Przygotujcie się do wypróbowania nowego mechanizmu losującego

Prosto z portalu WoT 🙂


W zeszłym miesiącu omówiliśmy nasze plany odnośnie mechanizmu losującego na 2019 rok. Nieustannie pracujemy nad tym, by gra w World of Tanks była jak najbardziej przyjemna. W niedalekiej przyszłości przetestujemy nowy mechanizm losujący na serwerze europejskim. Aby zapewnić naturalną rozgrywkę i zebrać rzetelne statystyki, dzień rozpoczęcia testów i czas ich trwania nie będą jawne.

Jak to będzie wyglądało?

Cel tych zmian jest prosty: ma za zadanie zmniejszyć liczbę bitew, w których gracze muszą walczyć z pojazdami wyższych poziomów. Dlatego na przykład bitwy tego samego poziomu będą znacznie częściej spotykane, jak możecie zobaczyć poniżej.

Mechanika mechanizmu losującego, w oparciu na bitwach rozegranych 11 grudnia, 2018 r.

Dlaczego wprowadzamy te zmiany?

Na tą chwilę istnieją dwa problemy z obecnym systemem.

  • Czołgi często znajdują się na dole listy i muszą walczyć z przeciwnikami wyższych poziomów, co nie zawsze jest przyjemne. Dotyczy to w szczególności pojazdów VI i VIII poziomu.
  • Gracze posiadający preferencyjne pojazdy premium rozgrywają większość swoich bitew przeciwko pojazdom na poziomie o jeden wyższym, w szablonie 5-10  i rzadko trafiają w zestawienie z pojazdami swojego poziomu lub niższego o jeden . W rezultacie wszelkie zalety preferencyjnego doboru zostają wyeliminowane.

Aby rozwiązać te problemy, planujemy wprowadzić dynamiczne szablony, które pozwolą nam tworzyć następujące kompozycje zespołów:

  • Bitwy dwupoziomowe: 6-9, 7-8, 5-10 oraz 4-11
  • Bitwy trzypoziomowe: 3-5-7, 4-5-6, 3-6-6 oraz 4-4-7
WIĘCEJ INFORMACJI

Ź: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

guest
51 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ali

A czy ktoś spotkał się z informacja z WOT dlaczego do bitwy treningowej nie można wejść samemu ?????

Elno

WOT twierdzi , że nie dobierają graczy pod względem statystyk, bo na rozegranie jednej bitwy czekalibyśmy 5 minut. Co jest jawnym kłamstwem. Jeżeli po prawej stronie jest 8 pomidorów a po lewej 2 to w czym problem ????? przesunąć i po bólu , mam setki zrzuconych zdjęć ekranów z taki ********* doborem. A potem wynik po 3 min 15-0 lub 15-3.

iL

Dobrze ze na X tierze MM nie jest zjebany… uff

Ironia.

Anonimowo

Z dodanych komentarzy jasno wynika że największy problem to zły dobór graczy.
Gdy kiedyś wysłałem pytanie do wg dlaczego nie dobierają graczy pod względem statystyk, odpowiedzieli że na rozegranie jednej bitwy czekalibyśmy 5 minut.
Jeśli rozgrywając 10 bitw wygrana to 1 może 2 bitwy to i tak te 8 bitw to czas stracony.
ps. w czasach atari na grę czekało się własnie 5 minut i ludzie grali…

JustMe

Szczerze wolę poczekać te 5 minut w kolejce, grać w emocjonującej zrównoważonej bitwie pełne 15 min i ciesżyć się grą. Niestety jak narazić wrzuca do bitwy w parę sekund ale bitwa się kończy w 2-3 minuty wynikiem 15:1, 15:0 i pozostaje tylko nerwica

Anonimowo

poprawiaja nie to co trzeba…co z tego ze bedziemy mieli ten sam tier jak druzyny beda dobierane tak jak dotad ….bez uwzglednienia statow czesto sie spotyka niesprawiedliwy dobor druzyn czerwone swiezaki kontra niebiescy wyjadacze ..czasem dadza ze 2-3 ogarnietych graczy ale co z tego jak reszta nawet nie wie ..w costrzelac i na co se moze pozwolic czolgiem….to moim zdaniem wymaga poprawki

Anonimowo

W 10 trafione co do mikrometra

Anonimowo

To jest chyba największy paradoks tego świata… Starają się, żeby po oby stronach były te same klasy, baaardzo nawet podobny typ pojazdu, a skilla w ***** mają XD

Anonimowo

jakby mm był bazowany na skillu, to wszyscy byliby średni, a im wyższy skill tym kolejki byłyby dłuższe
znajdź 30 fioletów (albo 60), grających jednocześnie na czołgach +/-1 tier, na bitwę musieliby czekać po 15 min
najlepiej mieliby żółci, gdyż ich statystycznie jest najwięcej, ale w pewnym momencie wszyscy byliby żółci
jeżeli każdy grałby z równymi sobie, wtedy ich statystyki byłyby na równym, średnim poziomie, jeżeli ktoś miałby wyższe, automatycznie przenosiłoby go do wyższej półki i jego staty znów by się normowały aż do własnego limitu

Anonimowo

A co za problem pogrupowac graczy po 1000 wn (tak tak wiem, ze wn to wymysl graczy, a nie wg). 0-1000 pierwsze losowania, 1000-2000 drugie, 2000+ trzecie. Dysproporcja skilla byla by mniejsza niz dzisiaj i bitwy bardziej wyrownane, ale nadal tylu graczy bylo by w puli, ze mozna by bitwy dosc szybko robic. I tak jak mowisz, kazdy by gral na tym poziomie jaki faktycznie reprezentuje. Prawdziwy fiolet nadal by byl prawdziwy, a nie taki nabity na niskich tierach.

Kowboj klawiatury

Bo konta są po kolegach z klasy lub po starszym bracie lub allegro. Generalnie potrzebne jest raz w roku resetowanie oceny osobistej przez WOT

dd

najlepszym rozwiązaniem jest przestać grac w to gówno i pompowac kase w wg

Anonimowo

Powiedział dzieciak, który dalej żyje grą mimo iż w nią nie gra. Żałosne poszukiwanie atencji

Anonimowo

Problem nie zawsze polega na tym czy jesteśmy na top czy na dole, tylko ilości ameb bitewnych. Jechałem wczoraj spokojnie na jedną stronę, za mną 3 pojazdy, to patrzyłem się przed siebie, nagle na yolo wyjeżdżają 2x T-44-100, patrzę czemu tylko ja odbieram im hp, się okazało ze te zera za mną się gdzieś zatrzymały i próbują w 3 ustrzelić jednego kołowca na środku mapy. Dramat po prostu

krzysiek

Nie rozumiem tego waszego płaczu o MM . Nie ogarniasz walki z pojazdami +2, to po prostu zmień flankę/przeciwnika albo poczekaj na swoich ‘grubasów’. Najwięcej płaczą osoby nie ogarniające gry(mm zły, op tanki, wincyj golda) i taki jest fakt. Lepiej było jak losowało takie V tierowe lolki na X.
Ja polecam ogarnąć grę, poduczyć się trochę na niskich tierach i skończyć płakać.

Anonimowo

Jasne bo jak AT 15 pojechałem na medową flanke bo po przeciwnej byly 2x czerwone type 5 heavy ktore tez tu przyjechaly (bo kto ich mogl przewidziec co oni odwala) to byl zonk ale spoko krzysiu z rykoszetu powiedzial ze AT 15 ze srednim 15 km/h moge zmienic sobie flanke.

Anonimowo

Ty ogarnij grę albo usuń ją bo nie wiesz co piszesz…

krzysiek

Tak się składa, że ogarniam i nie mam bólu d… jak mi losuje +2. Gram, myślę, przewiduję- nie jestem topem gram z tyłu, pomagam twardszym czołgom a nie lecę yolo bo mam OP, twardego tenka. Jak grasz wolnym TD to po ch.. jedziesz solo do przodu? Ty masz wspierać swoja drużynę a nie cisnąc flankę. Pomijam fakt , że Type 4/5 są czołgami dal idiotów.
Płaczcie dalej jaki to ten MM zły.

Anonimowo

Człowieku ty masz problemy z czytaniem, myśleniem i to mocne. Kto tu mówi o jeździe yolo, jadę, widzę że za mną jadą, więc patrzę przed siebie żeby w razie co zacząć strzelać, nagle się okazuje że tamci sobie stanęli gdzieś, żeby w trzech strzelać do kołowca na środku mapy, a ja ginę porzucony. Ja nie mam bólu **** o +2. Tylko że w bitwie są ludzie którzy mózg włożyli do słoika i tam został. Lemmingi itp. To też twierdzisz że nie powinniśmy się wkurzać? Kolejny przykład proszę bardzo, stoję TD daleko od walk, wspieram nagle mnie dyma, bo inaczej nie powiem 1x lajt albo 2x, bo ktoś przepuścił. Kolejna sytuacja – Zatoka Rybacka, jestem schowany od wszelkiego ognia TD i artylerii, nagle przeciwnik decyduje się na atak na mnie, niszczy mi działo, naprawiarka użyta już wcześniej, 3-4 czołgi w okolicy mimo pingu i minimapy mają to gdzieś, też ginę i dopiero wtedy nagle ogarniają “O kurde coś wybuchło obok nas”. Ale nie śmieszne boty fiolety dalej myślą że to chodzi o MM+2. Nie jesteście panami tej gry, wróćcie na ziemię

wkurzony na boty

7 minuta i 44 sekunda.
Kilka? Czy raczej kilkanaście?

wkurzony na boty

Proszę o odpowiedz na trzy pytania:

1) dlaczego jak chcę dodać pierwszy od kilku dni komentarz tutaj zablokowało go i pojawił się tekst – zwolnij, za dużo komentujesz.

2) kto wierzy w ten farmazon że jak będzie więcej kombinacji -+2 oraz -+1 to więcej będzie bitew jednopoziomowych? Więcej szans trafienia na +2 i mam wierzyć że będzie jeden tier w bitwie? Czy WG myśli że wszyscy gracze serwera EU pochodzą z planu PAZIU?
Teraz zamiast 3 dych na ósemki będą cztery. coś czuję że kupie sobie cztery czołgi – churchil III, exsielxsior, jagdtiger 8,8 oraz pantera M10. i wtedy mam wy………ne na MM.
3) proszę mi wyjaśnić bo ja nie potrafię. trafiłem w bitwie na amx12t który kampił w 5 lini. czyli stał z artami, był na topce w losowaniu na czwórki. gracz ten to 622210, taktycznie go podszedłem bo tak się sprytnie przewróciłem na niego że bana dostał. Proszę, powiedzcie mi w jaki sposób taki gracz w Helcacie zrobił kołobanowa? bo ja nie potrafie sobie tego wyobrazić. I bym zapomniał na koniec jeszcze. ON K…….WA W STATYSTYKACH MA MAX KILI NA HELCACIE DWA !!!!!!!! Co jest? Błąd w druku czy ktoś tutaj nas nieźle rucha z botami. I stawiam że to jest taki bot sterowany centralnie. taki co kiedyś na mitengardzie walczył z jedynkami i dwójkami.

Que

kolabanova możesz wbić poprzez capa zostając sam na 5. Widocznie miał farta, znalazł się w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie i ma.

kuba1000

kto ma xvm-a ten widzi ze to nie pojazdy tylko gracze grają wrzuci 10 zielonych na 15 pomidorów i jest gwałt 4 minuty i po wszystkim

Devauxas

to nic nie da gra ma być przyjemna teraz na 10 bitw wygrywam 1 może 2 losowania System powinien losować: I poziom tylko z pierwszym od II poziomu tylko jeden poziom czołgu różnicy w losowaniu wyżej albo niżej , a X poziom tylko z X poziomem.
Poza tym nie brana jest opd uwagę najważniejsza kwestia DOŚWIADCZENIE GRACZA już tylko to powinno zmienić grę nie do poznania oczywiście na lepsze poziom doświadczenia pomiędzy graczami nie powinien być wyższy niż 600wn8 na przykład
następna kwestia dział samobieżnych 2 sztuki w zupełności wystarczą , a wprowadzenie pojazdów kołowych to często horror albo jak kto woli masakra 2 sztuki kołowców wystarczy w zupełności pod warunkiem że różnica poziomu nie będzie większa niż 1.Mnie ostatnio wyżuciło 5 poziomem na pojazd kołowy 7 poziomu gdzie miałem duże problemy z celowaniem a jak już trafiłem to uszkodzenia zadane pojazdowi kołowemu były w granicach 10% jego pełnej wytrzymałości.
A jeszcze są pojazdy premium, pociski premium ,wyposażenie, załoga ,wszystko to jest słabo lub żle zbalansowane . Suma tych wszystkich dodatków powinna się sumować ale nie powinna przekraczać np 20% .Rozumiem że wargaming chce zarobić ale powinny być warte swojej ceny wszystkie te dodatki a gracze którzy nie chca z różnych powodów w nie inwestować powinni mieć realną szansę na wygraną np czołg z racji że jest premium 5% więcej szans na wygrana , amunicja następne 5% dosyłacze następne 5% i załoga 5% razem pojazd nazwijmy go premium ma 120% szans czyli 20% więcej od przeciwnika nie korzystającego z dodatków .
Tak więc suma sumarum balans zaproponowany przez wg jest nietrafiony
ps tak z perspektywy czasu 4 lata temu lepiej się grało gra była przyjemniejsza
gdybym faktycznie widział rozwójb tej gry w dobrym kierunku zainwestował bym więcej sam potencjał nic nie daje bez odrobiny chęci zrobienia naprawdę czegoś na plus.

aaa

Człowieku jak oni cię jeszcze w WG nie zatrudnili z takimi genialnymi pomysłami???

BamboMambo

W teori wszystko pięknie ale znając WG to po zmianch bedzie to samo, tylko zamiast 3 X tierów to 8-mki beda będą bite przez 4 X

colraginis

A porządek z goldem kiedy? Ilość tego g… sypiąca się na randomach jest niesamowita.

Wg pls

Absolutnie się zgadzam, rzygać się chce od tego golda latającego że wszystkiego we wszystko, sam używam tylko w sytuacjach kryzysowych, z jedną sztukę na 50 bitew (bo przecież pancerz wroga też od czegoś jest, a przyjemnie sobie postawić wyzwanie przebicia pancerza z normalnej amunicji). I gdzieś mam to, że czołgi superciężkie “będą op”. Od tego są, żeby odbijać. Pozdrawiam Cię Colraginis i wiedz, że nie czekasz samemu.

superhiperprogracz

“przyjemnie sobie postawić wyzwanie przebicia pancerza z normalnej amunicji” nie powiedział nigdy nikt xD

XD

Proponuję następnym razem wyzwanie “bez amunicji” będzie Ci jeszcze przyjemniej, tylko z tej przyjemność nie spuść się na monitor. Mam. M

Jo

U mnie ciągle losuje na inna gre….

sla

Najprostszym wyjściem byłby MM +1/-1 i nie trzeba by tworzyć jakichś dziwnych dynamicznych szablonów. Jest bardzo dużo pojazdów, które będąc na topie są OP, a trafiając na dwa tiery wyżej nie są w stanie nic zrobić. Przykładowo pancerz ciężkich czołgów na 8 tierze jest imponujący kiedy wyjedzie na nas 6 tier, ale papierowy podczas walki z 10 tierem.

Anonimowo

To wygląda, jakby miało być mniej bitew +2, ale -2 dalej miałoby być czymś niezwykłym. Chociaż jeżeli na 10 bitew w 5 nie zobaczę 9 i 10 tierów i tak będzie rewelacyjnie.

KarolMay

Zamiast zmieniać MM mogło by WG dać dodatkowy bonus do kredytów i doświadczenia;
Słabe losowanie / bycie mięsem armatnim = trochę więcej kredek i gwiazdek.
są maszyny dwa poziomy wyżej – kredyty i exp x1,5,
są maszyny jeden poziom wyżej – kredyty i exp x1,25,
jes TOP lub wszystkie równe – kredyty i exp x1.
Maszyny z obniżonym MM same się trochę balansują,
(MM +1 nigdy nie dostaną mnożnika x1,5,
MM +0 nigdy nie dostaną mnożnika x1,5 ani 1,25)
Premium działało by jak działało, rezerwy również.
A najlepsze było by w tym to, że żadnemu graczowi nic się, w związku z ewentualnym wprowadzeniem takiego mechanizmu, nie zabiera.

Anonimowo

bym wolał już większy bonus za wyciągi za przegrane bitwy, wielokrotnie zdarza się że bitwa przegrana i wyciągnę 2-3k obrażeń a ziomek podemną już ma góra 600- nie mówię tu o top 1 ale, zdarza się w top 3 top 5 , Dochodzimy do tego że ten co zrobił 2 tys obrażeń też ejst na minusie jak ten co zrobił 100 i zginął od razu. Gracze bynajmniej nie jechali na yolo na przegranej bitwie

hamci

stary… ja czasem robie po 6000 wlasnego damagu grajac medem na 8,9 tierze team sie posklada jak cebule na bazarze ja juz HP wiecej nie mam i wykancza mnie jakis papier bitwa przegrana. Uszkodzen za 2 graczy zrobionych i gowno zrobisz. a jak lajtem gralem przed wejsciem kolowcow to po asyscie czasem tez po 5-6 k i gowno tez porazki. No nie da sie tych na prawde dobrych bitwem ale zwycieskich jest mało albo po prostu ktos trafia na same boty i go nie przebijaja.

Ostatnio wszyscy Youtuberzy wrzucali i zachwycali sie wyciagiem kosmicznym pattona, prawda jest taka ze trafil na same boty bo go nie przebijaly. Miałem w ten same dzien identyczna mape i patona X tier i co i gowno wszyscy mnie przebijali bez problemu a zagralem bardzo podobnie agresywnie i nawet sklad czolgow byl niemal identyczny wiec juz zacieralem raczki a tu ****. Te wszystkie udostepniane bitwy to zwykły fart a nie wyciag i TYLE!

sla

Hamci, bo Ty kopiowałeś jak małpa co zagrał jakiś koleś, podczas gdy on dostosował swoje zagranie do sytuacji. Owszem, potrzeba szczęścia i nie zależy wszystko tylko od Ciebie w bitwie, ale jeśli sugerujesz się tylko tym, że ktoś gdzieś pojechał i zrobił dobry wynik to Tobie i szczęście nie pomoże. 🙂

hamci

nie chodzi o kopiowanie, byla idetyczna sytuacja niemalże identyczne czolgi wiec żal nie bylo sprobować, chodzilo mi o fakt ze głąby z jego bitwy nie umialy patona przebic wszystko sie dingalo kosmos jakis. wiem jak patonem grac ale gowno to dalo, mi wrzucali jak chcieli glownie z heatow. Nawet rozstawinie bylo podobne no musialem sprobowac sam rozumiesz. Nie wiem ale chyba boty nie zmieniaja amunicji na goldowa jak widac kopiowac sie nie oplaca bo nie wychodzi trzeba miec pelno szczescia i tyle.

ziomziomka

ja pikole gosciu wiadomo ze taka bitwa to jest fart roku a Ty tu placzesz ze wziales pattona i Ci sie nie udalo no nie wytrzymie zaraz 😀

Anonimowo

za zadawanie obrażeń dostajesz więcej kredytów i doświadczenia, tym więcej im więcej tierów różnicy jest między twoim pojazdem a pojazdem któremu zadajesz dmg

Wafel

Dokładnie na dychach jest jedna wielka *******, jak drużyny są niezbalansowane. Albo za szybka bitwa, albo za szybki ********, albo wszyscy się kampią, albo 8 TD na team. Nie da się agresywnie zagrać, bo team nie pomoże, bo **** po co komu pomoc? Lepiej przegrać! Jak jesteś na top3 to jeszcze da radę bo możesz zwyczajnie bawić się z tymi ósemeczkami, masz największy wpływ na randoma i tak dalej. Ale na dychach to dramat jest.

Anonimowo

Juz sie boje..

hamci

Teoria – ma byc lepiej dla 8mek (jasne)

Fakt czyli coś co już na 100% wiadomo – więcej dyszek do walki grając 8mka

Faktem jest też że obecnie grajac dyszka praktycznie 99% bitew przynajmniej ja mam na samych dychach i walczysz z jakimis jełopami co zbadali se dyszke cala linie za free exp bo multi tak doradzil ze jest super. Nie da sie grac na dychach tez wolnym pojazdem bo jak druzyna wlasna bedzie oagrnieta to ruszy tak szybko ze pozamiata tobie sprzed oczu wszystkich i zrobisz gowno a jak wylosuje druzyne cebulakow pomidorow botow no to wybacz mozna rownie dobrze sie utopic bo z 10 na raz nie da sie walczyc. Szkoda tylko ze zawsze jakies buraki losuje mi do druzyny praktycznie w 90% nie rozumiem tego aspektu.

Zaraz bedzie ze nie umiesz grac na dychac buhahaha a jak niby ***** sie gra na dychac campiac na wlasnym capie tak cwaniaczki? Jak jedziesz do przodu to nikt nie pomaga bitwy na dychac sa kompletnie do **** i przez to ciagle kredytow na minus sram na 8mki na 8mkach sobie i tak radzilem z dychami do tej pory.

hamci

wg mnie to własnie na dychach jest horror a weekendami to już wogole 0-15, 1-15, 3-15, 15-2, 2-15, 0-15 i co i gówno, masz na to wpływ? Nie, same boty w grze siedzą na X. Jedna bitwa na średnio 8 to ma być dobry wynik? To parodia jakaś. Nie uzywam zadnych modow a ci co uzywaja xvm to chociaz wiedza ze lepiej przykampic skoro same boty.

Anonimowo

Jak rozwiązań problem z losowaniem ósemek na dychy. jak rozwiązać problem ameb na dychach. olałem te tiery. ile frajdy z gry na nowo znalazłem w t-34, t-28, OIexp, KW-1,PzIc, PzIIIE, DW2. A na h…….. mi te dychy i stres na golda. pykam bitewki lolkami.

Anonimowo

No tak, odkrywcze to to nie jest 😀
Płakali płaczki na 3 X to teraz będą klepani przez 4 😀
Dla mnie bomba, więcej HP do zbicia, mi nigdy nie przeszkadzał MM 3-5-7 i gra VIII

FlamixKL

No ale jak jest szablon 4-5-6, to czołgi VIII tieru będą miały więcej przeciwników na wyższych tierach…

Ech

Bo problemem nie jest szablon 3-5-7 a Ilosc bitew w jakich jest stosowany.
Jesli nie zmienia ilosci biew 3 poziomowych to zmiany beda jedynie kosmetyczne.

Czlogista

Dokładnie

Ech

Dokładnie

Anonimowo

Problemem to jest, jak juz ktos pisal dobor druzyny pod wzgledem umiejetnosci. Jak sie trafi team dajmy na to zlozony z 6 czerwonych i reszta inne kolorki, z czego top 2 jest pomidorowa, a w przeciwnej druzynie masz najslabszego pomaranczowego wn 950 i gra czolgiem na samym dole, a pluton top 3 wszyscy minimum zielen to wiadomo jak ta bitwa sie skonczy… w tym jest problem. Bo gwalceni i gwalcacy nie maja wtedy przyjemnosci z gry. Mi sie ostatnio czesto trafiaja bitwy, gdzie mam goscia wn mniej niz 100, a ma po 35k bitew. I najlepsze ze to nie sa boty bo najglosniej na czacie krzycza, ze noob team, itp. Szablony niech zostawia takie jak sa. Niech wezma sir za dobor graczy na podstawie oceny osobistej. Albo wna niech do gry zaimplementuja (wprowadza modyfikacje co spota bedzie liczyc) i na tej odstawie graczy dobieraja. Mysle, ze po gora trzech miesiacach by sie losowania ustabilizowaly i kazdy by byl content. Idealnego mm nigdy nie stworza i nie gdy wszystkich nie zadowola, ale wprowadzajqc losowania na podstawie “skilla” wiekszosc graczy byla by zadowolona