Ulepszenia projekt贸w map: Moje s艂odkie Fiordy

Prosto z portalu WoT 馃槈


Aktualizacja 1.0 wprowadza istny szwedzki st贸艂 usprawnie艅 i nowych element贸w, od map i grafiki po muzyk臋 i wiele innych. Dotyczy to r贸wnie偶 Fiord贸w. Po艣wi臋cili艣my tej letniej mapie mn贸stwo uwagi i poni偶ej dajemy Wam przedsmak wielu zmian i poprawek oraz uzasadnienie tych dzia艂a艅.

Braki w r贸wnowa偶eniu

  • Klub Walki Wr臋cz: Niemal wszystkie bitwy toczy艂y si臋 na ma艂ych odleg艂o艣ciach (w strefach 1鈥4 zaznaczonych na ilustracji). W zwi膮zku z tym czo艂gi mniej przystosowane do walki z bliska nie mog艂y za bardzo przyda膰 si臋 sojusznikom.

  • Gdzie jest kamufla偶?: Ma艂a liczba kryj贸wek ogranicza艂a Wasz wp艂yw na bitw臋 (strefy zaznaczone numerami 5 i 6).

  • Strzelanie przed siebie: Brakowa艂o miejsc do strzelania prosto przez map臋. W mie艣cie (strefa 8) uk艂ad ulic i budynk贸w utrudnia艂 orientacj臋 oraz znalezienie takich pozycji. Opr贸cz tego strefa 7 by艂a dost臋pna dla czo艂g贸w lekkich, ale trudno by艂o si臋 tam dosta膰 i wykorzystywa艂o j膮 niewielu czo艂gist贸w.

  • Monotonia Fiord贸w:Mapa by艂a praktycznie korytarzem, na kt贸rej czo艂gi ci臋偶kie zajmowa艂y stref臋 1 (i rzadko dostawa艂y si臋 do strefy 4) a czo艂gi 艣rednie bi艂y si臋 w strefach 2鈥4. Czo艂gi lekkie nie mia艂y miejsca na manewrowanie opr贸cz obszaru 9 i ich skuteczno艣膰 by艂a ograniczona niemal wy艂膮cznie do niego.

  • Deszcz pocisk贸w: Ze strefy 10 dzia艂a samobie偶ne mog艂y strzela膰 do przeciwnik贸w w strefie 1. Nie mo偶na by艂o jednak prowadzi膰 ostrza艂u ze strefy 11.

Opr贸cz usprawnie艅 wizualnych pr贸bowali艣my naprawi膰 braki w r贸wnowa偶eniu, kt贸re sprawia艂y, 偶e niszczyciele czo艂g贸w i czo艂gi lekkie nie mog艂y w pe艂ni wykorzysta膰 swojego udzia艂u w bitwie. Wi臋kszo艣膰 star膰 mia艂a miejsce na kr贸tkich dystansach, co oznacza艂o, 偶e pojazdy nieprzystosowane do walki w zwarciu znajdowa艂y si臋 na gorszej pozycji. Poza tym brak kryj贸wek i miejsc do strzelania z daleka utrudnia艂 gr臋 wspomnianymi wcze艣niej klasami pojazd贸w. W dodatku Fiordy ukszta艂towane by艂y jak korytarz, co znacznie ogranicza艂o wp艂ywa na bitw臋 czo艂g贸w lekkich obu dru偶yn.

Domy艣lna pozycja artylerii rozpoczynaj膮cej na wschodzie nie pozwala艂a jej efektywnie ostrzeliwa膰 po艂udniowego w膮skiego korytarza w przeciwie艅stwie do przeciwnika.

Ni偶ej mo偶ecie zobaczy膰 r贸偶nice mi臋dzy dwoma mapami (nowa po lewej stronie, stara po prawej stronie):

Skoro ju偶 j膮 zobaczyli艣cie, pora przej艣膰 do usprawnie艅…

Zmiany

  • Wyr贸wnali艣my 艣rodkow膮 polan臋 i dodali艣my wi臋cej os艂on i ro艣linno艣ci na jej kraw臋dziach. Dzi臋ki temu pojazdy walcz膮ce na dystans b臋d膮 skuteczniejsze, a czo艂gi lekkie b臋d膮 mog艂y lepiej przeprowadza膰 zwiad.
  • Dodali艣my 艂atwy wjazd na centralne wzg贸rze. Obie dru偶yny mog膮 to wykorzysta膰, by zapewni膰 sobie przewag臋. Zdecydowali艣my si臋 r贸wnie偶 rozbudowa膰 t臋 pozycj臋, aby zdobycie jej by艂o wa偶niejsze.
  • Zaj臋cie wzg贸rza zapewni kontrol臋 nad 艣rodkiem mapy i pozwoli sojusznikom na udzielenie wsparcia.
  • Wprowadzili艣my r贸wnie偶 nieco zmian do samego miasta. Teraz poruszanie si臋 w nim b臋dzie 艂atwiejsze i pozwoli na wykonanie pewnych manewr贸w.
  • Pozycje artylerii s膮 teraz bardziej wywa偶one. Dzia艂a samobie偶ne ju偶 nie b臋d膮 mog艂y strzela膰 z bezpiecznej pozycji (strefa 10 na starej mapie) do czo艂g贸w ci臋偶kich w strefie 1 starej mapy.
  • Zmienili艣my uformowanie terenu na ca艂ej mapie, by umo偶liwi膰 przeprowadzenie ataku z innych k膮t贸w. Te 艣cie偶ki nadaj膮 si臋 dla wszystkich; pojazdy ka偶dej klasy mog膮 porusza膰 si臋 po nich swobodnie.

Pami臋tacie, jak uzgodnili艣my, 偶e Fiordy to mapa-korytarz? Aby usprawni膰 na niej rozgrywk臋, czo艂gi strzelaj膮ce z daleka b臋d膮 mia艂y teraz wi臋kszy udzia艂 w bitwie, a czo艂gi lekkie b臋d膮 mog艂y lepiej wykonywa膰 swoje funkcje.

Nowym dodatkiem na mapie jest centralne wzg贸rze. Kontrola nad tym punktem mo偶e zapewni膰 przewag臋 obu dru偶ynom, gdy偶 nadaje si臋 idealnie do przeprowadzenia wsparcia ogniowego. Dzi臋ki tym nowo艣ciom walka w w膮skim gardle zamieni艂a si臋 w zr贸wnowa偶on膮 bitw臋 dla wszystkich klas pojazd贸w.

Pozycje artyleryjskie s膮 teraz bardziej zr贸wnowa偶one, wi臋c dru偶yna zaczynaj膮ca w zachodniej bazie ju偶 nie mo偶e zasypywa膰 wroga pociskami z bezpiecznych pozycji na p贸艂nocy.

Je偶eli chcecie zobaczy膰 usprawnione Fiordy i wiele innych map w pi臋knym wydaniu HD, do艂膮czcie ju偶 teraz do test贸w beta. Gdy偶 ju偶 nacieszycie oczy i zobaczycie zmiany, podzielcie si臋 swoimi wra偶eniami na forum, by艣my mogli nadal d膮偶y膰 do perfekcji!

殴: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, 偶e wi臋kszo艣膰 graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra b臋dzie bardziej taktyczna i przemy艣lana. Trudniejsza, ale mniej irytuj膮ca 鈥 a przez to bardziej satysfakcjonuj膮ca. Postawmy na miodno艣膰!

guest
1 Komentarz
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Pan

Ca艂kiem fajnie, zmiany mega potrzebne bo mapy nie ruszane przez kilka lat a jest sporo map gdzie bardzo wiele zale偶y z jakiej strony zaczynamy bitw臋 i czy odrazu mapy przewag臋 i praktycznie pewne zwyci臋stwo np. Autostrada