Co dalej w 2019?

Prosto z portalu WoT 馃槈


W 2018 kontynuowali艣my nasze prace w kierunku usprawnienia mechanizmu doboru i wielkich bitew, dodaj膮c jednocze艣nie nowe pojazdy, narodowo艣ci, wyzwania i inne, zapieraj膮ce dech w piersi wydarzenia. 艢wi臋towali艣my te偶 10. rocznic臋 idei World of Tanks i zdobyli艣my po raz czwarty nagrod臋 Golden Joystick, wygrywaj膮c w kategorii Still Playing ju偶 drugi rok z rz臋du. Ju偶 w tej chwili snujemy 艣mia艂e plany na przysz艂o艣膰, o kt贸rych to postanowili艣my Wam opowiedzie膰!

W 2019 mamy zamiar

  • rozwi膮za膰 niekt贸re wa偶ne problemy w systemie doboru,
  • na nowo wprowadzi膰 tryb Linia frontu,
  • wprowadzi膰 do gry mi臋dzy innymi szwedzkie czo艂gi premium,
  • sprawi膰, by klany sta艂y si臋 bardziej dost臋pne
  • I jeszcze wi臋cej!
R贸wnowa偶enie amunicji premium

Amunicja premium od zawsze by艂a jednym z najgor臋cej dyskutowanych temat贸w w World of Tanks, a w przysz艂ym roku znacz膮co przebudujemy jej ca艂膮 mechanik臋.

Stan bie偶膮cy

Wcze艣niej w tym roku zrobili艣my pierwsze kroki w kierunku rebilansowania amunicji premium, cofaj膮c mo偶liwo艣膰 zakupu amunicji i materia艂贸w eksploatacyjnych za z艂oto. Z tego wzgl臋du terminy 鈥瀉municja premium鈥漜zy 鈥瀦艂ota amunicja鈥 nie maj膮 ju偶 sensu 鈥 niech to b臋dzie po prostu 鈥瀉municja specjalna鈥.

Czekali艣my, a偶 spadnie liczba 鈥瀉municji specjalnej鈥 w World of Tanks i gracze przyzwyczaj膮 si臋 do tej zmiany. Aby wszystko wyja艣ni膰, zacznijmy od wskazania g艂贸wnych powod贸w, dla kt贸rych rebilansowanie jest potrzebne.

  • Gracze wybieraj膮 swoj膮 amunicj臋 na podstawie tego, co w艂a艣nie dzieje si臋 na polu bitwy. W przypadku pocisk贸w od艂amkowo-burz膮cych ta taktyka jest usprawiedliwiona. Wszyscy wiemy, 偶e pociski tego typu prawie zawsze s膮 w stanie zada膰 uszkodzenia, ale zazwyczaj s膮 one znacznie mniejsze, ni偶 od pocisk贸w standardowych. Zasadniczo pociski OB wykorzystywane s膮 przy strzelaniu do cel贸w nieopancerzonych, w celu zadania maksymalnych uszkodze艅 na strza艂, b膮d藕 przy strzelaniu do cel贸w, kt贸rym nie zosta艂o za du偶o punkt贸w wytrzyma艂o艣ci. W grze ich mocne i s艂abe strony staj膮 si臋 dosy膰 oczywiste, dlatego strzelanie wy艂膮cznie pociskami OB w sytuacji, kiedy gracz ma do dyspozycji tak偶e standardowe pociski, jest po prostu nieefektywne.
  • Kiedy gracz musi wybra膰 pomi臋dzy pociskiem standardowym a 鈥瀞pecjaln膮 amunicj膮鈥, koncentruje si臋 g艂贸wnie na mo偶liwo艣ci penetracji pancerza. R贸偶ne rodzaje amunicji maj膮 odmienne charakterystyki, takie jak pr臋dko艣膰 pocisku, ale dla wielu graczy podstawowym wyznacznikiem jest zdolno艣膰 penetracji. Wykorzystuj膮c 鈥瀞pecjaln膮 amunicj臋鈥, zazwyczaj pociski podkalibrowe lub akumulacyjne, gracze uzyskuj膮 przewag臋, po prostu wydaj膮c wi臋cej kredyt贸w.
Co chcemy zrobi膰?

Naszym priorytetem jest sprawi膰, by gracze podejmowali bardziej 艣wiadome decyzje o za艂adowaniu konkretnego rodzaju amunicji. Chcemy, by rozwa偶ali zalety r贸偶nych typ贸w pocisk贸w i brali pod uwag臋 konsekwencje ich u偶ycia.

Jest dla nas niezwykle wa偶ne, aby nowy system by艂 wygodny przede wszystkim dla Was jako graczy. Z tego powodu zdecydowali艣my si臋 na wypr贸bowanie rozwi膮zania, kt贸re by艂o przez Was tak cz臋sto proponowane na naszym forum: zmniejszymy uszkodzenia zadawane przez 鈥瀞pecjaln膮 amunicj臋鈥 o 25鈥30% w zale偶no艣ci od 艣rednich uszkodze艅 danego pocisku, jednocze艣nie pozostawiaj膮c niezmienione zdolno艣ci penetracji. Procent, o jaki potencja艂 uszkadzania zostanie zredukowany, b臋dzie zale偶a艂 od wielko艣ci uszkodze艅 na strza艂. B臋dzie on wi臋kszy, im wi臋ksze b臋d膮 uszkodzenia na strza艂.

W zwi膮zku z tym zamierzamy wprowadzi膰 nast臋puj膮c膮 mechanik臋:

  • Standardowe pociski przeciwpancerne b臋d膮 teraz najatrakcyjniejszym wyborem ze wzgl臋du na cen臋 i uszkodzenia. Zadaj膮 one du偶e uszkodzenia na strza艂 i s膮 tanie, ale nie jest 艂atwo nimi trafi膰 opancerzone pojazdy w ruchu.
  • 鈥濧municja specjalna鈥 b臋dzie odpowiednia do strzelania do pojazd贸w opancerzonych ze wzgl臋du na du偶膮 szans臋 penetracji. Jednak zadaje mniejsze (o 25%-30%) uszkodzenia na strza艂 w por贸wnaniu ze standardowymi pociskami, a jej koszt jest wi臋kszy.
  • Pociski od艂amkowo-burz膮ce daj膮 wi臋ksz膮 szans臋 zadania uszkodze艅 bez wzgl臋du na to, czy pojazd jest opancerzony, czy nie. B臋d膮 efektywne w walce przeciwko s艂abo opancerzonym pojazdom, ale maj膮 niskie mo偶liwo艣ci penetracji, nie przebijaj膮 przeszk贸d, zadaj膮 najmniejsze uszkodzenia na strza艂, je艣li nie penetruj膮 oraz 鈥 bardzo cz臋sto, posiadaj膮 najni偶sz膮 pr臋dko艣膰 wylotow膮 pocisku.
Co dalej?

W艂o偶yli艣my sporo pracy w te ulepszenia i jeste艣my bardzo ciekawi Waszego zdania na ich temat. Jest to dla nas bardzo wa偶ne, gdy偶 dalej pracujemy nad rebilansowaniem 鈥瀞pecjalnej amunicji鈥. Je艣li Wasze opinie na temat proponowanych rozwi膮za艅 b臋d膮 pozytywne, to przeka偶emy je do testowania, by sprawdzi膰 ich wp艂yw na aktualn膮 rozgrywk臋.

Je艣li wszystkie testy przebiegn膮 zgodnie z planem, spr贸bujemy dopasowa膰 koszt pocisk贸w w zale偶no艣ci od ich efektywno艣ci i tego, jak cz臋sto s膮 wybierane.

Doskonale zdajemy sobie spraw臋, 偶e te zmiany znacz膮co wp艂yn膮 na efektywno艣膰 niekt贸rych czo艂g贸w. Nie martwcie si臋, wszystkie pojazdy b臋d膮 analizowane indywidualnie, przypadek po przypadku!

W niekt贸rych przypadkach niezb臋dna b臋dzie zmiana wsp贸艂czynnika koszt贸w lub charakterystyk pojazdu, ale poszukiwanie rozwi膮zania pasuj膮cego wsz臋dzie i wszystkim mo偶e by膰 zbyt skomplikowane. Decyzji o implementacji tej mechaniki jeszcze nie podj臋li艣my!Chcemy najpierw przeanalizowa膰 Wasze opinie, wi臋c koniecznie zostawcie swoje przemy艣lenia i obawy na forum.

System doboru dru偶yn

Kilka miesi臋cy temu sugerowali艣my, 偶e 2019 b臋dzie wielkim rokiem dla systemu doboru dru偶yn, wi臋c przygotujcie si臋 na spore zmiany, kt贸re pojawi膮 si臋 w przeci膮gu najbli偶szych 12 miesi臋cy. Wszyscy znamy problemy, jakie istniej膮, wi臋c zacznijmy od kr贸tkiego przegl膮du.

Ewolucja zmiany

G艂贸wnym celem systemu doboru zawsze by艂o wys艂anie graczy do bitwy tak szybko, jak to tylko mo偶liwe. Pocz膮wszy od roku 2010, r贸偶ne jego wersje stawia艂y sobie za g艂贸wny priorytet pr臋dko艣膰 dzia艂ania.

W rezultacie napotkali艣my nast臋puj膮ce kluczowe problemy:

  • Tak zwane 鈥kulawe plutony鈥, sk艂adaj膮ce si臋 z pojazd贸w r贸偶ni膮cych si臋 wi臋cej ni偶 trzema poziomami (najcz臋艣ciej s膮 to g贸rne poziomy + niskie poziomy w jednym plutonie)
  • A du偶y liczba Dzia艂a samobie偶ne in teams (up to 8)
  • Dru偶yny by艂y komponowane w ten spos贸b, 偶e w bitwie by艂o bardzo ma艂o przeciwnik贸w na Waszym poziomie. Na przyk艂ad w dru偶ynie mog艂o by膰 13 pojazd贸w X poziomu, ale tylko 2 pojazdy VIII poziomu.

Aktualizacja 9.18, kt贸ra pojawi艂a si臋 w 2017, mia艂a na celu rozwi膮zanie tych problem贸w i wprowadzi艂a system szablon贸w, kt贸ry dobrze znamy.聽Szablony te (klasyczny system 3-5-7 i 5-10.) s膮 w u偶yciu do dzisiaj.

Szablony dzia艂aj膮 wed艂ug jasno okre艣lonych zasad: czo艂g贸w na najwy偶szym poziomie nie mo偶e by膰 wi臋cej ni偶 tych na 艣rednim, a czo艂g贸w 艣redniego poziomu nie mo偶e by膰 wi臋cej ni偶 tych na najni偶szym poziomie. Dzi臋ki temu rozwi膮zaniu gracze stawi膮 czo艂a wystarczaj膮cej liczbie pojazd贸w przeciwnika, kt贸re s膮 na ich poziomie. Nawet graj膮c czo艂gami najni偶szego poziomu mo偶ecie by膰 pewni, 偶e liczba pojazd贸w o tym samym poziomie jest taka sama w dru偶ynie przeciwnika jak w Waszej.

Nowa aktualizacja, nowe wyzwania

Po wprowadzeniu systemu szablonowego bitwy sta艂y si臋 bardziej do przyj臋cia. Z drugiej strony jednak zostali艣my postawieni wobec nowych, powa偶nych problem贸w i wyzwa艅:

  1. Gracze rzadko s膮 zestawiani z pojazdami swojego poziomu i poziom贸w o 1 lub 2 ni偶szych, co oznacza, 偶e cz臋sto walcz膮 przeciwko pojazdom wy偶szych poziom贸w. Innymi s艂owy, gracze zazwyczaj l膮duj膮 na dole listy. W szczeg贸lno艣ci dotyczy to jednostek poziom贸w VI鈥揤III.
  2. Gracze z preferencyjnymi pojazdami premium rozgrywaj膮 wi臋kszo艣膰 swoich bitew w szablonie 5-10 z czo艂gami wy偶szych poziom贸w i rzadko napotykaj膮 jednostki na ni偶szych poziomach. W rezultacie zalety p艂yn膮ce z preferencyjnego doboru przeciwnik贸w s膮 mniej odczuwalne.

Szablony w aktualnym systemie doboru s膮 sztywne, wi臋c nie mog膮 si臋 szybko adaptowa膰 do rozbudowuj膮cych si臋 kolejek, kt贸re s膮 przyczyn膮 tych problem贸w. Innymi s艂owy, system nie potrafi przeanalizowa膰 kolejki i nie posiada narz臋dzi do dynamicznej kontroli nad nimi.

Co dalej?

Pracujemy nad ca艂kowicie nowymi narz臋dziami, gdzie zasady zestawiania bitew mog膮 si臋 szybko dostosowywa膰 do kolejek i konkretnej sytuacji w grze. Poczynili艣my te偶 za艂o偶enie, 偶e rado艣膰 z bitwy jest wa偶niejsza ni偶 czas oczekiwania. By膰 mo偶e b臋dzie trzeba troch臋 d艂u偶ej poczeka膰 na bitw臋, ale dru偶yny musz膮 by膰 bardziej zr贸wnowa偶one.

W przysz艂o艣ci:

  • Szablony stan膮 si臋 bardziej elastyczne, w zale偶no艣ci do bie偶膮cej sytuacji w kolejce.
  • Opr贸cz klasycznego 3-5-7 i 5-10 mog膮 pojawi膰 si臋 nowe szablony, kt贸re pomog膮 rozwi膮za膰 kolejk臋.
  • Dla bitwy dwu-poziomowej mog膮 to by膰 6-9 i 7-8.
  • Dla bitwy trzy-poziomowej mog膮 to by膰 4-5-6, a nawet 5-5-5.

Dla trzy-poziomowej bitwy mog膮 pojawi膰 si臋 szablony z du偶膮 liczb膮 czo艂g贸w z samej g贸ry. Dotyczy to g艂贸wnie szablonu 8-7 dla bitew dwu-poziomowych.

Najpro艣ciej m贸wi膮c, chcieliby艣my, by gracze cz臋艣ciej trafiali na pocz膮tek listy.

Wasze opinie = nasz sukces

Sporo jest jeszcze w opracowaniu, a jeszcze wi臋cej w planach dla nowego systemu doboru w 2019. Cz臋艣膰 techniczna architektury jest prawie gotowa i w tej chwili jest dopracowywana i testowana. Je艣li b臋dziemy zadowoleni z wyniku, mamy w planie uruchomienie przebudowanego systemu na g艂贸wnych serwerach dla wszystkich region贸w i dok艂adn膮 analiz臋 zmian, jakie to posuni臋cie przyniesie.

Nie mo偶emy si臋 doczeka膰, by us艂ysze膰, co my艣licie o tych wszystkich przer贸bkach; umieszczajcie swoje opinie w specjalnym w膮tku na naszym forum. Stopniowo, krok po kroku b臋dziemy poprawia膰 dob贸r dru偶yn i sprawia膰, by World of Tanks by艂o jeszcze fajniejsze.

Powr贸t Linii frontu

Linia frontu powraca, i to ju偶 w pierwszym kwartale 2019!

Linia frontu przesz艂a delikatn膮 modernizacj臋, gdy偶 chcieli艣my rozwi膮za膰 konkretny, lecz skomplikowany problem. Chcieli艣my utrzyma膰 star膮, przyjacielsk膮 i relaksuj膮c膮 atmosfer臋, gdzie mo偶na gra膰 po prostu dla zabawy, ale jednocze艣nie da膰 Wam mo偶liwo艣膰 osi膮gania 艣rednio- i d艂ugo-okresowych cel贸w, kt贸re wci膮gn膮 Was jeszcze bardziej w gr臋. A co najwa偶niejsze, Linia frontu nie b臋dzie kr贸tkotrwa艂ym wydarzeniem, ale ca艂膮 seri膮 wydarze艅 trwaj膮cych ca艂y rok, z g贸rami nagr贸d i r贸偶nymi premiami.

Zasadnicza rozgrywka Linii frontu pozostanie bez zmian. B臋dziecie otrzymywa膰 stopnie i punkty za efektywno艣膰 bojow膮, kt贸re b臋dziecie mogli wykorzystywa膰 do podnoszenia swojego poziomu. Gdy osi膮gniecie odpowiedni poziom, rozpoczniecie zdobywanie nagr贸d (kredyt贸w, materia艂贸w eksploatacyjnych itp.). Przewidzieli艣my 30 poziom贸w i po osi膮gni臋ciu ostatniego b臋dzie mo偶liwo艣膰 wyzerowania swoich post臋p贸w w opcji 鈥濸resti偶鈥 i rozpocz臋cia zdobywania nagr贸d od nowa.

Dodali艣my kilka rzeczy do formu艂y Linii frontu. Przyjrzymy si臋 im:

  1. Linia frontu rozpoczyna si臋 w ka偶dym miesi膮cu kalendarzowym i jest dost臋pna przez tydzie艅. Wasza podr贸偶 przez wydarzenie b臋dzie trwa艂a tydzie艅 w ka偶dym miesi膮cu, co daje 艂膮cznie 10 tygodni.
  2. B臋dzie wi臋cej poziom贸w presti偶u.Zwi臋kszyli艣my liczb臋 poziom贸w presti偶u z trzech do dziesi臋ciu. Dost臋pno艣膰 poziom贸w presti偶u b臋dzie wzrasta膰 stopniowo po ka偶dym tygodniu Linii frontu. Nie przewiduje si臋 sztywnych ram czasowych, w kt贸rych nale偶y osi膮gn膮膰 presti偶. B臋dzie jednak mo偶na zrobi膰 znaczniejsze post臋py i przeskoczy膰 2 poziomy presti偶u w jednym tygodniu. Na przyk艂ad w drugim tygodniu mo偶na osi膮gn膮膰 4. poziom presti偶u. A wraz z rozpocz臋ciem 8. tygodnia wydarzenia mo偶na wype艂ni膰 wszystkie 10 poziom贸w presti偶u.
  3. Opr贸cz podstawowych nagr贸d gracze b臋d膮 nagradzani specjalnymi punktami za osi膮gni臋cie poziomu presti偶u. Wykorzystajcie te punkty, by zakupi膰 specjalne pojazdy-nagrody. Dost臋pno艣膰 tych specjalnych czo艂g贸w b臋dzie wzrasta膰 stopniowo wraz z osi膮ganiem odpowiednich poziom贸w presti偶u.

Wsp贸艂czynniki zdobywania PD i kredyt贸w w przysz艂orocznej Linii frontu pozostaj膮 bez zmian. Nie zmieni膮 si臋 r贸wnie偶 koszty napraw i pocisk贸w.

R贸wnowa偶enie pojazd贸w

W tym roku bardzo pracowicie rebilansowali艣my pojazdy, dodawali艣my nowe czo艂gi i usuwali艣my niekt贸re starsze. Teraz jeste艣my gotowi na kolejny krok.

Mamy w planach ulepszy膰 pojazdy, kt贸re najbardziej dotknie rebilansowanie 鈥瀞pecjalnej amunicji鈥. Przyjrzymy si臋 r贸wnie偶 pojazdom ze s艂ab膮 efektywno艣ci膮 i przerobimy niekt贸re zbyt mocne czo艂gi, zmieniaj膮c ich charakterystyki.

W pierwszej kolejno艣ci zrebilansowane b臋d膮 nast臋puj膮ce pojazdy:

  • E 100
  • IS-4
  • Leopard 1
  • STB-1
  • Kranvagn

Przygl膮damy si臋 te偶 mo偶liwo艣ci rebilansowania pojazd贸w 艣rednich poziom贸w. Ta lista nie jest kompletna i by膰 mo偶e inne czo艂gi r贸wnie偶 si臋 na niej znajd膮. Ch臋tnie dowiemy si臋, co o tym my艣licie, wi臋c przeka偶cie nam swoje pomys艂y i sugestie.

Nowe pojazdy

Opr贸cz pojazd贸w ko艂owych, na pola bitew w 2019 szturmem wjad膮 bardziej 艣mierciono艣ne czo艂gi. W tej chwili nie mamy 偶adnych konkretnych plan贸w co do nowej narodowo艣ci, ale dru偶yna deweloper贸w ju偶 dyskutuje nad mo偶liwo艣ci膮 wprowadzenia nowego kraju.

Pod koniec 2016 wprowadzili艣my jednocze艣nie dwa szwedzkie drzewa technologiczne. Teraz nadszed艂 czas, by doda膰 jakie艣 nowe pojazdy z tego kraju! Przygotujcie si臋 na nadej艣cie w przysz艂ym roku聽馃嚫馃嚜 szwedzkich czo艂g贸w 艣rednich.

Szwedzkie czo艂gi 艣rednie to zwrotne pojazdy z szybkostrzelnymi, celnymi dzia艂ami. Ale to, co naprawd臋 b臋dzie je wyr贸偶nia膰 to tryb obl臋偶niczy 鈥 funkcjonalno艣膰, kt贸r膮 znacie ju偶 ze szwedzkich niszczycieli czo艂g贸w.

W tej chwili jest za wcze艣nie, by wyjawi膰, ile pojazd贸w pojawi si臋 w nowej ga艂臋zi i od jakiego poziomu si臋 b臋d膮 zaczyna膰. Mo偶emy jednak powiedzie膰, 偶e bardzo dok艂adnie oceniamy kandydat贸w i 偶e wszystkie pojazdy b臋d膮 ca艂kowicie historyczne.

Eksperymentujemy r贸wnie偶 z ustawieniami mechaniki szwedzkich czo艂g贸w, bo chcieliby艣my zautomatyzowa膰 przechodzenie w tryb obl臋偶niczy. Jak tylko ca艂kowicie zbudujemy t臋 ga艂膮藕 i poprawimy mechanik臋, damy Wam zna膰 o szczeg贸艂ach.

Nowa mechanika

W bliskiej przysz艂o艣ci chcemy poeksperymentowa膰 z now膮 mechanik膮 jako艣ci. Jeszcze za wcze艣nie, by omawia膰 jakikolwiek pomys艂, bo prace nad nimi ca艂y czas trwaj膮 i b臋d膮 trwa艂y w przysz艂ym roku. Po prostu b膮d藕cie cierpliwi, nied艂ugo uchylimy r膮bka tajemnicy!

Bitwy rankingowe

W 2019 rozpocznie si臋 nowa seria bitew rankingowych, kt贸ra zapowiada si臋 do艣膰 odmiennie od poprzednich wersji!

Na podstawie Waszych opinii postanowili艣my naprawi膰 kilka wa偶nych problem贸w. Poprzednio zwyczajny gracz musia艂 si臋 bardzo mocno postara膰, by dotrze膰 do 15. stopnia. Jednocze艣nie topowi gracze osi膮gali najwy偶sze stopnie bardzo szybko i mieli wra偶enie, 偶e 15-stopniowy system jest dla nich za ma艂y.

Aby znale藕膰 rozwi膮zanie, kt贸re pasowa艂oby wi臋kszo艣ci graczy, postanowili艣my przerobi膰 ca艂膮 mechanik臋 rankingu i podzieli膰 go na 4 dywizje. Ka偶da dywizja sk艂ada si臋 z 15 stopni. Oczywi艣cie zmniejszyli艣my liczb臋 szewron贸w potrzebnych do osi膮gni臋cia 15. stopnia, wi臋c nie martwcie si臋 鈥 nie trzeba b臋dzie pracowa膰 4 razy ci臋偶ej!

Nowy paradygmat

Pierwsza dywizja to kwalifikacje. Tutaj rozpoczynacie z czystym kontem. Gdy osi膮gniecie 15. poziom, trafiacie do kolejnej dywizji, br膮zowej.

I dopiero tutaj zaczyna si臋 zabawa! W zale偶no艣ci od tego, jak dobrze posz艂o Wam w kwalifikacjach, szewrony w dywizji br膮zowej b臋d膮 艂atwiejsze lub trudniejsze do zdobycia.

In the Srebrna dywizja all the mechanics will be similar. Je艣li wykazali艣cie si臋 w poprzedniej dywizji, zdob臋dziecie wi臋cej szewron贸w.

Najwy偶sza dywizja to z艂ota dywizja 鈥 i w niej czekaj膮 najwi臋ksze wyzwania! Tylko najlepsi z najlepszych b臋d膮 w stanie wej艣膰 na sam szczyt.

Nie jest mo偶liwy spadek do ni偶szej dywizji!
Aktualizacja mechaniki

Inn膮 wa偶n膮 spraw膮, kt贸r膮 staramy si臋 rozwi膮za膰, jest dystrybucja do艣wiadczenia w bitwach. W nadchodz膮cym sezonie wycofamy mechanik臋, w kt贸rej gracze zdobywaj膮 do艣wiadczenie na podstawie ich dzia艂alno艣ci w bitwach. Wielu graczy spostrzeg艂o, 偶e 艂atwiej jest zdoby膰 aktywne do艣wiadczenie bitewne, graj膮c czo艂gami ci臋偶kimi. Ta mechanika zostanie zast膮piona nowym systemem, kt贸ry rozdziela do艣wiadczenie zgodnie z filozofi膮 i za艂o偶eniami bitew rankingowych.

Nie s膮 to w 偶adnym przypadku jedyne zmiany w bitwach rankingowych, ale mo偶na zaryzykowa膰 stwierdzenie, 偶e nale偶膮 one do najciekawszych.

Wojny klanowe

W styczniu 2019, w nadchodz膮cym wydarzeniu dla graczy klanowych pojawi si臋 nowy brytyjski czo艂g-nagroda:聽馃嚞馃嚙 T95/FV4201 Chieftain, czo艂g ci臋偶ki X poziomu z wytrzyma艂膮 wie偶膮 i dobr膮 kombinacj膮 uszkodze艅 alfa i uszkodze艅 na minut臋.

Zakupy w sklepie za obligacje

W tym roku ca艂kowicie przerobili艣my sklep gry. Gracze maj膮 teraz mo偶liwo艣膰 zakupu za obligacje przedmiot贸w, wyposa偶enia i dyrektyw, a w 2019 planujemy dodanie mo偶liwo艣ci zakupu za obligacje czo艂g贸w.

Mamy zamiar wystawi膰 na sprzeda偶 pojazdy, kt贸re nie s膮 teraz dost臋pne w sklepie premium, ale istniej膮 w grze. S膮 to czo艂gi-nagrody i pojazdy usuni臋te z drzewa technologicznego, pozostaj膮ce w posiadaniu r贸偶nych graczy.

W tej chwili zestawiamy list臋 pojazd贸w, kt贸re b臋dzie mo偶na kupi膰 za obligacje. Zdecydowanie mo偶emy powiedzie膰, 偶e b臋d膮 to czo艂gi r贸偶nych poziom贸w.

Ka偶dy pojazd ocenimy oddzielnie i ustalimy sprawiedliw膮 cen臋 w zale偶no艣ci od jego unikalno艣ci. W efekcie pojazd X poziomu mo偶e kosztowa膰 mniej ni偶 czo艂g VIII poziomu, a r贸wnie偶 istnieje szansa, 偶e niekt贸re bardzo rzadkie, kolekcjonerskie pojazdy b臋d膮 w przysz艂o艣ci dost臋pne za obligacje.

Na horyzoncie

Pojazdy do kupna za obligacje planujemy dodawa膰 do sklepu w dw贸ch turach. Pierwsza pojawi si臋 na wiosn臋 2019 i b臋dzie si臋 sk艂ada膰 z bardziej przyst臋pnych pojazd贸w. Na drug膮 tur臋 z艂o偶膮 si臋 czo艂gi dro偶sze, a pojawi膮 si臋 w sprzeda偶y w drugiej po艂owie 2019.

Dodatkowo zastanawiamy si臋 nad mo偶liwo艣ci膮 dodania do sklepu innych fajnych przedmiot贸w i promocji, mo偶liwych do kupienia za obligacje. Mamy w planach stopniowo powi臋ksza膰 liczb臋 opcji do zdobycia obligacji w grze.

Konto premium

Rok 2019 przyniesie gruntown膮 zmian臋 w kontach premium. Bie偶膮ca wersja konta premium jest w grze ju偶 od ponad o艣miu lat i niekt贸re z jej funkcjonalno艣ci nie s膮 ju偶 dla graczy tak wa偶ne, jak kiedy艣. Na przyk艂ad rezerwy osobiste daj膮 podobne a czasami lepsze premie, wi臋c atrakcyjno艣膰 konta premium nieco si臋 zmniejszy艂a.

Zwi臋kszamy zyski i wygod臋

Ca艂y czas staramy si臋 ulepsza膰 drobnostki, ale naszym og贸lnym celem jest sprawienie, by konto premium by艂o bardziej zyskowne i, co najwa偶niejsze, wygodniejsze dla wszystkich. By膰 mo偶e zaktualizowane konto premium da graczom dodatkowe mo偶liwo艣ci. Wczytamy si臋 w Wasze opinie i zobaczymy, co nas czeka w przysz艂o艣ci.

Nie oczekujcie jednak, 偶e koncepcja konta premium zmieni si臋 szybko. Nasze plany wymagaj膮 systematycznego podej艣cia, kt贸re wymaga sporo czasu i uwagi. Ca艂y zakres potencjalnych zmian jest nadal opracowywany, wi臋c wygl膮dajcie informacji na ten temat!

Style personalizuj膮ce

W tym roku wprowadzili艣my wiele fajnych styl贸w personalizuj膮cych. Dla od艣wie偶enia pami臋ci by艂y to:

  • 鈥濿inged Hussar鈥 dla 50TP
  • 鈥濬ear Naught鈥 dla Caernarvon Action X
  • Oraz, oczywi艣cie, dwa wyj膮tkowe style Warhammer 40,000: 鈥濾alhalla艅ski Ragnarok鈥 dla KV-2 (2) i 鈥濵ordia艅ski鈥 dla BDR G1 B.

By艂y to w艂a艣ciwie zupe艂nie nowe pojazdy z ca艂kowicie now膮 grafik膮 na pancerzach. W wydarzeniu 鈥濷peracje 艢wi膮teczne鈥 wprowadzili艣my nowe style 3D dla czterech czo艂g贸w:

  • T57 Heavy dosta艂 styl, dzi臋ki kt贸remu wygl膮da jak czo艂gi walcz膮ce w Wojnie Wietnamskiej.
  • Bat.-Ch芒tillon 25 t wygl膮da, jakby bra艂 udzia艂 w dzia艂aniach wojennych w Algierii 鈥 dlatego wida膰 na jego kad艂ubie tradycyjne ornamenty.
  • 鈥濭rille 15鈥聽 ma wyposa偶enie z alternatywnej historii, gdzie czo艂gi niemieckie nosi艂y os艂ony przeciw bombom fosforowym i siatki przeciw granatom.
  • IS-7 zosta艂 rozbudowany, by przetrwa膰 wojn臋 nuklearn膮: ma nowe w艂azy, ekrany i zawieszenie oraz kilka innych dodatk贸w.

W przysz艂ym roku dalej b臋dziemy pracowa膰 nad personalizacj膮 i rozwija膰 nowe, wyj膮tkowe style 3D. Jeste艣my pewni, 偶e wiele czo艂g贸w pozytywnie Was zaskoczy!

Wy艣cig czo艂g贸w

Ale to jeszcze nie wszystko! W 2019 czeka na Was co艣 bardzo specjalnego鈥 fantastyczny Wy艣cig czo艂g贸w! Wi臋cej o tym p贸藕niej, 艣led藕cie nadchodz膮ce wiadomo艣ci!

W imieniu ca艂ej dru偶yny World of Tanks chcieliby艣my wyrazi膰 nasze podzi臋kowania ka偶demu i ka偶dej z Was.Dzi臋kujemy za Wasz膮 lojalno艣膰 i cierpliwo艣膰, za Wasze opinie i pasj臋. Ta gra jest w r贸wnym stopniu nasza i Wasza i nie mo偶emy si臋 doczeka膰, by wsp贸lnie kszta艂towa膰 nasz膮 przysz艂o艣膰.

殴: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, 偶e wi臋kszo艣膰 graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra b臋dzie bardziej taktyczna i przemy艣lana. Trudniejsza, ale mniej irytuj膮ca 鈥 a przez to bardziej satysfakcjonuj膮ca. Postawmy na miodno艣膰!

guest
116 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Jurek

A co po nerfie amunicji premium z czo艂gami, kt贸re maj膮 problemy z przebijaniem czo艂g贸w swojego poziomu ze zwyk艂ej amunicji?

Anonimowo

G脫WNO! W艂a艣nie tego WG nie przewidzia艂o. O wiele lepszym moim zdaniem pomys艂em by艂oby ograniczenie ilo艣ci noszonych pocisk贸w w czo艂gu w zale偶no艣ci od alfy i przebijalno艣ci swoistych tier贸w.

Grzegorz

Ciesz臋 si臋 偶e wg wprowadzi te zmiany z amunicj膮 specjaln膮 ja bym da艂 30 i 35% a cen臋 bym zostawi艂

Wix

Jeszcze jedno.
Obni偶enie uszkodze艅 amunicji premium oznacza niemal 艣mier膰 dla czo艂g贸w ze s艂abym pancerzem. Czo艂gi dobrze opancerzone otrzymaj膮 z automatu buffa – albo b臋d膮 wi臋cej dinga膰 pocisk贸w niegoldowych, albo b臋d膮 przyjmowa膰 mniejsze obra偶enia pociskami goldowymi. 呕y膰 nie umiera膰. Czo艂gi kiepsko opancerzone (lajty, medy, francuskie ci臋偶kie, mi臋kkie TD-ki) tylko na tym strac膮. Po staremu b臋d膮 wpuszcza膰 ka偶dy pocisk z pe艂nym dmg (bo po co gold?), same odp艂acaj膮c mniejszymi uszkodzeniami albo cz臋stszymi dingami. Balans przesunie si臋 w kierunku czo艂g贸w ci臋偶kich z dobrym pancerzem oraz twardych TDk贸w. Je艣li kto艣 rozwija艂 lini臋 papier贸w (np. linia francuska do AMX 50b), to powodzenia w nowym 艣wiecie.

Wix

Przyk艂ad: Leopard 1 X tier naprzeciwko E 50 Ausf. M X tier – oba medy. Pierwszy wpu艣ci ka偶dy jeden pocisk E50. Drugi odbije po艂ow臋 pocisk贸w Leoparda, chyba 偶e b臋dzie grzecznie sta艂 w miejscu i r贸wniutko poka偶e doln膮 p艂yt臋. Jakiekolwiek sk膮towanie przyniesie dingi. Oczywi艣cie kto艣 powie, 偶e zadaniem Leoparda nie jest walka 1 na 1, a strza艂y z ukrycia. Ale trzeba wzi膮膰 pod uwag臋, 偶e z dalszej odleg艂o艣ci spada penetracja, wi臋c ding贸w b臋dzie jeszcze wi臋cej. Wcze艣niej m贸g艂 poratowa膰 gold, teraz b臋dzie wchodzi艂o za mniej. R贸偶nica w zasi臋gu widzenia jedynie 10 metr贸w na rzecz Leoparda, wi臋c po pierwszym strzale E50 zapewne zobaczy Leoparda, wi臋c zacznie odpowiada膰 ogniem. Leopard musi dobrze przycelowa膰 plus odm贸wi膰 modlitw臋, by wesz艂o w weakspot, E50 trafi byle w obrys i b臋dzie przebicie za full.

Wix

脫semki s膮 aktualnie obijane, bo niemal zawsze graj膮 na dole stawki. Format 5-5-5 to ju偶 b臋dzie wdeptanie w ziemi臋, chyba 偶e zwi臋kszy si臋 liczba bitew, gdy 贸semki b臋d膮 na g贸rze.
Obni偶enie uszkodze艅 z amunicji premium. Nie pomy艣leli o magazynkach. Ostatnio m臋cz臋 AMX 50 100 (niemal nikt tym nie gra na randomkach, bo w obecnych czasach czo艂g bez camo i bez pancerza to darmowa karma dla wy偶szych tier贸w, granie nim to troch臋 masochizm). Wi臋c jak si臋 za艂aduje golda w oczekiwaniu na co艣 twardego (zazwyczaj IX albo X), a wyskoczy jaki艣 med czy light, to si臋 b臋dzie t艂uk艂o za 240 zamiast 300, a w praktyce za mniej. Super. W innym czo艂gu szybka zmiana amunicji i cze艣膰. Magazynki mocno ucierpi膮 na tej zmianie, szczeg贸lnie taki AMX z sze艣ciostrza艂owym i bardzo d艂ugim realoadem.

Niech te偶 WG poprawi „cuda” w RNG. Rozumiem, 偶e ka偶dy pocisk mo偶e zrykoszetowa膰 pod du偶ym k膮tem. Ale niech wyja艣ni膮 w jaki spos贸b strzelaj膮c Skorpionem w innego Skorpiona (246 vs. 30 pancerza w najgrubszym miejscu) pojawia si臋 ding! Po prostu cuda. Nawet zasada 3 kalibr贸w nie zawsze dzia艂a. Co kt贸ry艣 pocisk to fabryczny niewypa艂.

Kolejna sprawa to nierealne 艣rednie uszkodzenia. Podaj膮 np. 300, a w rzeczywisto艣ci mo偶e 2 na 10 strza艂贸w s膮 powy偶ej 300, 艣rednia realna wychodzi 250-280. Na przyk艂ad na Skorpionie nominalnie jest 490, mo偶e 1 na 10 strza艂贸w widz臋 pi膮tk臋 z przodu, zazwyczaj przedzia艂 430-480. 艢rednie uszkodzenia to kpina i oszustwo, bo uszkodzenia nie rozk艂adaj膮 si臋 po krzywej Gaussa , jak mo偶na by oczekiwa膰 (czyli przewa偶nie w okolicach 艣redniej, z malej膮cym prawdopodobie艅stwem zadawania uszkodze艅 wi臋kszych i mniejszych ni偶 艣rednia). Tutaj krzywa jest przesuni臋ta mocno w lewo na niekorzy艣膰 (moim zdaniem s艂u偶y to cichemu balansowaniu premek). Zamiast rozrzutu w rodzaju 485, 450, 520, 505, 490 (艣rednia 490) mamy przewa偶nie 430, 445, 510, 440 (艣rednia 455).

Anonimowo

Te magiczne dingi i inne cuda rng to nic innego jak po prostu ustawione mecze przez wg w zale偶no艣ci od czo艂g贸w w teamie, wcze艣niejszych bitew (wygrana/przegrana, ka偶dy musi mie膰 ok. 50% wygranych), odpalonych rezerw, codziennych pierwszych wygranych i wielu innych czynnik贸w dzia艂aj膮cych w ostateczno艣ci na korzy艣膰 portfela WG. IS-3 bardzo cz臋sto wchodzi grubo powy偶ej przeci臋tnej, za to takiemu centkowi albo tigerowi raz na 10 strza艂ow.

PRLowski egzorcysta

Hmm…Nikt si臋 nad tym pewnie nie zastanawia ale…
Redukcja obra偶e艅 amunicji goldowej. Pami臋tajcie i偶 zapewne do tych – 25% wzwy偶 straty obra偶e艅 dojdzie zapewne jeszcze losowo艣膰 RNG alfy kt贸ra pozostanie. Czyli zapewne z tych dla przyk艂adu 180 dmg Pershinga kt贸ry pozostanie po odliczeniu b臋dzie dochodzi艂o +/- 25% alfy. Czyli taki Pershing zapewne w skrajnych losowaniach b臋dzie m贸g艂 zada膰 na swej „specjalnej” amunicji 225 dmg ale i te偶 tylko 135. Hahaha…
Na dodatek je艣li spadnie koszt amunicji goldowej, premium, czy jak oni tam chc膮 „specjalnej” to tak po prawdzie nic si臋 nie zmieni.
Aby realnie ograniczy膰 u偶ywanie tej amunicji to do powy偶szej redukcji obra偶e艅 jej koszt powinien zosta膰 nie zmieniony.
Wtedy faktycznie by gracze 10 razy si臋 zastanowili czy warto. WG by艂o by happy bo ekonomia globalna amunicji gold praktycznie nie zmieniona a gracze decyduj膮cy si臋 gra膰 t膮 amunicj膮 o zwi臋kszonej penetracji trac膮 dalej tyle samo kredek ale robi膮 zdecydowanie mniej dmg.
Czyli tak jak by膰 powinno. Ich wyb贸r i decyduj膮c si臋 na to ponosz膮 konsekwencje wi臋kszej peny. Dla mnie sprawiedliwe i logiczne. Dopiero taki zabieg zmusi艂 by faktycznie do tego i偶 gracze by si臋 zastanawiali czy w og贸le warto u偶ywa膰 tej amunicji.
Chocia偶 pewnie Ci gracze wtedy po ka偶dym zaliczonym dingu strzelaj膮c ze „specjalnej” amunicji toczyli by piane z pyska jeszcze bardziej. No c贸偶 wliczone ryzyko Panowie. 馃槈 Tak偶e cierp cia艂o jak si臋 chcia艂o.

Co do nowych szablon贸w MM. 5-5-5 jest dla mnie pomys艂em poronionym. To taka gorsza wersja 3-5-7. Dodali do losowania w tym przypadku dwie X i odj臋li dwie VIII. O_o
Gdzie tu korzystniejsze losowanie dla poszkodowanych ni偶szych tier贸w?
Zreszt膮 4-5-6 te偶 jako艣 ty艂ka nie urywa bo zasada ta sama tylko liczba poszczeg贸lnych pojazd贸w si臋 zmienia.
Ja rozumiem i偶 r贸偶norodno艣膰 szablon贸w da艂a by jak膮艣 nowo艣膰 w losowaniach no ale to dalej jest powielanie problemu bo najni偶sze pojazdy w szablonie dalej s膮 jako tako pojazdami do bicia i po偶ywieniem.
Zreszt膮 dzisiejszy MM jest spieprzony nie dlatego 偶e jest ma艂o r贸偶nych szablon贸w liczbowych a dlatego 偶e najcz臋艣ciej MM nastawiony jest na podporz膮dkowywanie pojazd贸w w jeden konkretny szablon czyli 2+. Problem tkwi w cz臋stotliwo艣ci wyboru przez niego okre艣lonego szablonu a nie ich r贸偶norodno艣ci. W tym tkwi problem.
Tak偶e WG mami nas nowymi szablonami. To jest tylko mydlenie oczu.
Reszta szablon贸w nie jest dla niego priorytetowa. Innymi s艂owy w jaki艣 magiczny spos贸b jest rzadziej przez niego stosowana. I jest to fakt niezaprzeczalny.
Wi臋c co z tego jak wprowadz膮 nowe szablony jak system MM b臋dzie dalej priorytetowo dopiera艂 sk艂ady/szablony nastawione 2+.
Wtedy to si臋 nic nie zmieni a problem zostanie.
Sorry ale ja jestem zwolennikiem koncepcji takiej i偶 z MM powinien kompletnie znikn膮膰 szablon 2+.
Ja rozumiem i偶 wtedy losowania by艂y by nudne bo zosta艂y by monotiery i +1 (mo偶na by艂o by za to urozmaici膰 ten system w艂a艣nie szablonami ilo艣ciowymi), ja rozumiem i偶 wtedy wszystkie pojazdy sta艂y by si臋 pojazdami z preferencyjnym MM (o dziwo o ironio wyeliminowali by tym samym problem pojazd贸w z w艂a艣nie z „u艂omnym” MM o kt贸rym tak strasznie WG krzycza艂o i p艂aka艂o tym samym nie zmieniaj膮c ich, wszyscy happy) i 偶e gold ammo by rzadziej lata艂a (na to WG si臋 nigdy nie zgodzi, tyranie gracza niesprawiedliw膮 ekonomi膮 gry wszak by膰 musi!) itd itd.
No ale co pocz膮膰 jak system -1,0,+1 jest w najzwyczajniej w 艣wiecie najbardziej z tego wszystkiego sprawiedliwy dla wszystkich. Na dodatek maj膮c taki tylko schemat losowa艅 艂atwiej jest balansowa膰 poszczeg贸lne maszyny.
Ale tego typu system jest nie wygodny dla samego WG z wiadomych wzgl臋d贸w.
Dlatego uwa偶am i偶 2+ to rak na us艂ugach WG. Zreszt膮 na toksyczno艣膰 MM 2+ sk艂ada si臋 wiele innych zmiennych nie tylko sam schemat szablonu. Jak np w艂a艣nie wypuszczanie przegi臋tych pojazd贸w. To te偶 odciska swoje pi臋tno na MM.
Taka VI pewnie woli bardziej spotka膰 IS3 ni偶 Defka…
Co nie zmienia faktu i偶 gdyby taki Defender dosta艂 by losowanie -1,0,+1 to by ludzie fapowali. Zdaje sobie z tego spraw臋.
Zreszt膮 wiele pojazd贸w sta艂o by si臋 wtedy zaje****mi pojazdami nawet te z drzewka.
Na co WG nie pozwoli.
Zreszt膮 taka zmiana srogo by zachwia艂a obecn膮 gr膮 na dzie艅 dzisiejszy.
Nie by艂o by problemu gdyby taki system by艂 tworzony, ogarniany, dopracowywany od samego pocz膮tku i stanowi艂 by jej trzon od samego jej pocz膮tku w艂a艣nie.
Bo nawet same pojazdy od samego pocz膮tku by艂y by zbalansowane pod ten konkretny system MM.
Teraz jest ju偶 na to za p贸藕no…

Niestety WG w/w tematach sam swoimi poczynaniami i wyborami zagoni艂 si臋 w bardzo g艂臋bok膮, 艣mierdz膮c膮 i trudn膮 do wyj艣cia dziur臋 z kt贸rej bardzo ci臋偶ko teraz b臋dzie im si臋 wydosta膰.

Z tego wszystkiego to najbardziej podoba mi si臋 ci艣ni臋cie jeszcze bardziej koncepcji skin贸w. Zmiana najmniej inwazyjna a daj膮ca tak po prawdzie mas臋 radochy. Jak b臋d膮 to skiny utrzymuj膮ce klimat tych z paczek a nie klauny pokroju Patriota i Liberte to to jest dla mnie co艣 absolutnie 艣wietnego. Pomys艂 na ogromny i fajny nowy kontent do gry. Za kt贸ry trzeba b臋dzie zapewne p艂aci膰…no i co z tego skoro b臋dzie fajny.
K艂ania si臋 CS i jego koncepcja skin贸w? Mo偶liwe 偶e i owszem. Ale o handlu skinami zapomnijcie haha. Bo zapami臋tajcie jedno podstawowe prawo. WG nigdy nie pozwoli na co艣 na czym by tracili.
Chyba 偶e ewentualny handel skinami pozostawa艂 by stricte w kliencie samej gry i pod piecz膮 WG
Wtedy WG czerpa艂o by z tego odpowiedni膮 prowizje albo mo偶na by艂o by takowe skiny wymienia膰 na inn膮 walut臋 w grze…hmm mo偶e na Obligacje? Gold? Kto tam wie…ale po偶yjemy zobaczymy.

Reszta nowo艣ci i zapowiedzi to dla mnie jak zwykle gruszki na wierzbie od WG bo jak cz臋sto bywa艂o z ich zapowiedzi wychodzi艂y najwi臋ksze g贸***a w praktyce.

GL HF锘

Famero

W dawnych czasach, Jak by艂y pociski za z艂oto wielu graczy pisa艂o, 偶e preferuje to du偶e klany kt贸re zarabia艂y sporo z艂ota z prowincji i gracze z tych klan贸w mieli pociski-gold za free. WOT poszed艂 po rozum do g艂owy i ju偶 by艂y za kredyty. Ale dalej to ma艂o „bo za drogie ” , „za dobra penetracja” Gram czo艂giem premium a innymi czo艂gami gram amunicj膮 premium. Jak gra膰 takim TigerI jak na przeciwko stoi Defender , czy inna pancerna bestia. Co mam u偶y膰 amunicji premium by zada膰 150hp. To braknie mi amunicji by go rozwali膰 , za to Defender odda 2 strza艂y i moim Tygrysie . Gratuluje takiej zmiany . Na randomach b臋d膮 tylko arty i TD , kto b臋dzie gra艂 VII tierem kt贸ry nie b臋dzie przebija艂 VIII i IX.

Anonimowo

tiger nie jest szybszy czasem od defendera? spokojnie uciekniesz mu:)

mocne WN1000

Jakie czo艂gi poni偶ej 8 poziomu mog膮 si臋 pojawi膰 za obligacj臋? Co takiego dla zabawy na ni偶szych tierach mo偶na by wystawi膰 za obligacj臋? No i pytanie na kt贸re ka偶dy by chcia艂 zna膰 odpowied藕. Ile obligacji mo偶e kosztowa膰 godzilla?

wargi

h.j RNG robi co chce, a te k..y pytaj膮 co w 2019 ? Tiger 2 kt贸ry odbija swoj膮 g贸wnian膮 wie偶膮 185 dzi臋ki manipulacj膮 RNG 5 bomb po 270 peny ,a te k…y z WG pytaj膮 co w 2019 ? Dajcie mi k..y w 2019 tak膮 wie偶e do mojego Tigera 2 ja te偶 chce odbija膰 270 milimetrowe bomby.

warrior

1 Czo艂g贸w premium si臋 nie nerfi
2. Balans na X ju偶 od dawna jest robiony pod golda jako standardowe ammo
3. Ka偶dy p艂acze jak to si臋 trudno gra +2 MM, to teraz b臋dzie jeszcze trudniej
4. Jak WG chce poprawi膰 grywalno艣膰 czo艂g贸w z pancerzem to niech wywali arte

Mi

Co艣 mi si臋 zdaje, 偶e ka偶dy kto tu si臋 wypowiada g..no si臋 zna 馃檪

Mokrynos

dok艂adnie, jeste艣 tego najlepszym przyk艂adem

Anonimowo

Szczerze powiem troche liczylem ze jak dmg spada z golda ammo to tez spadnie cena o te 20-30%.

colraginis

Aha, i jeszcze jedno. Spr贸buj inn膮 dowoln膮 10 zniszczy膰 Mausa u偶ywaj膮c zwyklych pocisk贸w. jak szybko to zrobisz? Kto prawdopodobnie padnie szybciej?

bzdura

Trudno wpisa膰 sobie Mause weakspots WoT? Uwierz mi, dobry gracz wie gdzie go przebija膰 i nie potrzebuje do tego golda. Wystarczy spi膮膰 po艣lady i zacz膮膰 si臋 uczy膰 czu艂ych pkt czo艂g贸w ale jak 偶yjemy w erze dzieci kt贸re wszystko musz膮 mie膰 wyjebane na tacy to tak to si臋 w艂a艣nie ko艅czy.

colraginis

Haha, to gra jest pe艂na mistrz贸w. Przynajmniej na forum. Czemu na randomach to si臋 nie potwierdza? Maus ma weakspoty, jak ka偶dy tank. Natomiast bardzo chcia艂bym zobaczy膰 jak go elegancko obijasz graj膮c na kilku przeciwnik贸w, gdy masz mn贸stwo czasu na manewry i celowanie鈽 Wygl膮da, 偶e tylko ja mam problem z Mausem lub Typkiem graj膮c na zwyk艂ych pociskach. C贸偶, b臋d臋 si臋 uczy膰. Ciekawe tylko dlaczego Gold na randomach u偶ywany jest tak masowo? Na szcz臋艣cie jest jeden twardziel, kt贸ry nie musi. Gratulacje鈽

bzdura

No wiesz, tylko 偶e ty te偶 sam w teamie nie jeste艣 wi臋c co jest problemem Maus czy twoi sprzymierze艅cy tacy jak ty nie potrafi膮cy trafi膰 w policzka lub doln膮 p艂yt臋 Mausa? Najwyra藕niej widzia艂e艣 go z 2 razy przeciwko tobie dosta艂e艣 艂omot i teraz p艂aczesz na forum 偶e to taki op tank co wszystko dinga, g贸wno prawda, teraz to ty wychodzisz na tego forumowego „mistrza” kt贸ry nie poj臋cia o czym psioczy.

colraginis

Masz racj臋, zmia偶d偶y艂e艣 mnie. O weakspotach nie s艂ysza艂em, mausa spotka艂em mo偶e 2 razy, 艂omot dostaj臋 zawsze. 70 K bitew na koncie鈽 Po co te nerwy? Po co te inwektywy?
Btw. Ile golda masz za艂adowanego na ka偶dy czo艂gu? Pewnie 0馃榿. Wiesz, potrzebuj臋 rady, jak 偶y膰 Panie Premierze? Oczywi艣cie pozdrawiam鈽

colraginis

A po co inny nick? Mam si臋 czego艣 wstydzi膰? To teraz zagadka -czemu niekt贸rzy je偶d偶膮 na full goldzie? Chc膮 traci膰 wi臋cej kredek? Jeszcze jedna – jakie masz szanse, gdy Twoja 贸semka obt艂ukiwana jest przez 9 czy 10 na goldzie? Ile b臋dzie rykoszet贸w? Ilo艣膰 golda spad艂aby na randomach. Nawet WG widzi ten problem. Oczywi艣cie zwi膮zana z tym dodatkowa zmiana to modyfikacja MM do +/- 1. 艁atwiej b臋dzie odnale藕膰 si臋 wtedy nowym graczom w grze. Pozdrawiam serdecznie.

Anonimowo

Wsi膮d藕 wi臋c do mausa i strzelaj za 392 馃槈 P.S. Wystarczy艂o wpisa膰 chocia偶 inny nick 馃檪

colraginis

Moja odpowied藕 r贸wnie藕 do Fiolecika. Ciekawe kiedy by艂 resecik konta?鈽 Pozdrawiam.

colraginis

Tak Rysiu. Potwierdza si臋 moj膮 teori膮. S艂abi gracze b臋d膮 zjadani? A mo偶e jednak pojawi si臋 konieczno艣膰 u偶ycia kom贸rek m贸zgowych w grze? I nowi gracze b臋d膮 mieli wi臋ksze szanse na dobry wynik? Moze b臋dzid trudniej wszytkim pseudofioletom po resecie? My fiolety鈽 Hahaha, mo偶e Nick z gry? Chcia艂bym si臋 uczy膰 od najlepszych? A mo偶e strat ja by troch臋 sztucznie napompowane? Pozdrawiam, gratuluj臋 samopoczucia.

Rysiu

Czyli 偶e jestem fioletem bo nie urzywam kom贸rek mozgowych?…lol
呕e co?Nowi gracze b臋d膮 mie膰 szans臋 na lepszy wynik bez golda?ze znerfionym goldem?
Ty chyba cpales co艣 .
Po tym co piszesz wida膰 dlaczego jeste艣 czerwonym milordem 馃檪

colraginis

Haha, „urzywasz” fioletowy Wa膰panie, „urzywasz”. Nawet w pisaniu馃榾 Taki Ty fioletowy jak ja czerwony. Sprawd偶 slowo ortografia i ucz si臋, ucz. Przydaje si臋. Pozdrawiam serdecznie.

Rysiu

Pisalem w nocy,zdarzylo sie.A ty dalej jestes januszem tej gry 馃檪

Rysiu

Takim „glupiutkim” januszkiem 馃檪

Anonimowo

Odno艣nie tematu co do stosunku obni偶enia obra偶e艅 w zale偶no艣ci od amunicji.
Mam rozumie膰, 偶e graj膮c czo艂giem premium szczeg贸lnie 贸smego tieru zarobi臋 jeszcze mniej w starciu z pojazdami poziomu wy偶szego, ni偶 m贸j poprzez zmuszanie mnie do u偶ywania wi臋kszej ilo艣ci 鈥濭olda鈥, poniewa偶 mniejsze uszkodzenia na strza艂 s膮 r贸wnoznaczne z mniejszym zarobkiem, a w pewnych momentach jest to konieczno艣ci膮 by u偶y膰 specjalnej amunicji, gdzie nawet ona nie jest pewno艣ci膮, 偶e uda nam si臋 przebi膰鈥daje mi si臋, 偶e nie zmieni to drastycznie u偶ywania tej lepszej amunicji, a ma mie膰 to kolejny zwi膮zek z tym by艣my wychodzili jeszcze bardziej na minus z kredytami i musieli koniecznie kupi膰 czo艂g premium do zarobk贸w, gdzie ju偶 od dawna zobaczy膰 czo艂g z drzewka (poziomu 贸smego) w bitwie jest zwyczajnie ogromn膮 niespodziank膮 tak偶e uwa偶am to za atak na kredyty gromadzone przez graczy, a r贸偶nic臋 w obra偶eniach 25-30% jako kompletny nonsens, gdzie jako alternatyw臋 bardziej widzia艂bym wyj艣cie z zaledwie obni偶eniem w niekt贸rych pojazdach warto艣ci penetracji na drugiej amunicji co wystarczy艂oby w zupe艂no艣ci, lub je艣li wydaje im si臋 to konieczne niech post膮pi膮 jak uwa偶aj膮 ale w granicach 10% maksymalnie. 馃檪 Zapraszam do dyskusji

RampageV

Z ch臋ci膮 si臋 wypowiem. Jestem Zerowym u偶ytkownikiem amunicji premium/ mo偶e z 10 pocisk贸w przez p贸艂 roku).
zerowym u偶ytkownikiem konta premium (sporadycznie bonusy z kod贸w):
mimo to moje 8 zarabiaj膮 kas臋
moje 10 maj膮 52-53%
moje statystyki s膮 marne ale gra daje mi przyjemno艣膰
gdy nie mog膮 nic zdzia艂a膰 AP strzelam HE i to wystarcza aby co艣 ugra膰
xpowolnyx – nik z gry
Uwa偶am 偶e ograniczenie w jakikolwiek spos贸b parametr贸w tzw. gold ammo/amunicji premium spowoduje tylko same plusy dla zwyk艂ych graczy – jak ja.
Wi臋cej – spowoduje powr贸t wsp贸艂pracy na mapie na randomach gdy偶 niekt贸re cele b臋d膮 wymaga艂y my艣lenia i akcji 2-3 pojazd贸w.

XD

Jeste艣 zwierz臋ciem, a nie zwyk艂ym gracze. Ka偶dy cz艂owiek ma aspiracje, ci najwyrazniej wystarczy pojezdzi膰 sobie bez sensu i zgin膮膰 nic nie robi膮c. „to wystarcza aby co艣 ugra膰” te twoje co艣 to dla mnie jest mniej ni偶 zero. Niech WG robi tak dalej to zostan膮 w tej grze tylko tacy…

RampageV

Mo偶e si臋 przedstawisz XD nikiem z z gry skoro aninimowo obra偶asz innych za to tylko 偶e pisz膮 bez koloryzowania na temat siebie?
Gdzie odwaga i szacunek dla innych?
Ch臋tnie zobacz臋 / mo偶e s膮 te偶 inni ch臋tni/ jakie to wyniki XD posiadasz oraz jakie aspiracje s膮 udokumentowane Twoimi osi膮gni臋ciami w grze. Mnie gra nie zast臋puje 偶ycia. Wyzwania jakie mam na co dzie艅 w realu powoduj膮, i偶 toksyczna atmosfera na czacie, obra偶anie innych graczy ze wzgl臋du na WN i inne bardzo m膮dre dokonania/ jak rasistowskie wyzwiska z czatu podczas bitwy bardzo mnie 艣miesz膮. Postawa jak膮 prezentujesz jest r贸wnowa偶ona postawami innych graczy z wyrazami podzi臋kowania (z dzi艣) lub innymi zwyk艂ymi s艂owami za wsp贸ln膮 gr臋.
Czasami nawet z dru偶yny przeciwnej. My艣l臋 偶e to takie zachowania i tacy ludzie powoduj膮 i偶 cz艂owiek
znajduje przyjemno艣膰 z grze online z innymi lud藕mi i wchodzi w interakcje z nimi, ch臋tniej wraca do takiej gry.
Je偶eli uwa偶asz i偶 kto艣 robi b艂膮d – mo偶e zamiast okre艣la膰 go mianem zwierz臋cia lepiej napisa膰 na czacie gdzie jest b艂膮d lub co nale偶y uwzgl臋dni膰 aby by膰 lepszym.

Gra taka jak ta i inne stanowi膮 tylko lekk膮 rozrywk臋 w 偶yciu. Zbyt powa偶ne traktowanie takich rzeczy powoduje tylko moje rozbawienie.

xD

Ta pamietaj 偶e byle zj3b anonim mo偶e wpisa膰 XD. Jaki艣 dzban sobie postanowi艂 podpierdzielic nick i pisze g艂upoty. Oryginalno艣膰 nick贸w taka sama jak w wocie z tymi jelopami typu call_me

hatfu

To 艂adne masz ambicje w tej grze skoro nie potrafisz zrobi膰 nic bez golda XD HATFU!

Mi

Tak sobie pomy艣la艂em, 偶e mo偶e golda zrobi膰 tylko z pocisk贸w kumuluj膮cych. Nawet si臋 udaje robi膰 sidescrapa T44-100 na X strzelaj膮ce goldem 馃檪

Fiolecik

Rysiu dobrze m贸wi my tak zwane niedobre fiolety co tylko z golda strzelaj膮 b臋d膮 mie膰 jeszcze wi臋ksza przewag臋 nad s艂abszymi graczami.Wed艂ug mnie jest to bardzo dobre rozwi膮zanie mniej dmg na gold ammo. Czekam teraz z niecierpliwo艣ci膮 na p艂aczk贸w 偶e filety bez golda nie b臋d膮 filetowe,mo偶liwe 偶e spadnie sredni dmg ale ciekawe co b臋dzie z graczami oko艂o 1000 wn8 ca艂a amunicja goldowa i 3 strza艂y na bitw臋.Fioletowi gracz臋 s膮 fioletowi dlatego 偶e dobrze strzelaj膮 i my艣l膮 nie wystarczy za艂adowa膰 gold ammo i by膰 filetem,jak by tak by艂o to 3/4 serwera by艂o by fioletowe

Anonimowo

ja mam WN8 1000. Na 偶adnym czo艂gu w gara偶u nie mam gold pocisk贸w. nawet graj膮c stokowym na pocz膮tku expienia nie u偶ywam golda. Gold jest dla kogo艣 kto idzie na 艂atwizne. 155 penetracji wystarczy by defendera wydoi膰 do zera:)

XD

Ju偶 widz臋 te dojenie. Jak kogo艣 sta膰 to 艂aduje, bo mo偶e, bo czemu nie.

Anonimowo

elhaluf bezproblemu wali艂em w garnek defenderowi. przycelujesz i gotowe. t29 zastawi艂em si臋 innym wrakiem i tylko wie偶e pokaza艂em. garnek defendera na 150mm .

barl

mm+1 max. O ile kto艣 z WG to przeczyta. Nie ma bardziej poroniocego pomys艂u ni偶 5+5+5
Nowy gracz zniecheca sie na tierze 5. Znajomy odszed艂 z tej gry bo musia艂 non stop z tier 7 walczyc nie majac poj臋cia w og贸le o tej grze. MM powinien zacheca膰 graczy szczeg贸lnie tych z poczatk贸w gry wiec czemu 5 tier nie ma walczyc tylko z 5 tierem, ewentualnie CZASEM na sz贸stkach…

Gamer

I w艂a艣nie tak jest tr贸jka nie gra z pi膮tka. A kiedy masz ju偶 pi膮tk臋 to znaczy 偶e jako amator masz ze sto bitew ogolem i co kolewiek wiesz. Problem jest w tym 偶e ludzie robi膮 na pocz膮tku trudne i wymagaj膮ce linie taki jak e100 is4 lub td bez wie偶y to te偶 藕le na poczatek

Rysiu

Jak znerfi膮 amunicje premium to s艂abi gracze b臋d膮 zjadani na randomkach.
Sam jestem fioletem i cz臋sto gram wy艂adowany goldem po dach bo poprostu zawzze mam full kredyt贸w.
Na premkach jak farmie te kredydty nie mam ani jednego goldowego pocisku, nawet na Is6 nie worze golda i mam 3 odznaki bieg艂o艣ci na lufie(tak, da si臋 ).
Widz臋 w tym ruchu du偶y uk艂on w kierunku bardzo dobrych graczy.My, fiolety, wiemy jak grac na podstawej amunicji, s艂abi gracze nie zawsze, wynik bedzie taki ze s艂abi b臋d膮 zjadani przez lepszych.

Star

Moim zdaniem b臋dzie inaczej ni偶 m贸wisz ja jestem jednym z tych s艂abych ale Go艂da nie u偶ywam bo bym nie wyrobi艂 na kredyty graj膮c 贸semkami i w gore

kfk

sprawi膰, by klany sta艂y si臋 bardziej dost臋pne = ale po co? Lepszych klanow jest dosc a ich liczba spada bo gracze maja dosyc, slabych klanow jest sporo i ich liczba bedzie spadac bo ich egzystencja ogranicza sie do grania twierdz.Cw nie zagraja bo 6 zlikwidowane a 8 to juz za wysokie progi.Srednie klany na x tez nie fikna.
MM – 5-5-5 – osemeczek na rzez heh pomysl faktycznie wyborny..
Moze by tak kwintesencja tego co boli czyli ograniczenie +/- 1 tier i po jednej arcie na team?

Placzu w\zgledem gold ammo nigdy nie pojme , placza podobno dobrzy gracze ze noby moga ich przebijac bez myslenia.Tylko ze dobrzy gracze smigaja na racjach i wyladowani goldem po dach zeby krecic wyniki..To kto tu jest glupi?
MM jest jaki jest i bedac na dole bez golda ciezko cos przebic.Na swoich tierach golda uzywa sie sporadycznie bo i po co?
Moze by te lamenty tak przekierowac we wlasciwa strone.Z uzywajacych na MM.

Moze by takze ktos sie zastanowil nad wiele mowiacycmi slowami WG „gra dazy do tego aby wr wynosilo 50%” jak trafi na bitwe gdzie na rzesach staje ale team mu sie sklada w 2 minuty i przeladowac nie zdazy??

Bo poki co jak stado baranow powtarzacie tylko gold, gold, op premki (co wam one przeszkadzaja? na X i IX to sa chlopcy do bicia a nie op tanki – chyba ze tu takie prosy placza co to szostkami jezdza w randomach) i cheaterzy.Echh wodzi was za nos ten dzial PR wargamingu az przykro patrzec.

Fadus

XD
<przypieprzyc sie do wszystkiego
<o nie wg zrobilo dobra zmiane do gold ammo o ktorej byla mowa przez graczy od lat?
< tak nie moze byc ze wg robi dobrze, juz ja ich obsmaruje!
Zenujace

colraginis

Kok, 1. MM?Od zawsze m贸wi臋- tylko +/- 1. Dodawanie warunku statystyk gracza wyd艂u偶y czas oczekiwania na bitw臋. Mechanizm musia艂by sprawdza膰 rownie偶 liczb臋 bitew i 艣rednie statystyki w stosunku do czasu gry by mia艂 sens. Faktycznie 5 贸semek na 10 tier贸w wy偶szych zr贸wnowa偶y gr臋. Ehh…Ju偶 teraz najbardziej efektywnym tirem do gry s膮 9- tki. 2. Gold ammo. S膮dz臋, 偶e gra tylko zyska, gdyby przebicie przeciwnika wymaga艂oby poszukiwania weakspot贸w. Twierdz臋, 偶e zmiana zasad dzia艂ania amunicji specjalnej zweryfikuje jako艣膰 gracza i jego wyniki. Trzymam kciuki za ten pomys艂. Oczywi艣cie 艂膮czy si臋 to z przyjrzeniem s矛臋 grubasom jak Typek czy Maus. 3. Zasada 50%? Hah, potwierdza si臋 moje podejrzenie. Losowanie ma pomaga膰 w chwili zw膮tpienia po kolejnym wyniku 15-0 dla przeciwnik贸w.
Btw. Przyznanie 200 艣wi膮tecznych box贸w CC rozczuli艂o mnie. Ja, jako szary gracz aktywny od 2012 zas艂u偶y艂em na darmow膮 ca艂膮 1 skrzyneczk臋. M艂odzian 5z艂 zrobi艂 przecie偶 tak wiele dla rozwoju gry i graczy.Czy CC s膮 na pewno g艂osem spo艂eczno艣ci? Tak tylko pytam鈽 i oczywi艣cie pozdrawiam Wszystkich.

Fadus

Nazywanie go „mlodzianem 5zl” pokazuje juz jakim typem czlowieka jestes. Zazdrosc zrzera. Nie warto juz nic pisac.

Rysiu

Nie pisz do niego.To jeden ze zdernerwowanych „januszy” kt贸rzy swoje niepowodzenia w grze usprawiedliwiaja ZLYM wg, hehe.
Oczywi艣cie 偶aden janusz nigdy nie zrozumie 偶e ci膮gle przegrywa bo po prostu…jakby tu delikatnie napisa膰, jego predyspozycje psycho-fizyczne do tek gry nie wysokich lot贸w.
馃檪

Rysiu

Oczywiscie chodzi艂o mi o ciebie colraginis,tak tylko wyjasniam bo pewnie masz trudno艣ci ze zrozumieniem tekstu pisanego.

RampageV

CC nie s膮 偶adnym g艂osem spo艂eczno艣ci. Ich rola ogranicza si臋 tylko do bycia tuba WG kt贸ra ich rozmi臋kcza prezentami. Je偶eli ca艂a dzia艂alno艣膰 CC sprowadza si臋 do powielania lubi WG i przekazywania komunikat贸w WG do graczy to ci to ma wsp贸lnego z g艂osem spo艂eczno艣ci.
CC byliby g艂osami spo艂eczno艣ci gdyby to sami gracze w jakimkolwiek g艂osowaniu dali im mandat do reprezentacji. Dla mnie CC maj膮 kanalizowa膰 tylko lub a偶 g艂osy niezadowolonych i wy艂uskiwa膰 kolejnych klakier贸w do pracy na rzecz WG ale nie spo艂eczno艣ci. Ich wszelka krytyka jest bardzo ugrzeczniona. Niemal偶e przepraszaj膮 偶e cokolwiek m贸wi膮/ pisz膮 krytycznego – bardzo rzadko je偶eli ju偶 – na temat gry. 艢miesznie to wygl膮da gdy np. Quifk Bayby rozmi臋kczy膰 sw贸j niedawny komentarz o umieraniu WOT- a pochwa艂ami WG. 呕enada. Je偶eli brak odwagi lub konflikt interes贸w to honorowo jest nie bra膰 takiej fuchy jak CC albo przesta膰 udawa膰 niezale偶nego i rzetelnego krytyka czy recenzenta poczyna艅 sp贸艂ki kt贸ra sprawia kosztowne prezenty. Reszta zale偶y ju偶 od kr臋gos艂upa moralnego takiej osoby. Zreszt膮 postawy takich ludzi s膮 powodem do wyszydzania ich na forach jak np. na艣miewanie si臋 z dokona艅 i wypowiedzi pana o nicku F. w艣r贸d polskiej spo艂eczno艣ci WOT

Gal Anonim

jak dla mnie powinno by膰 zrobione osobne prowincje CW dla gra z np 艣r klasyfikacja graczy 6000 i osobne prowincje dla klan贸w 6000+

Daro

Pociski „specjalne” poza obni偶eniem uszkodze艅 powinny by膰 limitowane w sensie mo偶liwej ilo艣ci ich za艂adowania np. jako procent og贸lnej liczby pocisk贸w, za艂贸偶my 35%, ale np. nie wi臋cej ni偶 15 sztuk na czo艂g. Matchmaking w ko艅cu powinien cho膰 troch臋 by膰 oparty na skillu/ocenie osobistej, 偶eby zbytnio nie kara膰 lub faworyzowa膰 konkretnych graczy w odniesieniu do og贸艂u zespo艂u. Przy tym powinny by膰 jakie艣 „wide艂ki”, aby gracze na top tierach mieli podobna ocen臋 osobist膮.

Po 艣wi臋tach kasuje konto i Wot'a

Co dalej?
Dalej nie b臋dzie…
Paczki ustawione…
MM spierr…
tiery zniszczone przez defendery lefhy i kawuki… ehh
dodanie 6 zmys艂u dla wszystkich to ostatni gw贸藕d藕 do trumny world of tanks 馃檨 szkoda fajnie sie strzela艂o z godzilii na 艂anszot dobre stare czasy kt贸re ju偶 nie wr贸c膮…

Anonimowo

ja bym ZABRA艁 wszystkim 偶ar贸wk臋. a co do golda. trafi艂em dzisiaj graj膮c 9 na kilka 10 na full goldzie. Pozdro dla plutonu z T57 HEAVY. jecha膰 na full goldzie z magazynk贸w w papierowe pancerze to ju偶 przegi臋cie. jak WG nie zmieni tego za dwa lata gracie te plutony goldowe z botami !!!! ile normalny gracz wytrzyma lania po dupsku od 10 na full goldzie? no ile? b臋dziecie mogli t膮 penetracj臋 340 zastosowa膰 na botach. i zwalcie sobie po bitwie. b臋dziecie mieli full wypas.

Camper

Jak ja lubi臋 czyta膰 bezsensowne wypowiedzi dobrych(wg multiego) graczy, masz 1000wn8 czy mniej?
Jak wprowadz膮 te zmiany po艂owa odejdzie po miesi膮cu…

Anonimowo

gracz 1000WN8 te偶 potrzebny w tej grze jest. uwa偶asz 偶e jest spoko i偶 wyje偶dza pluton +1/+2 tier i zdejmuje mnie w 10 sekund na z艂ote pociski w magazynku? to jest wtedy pokaz umiej臋tno艣ci na 4000WN8?
Ile takich bitew wytrzymam jeszcze? jak my艣lisz? A z was fullgold贸w nikt nie odejdzie, jedynie Wam magiczny WN8 spadnie. jeste艣cie na MrOMEN. staty, staty, staty,raport, raport, raport, staty,staty

XD

Powiedz o co ty masz b贸l dupska bo nie rozumiem. M贸wisz, 偶e wal膮 z golda w papierowe pancerze, wi臋c co za r贸wnica i tak by przebili, to oni trac膮 krednki, a nie ty, To po pierwsze, a po drugie jak 艂adujesz klipa to nie wiesz co spotkasz, a po trzecie naucz si臋 gra膰 to b臋dziesz pancernymi pojazdami dinga艂 nawet i golda

Anonimowo

problem taki 偶e pod zwyk艂e ammo to ja si臋 ustawi臋. ale pod golda to si臋 nie ustawisz. t29 dinga? klawisz 2 i wie偶a nie dinga. odbijam ferdkiem isa-3? klawisz 2 i nie odbijam. i tak w k贸艂ko. b贸l **** mam o to 偶e nie mam szans r贸wnej walki. i nie b臋d臋 mia艂 nigdy bo nie b臋d臋 marnowa艂 偶ycia na granie premkami 偶eby zap艂aci膰 za gold ammo. poka偶 kozaku jak dziewi膮tk膮 ci臋偶k膮 odbijasz objekta 430U na goldzie.

FlamixKL

I z t膮 „specjaln膮 amunicj膮” zrobili SUPER! Nie u偶ywam golda… Pudzian jak strzeli to nie zaboli tak bardzo… i godzilla… i lod贸wka… i Type 5 Heavy…

Anonimowo

Czy ja wiem czy zmieni膮 w godzilli i typie, poniewa偶 maj膮 HE a one powinny wi臋cej bi膰 . Ewentualnie zmniejszy膰 penetracje u godzilli.

CZO艁G

鈻戔枒鈻戔枒鈻戔枅鈻堚枅鈻堚枅鈻堚枅 ]鈻勨杽鈻勨杽鈻勨杽鈻勨杽鈻
鈻傗杽鈻呪枅鈻堚枅鈻堚枅鈻堚枅鈻堚枅鈻呪杽鈻冣杺
I鈻堚枅鈻堚枅鈻堚枅鈻堚枅鈻堚枅鈻堚枅鈻堚枅鈻堚枅鈻堚枅鈻圿.
鈼モ姍鈻测姍鈻测姍鈻测姍鈻测姍鈻测姍鈻测姍鈼…
NIE USUWAJ MOJEGO CZO艁GU!!!

nickname

Z mojej strony kr贸tka pi艂ka: je艣li w 2019 RNG nie zostanie obni偶one z 25% to b臋dzie to ju偶 kolejny rok bez z艂amanego grosza dla WG 馃檪

Mi

spokojnie. Patrz膮c po statystykach od wprowadzenia paczek przyby艂o ok. 30 000 IS3a, tak偶e i bez twojej kasy si臋 ob臋dzie.

Kamyk

Ciekawe kiedy wezm膮 si臋 za popsute skalowanie interfejsu lub 艂adowanie gara偶u -> serwer.

Mi

Z punktu widzenia X tieru podoba mi si臋 ta opcja. X od VIII dostane za mnie (mo偶e nawet RNG wylosuje dodatkowo 25% mniej), o ile w og贸le przebije, a ja jak przy….ie to tyko wi贸ry polec膮. X b臋d膮 bi膰 si臋 o dmg.

z0nk

Hahaha, i tak wi臋kszo艣膰 b臋dzie psioczy膰. Niewa偶ne jaka mechanika MM by艂a, zawsze 藕le! Teraz macie swoje zmiany – 5-5-5 – ju偶 widz臋 ten p艂acz bocik贸w, bo program nie mo偶e im szybciej IX czy X wyekspi膰, „najlepiej jakby by艂o mm+0”.. a reszta (jak ja) b臋dzie p艂aka膰, 偶e musi z takim botem gra膰 w dru偶ynie.

Ammo premium? Powinni ju偶 dawno r贸偶ne zmiany testowa膰 i wprowadzi膰. Jak wprowadzenie jej za srebro by艂o dla wi臋kszo艣ci „WOW” tak teraz po zmianach b臋d膮 mie膰 du偶o p艂aczk贸w i nie daj B贸g, 偶e si臋 z tego wycofaj膮..

xyz

Je偶eli WG strzeli sobie w stop臋 to b臋d膮 musieli sobie j膮 odci膮膰 inaczej si臋 nieda…

cichy7777

E-100 kiedy艣 mia艂 tzw. MAus贸wk臋 fajnie by by艂o mie膰 dwa typy wie偶y jedna odporna na goldowe a druga na AP

Oburzony_gejmer

Wow du偶o niczego oraz pustych obietnic. Zamiast zrebalansowac 907,is3a!!! to zajmujecie si臋 grujzem. Troch臋 tak nie dzia艂a, 偶e je艣li nie m贸wi si臋 o problemie tego niema. Zjedzie jeszcze Golda by op X dyma艂y cie efektywniej. Ta gra to pora偶ka

oruchowe2naklawiaturzestop

Co za typ, grywam bez golda na 10 i nawet w wakspoty type 5 heavy z przodu przebijam, wystarczy uczy膰 si臋 s艂abo艣ci i mocnych stron czo艂g贸w a nie jak tylko zobaczysz typa 5 heavy to odruchowo klikasz 2 na klawiaturze.

colraginis

Ja tylko kilka uwag. 1. Zmiana mechaniki amunicji „premium”. Oby jak najpr臋dzej. Zobaczymy wtedy prawdziwe statystyki „fioletowych” koks贸w wy艂adowanych po czubek wie偶y goldem. 2. R贸wnowa偶enia pojazd贸w? I dlatego dajemy Is-3A? Heh…3. Czo艂gi za obligacje? Tak powinno by膰, nie ka偶dy ma ochot臋 by膰 cz臋艣ci膮 klanu. Ew. niech b臋d膮 maratony. Nawet bardzo trudne. Dajemy graczom wyb贸r. 3. Zmiana MM? Wystarczy zrobi膰 +/- 1. Nic wi臋cej. 4. Nowe sk贸rki 3D? Ekstra pomys艂. Ale takie jak np. Bc25, a nie Ragnarok. Pozdrawiam.

Nie wiem czy

Pe艂na zgoda co do czo艂g贸w specjalnych. Chcia艂bym jaki艣 ale nie za bardzo mam jak gra膰 w klanie bo podczas gdy gry musz臋 by膰 cicho,wi臋c jak tu komunikowa膰 si臋 NA TS czy Discord.

Anonimowo

Gram 8 tierami premium, zarabiam i nie u偶ywam 偶adnego golda, a krece sie od 2800 do 3,5k wn8, wiec fiolety typowe(nie ja) nadal b臋d膮 doi膰 z贸艂tych 馃檪 osobi艣cie czekam na t膮 zmiane 馃檪

DanBoj

Leosiem mi si臋 spoko gra fajne dzia艂ko, papier ale nie mo偶na mie膰 wszystkiego. STB? taki leopard 1 lecz gorsze dzia艂o i mobilno艣膰 lecz znacznie lepsza wieza… E100 nie mam zdania moze poprawnia mu wieze.

Anonimowo

Je艣li wprowadz膮 zmniejszone uszkodzenia na „goldowej” amunicji to powodzenia ze zwrotami czo艂g贸w premium i hejtem jaki si臋 wytworzy. Wszyscy kt贸rzy p艂acili za produkt o danych parametrach nagle znajd膮 si臋 w ***** xD

Anonimowo

Premek raczej nie rusz膮. LeFH po nerfie art pozosta艂 nieruszony. To samo dotyczy niemieckiego Bulldoga, Type 62 i inne premki.

Sam w sobie pomys艂 jest ok. Mo偶e to w ko艅cu sk艂oni do pomy艣lenia nad doborem pocisk贸w, a nie po dach wy艂adowanie si臋 pociskami specjalnymi i strzelanie bez znacz膮cych kar. Bo odczuwaln膮 kar膮 nie nazw臋 nieprzebijanie pancerzy warstwowych, czy gorsz膮 normalizacj臋. B臋d臋 ciekaw jak to sprawdzi si臋 na CW, gdzie lata jedyna s艂uszna amunicja 馃檪

dzon

mylisz sie co do lhfa dostal cichego nerfa do celnosci i dlugosci lotu pociskow, te ***** wszystko znerfia zwlaszcza po cichu

Anonim

Jak znerfi膮 amunicje premium dla czo艂g贸w specjalnych oraz premium to us贸wam wota. Nie poto zakupi艂em czo艂gi premium ,偶eby dosta艂y dopier…o nerfa.

Zgred

Przyznaj si臋, 偶e nie o czo艂gi premium chodzi, tylko o WueNy…
Je艣li by WG zrobi艂o, co zapowiada, to b臋dzie Ci si臋 trzeba nauczy膰 weakspot贸w czo艂g贸w, flankowania medami, a lajtami spotowania i polowania na arty i papierowe niszczyciele.
Tak jak to drzewiej bywa艂o…

P.S. Ale nie musisz si臋 martwi膰 na zapas. WG nie zlikwiduje swojego fundamentalnego elementu balansuj膮cego ekonomi臋 ($$$) w biurowcu na Cyprze…
Naoliwiaj i dobrze dbaj o klawisz ze skillem nombier ZWEI 馃槢
Jeszcze d艂ugo b臋dziesz go u偶ywa艂…

+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1

+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1

XD

Ta mo偶a co艣 umie膰 tylko po co ? Chc臋 robi膰 dmg to wybieram najprostsz膮 drog臋 i wal臋 z golda, bo mog臋, bo chc臋 i to nie oznacza, 偶e inaczej bym sobie nie poradzi艂.
Poza tym n uj ten b贸l **** o golda, jak HE z arty s膮 jeszcze gorsze, bo zawsze wchodz膮. Walnie byle gdzie i jest dmg. W takiej sytuacji przypier*** si臋 do kogo艣 tylko troch臋 sobie u艂atwiaj膮cego jest chore

XD

Wybieram najprostsza drog臋… Takie t臋pe dziecko kt贸re nie potrafi my艣le膰. Nie przejmuj si臋 to normalne dla twojej generacji.. wszystko musi by膰 podane na tacy.. 呕a艂osne.

huehue

No wiesz, lepiej jak odejdzie troch臋 bot贸w nie potrafi膮cych gra膰 bez golda ni偶 dobrych graczy potrafi膮cych wykorzystywa膰 drzewkowe pojazdy…

olo

Zr贸bcie w ko艅cu co艣, 偶eby bitwy trwa艂y faktycznie po 15 min a nie 3-5 Nasrali艣cie tych med贸w kt贸re takiego np Mausa robi膮 w 15 sek wyje偶d偶aj膮c w plutonie – to taki przyk艂ad. Zdecydowana wi臋kszo艣膰 walk jest przegrywana. Co si臋 sta艂o ? Gram od 2011 roku i widz臋 jedno – z roku na rok ta gra idzie w premium tanki a nie w rozgrywk臋. Zdaj臋 sobie spraw臋 z tego, 偶e gra musi zarabia膰, ale dla gracza musi tez sprawia膰 przyjemno艣膰, a niestety tak nie jest – no mo偶e dla pocz膮tkuj膮cych. Zobaczcie co si臋 sta艂o z tymi naprawd臋 dobrymi graczami – w zdecydowanej wi臋kszo艣ci zako艅czyli przygod臋 z WoT. A najlepsze s膮 te klany „za pi膮taka” – oce艅 moje staty – 5z艂 馃檪 To ju偶 patologia a nie gra – pozdro

Anonimowo

Z grami od WG (WoT WoWs) jest jak z Polsk膮 – lepiej ju偶 by艂o i nie wr贸ci 馃槢

Fire

Od WoWs si臋 odczep, balans jest tam ok

xD

Dobre t艂umaczenie.. takie nie za polskie, nie za angielskie. Takie w sam raz.

Zgred

Znaczy, 偶e jak nie za polskie i nie za angielskie, to rychtig-correct „gender-demokratyczne”, czyli – tak jak piszesz – takie jak nale偶y 馃槢

P.S. 艢wietny ten Tw贸j komentarz 馃檪

Bart艂omiej Stec

Obnizenie dmg golda o 25-30% to za du偶o, powinien byc obnizony o max 10%, w przeciwmym wypadku spowoduje to wysyb bot tankow typu type 5 heavy

mathematic

whuut? jak dla mnie „goldammo” powinno by膰 znerfione nawet do 50% dmg, ewentualnie proporcjonalnie mniej dmg w stosunku do r贸偶nicy penetracji zwyk艂ego pocisku do „goldowego” np zwyk艂e ammo – 220 peny „gold ammo” – 270 peny 220/270 = 0.815 | 1 – 0.815 = 0.185 czyli dmg „golda” w takim przypadku by艂by mniejszy o 18.5% i git …

XD

a ja da艂bym nawet 18.5% x 2 = 37% 馃槈

olo

ale nie zesraj si臋 co ?

alanpare

by艂em na kiblu jak o tym my艣la艂em wi臋c zd膮偶y艂em si臋 ju偶 wysra膰

Gogol

„Szwedzkie czo艂gi 艣rednie to zwrotne pojazdy z szybkostrzelnymi, celnymi dzia艂ami. Ale to, co naprawd臋 b臋dzie je wyr贸偶nia膰 to tryb obl臋偶niczy”. Czyli na przysz艂e 艣wi臋ta w paczkach mo偶emy si臋 spodziewa膰 jakiej艣 rosyjskiej premki w postaci czolgu 艣redniego 8-go poziomu z trybem obl臋偶niczym.

A z tymi czo艂gami za obligacje – nie mogli powiedzie膰 wcze艣niej? Ju偶 si臋 wysra艂em z nich

VeryAwesomeSheep

M贸wili o tym jak wesz艂y obligacje

Gogol

To gdzie艣 mnie ta informacja omin臋艂a. S艂ysza艂em tylko, 偶e by艂a kiedy艣 mo偶liwo艣膰 kupienia czo艂gu z klan贸wek za obligacje na zasadzie „kto da wi臋cej”.

VeryAwesomeSheep

Gold dostanie nerfa, czas zrobi膰 typa5, wyci膮gn膮膰 zakurzone e100 is4 i inne opancerzone czo艂gi. Rozwalenie ich zajmie min. 25% wi臋cej czasu. To dopiero b臋dzi balans.

Cyk

Dokladnie, jak zrobia cos jednego z tej listy to 10 zepsuja od oczywiscie najlepiej im wyjdzie zrobienie 30-50 premium tankow do 2020 roku oni juz maja wywalone w ta gre, udaja ze cos robia a tak naprawde to wszyscy robia u nich Excalibura i Te diablo podobne cos tam to sie zacznie P2W.

Shitgaming

ahahhahah 馃榾 taki Excalibur nie ma prawa bytu, zw艂aszcza 偶e od dawna WarThunder idzie w ten motyw. Znaj膮c WG ********膮 tam mas臋 zawarto艣ci rodem z Sci-Fi i ludzie si臋 od tego odbij膮.

xD

Oczywi艣cie 偶e zepsuj膮.. kiedy艣 nie by艂o gold ammo, ludzie kombinowali i da艂o rad臋 rozdupic takie IS7, E100 gdzie medy,TD ko艅czy艂y si臋 na 9.. No ale mamy epok臋 ameb.. HT z pancerzem.. walmy si臋 z nim od frontu i z golda bo po co celowa膰. Dramat.. Co za boty tu graj膮 偶e bez peny 330+ nie mog膮 nic zrobi膰.
Ps. Powiedz co takie HT maja do zaoferowania opr贸cz pancerza? Ulomne dziala? Badziewna mobilnosc? OP camo i spota?

pozitivnegativ

Mo偶e co艣 drgn臋艂o w ko艅cu w WG albo zauwa偶yli te s艂upki lec膮ce w du艂 馃榾 Chocia偶 pewnie po艂owa tych pozytywnych zmian nie dojdzie do skutku …

WG OGARNIJSCIE SIE

Moim skromnym zdaniem zmiany na 2019 sa bez sensu… niech cos zrobia z MM, arta, czolgami z drzewka a nie tylko X nie wspomne a premkach Matilda IV, AMX CDC moglbym tak wymieniac i wymieniac… a oni tylko robia to co kase przyniesie cos kur… zaraz pewnie dzban jakis napisze ze to nie firma charytatywna… oni przez te paczki co sa zarobia tyle ze spokojnie mogliby caly rok cisnac bez wiekszych problemow i zrobic wszystko to co my gracze chcemy sie bylo w jakims stopniu poprawione, a nie personalizacja czy ich lepsze konto premium, kurde mam w pytke kredytkow czolgow drzewkowych i nic z tego nie ruszam bo wiekszosc z czoglow ktore mam nie maja wiekszych szans na walce z premium czolgami i nie mam zamiaru grindowac kolejnych drzewek bo to jest smieszne jak mam wejsc do bitwy i jezdzi tyle IS3A E25 itp nawet niech mi nikt nie pisze ze to bedzie przez jakis czas i minie bo tak nie bedzie taka ilosc jaka ludzie teraz maja NAJLEPSZY OP czolgow to nie kwestia miesiaca to kwestia jeszcze czegos lepszego np WTF e100 oczywiscie z ruska flaga bo jakby to moglo byc ze Niemcy maja cos najlepszego, lubie to gre, ale to co oni robia to juz jest plucie w twarz gracza i jeden wielki skok na kase.

oko

Chcia艂bym si臋 dopyta膰, cytat: 鈥濿 rezultacie napotkali艣my nast臋puj膮ce kluczowe problemy: A du偶y liczba Dzia艂a samobie偶ne in teams (up to 8) 鈥
Rozumiem, 偶e chodzi o za du偶膮 ilo艣膰 dzia艂 samobie偶nych powy偶ej 8 mego poziomu !?
Bo je偶eli tak to jest to co艣 nie po Polskiemu napisane.

VeryAwesomeSheep

Chodzi o to 偶e kiedy艣 nie by艂o limitu liczby art. Tam s膮 opisane zmiany w mm od 2010r.

Kapitan Rykoszet

Pociski specjalne-30%. Dzi臋kuj臋 WG!!! Dla mnie najwa偶niejsza zapowied藕. Tylko jak najszybciej.

suki

Przecie偶 napisali 偶e to nie jest pewne czy wejdzie ta zmiana! Szczuj膮 nas!

Tomek.Z

Teraz to ja nie wiem, czy chc臋 Obj.907, jego legenda wyblak艂a jak Type-a 59. Jedyny godny uwagi to VK 72.01 (K), ciekawe ile b臋dzie kosztowa艂 obligacji, ale czas zacz膮膰 zbiera膰.

Anonimowo

E100 powinien dosta膰 inn膮 wierz臋. Najlepiej co艣 w ten dese艅

comment image?fit=1000%2C750&ssl=1

E100

A dlaczemu? to czo艂g pod sidescraping, taka wie偶a przy tym sposobie grania, tylko by mi bardziej przeszkadza艂a.

Anonimowo

Islamsk膮? Czy od razu oryginaln膮, od braci starszych w wierze? Tych najstarszych w wierze…

Anonimowo

Wie偶臋* Przepraszam :). Jaki Sidescrap, w艂a艣nie 偶e si臋 teraz nie da… bo jak to oni ujeli, amunicja specjalna robi co chce z nim, w艂a艣nie przez wie偶臋