Pytania i odpowiedzi od Sławy Makarowa (21.05.2018)
Q: Kilka słów o KV-5
A: Testy dopiero się rozpoczynają, więc zmiany nie są ostateczne, chcemy, aby wszystkie stare czołgi premium były znów konkurencyjne, a KV-5 jest pierwszą próbą w tym kierunku, więc mamy nadzieję, że zostanie ciepło przyjęty. Czołgi z ograniczonym MM mają bardzo negatywny wpływ na aktualny balans.
Q: Co dalej z KV-2 (R) i uniwersum Warhammer 40k?
A: Chcieliśmy spróbować stworzyć wyjątkowy kamuflaż, coś bardzo charakterystycznego i fajnego. Coś co sprawi, że pojazd gracza będzie unikatowy, a więc musi to swoje kosztować. Analizujemy wyniki tego eksperymentu i mamy nadzieję wydać więcej czołgów z dedykowanym malowaniem. Wybraliśmy te pojazdy (ARL i KV-2), które wyglądały trochę jak pojazdy z Warhammera, ale później zdaliśmy sobie sprawę, że KV-2 faktycznie jest podobny do swojego protoplasty z uniwersum tylko po zamontowaniu drugiej wieży. Postanowiliśmy więc wydać go jako oddzielny czołg, aby utrzymać jedną konfigurację. (KV-2 (R) okazał się być drogi, ponieważ ceny narzucił Games Workshop. Podobno 75% zysku poszło na konto GW, a nie Wargaming – przyp. red.)
Q: Co z czołgami Premium?
A: Gracze zwracają większą uwagę na statystyki niż wcześniej. Na przykład gdy wydano Type 59, ludzie zdali sobie sprawę jaki jest OP, i zaczęli go kupować wręcz hurtowo. Przy okazji mogę zdradzić, że możecie się spodziewać czegoś bardzo interesującego w drzewkach technologicznych już niedługo.
Q: O patchu 1.0 i nie tylko
A: Wizualnie nowa łata jest cudna, ale same mapy zostały nieco zmienione. Początkowo byłem przeciwny każdej zmianie na arenach, ale ludzie prosili mnie, bym spróbował. Nadchodzi kolejna fala zmian. Obecnie Ruinberg jest dla mnie ogromnym wrzodem na pośladku. Eksperymentowaliśmy z timingiem i wygląda na to, że znaleźliśmy rozwiązanie, ale równocześnie sprawiło ono, że mapa jest jeszcze bardziej niezbalansowana. Musimy poczekać z wydaniem jej nowej wersji. Mamy w firmie system, który monitoruje czasy i procent zwycięstw dla każdej bazy, co pozwala nam naprawić sporo problemów. Oczywiście praca, którą wykonaliśmy dla tych 30 map nie jest idealna, ale nie chciałem znowu opóźniać projektu.
Q: Coś o mapie Prowincja:
A: W zupełności zgadzam się z osobami, które nie chcą grać na tej mapie wysokimi tierami. Naszym obecnym celem jest poprawić detale. Ogólnie mówiąc mamy plan: lista zadań, którą nazwaliśmy World of Tanks 1.5, gdzie zamierzamy naprawić wszystkie błędy i dodać nowe rzeczy, które nie zdążyły pojawić się w wersji 1.0. Mamy tu na myśli intefejs (szykują się duże zmiany), mapy, preferencyjny matchmaker i także rebalans niższych tierów.
Q: No właśnie, niższe tiery:
A: Są z nimi problemy, to żaden sekret. Mamy duże plany, ale bez szczegółów. To wszystko zajmie sporo czasu, by odpowiednio te zmiany zbalansować.
Q: Zobaczymy kiedyś tryb Linii Frontu na stałe?
A: Mamy duże problemy z optymalizacją. Chcemy wprowadzać tylko takie rzeczy, które będą przez naszych graczy lubiane i wśród nich popularne. Jeśli uda nam się naprawić problemy z FPSami to tak. Lista zadań dla WoT 2.0 (nie mylić z 1.5) zakłada wprowadzenie nowych trybów gry. I tam Frontline się pojawi, ale możliwe że w innej formie niż obecnie.
Q: Co z trybem Battle Royale?
A: Gracze go lubią, więc będziemy z nim eksperymentować. On też przejdzie pewnie duże zmiany, ponieważ został zrobiony przez grupę deweloperów w wolnym czasie, co oznacza, że mogli robić to, co chcieli, bez żadnych ograniczeń.
Q: Czy arta ciągle jest toksyczna?
A: Już tak nie uważam, ale stale ją monitorujemy.
Q: Czy HE aktualnie jest problematyczne?
A: Nie, dla nas to nie jest żaden problem.
Q: Co z czatem ogólnym?
A: Niestety, na razie nie ma na to szans. Ponad jedna trzecia osób pracujących w supporcie musiała angażować się i walczyć z problemami wyzwisk i tak dalej. Niestety, ale w tej chwili nie chcemy go przywracać.
Q: Na temat zmian w załodze:
A: Nie mogę teraz o tym mówić. Nie rozmawialiśmy jeszcze o umiejętnościach i atutach załogi, więc jeśli mam Ci teraz o nich opowiedzieć, przedstawię kilka nowych rzeczy, które zaplanowaliśmy. Wszystko co mogę powiedzieć, jest jedną wielką niespodzianką i jest to część naszej listy zadań WoT 2.0. Tak właściwie, wielka aktualizacja WoT 1.0 jest tym, co chciałem zobaczyć jeszcze przed Rubikonem.
Q: Pojazdy kołowe?
A: Bez komentarza.
Q: Gdzie jest Murazor? Ciągle pracuje w WG?
A: Jest moim podwładnym, pracuje jako konsultant w dziale balansu. Jest również zaangażowany w prace nad kilkoma nowymi funkcjami dlatego nie mogę zdradzić gdzie dokładnie.
Q: Nowa gra COOP WG Caliber:
A: Wierzę, że współpraca w środowisku PvE to też świetny pomysł.
Q: Jakieś aktualizacje na temat drzewka EU?
A: Cały czas o nim myślimy. Obecnie istniejące drzewka nie są dla nas problemem. Kiedy mówimy o europejskim drzewku mamy na myśli kraje, które nie mają wystarczającej liczby pojazdów na pełnowartościowe drzewo, ale kilka z nich mogło by pojawić się w grze. Na przykład Szwajcaria ma tylko 3 czołgi na najwyższe poziomy (VIII, IX, X tier) i nic więcej. Aktualnie nasze badania nad pojazdami dla takiego drzewka się zakończyły i teraz rozważamy różne opcje.
Q: Powrócą stare tryby gry?
A: Nie mogę nic obiecać. Musicie zrozumieć, że aby przywrócić stary tryb, będziemy musieli zacząć od zera.
Q: Zmiany w ST-I?
A: Chcieliśmy IS-4 zastąpić tym pojazdem i dodać mu coś ekstra. Chodzi o podwójne działo. Niemniej jednak w tym momencie nie mamy ludzi do tego, aby opracować nowe elementy interfejsu, aby wyświetlić ładowanie 2 dział, itd. Trzeba poczekać.
Q: Coś nowego o personalizacji?
A: KV-2 (R) to nie skin, a remodel jak już zauważyliście. Technologia jest jeszcze w powijakach, ale mamy zamiar ją rozwijać – dać graczom możliwość personalizacji czołgów. Valhallan Ragnarok jest tylko wersją prototypową.
Q: Jeśli nie polubimy zmian w KV-5, czy możemy spodziewać się bardziej ekskluzywnych opcji wymiany?
A: Tak, ale nie mogę podać listy czołgów. Spodziewaj się, że zobaczysz na niej rzadko sprzedawane pojazdy.
Q: Może pora na rozwój czechosłowackiego drzewa technologicznego?
A: Wykorzystaliśmy co mogliśmy, za to Włosi mają kilku kandydatów na nowe niszczyciele czołgów.
Q: Plany odnośnie Obligacji?
A: Planujemy wykorzystać je na masową skalę. Chciałbym zobaczyć wiele rzeczy wymienianych za obligacje, jak na przykład amunicja HESH i inne ciekawe rzeczy. Być może pojawi się możliwość zakupu pojazdów premium, które zostały usunięte ze sklepu. Kamuflaż, zestawy stylizacyjne i wiele innych fajnych rzeczy.
Ź: WoT Express
Ciekaw jestem tego balansu niskich tierów. Bardzo jestem ciekaw. 🙂
tylko oby nie znerfili mojego ulubionego cruiser mk2 (3 tier)
Po to taki wywiad skoro nic nie wnosi, tego nie powiem, tego nie moze zdradzicm, tego nie wie, tego nie skomentuje. a ic pan
A jak już ją udzielił to i tak jest ona bezsensowna albo głupia
Ciekawi mnie to jakie czołgi mają na myśli, które może kiedyś pojawią się do zakupu za obligacje, no i ciekawe kiedy będzie kolejny sezon bitew rakkingowych
Fatherland szajsem? Na jakiej podstawie tak sądzisz? Dzialo? Pancerz? Czy mm?.
Q: Czy arta ciągle jest toksyczna?
A: Już tak nie uważam, ale stale ją monitorujemy.
XDDDDDDDDDDDDD. Wcale nie jest. Wywalił bym to gówno z miejsca, wczoraj 7k dmg robiłem godzinę bo cały czas dostawałem chyba jako jedyny od artylerii bez przerwy. Czekam na hejt. Albo zmniejszcie do 1 max. Bo więcej to można wylewu dostać
To czym ty grałeś ze godzinę robiłeś tą śmieszną misję ….
Krzysztof Jarzyna ze Szczecina znowu sie czepia. Kompleksy to do psycho zapraszam.
A ja do siebie …jak taki mądry w necie …
Jestem Bardzo ciekawy czy dadzą możliwość wymiany czołgów na defendera aczkolwiek jest to chyba mało opłacalne dla WG. Natomiast jestem jak najbardziej za 🙂
Wymiana na Defendera raczej odpada. Chyba, że WG, po statystykach aktywności posiadaczy KW-5, stwierdzi, że jednak warto ich w jakiś sposób udobruchać po tym całym hejcie jaki się wylał. Z innych wysoce prawdopodobnych maszyn, które mogą służyć za jakąś częściową rekompensatę to widzę choćby IS-3A. Czołg słaby, ale mogący jednak służyć jako swego rodzaju chwyt, który sprawi, że jednak lepiej zostawić sobie KW-5 niż dopłacać do czołgu, który jest szajsem (bo takim w istocie jest; to samo tyczy się IS-5 z Kampanii).