzyjmy si臋 bli偶ej sk艂adowi nowej ga艂臋zi i g艂贸wnym cechom rozgrywki nowymi szwedzkimi maszynami, kt贸re w艂a艣nie wprowadzamy do gry.

Unikalna mechanika i jej cechy szczeg贸lne聽

Badanie nowej podga艂臋zi szwedzkich czo艂g贸w 艣rednich rozpocznie si臋 na poziomie VII, od Leo. W miar臋 post臋p贸w b臋dziecie mogli przej艣膰 po ga艂臋zi czo艂g贸w ci臋偶kich lub zbada膰 te nowe czo艂gi 艣rednie. W aktualizacji 1.5 do World of Tanks do艂膮cz膮 nast臋puj膮ce pojazdy:

  • UDES 14 Alt 5 (poziom VIII)
  • UDES 16 (Poziom IX)
  • UDES 15/16 (Poziom X)

Pocz膮wszy od poziomu VIII, szwedzkie czo艂gi 艣rednie b臋d膮 dysponowa膰 unikalnym mechanizmem:聽zawieszeniem hydro-pneumatycznym, ale dla uproszczenia dalej w artykule b臋dziemy je okre艣la膰 jako聽zawieszenie pneumatyczne. Dzia艂a podobnie do tego dost臋pnego w szwedzkich niszczycielach czo艂g贸w wy偶szych poziom贸w w trybie ostrza艂u, ale w odr贸偶nieniu od niszczycieli na tych czo艂gach b臋dzie si臋 uruchamia膰聽automatycznie, gdy pr臋dko艣膰 pojazdu spadnie poni偶ej okre艣lonej warto艣ci. W nast臋pstwie zmieni si臋 ich wznos kad艂uba i k膮t opuszczenia lufy mo偶e si臋gn膮膰 -13 stopni. To rekordowo wysoka warto艣膰 po艣r贸d czo艂g贸w X poziomu w naszej grze i naprawd臋 dobry k膮t dla maszyn poziom贸w VII-IX w por贸wnaniu do oryginalnych k膮t贸w opuszczenia lufy. Popatrzcie na to:

  • UDES 14 Alt 5: -6 stopni
  • UDES 16: -5 stopni
  • UDES 15/16: -6 stopni

Wa偶ne:聽W艂a艣ciwa premia do k膮tu obni偶enia lufy, aktywowana dzi臋ki zawieszeniu pneumatycznemu, zale偶y w du偶ej mierze od tego, w kt贸r膮 stron臋 skierowana jest wie偶a. Je偶eli wie偶a ustawiona jest do przodu, wtedy korzy艣膰 z zawieszenia dzia艂a w 100%.聽Ale je艣li wie偶a obr贸cona jest w bok, to nie skorzystacie z dodatkowego obni偶enia lufy! Wykorzystajcie t臋 mo偶liwo艣膰 w sytuacjach, gdzie wa偶ny jest dodatkowy k膮t opuszczenia lufy i starajcie si臋 zr贸wna膰 wzgl臋dn膮 pozycj臋 wie偶y z kad艂ubem (albo przeciwnie, dopasujcie pozycj臋 kad艂uba wzgl臋dem ustawienia wie偶y).

Zatem je艣li poruszacie si臋 wolniej ni偶 10 km/h, pojazd prze艂膮cza si臋 w ten tryb. A gdy zaczynacie przyspiesza膰 i poruszacie si臋 szybciej ni偶 19 km/h (dla poziom贸w VIII i IX) lub 23 km/h (dla poziomu X), pojazd wy艂膮czy ten tryb i wypoziomuje kad艂ub. Ta mechanika b臋dzie sprzyja膰 tym czo艂gom w nietypowych sytuacjach, takich jak: strzelanie w ruchu lub podczas zjazdu z wzniesienia.

Podobie艅stwa i podpowiedzi co do rozgrywki

Du偶e uszkodzenia na strza艂 to g艂贸wna cecha wszystkich trzech szwedzkich czo艂g贸w 艣rednich wy偶szych poziom贸w. Przy okazji, bardzo dok艂adnie przetestowali艣my gro藕ne dzia艂o 120 mm zamontowane na UDES 15/16 i wychodzi na to, 偶e zachowuje si臋 wy艣mienicie. Wysokie uszkodzenia od strza艂u daj膮 mo偶liwo艣膰 wypr贸bowania r贸偶nych taktyk na polu bitwy, zw艂aszcza gdy gra si臋 pojazdem wsparcia. Pami臋tajcie, 偶e wysokie uszkodzenia od strza艂u to Wasz as w r臋kawie, kt贸ry mo偶e pom贸c wygra膰 pojedynek z najgro藕niejszymi przeciwnikami.

Opr贸cz tego nowe szwedzkie maszyny s膮 bardzo zwarte, niewidoczne i maj膮 niskie sylwetki. Mog膮 te偶 osi膮ga膰 pozycje szybciej ni偶 czo艂gi ci臋偶kie

Aby u艂atwi膰 Wam opanowanie szwedzkich Wiking贸w, przygotowali艣my praktyczne podpowiedzi, kt贸re pomog膮 Wam w skuteczniejszej grze.

  • Nigdy nie zapominajcie o zawieszeniu pneumatycznym, kt贸re zwi臋ksza k膮t opuszczenia dzia艂a Waszego czo艂gu. Przyzwyczajenie si臋 do niego mo偶e zabra膰 troch臋 czasu, ale z pewno艣ci膮 docenicie jego wygod臋.
  • Wszystkie pojazdy maj膮 nie藕le nachylony pancerz kad艂uba, ale nie jest on zbyt gruby. Uwa偶ajcie, by nie wystawia膰 swojego czo艂gu na ostrza艂.
  • Ich pr臋dko艣膰 maksymalna mo偶e i nie wygl膮da imponuj膮co, ale potrafi膮 dotrzyma膰 tempa i szybko przyspieszaj膮. Jest ona wystarczaj膮ca, by zbli偶y膰 si臋 do przeciwnika i zaskoczy膰 go niszczycielskim strza艂em, wykorzystuj膮c du偶e uszkodzenia od strza艂u.
  • Zar贸wno czo艂gi IX, jak i X poziomu maj膮 wytrzyma艂e wie偶e z niez艂ym przednim pancerzem, wi臋c b臋dziecie w stanie odbi膰 pociski czo艂g贸w 艣rednich tego samego poziomu, a tak偶e niekt贸re pociski maszyn najwy偶szego poziomu. Nie dotyczy to jednak UDES 14 alt 5 z poziomu VIII. Jego wie偶a nie jest zbyt wytrzyma艂a, wi臋c musicie bardziej polega膰 na jego dobrej mobilno艣ci i dziale z dobr膮 alf膮.
  • Niski profil pozwala Wam na zbli偶enie si臋 do przeciwnika i okre艣lenie jego po艂o偶enia, wi臋c na niekt贸rych mapach szwedzkie czo艂gi 艣rednie mog膮 operowa膰 jako aktywni zwiadowcy.
  • Walcz膮c jednym z tych czo艂g贸w, wypr贸bujcie taktyk臋 agresywnego wsparcia. Oskrzydlajcie przeciwnika razem z innymi czo艂gami 艣rednimi, zajmuj膮c dobr膮 pozycj臋 strzeleck膮, a w razie potrzeby szybko si臋 wycofajcie.

Teraz przyjrzyjmy si臋 ka偶demu czo艂gowi z osobna.

UDES 14 Alt 5

Wszechstronny czo艂g 艣redni zaprojektowany w do艣膰 tradycyjny spos贸b, o szybkostrzelnym dziale. Pancerz po艣wi臋cono na rzecz lepszej mobilno艣ci. Standardowe dzia艂o ma kaliber 90 mm, ale najlepsze dost臋pne to 105 mm z dobr膮 alf膮 (360 punkt贸w). Mo偶ecie polega膰 na jego celno艣ci, nawet w ruchu, wi臋c wspierajcie swoj膮 dru偶yn臋 jak prawdziwy pojazd oskrzydlaj膮cy. Waszymi g艂贸wnymi celami s膮 czo艂gi lekkie i 艣rednie.

Kliknij na zdj臋cia, by je powi臋kszy膰.

UDES 16

Powa偶ny przeciwnik z parametrami zbli偶onymi do pojazdu najwy偶szego poziomu. UDES 16 ma wytrzyma艂膮 wie偶臋 do zbadania, odporny kad艂ub z odpowiednio pochy艂ym pancerzem i gro藕ne dzia艂o 105 mm o doskona艂ych uszkodzeniach alfa (390 punkt贸w). Z 艂atwo艣ci膮 oskrzydla przeciwnik贸w, os艂ania sprzymierze艅c贸w i potrafi wykorzysta膰 nier贸wno艣ci terenu, by zadawa膰 silne uderzenia.

Kliknij na zdj臋cia, by je powi臋kszy膰.

THE UDES 16

Opr贸cz powy偶szych cech rozgrywki oraz zawieszenia pneumatycznego, UDES 15/16 ma dobrze opancerzon膮 wie偶臋, wi臋c mo偶e skutecznie odbija膰 trafienia innych pojazd贸w X poziomu. Inn膮 cech膮 jest jego dzia艂o kal. 120 mm o potwornych uszkodzeniach podstawowych 鈥 440 punkt贸w! Niewiele czo艂g贸w 艣rednich ma takie dzia艂o na X poziomie. B臋dzie to te偶 jeden z najmniejszych i najmniej widocznych pojazd贸w X poziomu, z najwy偶sz膮 warto艣ci膮 maskowania po艣r贸d czo艂g贸w 艣rednich na swoim poziomie, wi臋c trudno b臋dzie wykry膰 i trafi膰 tego berserkera.

Kliknij na zdj臋cia, by je powi臋kszy膰.

Mamy nadziej臋, 偶e te dzielne szwedzkie czo艂gi 艣rednie dadz膮 Wam du偶o rado艣ci z gry. Powodzenia na polu bitwy, dow贸dcy!

殴: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, 偶e wi臋kszo艣膰 graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra b臋dzie bardziej taktyczna i przemy艣lana. Trudniejsza, ale mniej irytuj膮ca 鈥 a przez to bardziej satysfakcjonuj膮ca. Postawmy na miodno艣膰!

8 komentarzy

  1. ja pisze:

    ***** widz臋 ze wg nie potrafi zrobic normalnego drzewka dla nich 艣wiat m贸g艂by byc tylko w tierach 8-10 kurna tak trudno co艣 wymy艣li膰 na ni偶sze

  2. Tak szybko???
    Expa na leo musze zbiera膰 by odblokowa膰 czo艂gi 艣rednie Szwedzkie

  3. Urjr pisze:

    Progetto moze na wielkanoc

  4. gram_bez_golda pisze:

    Dlatego pajaca co p艂acze, 偶e 907 powinna dosta膰 nerfa, to jest ZA! Ale wpierw niech znerfi膮 wszystkie 10 tiery tak by 8 mo偶na by艂 je la膰 bez my艣lenia.

    ps. A type 5 powinien mie膰 heshe mocniejsze ni偶 fv z 183 mm dzia艂em. A tygrys 2 powinien mie膰 ograniczony mm bo przecie偶 to najlepszy czo艂g 2
    w艣
    bez kappy

  5. Kebab_na_cienkim pisze:

    Kto艣 wie kiedy b臋dzie lorr 40 t lub progetto 46.

    • japrdle pisze:

      Sk膮d to kto艣 ma wiedzie膰 pajacu? Napisz do WG z zapytaniem a nie co chwile jaki艣 dzban wypytuje kiedy jaki艣 czo艂g, widzisz tu pracownik贸w WG jaki艣? Bo ja nie, wi臋c wyjazd na forum wota albo utw贸rz sobie zapytanie do supportu, chocia偶 pewnie i tak Ci nie odpowiedz膮. Bo dlaczego mieli by Ci powiedzie膰 kiedy jaki czo艂g b臋dzie dost臋pny, 偶eby艣 nie kupi艂 nowych premek kt贸re wychodz膮 i kisi艂 chajs na Progetto albo lork臋? Twoje niedoczekanie …

  6. Anonimmm pisze:

    310 peny na z艂ocie xD Czy偶by 艣lizgaj膮ce si臋 kumulaki? xD

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany.