Dzienniki twórców: koniec wsparcia dla Windows XP i DirectX 9
Prosto z polskiego kanału World of Tanks na YouTube. Przyjemnego oglądania! 😉
Witajcie, czołgiści! W najnowszym odcinku „Dziennika twórców” opowiemy, dlaczego wkrótce przestaniemy wspierać Windows XP, Windows Vista i DirectX 9. Od końca wiosny nie będziemy już mogli zagwarantować płynnego działania World of Tanks na komputerach z systemami Windows XP i Windows Vista z kilku powodów. O szczegółach dowiecie się z filmu. Miłego oglądania!
Gram na minimalnych, absolutnie minimalnych ustawieniach + usunięcie mgły. Raz, że komputer max średnie pociągnie, a dwa, że dzięki temu jestem fioletowy. Polecam. Albo bajery albo efekty – taka prawda.
też jestem fioletowy – wystarczy 2 szklaneczki denaturatu dziennie
na pewno tylko dwie ?
Ja tam wolę 420, ale co ja tam wiem… xDDD
A ja gram na grafice SD (standardowej) z wszystkimi możliwymi w tym trybie ustawieniami na maksimum. Lapek z i3 2.5GHz 8GB ram DDR3 i grafiką GF730M 2GB 128bitów itrzymuje stabilne jak skała 60 fps w włączonym potrójnym buforowaniem i synchronizacją pionową na monitorze zewn. 1440×900.
Na grafice HD z większością nastaw (tych po lewej stronie) na maksa ale bez antyaliasingu mam skaczące 40-60 fps. niby da się grać, ale za dużo efektów i kolorów powoduje, że obraz jest jakby taki „zapaćkany”, rozpraszający uwagę.
Wolę stabilne 60fps na SD. Przyjemniejsze dla oka.
🙂
Dodam jeszcze, że mój WoT leży sam jeden na specjalnie dla niego przygotowanej partycji na dysku 7300rpm.
Żeby się nie defragmentował podczas nagrywania powtórek i wgrywania aktualizacji modów, do na oddzielnym dysku tez 7200 (zamontowanym zamiast DVD) zrobiłem katalogi „res” „res_mods” „replays” i stworzyłem do nich tzw. dowiązania symboliczne (nie mylić ze skrótami windows) dzięki czemu gra aktualizuje się bez problemu a jednocześnie nie defragmentuje się podczas mieszania w tych katalogach.
Wszystko to zaskutkowało tym, że do bitwy ładuję się zawsze przed rozpoczęciem odliczania. 🙂 I w trakcie bitwy nic mi nie laguje.
Dysk SSD niepotrzebny 🙂
Pomyliłem nazwę jednego katalogu. Oczywiście nie „res” bo to on zawiera główne zasoby gry, tylko „mods”.
A skoro znowu piszę, to jeszcze dodam, że po każdej aktualizacji gry, defragmentuję partycję z WoTem za pomocą darmowego programu „Auslogics disk defrag”.
Tak samo traktuję partycję na drugim dysku z tymi dowiązanymi symbolicznie katalogami z modami po aktualizacji modów.
Może te informacje komuś kto trochę umie działać z Windowsami pomogą przyspieszyć grę? 🙂
a mógłbyś krok po kroku opisać/napisać mi lub wszystkim jak robisz te „dowiązania symboliczne” dla wota 😛 ?
Małe przeziębienie mnie dziś wzięło, to sobie leżę w wyrku i postanowiłem zrobić kilka zrzutów żeby pokazać jak na moich ustawieniach wyglądają czołgi i otoczenie garażu. Zdjęcia zrobione z wyłączonym GUI garażu za pomocą moda z paczki Aslaina.
Tak to wygląda na włączonej grafice SD (standardowej) w wszystkimi możliwymi w tym trybie ustawieniami na maksa.
Całkiem nieźle, prawda? Nic nie błyszczy, nie oślepia, nie ma zbędnych „wodotrysków” 🙂
Gra w bitwach działa, jak już wyżej opisywałem, w stabilnych jak skała 60 fps.
Coś za ładne te screeny jak na garaż z grafiką SD. Ustawiłem sobie tak jak u ciebie SD i wszystkie suwaki jakie się dało w prawo i u mnie tak dobrze to nie wygląda.
Nie fotoszopowałeś kolego?
Dzięki 🙂
Nie umiem używać Photoshopa. To są zrzuty ekranowe bez żadnej obróbki z mojego garażu z usuniętym za pomocą moda od Aslaina garażowym GUI.
Chyba wiem dlaczego u Ciebie nie wygląda tak jak u mnie. Zapomniałem wcześniej napisać, bo mi całkiem z głowy wyleciało, że poprawiałem ustawienia dla WoTa w sterowniku karty GeForce.
Dziś już nie dam rady tego zrobić, ale jutro postaram się przed południem dać screeny tych ustawień sterownika.
Wrzucam obiecane ustawienia dla WoT jakie mam w sterowniku swojej karty graficznej.
Ponieważ okienko ustawień sterownika nie daje się powiększyć a jego zawartość można jedynie przewijać, to dałem kilka zrzutów z odpowiednio przewiniętą listą parametrów.
Dzięki stary za te wpisy i screeny.
Dużo mi pomogły.
Dokładnie im mniej niepotrzebnych/rozpraszających efektów tym lepsza widoczność i efektywność. Stąd taka popularność modu tundra.
Sorry koleś, tundra jest cheatem.
Człowieku grafika na FULL ustawiana automatycznie jest oczojebna , zwłaszcza przy dłuższym graniu . Cała elita najlepszych graczy nie tylko w tej produkcji np PUBG preferuje swoje pośrednie ustawienia grafiki . Gdzie liczy się dobra – przejrzysta widzialność na mapie . Każde mega efekty świetlne , poruszające liście , zawirowania powietrza , cienie , bujna roślinność dodatkowo rozprasza, skupiając i wytężając twoje oczy i cały organizm
O nie! jesteśmy zgubieni
O ile pamiętam dx10 był średnio udany, nie lepiej byłoby od razu wskoczyć na dx11?
Nie, bo dużo ludzi może z niego korzystać…
Karty od serii radeon hd5000 i geforce 4xx obsługują dx11 i są z przełomu 2009/2010. To prawie 10 lat…
kto normalny w dzisiejszych czasach używa kompa z win xp i grafą dx9?
takiego kompa używałem ze 20 lat temu
Można wiedzieć skąd miałeś XP w 99 roku?
Podroznik w czasie. MAMY CIE JOHNIE TITOR
Sadziłem że tego systemu nie ma już 😀
I tak gram na minimalnych ustawieniach pomimo że mógłbym grać na maksymalnych. Mnie po prostu te wszystkie efekty rozpraszają.
Póki nie zaczniesz walić po niewidzialnych ścianach przy wzgórzach, skałach i przeszkodach terenowych przez przekłamaną geometrię terenu. Zwłaszcza przez 1.0 to był wielki problem przy jakości terenu poniżej ŚREDNIA. Widziałem cały czołg a nie mogłem go oznaczyć bo po stronie serwera teren czy tam skała wychodziła jeszcze dalej niż widziałeś to u siebie. Najbardziej boli przy czołgach typu E-25 jak próbujesz minimalizować swoją sylwetkę wychylając się przy samym gruncie.
Wszyscy dobrze wiemy jak silne są komputery ludzi, którzy grają na minimalnych. Oczywiście dochodzi do tego cała masa gadania głupot jak to grafika nie ma znaczenia a ludzkie oko nie widzi więcej niż 15 FPS i 256 kolorów. Im człowiek biedniejszy i komp gorszy tym biedne oko mniej widzi.
Jesteś chory na głowę lecz się puki nie jest za puzno
Mam podobnie zmienilem kompa ale nie moge się przyzwyczaić do maksymalnych ustawień wiec gram na minimalnych tym bardziej że gram od 2012 i tak gra wg mnie wygląda lepiej
Ciekawy materiał 😉
Ta pokazywana mi nie przypomina Erlenbergu… Nowa mapa??? Efekty pogodowe??? Chyba, że zmieniają ją; po 1.0 nie jest dbyt fajna…
Wreszcie!