Wieści z SuperTestu – zmiany w funkcjonowaniu obrony przeciwlotniczej w wersji 0.8.2
Zmiany w funkcjonowaniu AA wprowadzane w wersji 0.8.2
W tym wpisie chcemy wam wytłumaczyć działanie nieliniowego sumowania uszkodzeń artylerii przeciwlotniczej od kilku okrętów, która będzie działać od wersji 0.8.2
Powodem zmian jest fakt zmiany uszkodzeń od ognia przeciwlotniczego wprowadzonego w wersji 0.8.0.1: uszkodzenia od eksplozji zostały zmniejszone, a stałe uszkodzenia zwiększone. Przed aktualizacją 0.8.0.1 zdolny gracz potrafił omijać eksplozję tak, że jego samoloty praktycznie nie otrzymywały uszkodzeń. Wzmocnienie stałych uszkodzeń miało wyrównać balans w przypadku gdy eskadra atakowała pojedynczy okręt. Jednak całkowite uszkodzenia od kilku okrętów były za duże – samoloty nie miały szans na atak będąc w obszarze działania artylerii przeciwlotniczej 3-4 okrętów.
Jednocześnie nie możemy po prostu zmniejszyć uszkodzeń dział plot wielu okrętów, gdyż wtedy te jednostki stawały by się wyjątkowo bezbronne jeśli w pobliżu nie byłoby sojuszników. Aby rozwiązać problem wprowadziliśmy nieliniowe sumowania stałych obrażeń przeciwlotniczych.
Teraz ciągłe uszkodzenia od kilku okrętów będą mniejsze niż suma uszkodzeń od poszczególnych okrętów, ale wciąż wyższe niż uszkodzenia od jednego okrętu.
Uszkodzenia są obliczane zawsze tak samo:
1. Ustalane są uszkodzenia zadawane samolotom w strefie działania dział plot
2. Obliczany jest współczynnik redukcji uszkodzeń dla każdej strefy plot zależnie od liczby okrętów strzelających i zadających uszkodzenia.
3. Uszkodzenia są sumowane uwzględniając współczynniki redukujące.
Najbardziej odczuwalna będzie redukcja uszkodzeń dla okrętów o takiej samej sile artylerii plot (0,89 dla 2 okrętów, 0,83 dla 3 i 0,79 dla 4). Im większa różnica w uszkodzeniach tym mniejsza będzie ich redukcja.
Dla przykładu: eskadra wlatuje w zasięg artylerii plot średniego zasięgu Minotaura i jednocześnie w zasięg bliski plot Shimakaze (sygnały, ulepszenia i dowódcy nie są brane pod uwagę w tym przykładzie). Stałe uszkodzenia dla tych stref to 1281(Minotaur) i 203(Shimakaze), razem 1484. Dla dwóch okrętów z takimi uszkodzeniami wartość redukcji wynosi 0,94. Zatem uszkodzenia będą wynosić 1397.
Współczynnik może się różnić w każdej sytuacji. Widać to na następnym przykładzie: strefa dalekiej plot Henry IV (169) i strefa średniej plot Chabarowska (140). Współczynnik redukcji wynosi 0,89 – zamiast 309 uszkodzeń na sekundę, okręty będą zadawać 275.
Każdy z was może ściągnąć tabelę i poeksperymentować z różnymi wartościami:
https://drive.google.com/open?id=1skPhXZFYVZTqwuzap9vFUdJe_D1USKlV
Źródło: World of Warships Development Blog
Tłumaczenie: Dark_Havoc
A czemu nie ma nieliniowego sumowania uszkodzeń od okrętów strzelających np. do niszczyciela według wskazań radaru jednego z nich. Pomijając już fakt, że jakimś cudem celują wg wskazań radaru, którego nie mają… Więc wydaje mi się, że po to okręty tworzą grupy zawierające m. in. krążowniki przeciwlotnicze, żeby lotniskowce ich nie atakowały, bo jest to zbyt kosztowne. I już. Jeszcze więcej takich rozwiązań, a serwery dostaną zawału…