Pierwsze spojrzenie na 11 Sezon Mapy Globalnej
Zapowiedź kolejnego sezonu prosto z portalu WoT 😉
Przygotujcie się na więcej epickich bitew, bo wkrótce znów ruszy Mapa Globalna, na której pojawi się kilka nowości. Przyjrzyjmy się tym pojazdom:
Sprawy kluczowe
Sezon 11. na mapie globalnej potrwa od 4 kwietnia do 20 maja o godzinie 9:00 CEST (UTC+2).
System sojuszów dobrze działał w 10. sezonie, a my nadal go dopracowujemy.
10. sezon udowodnił, że mechanika sojuszów zapewnia dobrą rozrywkę. Dzięki sojuszom najsilniejsze klany były w stanie utrzymać dziesiątki prowincji i zastąpić swoich sojuszników poprzez delegowanie do nich bitew i pojawianie się w odpowiednim miejscu i czasie. Stało się jasne, że ten system powinien zostać jakoś ograniczony, a jednocześnie otrzymać więcej strategicznej głębi i elastyczności. Poza tym, wpływy jako waluta na mapie globalnej powinny być uzupełnione o nowe możliwości rozbudowy strategicznego aspektu gry.
W tym celu poprawiliśmy sojusze w 11. sezonie: maksymalną liczbę sił podrzędnych zwiększono do 5, a działania strategiczne klanu ograniczono z pomocą nowej funkcjonalności – punktów administracyjnych.
Punkty administracyjne (PA) to nowy zasób, który klany kupują za wpływy i inwestują w możliwości strategiczne: kontrolowanie prowincji, zawieranie sojuszów z siłami podrzędnymi i delegowanie bitew.
Z uwagi na znaczne zmiany w zasadach sezonu, wszystkie sojusze powstałe w 10. sezonie zostaną rozwiązane, a wszystkie klany otrzymają 1500 wpływów i 6 punktów administracyjnych. Bądźcie ostrożni przy ich wydawaniu, bo Wasze dochody mogą spaść przez przeoczenie w planowaniu działań.
Podstawowe cechy jedenastego sezonu:
Mapa globalna rozszerzy się i obejmie obszary bez dochodu, które pozwolą słabszym klanom na zaznajomienie się z rozgrywką na mapie globalnej.
Koszt dywizji będzie dynamicznie rósł, każda kolejna dywizja będzie wymagała więcej wpływów.
Mechanika przymierzy, wprowadzona w rocznicowym sezonie, zostanie rozbudowana o nowe elementy, które wpłyną na możliwości strategiczne klanów, w tym możliwość delegowania bitew.
Konwoje będą działać od rozpoczęcia sezonu, a złoto otrzymane z konwoju przez ich adresatów lub zdobywców będzie wpływać na punkty zwycięstwa w klasyfikacji sezonu.
Klany będą miały historię sojuszów, do których należały.
Otrzymywanie dochodów z wielu prowincji również się zmieni – teraz, jeśli klan posiada więcej niż 10 prowincji, złoto będzie dodawane do skarbca z 10 prowincji przynoszących najmniejszy dochód.
Specjalny skarbiec, w którym są gromadzone podatki w celu wysłania ich w konwojach, jest ograniczony do 20 000 szt. złota i 20 000 jednostek wpływów.
W naszym turnieju Najemnicy fiński klan [-PJ-] osiągnął etap półfinałów, co jest warte uwagi gdyż był to jedyny skandynawski klan wśród ostatnich 16 drużyn. Aby uhonorować ten wyczyn i zmotywować innych graczy ze Skandynawii, by dołączyli do zmagań na Mapie Globalnej i walczyli na własnym terytorium, przenieśliśmy front VIII poziom do rejonu Szwecji, Norwegii i Finlandii w tym sezonie.
A teraz szczegóły:
1. Punkty administracyjne
W sezonie 11. pojawi się nowy zasób klanowy, który będzie można kupić za wpływy i zainwestować w strategiczne możliwości klanów i sojuszy.
Punkty administracyjne będą wykorzystywane do sprawowania kontroli nad prowincjami, wchodzenia w przymierza z siłami podrzędnymi i delegowania bitew.
Każdy klan na początku sezonu otrzyma 6 punktów administracyjnych, a dodatkowe punkty będzie mógł kupić za wpływy.
Maksymalna liczba punktów wynosi 16.
Zdobywanie i inwestowanie punktów administracyjnych
Odbiera PA | Daje PA | |
---|---|---|
Siły podrzędne | Zdobywając nową siłę podrzędną, siły główne tracą punkty administracyjne. | Tracąc siłę podrzędną, siła główna zdobywa punkty administracyjne. |
Delegowanie bitew | Delegując bitwy do sprzymierzeńca, klany muszą zainwestować punkty administracyjne. | Punkty administracyjne są zwracane klanom, jeśli sprzymierzeniec nie zgodzi się zastąpić je w bitwie.
Punkty administracyjne są zwracane klanom po 24 turach od momentu oddelegowania bitwy. |
Prowincja | Gdy klany otrzymują prowincję, punkty administracyjne są ujmowane. | Gdy klany tracą prowincję, punkty administracyjne są im zwracane. |
Ważne:
Jeśli liczba punktów administracyjnych klanu staje się ujemna, na klan nakładana jest ekonomiczna kara w wysokości 10% jego dochodu w dowolnej walucie klanowej. Na przykład, jeśli klan ma -3 punkty administracyjne, ponosi karę w wysokości 30% od wszystkich rodzajów dochodów (złoto i wpływy). Kara nie może przekroczyć 100%.
Działanie | Koszt |
---|---|
Układ z siłą podrzędną | 2 |
Prowincja | 1 |
Delegowanie bitwy | 1 |
Punkt administracyjny (względem ogólnej liczby) | Koszt we wpływach |
---|---|
1 miejsce | 100 |
2 miejsce | 500 |
3. | 1000 |
4. | 2500 |
5. | 5000 |
6. | 10 000 |
7. | 20 000 |
8. | 30 000 |
9. | 50 000 |
10. | 75 000 |
2. Zmiany w kontrybucji
Podobnie jak w sezonie 10., pewien określony odsetek całkowitych dochodów klanu z mapy globalnej (złota i wpływów) jest odkładany przez siły podrzędne jako kontrybucja, a po osiągnięciu odpowiedniej wartości danego zasobu, można go wysłać w konwoju do siły głównej.
W sezonie 11. specjalny skarbiec, gdzie odkładane są kontrybucje, zostanie zmniejszony o 20 000 jednostek zarówno dla złota, jak i wpływów; jeśli konwój nie zostanie wysłany, wszystkie zasoby przekazywane do zapełnionego skarbca będą tracone.
3. Dynamiczny wzrost kosztów dywizji
Aby podkreślić wartość strategii w rozgrywce na mapie globalnej, każda nowa dywizja będzie wymagała więcej wpływów. Jednocześnie system nie będzie brał pod uwagę, czy już istniejące dywizje zostały zakupione za wpływy, czy otrzymane za darmo.
Na przykład, jeśli klan posiada 4 dywizje wygrane w turniejach inwazyjnych i 2 dywizje, które sam założył – czyli łącznie 6 dywizji – to kupując kolejną, siódmą dywizję, będzie musiał wydać 2000 wpływów.
Poziom VIII
Dywizja (względem ogólnej liczby) | Koszt we wpływach |
---|---|
1. | 20 |
2. | 30 |
3. | 50 |
4. | 75 |
5. | 100 |
6. | 150 |
7. | 200 |
8. | 300 |
9. | 500 |
10. | 750 |
Poziom X
Dywizja (względem ogólnej liczby) | Koszt we wpływach |
---|---|
1. | 200 |
2. | 300 |
3. | 500 |
4. | 750 |
5. | 1000 |
6. | 1500 |
7. | 2000 |
8. | 3000 |
9. | 5000 |
10. | 7500 |
Nagrody nie warte nawet czytania tego posta.
Na froncie X poziomu będzie ogółem 375 prowincji, z czego ~16% będzie startowych a ~5% aukcyjnych. Na froncie X poziomu będzie ogółem 300 prowincji, z czego ~16% będzie startowych a ~5% aukcyjnych
No i
Gówno