Bitwy klanowe. Sezon „Północ”.
4. sezon bitew klanowych pod nazwą „Północ” pojawił się już na widnokręgu!
Podstawowe zasady pozostają takie same. Bitwy klanowe dostępne są dla drużyn składających się z 7 graczy z tego samego klanu. W rywalizacji mogą wziąć udział wszystkie okręty X poziomu z wyjątkiem lotniskowców, z ograniczeniem do jednego pancernika na zespół.
Od 28 listopada do 4 grudnia wszyscy gracze, którzy dołączą do co najmniej jednej bitwy klanowej, będą mogli ponownie rozdać punkty umiejętności swoim dowódcom za darmo.
Daty i godziny
- Początek sezonu: 28 listopada.
- Koniec sezonu: 20 stycznia.
- Sesje gier dostępne w: środę, czwartek, sobotę i niedzielę.
- Okna czasowe: 19:00—23:00 CET (UTC+1)
Ligi
Jak pewnie pamiętacie, w systemie rankingowym klanów istnieje pięć lig głównych, każda podzielona na trzy grupy, jak poniżej:
- Początkowa – Liga Szkwał;
- Liga Wicher;
- Liga Sztorm;
- Liga Tajfun;
- A także dla najbardziej doświadczonych klanów – Liga Huragan.
Liga Huragan nie została podzielona na grupy, ponieważ nie ma ograniczeń co do ilości PD, które można tu zdobyć. Aby awansować do wyższej ligi, gracze będą musieli wygrać trzy z pięciu bitew o awans. Gdy liczba punktów rankingowych Waszego klanu spadnie do 0, będziecie musieli rozegrać serię bitew o utrzymanie. Aby pozostać w lidze Huragan, klan będzie musiał wygrać trzy z pięciu bitew o utrzymanie.
Ranking klanu
Ranking wszystkich klanów zostanie zresetowany do wartości standardowych, lecz klany otrzymają 50 punktów bonusowych (maksymalnie 200) za pierwsze bitwy rozegrane w każdej lidze (oprócz ligi Szkwał) podczas sezonu „Śpiący olbrzym”. Wszystkie bitwy wliczane są w ujednolicony ranking globalny, gdzie otrzymacie możliwość porównania swoich wyników z klanami z Waszego regionu oraz całego świata.
Poprawki systemu rankingowego
Dostrzegliśmy, że w ubiegłym sezonie przechodzenie klanów pomiędzy ligami było dosyć trudne. Przeprowadziliśmy analizę i poprawiliśmy funkcje systemu. W nowym sezonie postęp (tj. wspinanie się w górę systemu rankingowego) będzie płynniejsze, a przypadki, w których klany napotykały te same zespoły, będą rzadsze.
Drugi zespół w bitwach klanowych
Podobnie jak w poprzednim sezonie, każdy klan będzie miał dwie oceny – Alpha i Bravo. Ocena o wyższej wartości będzie traktowana jako ocena wiodąca klanu. Aby móc wybrać zespół (tj. ten z odpowiednią oceną), będziecie musieli zbudować drugie ulepszenie klubu oficera, znajdującego się w bazie morskiej klanu. Po zebraniu drużyny i przed naciśnięciem przycisku „Bitwa” dowódca, zastępcy lub rekruter będą mogli użyć menu zespołu do wybrania oceny do gry. Tym sposobem gracze klanowi otrzymają możliwość wyboru oceny w zależności od stylu rozgrywki – czy będą to bitwy na poważnie, aby dostać się na szczyt tabeli czy też bitwy na luzie do gry ze znajomymi lub do testowania nowych taktyk i kompozycji okrętów wchodzących w skład drużyny.
Osiągnięcia osobiste w bitwach klanowych przyznawane są po bitwie rozegranej z dowolną oceną. W nowym sezonie misje bojowe nadal będą zindywidualizowane, a ich wykonanie będzie możliwe z dowolną ocena. Bitwy będą wliczane do postępu misji bojowej tylko wtedy, gdy gracz dołączy do nich w określonej lidze.
Osiągnięcia
Nowy sezon bitew klanowych wprowadzi nowe osiągnięcia specjalne dla graczy. Aby zdobyć je wszystkie, musicie rozegrać co najmniej jedną bitwę w każdej z poniższych lig:
Szkwał | Wejdź do ligi Szkwał lub wyższej w sezonie „Północ” |
Wicher | Wejdź do ligi Wicher lub wyższej w sezonie „Północ” |
Sztorm | Wejdź do ligi Sztorm lub wyższej w sezonie „Północ” |
Tajfun | Wejdź do ligi Tajfun lub wyższej w sezonie „Północ” |
Huragan | Wejdź do ligi Huragan lub wyższej w sezonie „Północ” |
„Północ” | Osiągnij 1. rangę w sezonie „Północ” |
Nagrody
Podczas sezonu „Północ”, gracze będą mogli zdobyć do 11 000 jedn. stali!
Misje bojowe według lig
W każdej z lig czekają na Was wartościowe nagrody za zwycięstwa. Jedyne, co musicie zrobić, to wygrywać!
Liga Szkwał. Część 1. |
---|
Wygraj siedem bitew w lidze Szkwał lub innej, wyższej lidze.
Nagroda: 200 jedn. stali; po 20 szt. następujących sygnałów: Sierra Mike, India Delta, India Yankee, November Foxtrot, Victor Lima oraz Juliet Whiskey Unaone Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową tylko raz. |
Liga Szkwał. Część 2. |
Wygraj osiem bitew w lidze Szkwał lub innej, wyższej lidze.
Nagroda: 500 jedn. stali Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową tylko raz. |
Możecie wykonać misje bojowe łańcucha tylko raz, wyłącznie w określonej kolejności. Nagrodą za wykonanie łańcucha jest 500 jedn. stali.
Liga Wicher. Część 1. |
---|
Wygraj siedem bitew w lidze Wicher lub innej, wyższej lidze.
Nagroda: po 30 szt. następujących sygnałów: Sierra Mike, India Delta, India Yankee, November Foxtrot, Victor Lima, Juliet Whiskey Unaone, a także 300 jedn. stali Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową tylko raz. |
Liga Wicher. Część 2. |
Wygraj osiem bitew w lidze Wicher lub innej, wyższej lidze.
Nagroda: 750 jedn. stali Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową tylko raz, wyłącznie po wykonaniu „Liga Wicher. Część 1.”. |
Możecie wykonać misje bojowe łańcucha tylko raz, wyłącznie w określonej kolejności. Nagrodą za wykonanie łańcucha jest 750 jedn. stali.
Liga Sztorm. Część 1. |
---|
Wygraj siedem bitew w lidze Sztorm.
Nagroda: po 20 szt. następujących sygnałów: Uroboros i Smok Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową tylko raz. |
Liga Sztorm. Część 2. |
Wygraj osiem bitew w lidze Sztorm lub innej, wyższej lidze.
Nagroda: 20 szt. kamuflażu Typ 59 oraz 500 jedn. stali Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową tylko raz, wyłącznie po wykonaniu „Liga Sztorm. Część 1.”. |
Liga Sztorm. Część 3. |
Wygraj piętnaście bitew w lidze Sztorm lub innej, wyższej lidze.
Nagroda: 10 kamuflaży Wiosenne niebo; 30 dni konta premium oraz 500 jedn. stali Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową tylko raz, wyłącznie po wykonaniu „Liga Sztorm. Część 2.”. |
Nagrodą za wykonanie łańcucha misji bojowych w lidze Sztorm jest 2000 jedn. stali.
Liga Tajfun. Część 1. |
---|
Wygraj siedem bitew w lidze Tajfun.
Nagroda: 10 kamuflaży Azjatycka latarnia oraz 1000 jedn. stali Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową tylko raz. |
Liga Tajfun. Część 2. |
Wygraj osiem bitew w lidze Tajfun.
Nagroda: 150 000 elitarnych PD; 100 000 wolnych PD oraz 1000 jedn. stali Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową tylko raz, wyłącznie po wykonaniu „Liga Tajfun. Część 1.”. |
Liga Tajfun. Część 3. |
Wygraj piętnaście bitew w lidze Tajfun.
Nagroda: 10 kamuflaży Mozaika oraz 1000 jedn. stali Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową tylko raz, wyłącznie po wykonaniu „Liga Tajfun. Część 2.”. |
Nagrodą za wykonanie łańcucha misji bojowych w lidze Tajfun jest 1000 jedn. stali.
Liga Huragan |
---|
Wygraj pięć bitew w lidze Huragan.
Nagroda: 100 jedn. stali, a także 2 (małe) kontenery „Prezent od Mikołaja” Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową 10 razy. |
Inne misje bojowe
W bitwach klanowych możecie wykonywać również inne misje bojowe. Po wykonaniu następujących misji bojowych otrzymacie dodatkowe wolne PD w każdej bitwie i ropę dla swojego klanu. Otrzymacie również możliwość uzupełnienia swoich zapasów sygnałów oraz innych wartościowych przedmiotów w grze.
Za pierwszym podejściem! |
---|
Rozegraj bitwę klanową.
Nagroda: po 5 szt. następujących sygnałów: Uroboros, Wiwerna, Smok, Czerwony smok oraz Hydra Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową tylko raz. |
Czas na zaopatrzenie |
Wygraj dwie bitwy klanowe.
Nagroda: 30 baryłek ropy; po 2 następujące sygnały: Victor Lima, Juliet Whiskey Unaone, India Delta, India Yankee, Sierra Mike oraz Juliet Charlie Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową trzy razy dziennie. Ta misja bojowa będzie dostępna po wykonaniu misji bojowej „Za pierwszym podejściem!”. |
Wagon wolnych PD |
Rozegraj bitwę klanową.
Nagroda: + 250% wolnych PD Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową kilkukrotnie. |
4. sezon w pełni! |
Wygraj cztery bitwy klanowe.
Nagroda: 4 kontenery z kolekcji Niszczyciele Royal Navy Ograniczenia okrętu: X poziom Tryb gry: bitwy klanowe Możecie wykonać tę misję bojową tylko raz. |
Mapy
W nowym sezonie bitwy rozgorzeją na następujących mapach: Ziemia Ognista, Lodowe wyspy, Morze nadziei, Droga wojownika, Śpiący olbrzym, Łzy pustyni i oczywiście Północ (tryb dominacji).
Na wszystkich mapach obowiązywać będą następujące zasady:
- Liczba stref kluczowych: 3;
- Czas zajęcia: 40 sekund;
- Punkty za zajęcie strefy kluczowej: 3 punkty co 4 sekundy.
Wyjątkiem jest mapa Morze nadziei.
- Liczba stref kluczowych: 4;
- Czas zajęcia: 40 sekund;
- Punkty za zajęcie strefy kluczowej: 2 punkty co 4 sekundy.
Na potrzeby nowego sezonu część map zostało zmodyfikowanych. Zmiany mają na celu poprawę balansu pomiędzy zespołami w bitwach klanowych i praktycznie nie dotyczą innych trybów bitwy.
Droga wojownika
- Dwie wyspy znajdujące się wewnątrz strefy kluczowej A zostały zastąpione jedną wyspą. Ta zmiana zapobiegnie nieustannemu chowaniu się niszczycieli wewnątrz strefy kluczowej na mapie.
Łzy pustyni
- Wielka wyspa znajdująca się za granicą północno-wschodniej części mapy została od niej odsunięta.
Wypożyczone okręty X poziomu
Po rozpoczęciu sezonu każdy gracz, który rozegra losową lub klanową bitwę okrętem VIII–X poziomu, otrzyma zestaw trzech specjalnych okrętów X poziomu na czas określony: japoński pancernik Yamato, niemiecki krążownik Hindenburg, a także amerykański niszczyciel Gearing. 14 grudnia te okręty zostaną zastąpione niemieckim pancernikiem Großer Kurfürst, japońskim krążownikiem Zao oraz radzieckim niszczycielem Grozovoi. Trzecie trio okrętów wojennych – złożone z amerykańskiego pancernika Montana, radzieckiego krążownika Moskwa oraz japońskiego niszczyciela Shimakaze – dotrze do Waszych Portów 4 stycznia.
- Okręty są przyznawane na czas określony;
- okręty będą dostępne wyłącznie w bitwach klanowych;
- specjalny zegar koło obrazka okrętu w Porcie ostrzeże Was o wygaśnięciu czasu wypożyczenia;
- nie będziecie mogli zainstalować żadnego typu kamuflażu na tych okrętach;
- otrzymacie możliwość ponownego przypisania dowódców do wypożyczonych okrętów bez kar;
- wypożyczone okręty będą dawać nagrody wyliczane na tej samej zasadzie, jak w przypadku okrętów możliwych do zbadania;
- po usunięciu tych okrętów ich dowódcy zostaną automatycznie odesłani do rezerwy, a ulepszenia, sprzęt eksploatacyjny i sygnały zostaną przeniesione do wyposażenia;
- jeśli okręty mają alternatywne moduły, jak torpedy w Gearing, będziecie mogli je montować bez opłat;
- jeśli dowódca zostanie zrekrutowany specjalnie do wypożyczonego okrętu, jego specjalizacja pozostanie taka sama po usunięciu okrętu z konta;
- jeśli dowódca został zrekrutowany do wypożyczonego okrętu, a następnie przypisany do innego, jego specjalizacja pozostanie taka sama po usunięciu okrętu z konta;
- okręty dodawane są razem z miejscem, które zostanie usunięte z konta wraz z okrętem.
Nowy okręt za stal
Wraz z wprowadzeniem wersji 0.7.11 nowy okręt – francuski pancernik X poziomu Bourgogne – pojawi się w Arsenale i stanie się dostępny do zakupu za stal. Pancernik wyposażony jest w trzy poczwórne wieże, niezłą obronę przeciwlotniczą i działa baterii dodatkowej. Jego sprzęt eksploatacyjny składa się z: standardowej Grupy naprawczej i Grupy naprawczo-ratunkowej; Doładowania silnika oraz Przyspieszacza ładowania głównej baterii.
Pamiętajcie, że stal otrzymujecie za uczestnictwo w bitwach dowolnej ligi. Im wyżej się wespniecie, tym lepsze nagrody otrzymacie!
Życzymy Wam powodzenia w bitwach klanowych i ustanowienia nowego rekordu w rankingu klanowym!
Żródło: Portal WoWs
Czemu we wszystkim pomijanie są okręty IX tieru, które bywa, że mają pewne zalety wzgl. nawet X-tek. Po co istnieje ten IX tier, wypełnia lukę? No i te premki IX tieru, zagrajmy nimi w coś innego niż randomki.