Zmiany w balansie. Stalingrad
Podczas trwania aktualizacji 0.7.7 testowane były dwie wersje krążownika radzieckiego Stalingrad.
Pierwsza posiadała następujące zmiany:
- Dodano pociski HE o następujących parametrach:
- Prędkość wylotowa 950m/s, maksymalne obrażenia 4500, szansa na podpalenie 33%,
- Zasięg ognia zmniejszono z 22,89 do 20,35km.
- Czas przeładowania zwiększono z 18,5 do 20s.
- Szybkość obrotu wież zwiększono z 4,5 do 5 stopni/s.
- Parametry elipsy rozrzutu są podobne jak na krążowniku Graf Spee (lepsze niż BB, gorsze niż zwykłe CA).
- Parametry kąta rykoszetu pocisków AP zmieniono na standardowe.
Cześć kazamat Stalingradu z 180 mm pancerzem została uznana za cytadelę zwiększając jej powierzchnię. Wielkość odzyskiwanego HP z cytadeli zwiększono z 10% do 33%. Przez wielkość rozrzutu wrogie pancerniki będą głównym celem Staligradu, obecnie strzelanie w inne klasy okrętów przynosi więcej skutku. Ta wersja krążownika nadal ma do wyboru pociski HE, które pozwolą mu być przydatnym w większości sytuacji w bitwie.
- Zmiany w drugiej wersji w porównaniu do pierwszej:
- Wyłącznie pociski AP Parametr rozrzutu ustawiono na podobny do pancerników.
- Parametry kąta rykoszetu pocisków AP są równe wartościom US CA Des Moines.
- Sigma zwiększona z 2,05 do 2,25
- Grubość pancerze potrzebnego do uzbrojenia zapalnika została zmniejszona z 51mm do 34mm.
Druga wersja krążownika jest kontynuacją wersji bez HE i jest balansowana do okrętów tego samego tieru, co ma go zmienić w mniej zależną od indywidualnych umiejętności graczy dzięki celności dział. W tym samym czasie zmiana w czasie uzbrojenia zapalnika pozwoli na zadawanie lepszych średnich obrażeń. Wszelkie informacje są wstępne.
Drodzy gracze!
Zauważyliśmy pewne zaniepokojenie i pytania związane z naszymi próbami balansowania okrętu Stalingrad (zwłaszcza wersji tylko z amunicją AP). Postaramy się rzucić trochę światła na to z czym mamy do czynienia. Z punktu widzenia balansu jest to jedno z największych wyzwań z jakimi mamy do czynienia od czasu wydania gry. Ten okręt ma całkiem imponujące statystyki zgodnie z danymi projektowymi, w dodatku rozumiemy, że trafi on w ręce najbardziej zdolnych graczy na serwerze. Chcemy, aby ten krążownik był pożądany przez graczy i warty wkładu pracy i umiejętności potrzebnych do jego zdobycia, jednocześnie nie chcemy, aby ten okręt zniszczył grę tym, którzy go nie mają. Cechy nowej wersji to:
- – bardzo dobra balistyka, która upraszcza strzelania na każdym dystansie i oferuje wysokie wartości penetracji
- – elipsa dyspersji podobna do dyspersji pancerników
- – dodatkowo wspaniała wartość sigmy (parametr mówiący o gęstości salwy) = 2,25, dla przykładu Yamato będący jednym z najbardziej celnych pancerników ma sigmę=2,1
- – zredukowana wartość pancerze potrzebna do uzbrojenia, co prowadzi do mniejszej ilości nadpenetracji
- – mniej rykoszetów dzięki kątowaniu
W ten sposób, dyspersja okrętu oraz brak pocisków HE są balansowane przez inne zalety. W porównaniu z testowaną poprzednio wersją obecnie ma być ciężej trafić pełną salwą w cytadelę, ale uszkodzenia mają być bardziej rozłożone w czasie, dzięki mniejszej ilości rykoszetów i nadpenetracji. Ta wersja okrętu w pewnym stopniu zmniejsza wpływ indywidualnych umiejętności graczy i w pełni rozumiemy, że ta zmiana może być źle odebrana przez najbardziej zdolnych graczy. Jednak jest to usprawiedliwione z powodów o których pisaliśmy wcześniej i piszemy o tym z brutalną szczerością. Planujemy napisać dodatkowy artykuł poświęcony procesowi balansowania nowych okrętów, których pokaże dlaczego parametry okrętów mogą zmieniać się drastycznie wraz z procesem balansowania. Mamy nadzieję, że wytłumaczy to cały proces balansowania okrętów, a także inne aspekty rozwoju gry.
Między-serwerowy MM dla bitew klanowych
Pracujemy nad opcją umożliwiającą grania w CW w różnych godzinach w zależności od serwera. Oficer klanowy będzie miał możliwość wybrania jednego Prime time dla bitew klanowych, który będzie najwygodniejszy dla członków klanu. Wybór Prime time będzie dostępny każdego dnia w czasie sesji bitew klanowych. W tym tygodniu zaczynamy pierwszą zamkniętą rundę testów CW między serwerowego. Głównym zadaniem będzie sprawdzenie poprawności dobierania drużyn z różnych serwerów i użyteczność interfejsu.
Tłumaczenie: Dark_Havoc