Bitwy morskie: zawody międzyklanowe

 

Wprowadzamy nowe wydarzenie, dzięki któremu klany będą mogły się zmobilizować i co tydzień walczyć o zasoby!

Jeśli Wasz klan przebije się przez kwalifikującą misję Przygotowawczą w ciągu tygodnia, będziecie mogli rzucić się w wir walki z innymi klanami w formacie bitew klanowych w weekend. Wygrywajcie Starcia i zdobywajcie gwiazdki wypełniając specjalne misje, żeby wrócić do bazy z jak największym ładunkiem zasobów!


Co mój klan będzie z tego miał?

Ropa to wartościowy zasób klanowy w World of Warships, niezbędny to budowania struktur w bazie klanowej. Każda struktura zapewnia członkom klanu stałe premie, np. zmniejszone ceny możliwych do zbadania okrętów, premie do różnych typów PD, a nawet premie do zdobywanych zasobów używanych w Arsenale – węgla i stali. Więcej na temat tych korzyści dowiedzieć się możecie z osobnego artykułu.

Aż do teraz możliwe było zdobywanie ropy w charakterze nagrody za wypełnianie misji bojowych, wyzwań i uczestnictwo w wydarzeniach, lub znajdowano ją w kontenerach. Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 0.8.0 pojawia się jeszcze jeden sposób – zawody „Bitwa morska”.


Czas trwania

Zawody „Bitwa morska” odbywać się będą w każdym tygodniu, nieprzerwanie, począwszy od poniedziałku 18 lutego 2019.

  • Poniedziałek – czwartek: klany wypełniają misję, która pozwala im się zakwalifikować do weekendowych Starć.
  • Piątek – niedziela: zakwalifikowane klany walczą między sobą.

Rejestracja klanów

W aktualizacji 0.8.0 w kliencie gry, w zakładce Klan pojawi się nowa sekcja zatytułowana „Bitwa morska”. Można w niej znaleźć kalendarz z harmonogramem wydarzenia. Dowódca oraz jego zastępcy mogą zgłosić uczestnictwo klanu w każdym tygodniu.


Przygotowania

od poniedziałku do czwartku

Żeby zdobyć prawo do współzawodnictwa z innymi klanami w ramach wydarzenia, Wasz klan musi najpierw wypełnić specjalną misję klanową, której celem będzie zdobycie pewnej ilości bazowych PD.

  • Warunki misji uzależnione są od liczby graczy w klanie.
  • Można ją wypełniać od poniedziałku do czwartku w dowolnym typie bitew z wyjątkiem bitew treningowych.
  • Maksymalny wkład pojedynczego gracza jest ograniczony. Wynika z tego, że im więcej jest aktywnych graczy w klanie, tym łatwiej będzie osiągnąć wspólny cel.
  • Postępy wspólnej misji, a także wkład własny w nią, sprawdzić można w zakładce Przygotowanie w sekcji Bitwa morska. Można tam również sprawdzić datę i godzinę, do której wypełnić można misję bojową.
  • Wspólna misja bojowa podzielona jest na kilka części, a wypełnienie każdej z nich zapewni Wam ropę.

Gdy klan wypełni misję, wyświetlany jest komunikat to potwierdzający. Jeśli klan nie wypełni misji, nie będzie miał dostępu do następnego etapu. Nadal jednak dostanie zdobytą ropę.


Starcie

od piątku do niedzieli

W piątek kończy się faza Przygotowania, a zaczynają się Starcia! Klany ze wszystkich serwerów, które wypełniły misję bojową, mierzyć się będą w bitwach pomiędzy sobą od piątku do niedzieli.

  • Członkowie klanu otrzymają dostęp do specjalnej tabeli na początku Starć. Tabela wyświetlać będzie okręty wg typu i kraju, co daje w sumie 19 kategorii.
  • Łańcuch misji bojowych dostępny jest dla każdej kategorii. Wymagania są takie same dla wszystkich: zdobyć określoną liczę bazowych PD w pojedynczej bitwie.

Misje wypełniać można okrętami dowolnego poziomu w bitwach losowych, kooperacyjnych i rankingowych.

Celem klanu jest prześcignięcie konkurentów pod względem liczby gwiazdek zdobytych podczas wypełniania misji z tabeli.

Żeby rozpocząć wypełnianie misji, gracze muszą wejść do sekcji Bitwy morskie w zakładce Klan i potwierdzić swoje uczestnictwo kliknięciem na przycisk „Wliczaj podejścia”. Od tego momentu ich podejścia będą wliczane do wspólnego wyniku klanu.

Pamiętajcie, że serię bitew wliczanych do Starcia można w każdej chwili przerwać. Jeśli jednak przerwiecie ją w trakcie bitwy i wciśniecie „Wliczaj podejścia”, to jej wynik nadal będzie wzięty pod uwagę.

Wypełniając misje, gracze zdobywają gwiazdki dla swojego klanu, co z kolei daje klanowi dostęp do bardziej skomplikowanych misji. Liczone jest każde podejście, bez względu na wynik bitwy. Każdy gracz ma do wykorzystania w Starciach tylko dziesięć podejść.

Starcia mogą zakończyć się zwycięstwem, remisem lub porażką. Wynik wpływa na ilość ropy i liczbę specjalnych punktów rankingowych, jakie klan otrzymuje. Punkty te brane są pod uwagę przy wyborze przeciwników w Starciach. Punkty klanu można sprawdzić w odpowiedniej zakładce w sekcji Bitwa morska. Ich liczba nie spada, a wzrost uzależniony jest od sukcesów klanu w Starciach.


Nagrody

Ropa jest główną nagrodą za uczestnictwo w zawodach Bitwa morska. Otrzymują ją wszystkie klany w ilości uzależnionej od przebiegu swojego uczestnictwa.

  • Klan może zdobyć maksymalnie 800 jednostek ropy na etapie Przygotowań
  • Klan może zdobyć 50 jednostek ropy za każde 10 gwiazdek zdobytych w Starciach
  • Klan może zdobyć 700 jednostek ropy za zwycięstwo
  • Za remis – 400 jednostek ropy
  • Za porażkę – 300 jednostek ropy

Ropa zdobywana na etapie Przygotowań oraz zdobyte gwiazdki przyznawane będą natychmiastowo, natomiast ropa zdobyta w Starciach – po zakończeniu etapu.


Informacje dodatkowe

  • Gracze, którzy dołączą do klanu po zakończeniu etapu Przygotowań, nie będą mogli wziąć udziału w Starciach w danym tygodniu. Będzie to jednak możliwe w kolejnych tygodniach.
  • Jeśli gracz opuści klan po wciśnięciu przycisku „Wliczaj podejścia”, gwiazdki przez niego zdobyte pozostaną z klanem.
  • Jeśli członkowie tego samego klanu wejdą do bitwy w dywizjonie złożonym z okrętów z tej samej kategorii, to wynik liczony będzie w kolejności rosnącej. Innymi słowy, jeśli oba okręty tego samego typu zdobędą wystarczającą ilość bazowych PD dla misji z łańcucha, obie misje uznane zostaną za wypełnione w tej samej bitwie.
    • Dla przykładu, ustalone są następujące misje dla kategorii Niszczyciele radzieckie: zdobądź 1000 bazowych PD; zdobądź 1100 bazowych PD.
    • Do dywizjonu należy dwóch gracze, jeden gra niszczycielem Udałoj, a drugi Taszkient. Gracz sterujący okrętem Udałoj zdobywa 1000 bazowych PD w bitwie, a jego towarzysz 1050 bazowych PD. Kapitan Udałoj zdobywa dla klanu gwiazdkę, dającą mu dostęp do następnej misji. Jednak kapitan niszczyciela Taszkient zdobył zbyt mało PD, by zaliczyć drugą misję. Podejście zostało więc zmarnowane. Gdyby Taszkient zdobył co najmniej 1100 bazowych PD, obaj gracze zdobyli by gwiazdki dla swojego klanu.

Źródło: Portal WoWs

barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments