Test publiczny wersji 0.7.4 – World of Warships

Prosto z oficjalnego portalu WoWS 馃槈


Kapitanowie!

Z przyjemno艣ci膮 przedstawiamy biuletyn deweloperski dotycz膮cy aktualizacji 0.7.4, kt贸ry zestawia wszystkie najnowsze zmiany. Przeczytajcie wi臋cej i we藕cie udzia艂 w te艣cie publicznym, aby osobi艣cie je wypr贸bowa膰!

Wi臋kszo艣膰 zmian zawartych w nadchodz膮cej aktualizacji powsta艂a na podstawie Waszych pr贸艣b i sugestii. W tym zestawieniu opowiemy Wam o systemie przeciwdzia艂aj膮cym niesportowemu zachowaniu, o ulepszeniach mechanizmu losuj膮cego, nowych funkcjach w bitwie i interfejsie w porcie. (Oczywi艣cie pami臋tamy o nowym porcie Kronsztad!)

POCZ膭TEK RUNDY 1 TESTU PUBLICZNEGO Cz. Kwi. 12 18:30 CET (UTC+1) / Tw贸j czas lokalny: Cz. Kwi. 12 18:30
KONIEC RUNDY 1 TESTU PUBLICZNEGO Pon. Kwi. 16 16:00 CET (UTC+1) / Tw贸j czas lokalny: Pon. Kwi. 16 16:00

Uwaga! Poniewa偶 ta wersja aktualizacji jest wci膮偶 na etapie test贸w, zmiany przedstawione w artykule mog膮 ulec zmianie i odzwierciedlaj膮 stan prac nad gr膮 w momencie publikacji. Niekt贸re zmiany i nowe funkcje mog膮 zosta膰 wycofane w ostatecznej wersji lub wdro偶one w inny spos贸b. Zrzuty ekran贸w, warto艣ci parametr贸w i szczeg贸艂y dotycz膮ce mechaniki gry mog膮 nie odzwierciedla膰 ostatecznej wersji aktualizacji.


Zmiany w Rundzie 1

System przeciwdzia艂aj膮cy niesportowemu zachowaniu

World of Warships jest gr膮, w kt贸rej gracze 艂膮cz膮 si艂y w jednym celu 鈥 aby pokona膰 przeciwnika na morzu i w powietrzu. Nale偶y jednak pami臋ta膰 o jednej, zasadniczej rzeczy 鈥 za ka偶dym pseudonimem kryje si臋 cz艂owiek. Ka偶dy ma swoje emocje, kt贸re czasem mog膮 wzi膮膰 g贸r臋. Na pewno nie pomo偶ecie swojej dru偶ynie, je艣li nie zauwa偶ycie manewru sojusznika i wystrzelicie torpedy prosto na kurs kolizyjny, rozz艂o艣cicie si臋 i strzelicie do sprzymierzonego okr臋tu albo klikniecie 鈥濨itwa!鈥 i postanowicie, 偶e trzeba zaj膮膰 si臋 czym艣 innym.

W World of Warships nieustannie przygl膮damy si臋 graczom i staramy si臋 interweniowa膰, gdy notorycznie 艂ami膮 zasady gry. Nadchodz膮ca aktualizacja 0.7.4 wprowadza ulepszone narz臋dzie do wykrywania niedozwolonego zachowania, kt贸re lepiej wsp贸艂pracuje z naszym system kar i daje zupe艂nie nowe mo偶liwo艣ci.

Podobnie jak dotychczas, g艂贸wnym wska藕nikiem statusu gracza b臋dzie kolor jego pseudonimu w grze:

  • Je艣li jest bia艂y, to gracz nie pope艂ni艂 偶adnych wykrocze艅 w ostatnim czasie.
  • Gracz z r贸偶owym pseudonimem otrzyma艂 ostrze偶enie i powinien dostosowa膰 swoje zachowanie w grze.

  • Kolor pomara艅czowy informuje, 偶e gracz zosta艂 ukarany za niew艂a艣ciwe zachowanie.

Poni偶ej wymieniamy g艂贸wne wykroczenia, kt贸re mog膮 skutkowa膰 ostrze偶eniem lub kar膮 i w konsekwencji zmian膮 koloru nazwy gracza:

  • Nieaktywno艣膰 w bitwie
  • Uszkodzenia zadane sojusznikom/zniszczenie sojusznika
  • Ucieczka z bitwy

Je艣li gracz z艂amie zasady, nie b臋dzie uczestniczy膰 w bitwie lub otworzy ogie艅 do sojusznik贸w, to w porcie pojawi si臋 ostrze偶enie, informuj膮ce o zmianie statusu gracza oraz o przyczynach tej zmiany. Je艣li gracz nie przestanie narusza膰 zasad pomimo tego ostrze偶enia, to nast臋pnym krokiem jest zablokowanie dost臋pu do niekt贸rych tryb贸w bitwy (zw艂aszcza do tych, w kt贸rych efektywno艣膰 gracza ma wp艂yw na wynik bitwy). Aby przywr贸ci膰 dost臋p do tryb贸w gry z innymi graczami w bitwach losowych, rankingowych i scenariuszach, osoby, kt贸re z艂ama艂y zasady, musz膮 rozegra膰 kilka bitew kooperacyjnych przeciwko botom.


Mechanizm losuj膮cy

Kontynuujemy prace nad funkcjonalno艣ci膮 mechanizmu losuj膮cego dla bitew losowych. Po wprowadzeniu aktualizacji 0.7.4, gdy gracze do艂膮cz膮 do kolejki, mechanizm losuj膮cy b臋dzie pr贸bowa艂 dobra膰 dru偶yny w taki spos贸b, by posiada艂y tak膮 sam膮 liczb臋 okr臋t贸w poszczeg贸lnych klas i poziom贸w.

Na przyk艂ad, Wasza dru偶yna b臋dzie posiada膰 tak膮 sam膮 liczb臋 niszczycieli o tych samych poziomach, co dru偶yna przeciwna. Mechanizm losuj膮cy b臋dzie dzia艂a膰 skutecznie przez wi臋kszo艣膰 dnia, gdy do bitew do艂膮cza najwi臋cej graczy. Dlatego jeste艣my pewni, 偶e 艣redni czas na skomponowanie dru偶yn si臋 nie wyd艂u偶y, a je艣li ju偶 do tego dojdzie, to zmiana b臋dzie nieznaczna.

Je艣li przez pierwsze trzy minuty mechanizm losuj膮cy nie zdo艂a znale藕膰 bitwy dla gracza, prze艂膮czy si臋 do trybu dzia艂ania sprzed wersji 0.7.4. Po tym czasie najwa偶niejsze jest jak najszybsze znalezienie bitwy dla graczy.

Jest to pierwszy z wielu krok贸w, kt贸re podejmiemy w 2018 roku, by stopniowo usprawnia膰 mechanizm losuj膮cy. Mamy nadziej臋, 偶e spodobaj膮 si臋 Wam r贸wnie偶 inne zmiany zaplanowane na przysz艂e aktualizacje.


Usprawnienia systemu wykrywania okr臋t贸w

Ikona okr臋tu na minimapie i jego sylwetka w bitwie b臋d膮 teraz wy艣wietlane jednocze艣nie, co usuwa problem z wy艣wietlaniem na ekranie okr臋t贸w, kt贸re pojawi艂y si臋 na minimapie kilka sekund wcze艣niej. Mo偶ecie wypr贸bowa膰 now膮 funkcjonalno艣膰 na te艣cie publicznym wersji 0.7.4, po czym podzieli膰 si臋 Waszymi opiniami!


Zmiany w r贸wnowa偶eniu gry

Wraz z rozwojem gry dodawane s膮 nowe okr臋ty, wi臋c X Shimakaze musi si臋 dostosowywa膰, by m贸g艂 nadal skutecznie odgrywa膰 swoj膮 rol臋 w bitwie. W aktualizacji 0.7.4 zwi臋kszymy jego efektywno艣膰 bojow膮. Teraz jego zasi臋g wykrywalno艣ci wynosi 7,11 km (5,59 ze wszystkimi mo偶liwymi modyfikatorami), co pozwala mu na wykrycie wi臋kszo艣ci przeciwnik贸w, jednocze艣nie pozostaj膮c niewidocznym.

W aktualizacji 0.7.4 zmianie r贸wnie偶 ulegn膮 niemieckie kr膮偶owniki VIII Admiral Hipper oraz VIII Prinz Eugen.

VIII Admiral Hipper 鈥 dla kad艂ub贸w B i C skr贸cono standardowy czas przestawienia steru z 10,7 do 9,2 sekundy, a czas prze艂adowania dzia艂 baterii g艂贸wnej zmniejszono z 13 do 11,5 sekundy.

VIII Prinz Eugen 鈥 dodano sprz臋t eksploatacyjny Grupa naprawcza.

Zmniejszyli艣my rozmiar hangaru lotniskowca X Midway ze 136 do 96 samolot贸w. W kr贸tkich bitwach Midway dor贸wnywa艂 swojemu g艂贸wnemu rywalowi, X Hakuryu, ale ze wzgl臋du na wi臋kszy zapas samolot贸w dominowa艂 w powietrzu, gdy bitwy si臋 wyd艂u偶a艂y. Konfiguracja grup powietrznych pozostaje ta sama:

  • 2 eskadry po 6 my艣liwc贸w,
  • 2 eskadry po 6 bombowc贸w torpedowych,
  • 2 eskadry po 6 bombowc贸w nurkuj膮cych.

Teraz w hangarze lotniskowca znajduje si臋 18 my艣liwc贸w, 21 bombowc贸w torpedowych i 21 bombowc贸w nurkuj膮cych.

IV Orion 鈥 zmniejszyli艣my skupienie ognia z dzia艂 g艂贸wnej baterii (parametr sigma wynosi 1,6 zamiast 1,8). Okr臋t ten cz臋sto by艂 bardzo gro藕n膮 broni膮 w r臋kach do艣wiadczonych dow贸dc贸w, dlatego postanowili艣my da膰 szans臋 jego odpowiednikom w dru偶ynie przeciwnej.

Ostatni膮 zmian膮 jest zmniejszenie zasi臋gu wykrywania torped z powietrza o po艂ow臋. Pozwoli to niszczycielom torpedowym lepiej odgrywa膰 swoj膮 rol臋, zw艂aszcza w bitwach z lotniskowcami.


Osi膮gni臋cia przypisywane za uczestnictwo w bitwach klanowych

Sezon 2. bitew klanowych dobiegnie ko艅ca w aktualizacji 0.7.4. Wszyscy uczestnicy otrzymaj膮 odpowiednie osi膮gni臋cia. Osi膮gni臋cia zdobyte przez klany zostan膮 dodane do ich Kolumn rostralnych.

Wszystkie osi膮gni臋cia przyznawane za uczestnictwo w bitwach klanowych, opr贸cz 鈥濰uragan鈥, 鈥濭or膮cy punkt鈥 i 鈥濴odowe wyspy鈥 (odpowiednio nazwane po sezonach bitew klanowych) mog膮 teraz by膰 zdobyte kilka razy.

Zmieniono r贸wnie偶 warunki ich zdobycia. Klany nie musz膮 ju偶 zwyci臋偶y膰 7 razy w danej lidze (lub wy偶szej), jak to by艂o w sezonie 1. Teraz wystarczy, 偶e osi膮gn膮 dan膮 lig臋 i zagraj膮 jedn膮 bitw臋.

W zwi膮zku z tym wszyscy gracze, kt贸rzy dotarli do kilku r贸偶nych lig w sezonie 1, zanim wprowadzono wersj臋 0.7.4, otrzymaj膮 odpowiednie osi膮gni臋cia. Na przyk艂ad, je艣li dotarli艣cie do ligi Sztorm w sezonie 1 i zagrali艣cie 2 bitwy w tej lidze, to otrzymacie osi膮gni臋cie 鈥濻ztorm鈥 niezale偶nie od wynik贸w tych bitew.

Osi膮gni臋cie

Warunki otrzymania

Szkwa艂

Osi膮gnijcie lig臋 Szkwa艂 lub wy偶sz膮 w sezonie bitew klanowych.

Wicher

Osi膮gnijcie lig臋 Wicher lub wy偶sz膮 w sezonie bitew klanowych.

Sztorm

Osi膮gnijcie lig臋 Sztorm lub wy偶sz膮 w sezonie bitew klanowych.

Tajfun

Osi膮gnijcie lig臋 Tajfun lub wy偶sz膮 w sezonie bitew klanowych.

Huragan

Osi膮gnijcie lig臋 Huragan w sezonie bitew klanowych

Lodowe wyspy

Wygrajcie w sezonie 鈥濴odowe wyspy鈥 bitew klanowych.

Nowy sezon Bitew rankingowych

Bitwy rankingowe wida膰 ju偶 na horyzoncie. Nowy sezon wprowadzi co艣 zupe艂nie nowego! B臋dziecie potrzebowali okr臋t贸w VIII poziomu na ni偶szych stopniach, a swoje ulubione okr臋ty X poziomu wykorzystacie na stopniach od 10. wzwy偶. Je艣li jeste艣cie do艣膰 dzielni, aby osi膮gn膮膰 pierwszy stopie艅, b臋dziecie mieli szans臋 przej艣膰 do Ligi Wilk贸w Morskich, gdzie do boju rusz膮 okr臋ty VII poziomu.

Obowi膮zuj膮 w nim standardowe zasady sezonu. Klasyfikacja podzielona b臋dzie na 23 stopnie, a Wasze osi膮gni臋cia z poprzedniego sezonu b臋d膮 brane pod uwag臋. Bitwy odbywaj膮 si臋 w formacie 7 na 7. Sk艂ady dru偶yn s膮 takie same pod wzgl臋dem rodzaj贸w okr臋t贸w i ich poziom贸w. Za przegranie bitwy nie stracicie gwiazdy, je艣li zdobyli艣cie najwi臋cej PD w dru偶ynie. Nieodwo艂alne stopnie s膮 praktycznie takie same: 23 do 17, 15, 1, oraz 10 zamiast 12. Pozwoli to Wam utrzyma膰 si臋 w pierwszej lidze bez obaw o spadni臋cie do ni偶szej ligi po przegraniu bitwy.


Ulepszenia interfejsu

Na potrzeby aktualizacji 0.7.4 kontynuowali艣my prace nad usprawnieniami interfejsu w bitwie i w porcie.

Rozpocznijmy od zmian, kt贸re wprowadzili艣my w interfejsie portu. W odpowiedzi na Wasze liczne pro艣by specjalne umiej臋tno艣ci unikatowych dow贸dc贸w s膮 teraz oznaczone specjaln膮 ikon膮, kt贸ra wyr贸偶nia je na tle innych.

Opr贸cz tego wszystkie warto艣ci ulepsze艅, flag sygna艂owych itd. b臋d膮 teraz oznaczone na zielono, je艣li zmiana jest pozytywna, lub na czerwono, je艣li zmiana jest negatywna. Mamy nadziej臋, 偶e pomo偶e to Wam w zrozumieniu licznych modyfikator贸w dost臋pnych w World of Warships.

Wprowadzili艣my r贸wnie偶 kilka zmian w interfejsie bitwy. Dwa nowe liczniki 鈥 jeden dla uszkodze艅 potencjalnych i drugi dla uszkodze艅 zadanych po wykryciu 鈥 pozwol膮 Wam lepiej oceni膰 Wasz膮 skuteczno艣膰 w trakcie bitwy. Obydwa liczniki mo偶na w艂膮czy膰 w ustawieniach.

Co wi臋cej, dodali艣my szczeg贸艂owe wst臋gi dla bomb, kt贸re pomog膮 Wam oceni膰, jak celnie zrzucacie bomby na okr臋ty wroga. Te wst臋gi poka偶膮 przebicia, brak przebicia, przebicia na wylot i rykoszety.

Dobre wie艣ci dla entuzjast贸w bitew powietrznych! W wersji 0.7.4 wprowadzamy dwa nowe osi膮gni臋cia:

  • 鈥濳r贸l przestworzy鈥
  • 鈥濫kspert obrony przeciwlotniczej鈥

Pierwsza z nich przeznaczone jest dla lotniskowc贸w, a drugi dla pozosta艂ych okr臋t贸w. Obydwa osi膮gni臋cia s膮 przyznawane za str膮cenie okre艣lonej liczby samolot贸w w jednej bitwie: odpowiednio 55 i 40.

Za znakomit膮 obron臋 przeciwko lotnictwu wroga gracze otrzymaj膮 10 sygna艂贸w November Echo Setteseven. Istniej膮cego dotychczas osi膮gni臋cia 鈥濩zyste niebo鈥 nie b臋dzie ju偶 mo偶na zdoby膰, a wszystkie odniesienia do niego w kampaniach zostan膮 zast膮pione. Je艣li wykonujecie lub uko艅czyli艣cie zadania zwi膮zane z tym osi膮gni臋ciem, to po zmianie pozostan膮 w tej samej postaci.


Port Kronsztad

W duchu zbli偶aj膮cego si臋 Dnia Zwyci臋stwa w grze pojawi si臋 nowy port Kronsztad. Wejd藕cie do niego, by podziwia膰 niepokoj膮cy widok fortu Piotra Wielkiego, fortu Aleksander oraz fortu Konstantyna widniej膮cego w oddali. Po drugiej stronie mo偶ecie obejrze膰 fort Kronszlot, oraz w oddali dwie kolejne fortyfikacje: fort cesarza Paw艂a I oraz fort Hrabii Milutina. Spr贸bujcie dostrzec zarysy miasta oraz Sob贸r 艣w. Miko艂aja i Objawienia Pa艅skiego!

Ten nowy port roz艣wietli ogie艅 regularnie odpalanych fajerwerk贸w, a po niebie przeleci szwadron oddaj膮cy ho艂d miastu.

Po klikni臋ciu w zdj臋cie wyskakuje okienko z fotkami w du偶ym rozmiarze.

Aktywne boty w pokoju treningowym

Wielu graczy prosi艂o nas, aby艣my umo偶liwili u偶ycie aktywnych bot贸w w pokoju treningowym. Prosimy pami臋ta膰, 偶e ta nowa funkcja zosta艂a dodana eksperymentalnie i na razie jest tylko przedmiotem test贸w. Je艣li spodoba si臋 Wam ta na nowa funkcja, to prawdopodobnie dodamy aktywne boty na serwerze g艂贸wnym.

Mapy i lokacje

Nieustannie usprawniamy mapy, w czym bardzo pomagaj膮 nam Wasze opinie. Dzi臋ki Wam uda艂o nam si臋 usprawni膰 og贸lny balans i rozgrywk臋 na mapie 鈥炁亃y pustyni鈥. Wybrze偶e w p贸艂nocno-wschodniej cz臋艣ci mapy by艂o obiektem dyskusji, co doprowadzi艂o do zmiany jego po艂o偶enia.

  • Wybrze偶e wysp w p贸艂nocno-wschodnim rogu mapy 鈥炁亃y pustyni鈥 zosta艂o przesuni臋te poza granice mapy. Teraz gracze b臋d膮 mieli r贸wne mo偶liwo艣ci ruchu, niezale偶nie od tego, gdzie jest umieszczona ich dru偶yna.
  • Mapa 鈥瀂orza polarna鈥 z powrotem otrzymuje swoje tytu艂owe zjawisko 艣wietlne.
  • Mapa 鈥濸贸艂noc鈥 otrzymuje szersz膮 cie艣nin臋 pomi臋dzy dwoma du偶ymi wyspami, by u艂atwi膰 nawigacj臋 w tym rejonie.

殴: WoWS EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, 偶e wi臋kszo艣膰 graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra b臋dzie bardziej taktyczna i przemy艣lana. Trudniejsza, ale mniej irytuj膮ca 鈥 a przez to bardziej satysfakcjonuj膮ca. Postawmy na miodno艣膰!

guest
2 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Zeq

Princus bedzie mogl sie podladowac HPkami, choc w sumie wolalbym buff Hippera ;p
Ciekawi mnie kiedy poprawia celnosc F Der Grobe, ten pancernik jest tak doskonaly w celowaniu… pelna salva potrafi spasc wok贸艂 wrogiego pancernika, nie trafiajac go zadnym pociskiem. Dziwi mnie ze na Tirpitzu/Bismarcku moge wiecej ugrac.

robertunio

To sie wlasciciele Midwaya chyba wkurza 馃槈